Jaarkaarten (algemene vragen)

1121315171882

Reacties

  • Hoi hoi,
    Even een vraag ter verduidelijking!! Wil hier 100% zeker van zijn :)
    Ik heb met iemand afgesproken die 5 jaarkaarten wil aanschaffen, deze persoon wil gebruik maken van de familiekorting van 20%
    Krijg ik dan alsnog stempels als ze geen gebruik maken van de 10%, maar ik ze wel als nieuwe jaarkaarthouders 'werf'??
    Ik hoor graag van jullie!!
    Groetjes Marjolein
  • Hoi MarjoleinART,
    aangezien jij geen 10% korting geeft denk ik niet dat je de stempels krijgt. De CM's van het BPA zijn daar tegenwoordig erg streng in. Bij het geven van de 10% korting wordt per gekochte jaarkaart in het systeem opgenomen dat jij korting hebt gegeven met jouw jaarkaart. Aangezien dat nu niet in het systeem kan worden gezet (je geeft immers geen korting) vermoed ik dat je ook geen stempels zult krijgen.
    Toen wij in februari onze kaarten kwamen verlengen werd maar heel vluchtig naar het formulier gekeken en daarna in het systeem of daar ook de "drie keer korting geven" kon worden gezien.

  • Ik heb via dlp-kaarten een jaarkaart aangeschaft en dat ging prima. Ik had ook m'n twijfels, maar die bleken nergens voor nodig.
    thanks

    Jij bent ook snel van vertrouwen! Je komt met je vragen en minder als 24 uur later heb je de kaart(en) al gekocht !
  • Nati053 zei:


    Hoi hoi,
    ik heb n vraagje. mijn jaarkaart loop af op 16/10/15, mijn vriendin heeft vorig jaar november met korting ook n jaarkaart gekocht, haar kaart loopt af op 28/11/15. Nu willen wij in september of oktober naar DLP om onze jaarkaarten te verlengen, echter mijn pas loopt 6 weken eerder af dan die van haar... Nu las ik ergens op het forum dat ze die periode om te verlengen in sommige gevallen hebben verlengd, Kan zij nou haar pas verlengen als we in oktober gaan? Dat is dan voor mijn vriendin wel meer dan een maand voor haar kaart afloopt... hopelijk weet iemand hier iets meer van!! Hoor het graag!!
    grtzzz
    Natascha

    Hoi Natascha,
    Disney heeft de periode inderdaad verlengd. Het is nu mogelijk om vanaf 2 maanden vóór de vervaldatum te verlengen. Als de jaarkaart van je vriendin verloopt op 28/11/2015, dan mag zij vanaf 28/09/2015 verlengen.
    Groetjes,
    Lars

  • Hoi hoi,
    Even een vraag ter verduidelijking!! Wil hier 100% zeker van zijn :)
    Ik heb met iemand afgesproken die 5 jaarkaarten wil aanschaffen, deze persoon wil gebruik maken van de familiekorting van 20%
    Krijg ik dan alsnog stempels als ze geen gebruik maken van de 10%, maar ik ze wel als nieuwe jaarkaarthouders 'werf'??
    Ik hoor graag van jullie!!
    Groetjes Marjolein

    Hoi Marjolein,
    Dat is helaas niet mogelijk. Als iemand ervoor kiest om gebruik te maken van de 20% familiekorting, dan ontvangt een bestaande jaarkaarthouder geen stempels. De stempels zijn namelijk onderdeel van de parrainage aanbieding en die is niet geldig in combinatie met de familiekorting.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi hoi,
    Hoe zit het met het verlengen van de francelien abonnementen? De abonnementen zijn verlopen op 27 april. We willen deze gaan verlengen. Kunnen we dan de twee daaropvolgende dagen niet naar het park of geld dat alleen bij aanschaf van de kaarten?
    En hoe zit het met betalen? Voor de ingang al betalen en daarna bij passport annuel de kaarten ophalen?
  • Ohja de kaarten zijn van familie. We hebben zelf fantasy kaarten. Kunnen wij korting geven bij de verlenging van de abbo's? En krijgen wij daar stempels voor?
  • noukje zei:


    Hoi hoi,
    Hoe zit het met het verlengen van de francelien abonnementen? De abonnementen zijn verlopen op 27 april. We willen deze gaan verlengen. Kunnen we dan de twee daaropvolgende dagen niet naar het park of geld dat alleen bij aanschaf van de kaarten?
    En hoe zit het met betalen? Voor de ingang al betalen en daarna bij passport annuel de kaarten ophalen?

    Hoi noukje,
    Een jaarkaart van Disneyland Parijs is een éénmalig contract dat wordt ontbonden als de kaart is verlopen. Een 'verlenging' is in feite een nieuw contract afsluiten. Hierdoor gelden de beperkingen voor de Francilien jaarkaart (zoals de twee standaard blockdagen na aanschaf) weer opnieuw. De jaarkaart kan in z'n geheel aangeschaft worden bij de kassa's, waarna je een tijdelijk toegangsbewijs krijgt voor het Disneyland Park om naar Bureau Passeport Annuel te gaan voor de definitieve jaarkaart. Je kunt echter ook op voorhand online een dagkaart aanschaffen (overzicht: http://www.discoverthemagic.nl/tickets/) en direct het Disneyland Park binnen gaan. Bij Bureau Passeport Annuel wordt de prijs van deze dagkaart dan afgetrokken van de prijs van de gekozen jaarkaart. Let op: alleen dagkaarten zijn hiervoor geldig. Meerdaagse tickets en tickets als onderdeel van een arrangement zijn hiervoor niet geldig.
    noukje zei:


    Ohja de kaarten zijn van familie. We hebben zelf fantasy kaarten. Kunnen wij korting geven bij de verlenging van de abbo's? En krijgen wij daar stempels voor?

    Het is niet mogelijk om korting te geven aan jaarkaarthouders die hun kaart verlengen. Nieuwe jaarkaarthouders mogen de afgelopen 2 jaar namelijk geen jaarkaart gehad hebben om gebruik te kunnen maken van de 10% parrainage korting via bestaande jaarkaarthouders. Jullie ontvangen hierdoor dan ook geen stempels.
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor je uitgebreide reactie Lars!


  • Ik heb via dlp-kaarten een jaarkaart aangeschaft en dat ging prima. Ik had ook m'n twijfels, maar die bleken nergens voor nodig.
    thanks

    Jij bent ook snel van vertrouwen! Je komt met je vragen en minder als 24 uur later heb je de kaart(en) al gekocht !
    Nou dat valt wel mee, we zaten al heel lang te twijfelen dus was meer om het bevestigd te krijgen.
    Maar ben ondertussen in Disney geweest en mn DLP kaarten omgewisseld etc en het was idd nergens voor nodig mn twijfels :)
  • Hallo Lars,
    Ik heb even een vraagje weet jij tot hoe laat het paspoort buro open zondag Is? Wij kunnen zondag mensen korting geven. Maar wij zullen pas rond 19uur in het park kunnen zijn. Ook deze mensen zullen er dan pas zijn.
    Moeten wij bij de hoofdkassa vooraan al aanwezig zijn of pas bij het paspoort buro?
    wat als het paspoort buro al dicht is, kunnen wel dan de paspoorten en stempels de volgende ochtend regelen of moet dit op dezelfde dag?
    Hoor graag van je.
    daphne

  • Hallo Lars,
    Ik heb even een vraagje weet jij tot hoe laat het paspoort buro open zondag Is? Wij kunnen zondag mensen korting geven. Maar wij zullen pas rond 19uur in het park kunnen zijn. Ook deze mensen zullen er dan pas zijn.
    Moeten wij bij de hoofdkassa vooraan al aanwezig zijn of pas bij het paspoort buro?
    wat als het paspoort buro al dicht is, kunnen wel dan de paspoorten en stempels de volgende ochtend regelen of moet dit op dezelfde dag?
    Hoor graag van je.
    daphne

    Hoi daphne,
    Bureau Passeport Annuel is dagelijks van 10:00 tot 18:00 uur geopend, maar op drukke dagen (hoogseizoen) kunnen ze deze tijden verlengen. Helaas worden deze wijzigingen niet op voorhand bekend gemaakt. Als jullie pas rond 19:00 uur in het Disneyland Park zijn, dan is de kans groot dat het bureau al gesloten is. Het is dan niet meer mogelijk om korting te geven of om stempels te ontvangen. Dit is alleen mogelijk als Bureau Passeport Annuel geopend is. In jullie geval kan er dus pas op maandag korting gegeven worden.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:



    Hallo Lars,
    Ik heb even een vraagje weet jij tot hoe laat het paspoort buro open zondag Is? Wij kunnen zondag mensen korting geven. Maar wij zullen pas rond 19uur in het park kunnen zijn. Ook deze mensen zullen er dan pas zijn.
    Moeten wij bij de hoofdkassa vooraan al aanwezig zijn of pas bij het paspoort buro?
    wat als het paspoort buro al dicht is, kunnen wel dan de paspoorten en stempels de volgende ochtend regelen of moet dit op dezelfde dag?
    Hoor graag van je.
    daphne

    Hoi daphne,
    Bureau Passeport Annuel is dagelijks van 10:00 tot 18:00 uur geopend, maar op drukke dagen (hoogseizoen) kunnen ze deze tijden verlengen. Helaas worden deze wijzigingen niet op voorhand bekend gemaakt. Als jullie pas rond 19:00 uur in het Disneyland Park zijn, dan is de kans groot dat het bureau al gesloten is. Het is dan niet meer mogelijk om korting te geven of om stempels te ontvangen. Dit is alleen mogelijk als Bureau Passeport Annuel geopend is. In jullie geval kan er dus pas op maandag korting gegeven worden.
    Groetjes,
    Lars
    Lars,
    Op het moment dat er paspoortburo gesloten is kunnen er dan er ook geen jaarkaarten bij de kassa gekocht worden?
    Er is dus geen mogelijkheid om de jaarkaart te laten maken op maandagochtend? Ze willen namelijk wel graag zondag het park al in. Moeten ze dan voor zondag een entree kopen voor een dag vanaf 19.00uur en dan maandag nog een keer de prijs voor een jaarkaart. DLP trekt dit dan ook niet af van de aanschafprijs van een jaarpas omdat deze niet meer gekocht konden worden op zondag?

  • Lars,
    Op het moment dat er paspoortburo gesloten is kunnen er dan er ook geen jaarkaarten bij de kassa gekocht worden?
    Er is dus geen mogelijkheid om de jaarkaart te laten maken op maandagochtend? Ze willen namelijk wel graag zondag het park al in. Moeten ze dan voor zondag een entree kopen voor een dag vanaf 19.00uur en dan maandag nog een keer de prijs voor een jaarkaart. DLP trekt dit dan ook niet af van de aanschafprijs van een jaarpas omdat deze niet meer gekocht konden worden op zondag?

    Hoi daphne,
    Bij de kassa kan de aanvraag van een jaarkaart niet volledig afgehandeld worden. Er wordt hier een tijdelijk toegangsbewijs overhandigd om dezelfde dag het Disneyland Park in te mogen. De definitieve jaarkaart ontvang je pas bij Bureau Passeport Annuel. Dit dient echter op dezelfde dag te gebeuren, anders is het tijdelijk toegangsbewijs niet meer geldig.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:



    Lars,
    Op het moment dat er paspoortburo gesloten is kunnen er dan er ook geen jaarkaarten bij de kassa gekocht worden?
    Er is dus geen mogelijkheid om de jaarkaart te laten maken op maandagochtend? Ze willen namelijk wel graag zondag het park al in. Moeten ze dan voor zondag een entree kopen voor een dag vanaf 19.00uur en dan maandag nog een keer de prijs voor een jaarkaart. DLP trekt dit dan ook niet af van de aanschafprijs van een jaarpas omdat deze niet meer gekocht konden worden op zondag?

    Hoi daphne,
    Bij de kassa kan de aanvraag van een jaarkaart niet volledig afgehandeld worden. Er wordt hier een tijdelijk toegangsbewijs overhandigd om dezelfde dag het Disneyland Park in te mogen. De definitieve jaarkaart ontvang je pas bij Bureau Passeport Annuel. Dit dient echter op dezelfde dag te gebeuren, anders is het tijdelijk toegangsbewijs niet meer geldig.
    Groetjes,
    Lars
    Lars,
    Dus als ik het goed begrijp kopen ze dan voor de zondag een 'dag entree' en op maandag pas een jaarkaart?
    Is een avond entree goedkoper als een dagkaart? En kunnen ze nog wel om 19uur een ticket kopen om het parkmoord te kunnen.
    Daphne

  • Lars,
    Dus als ik het goed begrijp kopen ze dan voor de zondag een 'dag entree' en op maandag pas een jaarkaart?
    Is een avond entree goedkoper als een dagkaart? En kunnen ze nog wel om 19uur een ticket kopen om het parkmoord te kunnen.
    Daphne

    Hoi Daphne,
    Dat klopt. Alleen als Donald's Desk geopend zou zijn (het enigste loket van Bureau Passeport Annuel (BPA) buiten de parken), dan zou het wel kunnen, maar doorgaans sluit dit kantoor al om 16:00 uur. Je kunt het navragen bij de kassa en toch de gok wagen dat je eventueel stempels ontvangt, maar normaal gesproken kan dat alleen als BPA open is. Ik heb navraag gedaan bij mijn contactpersoon in Parijs, maar ik vrees dat ik pas na het weekend definitief antwoord krijg.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi allemaal,
    Ter informatie na bevestiging van Disney (in reactie op de vraag van Daphne): Als Bureau Passeport Annuel gesloten is, is het niet mogelijk om een jaarkaart aan te schaffen. Het tijdelijke toegangsbewijs dat verkregen wordt bij het aanschaffen van een jaarkaart aan de kassa, dient namelijk dezelfde dag omgewisseld te worden voor de definitieve jaarkaart. Dit kan alleen tijdens de openingsuren van Bureau Passeport Annuel.
    Groetjes,
    Lars
  • Weet iemand als het mogelijk is, dat je een Fantasy koop op een blockdag, en dan ook die dag gewoon binnen kan in het park?

  • Weet iemand als het mogelijk is, dat je een Fantasy koop op een blockdag, en dan ook die dag gewoon binnen kan in het park?

    Beste moorhunhe
    Ja je kan op een blockdag een jaarkaart kopen en dus naar binnen.
    Dit hebben wij met een ander gezin ook gedaan om korting te geven.
    Let wel als je binnen bent zal je wel in het park moeten blijven want je 'tijdelijke' entree kaartje dat je bij de kassa krijgt moet je binnen inleveren als je een jaarkaart koopt. En als je dan dus het park verlaat om ergens anders iets te doen dan kan je daarna niet meer naar binnen.
    Tenslotte kan je ook als je al binnen ben pas beslissen om een abonnement te kopen en dan ook pas kiezen welke.
    Groetjes en veel plezier als jullie gaan
  • Ok, dankjewel :)
    Hoe het verloop ervan is weet ik zelf wel, ik wist enkel zelf niet hoe het zat met de Fantasy kopen op een blockdag.
  • Wij vertrekken morgen naar Disneyland om abonnementen te halen. Wij zijn met vijf personen maar mijn man kan op het laatste moment niet mee. Kan ik dan toch daar vijf abonnementen afsluiten of moet hij er bij zijn?
    Groetjes Anna
  • hoi anna
    Helaas, maar iedereen die een jaarkaart wilt hebben moet aanwezig zijn bij het aanschaffen.
    Groetjes en veel plezier in Disney
  • Is het ook in het studios park mogelijk om een abonnement af te sluiten / te verlengen / korting te verlenen?

  • Is het ook in het studios park mogelijk om een abonnement af te sluiten / te verlengen / korting te verlenen?
    Hoi Stefan-89,
    Het is helaas niet mogelijk om in het Walt Disney Studios Park een jaarkaart aan te schaffen, te verlengen of korting te verlenen. Dit kan alleen bij een kantoor van Bureau Passeport Annuel in het Disneyland Park of onder het Disneyland Hotel (Donald's Desk; beperkte openingstijden).
    Bij alle kassa's (ook bij het Studios Park) is het overigens wel mogelijk om een jaarkaart aan te schaffen middels een tijdelijk bewijs. Hiermee zul je dezelfde dag alsnog naar een kantoor van Bureau Passeport Annuel moeten gaan om dit bewijs om te laten zetten naar een definitieve jaarkaart.
    Groetjes,
    Lars

  • Is het ook in het studios park mogelijk om een abonnement af te sluiten / te verlengen / korting te verlenen?
    Hoi Stefan-89,
    Het is helaas niet mogelijk om in het Walt Disney Studios Park een jaarkaart aan te schaffen, te verlengen of korting te verlenen. Dit kan alleen bij een kantoor van Bureau Passeport Annuel in het Disneyland Park of onder het Disneyland Hotel (Donald's Desk; beperkte openingstijden).
    Bij alle kassa's (ook bij het Studios Park) is het overigens wel mogelijk om een jaarkaart aan te schaffen middels een tijdelijk bewijs. Hiermee zul je dezelfde dag alsnog naar een kantoor van Bureau Passeport Annuel moeten gaan om dit bewijs om te laten zetten naar een definitieve jaarkaart.
    Groetjes,
    Lars
    Dankjewel
    Nog 1 vraag
    Als iemand n dagkaart koopt
    Dan kun je deze omzetten in n abonnement met de prijs van de dagkaart in mindering
    Kun je dan ook 10% korting geven?

  • Dankjewel
    Nog 1 vraag
    Als iemand n dagkaart koopt
    Dan kun je deze omzetten in n abonnement met de prijs van de dagkaart in mindering
    Kun je dan ook 10% korting geven?
    Graag gedaan, Stefan-89. Ook als er reeds een dagkaart aanschaft is, kan er nog 10% korting worden verleend door een bestaande jaarkaarthouder. Bij Bureau Passeport Annuel wordt de prijs van de dagkaart afgetrokken én 10% korting verleend over de totaalprijs van de gekozen jaarkaart. Beide partijen dienen hierbij aanwezig te zijn.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Ik heb zelf jaarkaarten maar nu wil Iemand 4 jaarkaarten met korting kopen maar kan daar eigenlijk niet zelf bij zijn. Mijn vraag:
    Kan ik voor iemand met 10% korting jaarkaarten halen? Of kan dit als er 1 persoon van de vier wel is en er foto's en legitimatie van de rest mee genomen wordt?
    Als ze dan toch met z'n vieren er moeten zijn is het dan mogelijk om een Francilien jaarkaart te halen op een blockdag?
    Hoop dat jij het weet. Het gaat al om een dag volgende week dat ik dan moet afspreken.
    Gr.
    Nicole
  • Hoi Nicole,
    (Lars, verbeter me maar als ik me vergis)
    Om een jaarkaart te kopen bij het BPA moet je persoonlijk aanwezig zijn. Ook om korting te geven moet je persoonlijk aanwezig zijn. Je mag per jaarkaart maar drie keer korting geven, dus vier keer gaat niet lukken.
    Als de jaarkaartkopers een dagkaart kopen kunnen ze in het park een Francilien kopen. De toegang krijgen ze dan omdat ze die toegangskaart hebben gekocht. Die kunnen ze verrekenen bij aanschaf van de jaarkaart.

  • Hoi Lars,
    Ik heb zelf jaarkaarten maar nu wil Iemand 4 jaarkaarten met korting kopen maar kan daar eigenlijk niet zelf bij zijn. Mijn vraag:
    Kan ik voor iemand met 10% korting jaarkaarten halen? Of kan dit als er 1 persoon van de vier wel is en er foto's en legitimatie van de rest mee genomen wordt?
    Als ze dan toch met z'n vieren er moeten zijn is het dan mogelijk om een Francilien jaarkaart te halen op een blockdag?
    Hoop dat jij het weet. Het gaat al om een dag volgende week dat ik dan moet afspreken.
    Gr.
    Nicole
    Hoi Nicole,
    Hugo geeft het juiste antwoord al. Bij het verlenen of ontvangen van korting dienen beide partijen (bestaande jaarkaarthouder én nieuwe jaarkaarthouder) gezamenlijk aanwezig te zijn bij een loket van Bureau Passeport Annuel. Alle jaarkaart kunnen op een eventuele blockdag aangeschaft worden, maar de Francilien jaarkaart heeft de beperking dat deze de twee dagen ná de dag van aanschaf niet geldig is. Het is dus alleen mogelijk om op de dag van aanschaf naar binnen te gaan als er wordt gekozen voor een Francilien.
    Tip: Laat deze personen online een dagkaart aanschaffen (voor 1 of 2 parken) en ze kunnen de rijen bij de kassa overslaan. Met de E-tickets lopen ze direct naar de poortjes van het Disneyland Park om deze te laten scannen. De prijs van deze dagkaart wordt bij een aanschaf van een jaarkaart (alleen op dezelfde dag) verrekend. Bekijk het overzicht van alle tickets: http://bit.ly/1eNnQGM.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Ik had een aantal vraagjes.
    Als ik op een blockdag een jaarkaart koop kan ik dan wel van beide parken gebruik maken?
    Dus kan ik dan in en uit lopen?
    Mijn zus wil een fransilien studenten jaarkaart kopen, mag ik haar daar ook de korting op geven?
    Wat voor studentenpas moet je laten zien om voor de studenten jaarkaart in aanmerking te komen?
    Ze heeft geen OV of zo iets, omdat zij werken en leren doet heeft ze daar geen recht op.
    Vandaar de vraag of zij in aanmerking kan komen voor een studenten jaarkaart.
    Ik hoor het graag.
    Groetjes Patricia
Log In of Registreer om te reageren.