Familiekorting bij aanschaf/verlenging jaarkaart

2

Reacties

  • Dat is jammer. We hadden gehoopt dat een uittreksel en het meenemen van de id-kaarten genoeg zou zijn. Dus dan moet het per post. Zover ik begrijp gaat dat ongeveer 6 weken duren? Alsof ze dan een identiteitscontrole uit kunnen voeren.Confused
  • Meara zei:


    Dat is jammer. We hadden gehoopt dat een uittreksel en het meenemen van de id-kaarten genoeg zou zijn. Dus dan moet het per post. Zover ik begrijp gaat dat ongeveer 6 weken duren? Alsof ze dan een identiteitscontrole uit kunnen voeren.Confused

    Dat is helaas de regel, Meara. Op locatie is het niet mogelijk om voor iemand een jaarkaart aan te vragen en/of te verlengen zonder dat hij/zij daarbij aanwezig is. De verwerking van de jaarkaarten per post verschilt nogal. Er zijn mensen die de jaarkaarten al binnen 2 weken ontvangen, anderen pas na 6 weken, vandaar dat wij 6 weken als vaste periode aanhouden.
    Groetjes,
    Lars
  • Het is verder geen onoverkomelijk probleem hoorWink We kopen gewoon kaartjes als we gaan en schaffen wellicht op een ander moment jaarkaarten aan. OpgelostSmile
  • he lars,
    tegenwoordig hebben ze bij de BPA automaten staan waarbij je zelf je abo kunt omwisselen. Wat wij begrepen is dat dit kan als je een volledig abonnement aangeschaft hebt bij de kassa. Aangezien wij een samengesteld gezin van 5 personen meenemen, lijkt het mij dat we dus bij de kassa al kunnen melden dat ze voor het familieabonnement gaan, zodat we bij het BPA de automaten kunnen gebruiken.
  • Vraagje; Wij zijn van 28-30 December in Disney en willen graag 6 jaarkaarten aanschaffen. Omdat wij met meer dan 5 op een adres wonen krijgen we al 20% korting op de jaarkaarten. Kan je dan ook nog 10% extra korting krijgen van iemand die al een jaarkaart heeft en ons als nieuwe leden aanlevert?
    Groeten, Pien
  • pien zei:


    Vraagje; Wij zijn van 28-30 December in Disney en willen graag 6 jaarkaarten aanschaffen. Omdat wij met meer dan 5 op een adres wonen krijgen we al 20% korting op de jaarkaarten. Kan je dan ook nog 10% extra korting krijgen van iemand die al een jaarkaart heeft en ons als nieuwe leden aanlevert?
    Groeten, Pien

    Hoi Pien,
    Het is niet mogelijk om die aanbiedingen te combineren. Als je 5 of meer jaarkaarten aanvraagt voor leden van hetzelfde gezien, wonend of hetzelfde adres, dan krijg je 20% korting. De 10% parrainage korting via een bestaande jaarkaarthouder kan hiermee niet gecombineerd worden.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi,
    Ik ben me aan het inlezen over de jaarkaarten
    De 24ste gaan we de dream aarkaarten aanvragen voor ons gezin. We zijn met 5 man
    Ik begreep dat ik voor iedereen zijn ID bewijs meeneem maar moet ik ook een uittreksel meenemen vanuit de gemeente waaop zichtbaar is dat we alle 5 op hetzelfde adres wonen?
  • kloek33 zei:


    Hoi,
    Ik ben me aan het inlezen over de jaarkaarten
    De 24ste gaan we de dream aarkaarten aanvragen voor ons gezin. We zijn met 5 man
    Ik begreep dat ik voor iedereen zijn ID bewijs meeneem maar moet ik ook een uittreksel meenemen vanuit de gemeente waaop zichtbaar is dat we alle 5 op hetzelfde adres wonen?

    Hoi kloek33,
    Om in aanmerking te komen voor de 20% familiekorting bij aanschaf van 5 of meer jaarkaarten, moet je inderdaad kunnen aantonen dat alle gezinsleden op hetzelfde adres wonen. Dit kan door een uittreksel van de gemeente mee te nemen, maar ook een ander officieel document waar de naam en het adres op staat kan hiervoor worden gebruikt. Denk aan correspondentie van de Belastingdienst of een afschrift van een bankrekening.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Wij zijn in het bezit van 4 jaarkaarten en moeten eind april verlengen. Nu heb ik een vriendin die eventueel jaarkaarten wil aanschaffen via mij. Nu bestaat haar gezin uit 5 personen, zou voor ons dus mooi zijn want dan hebben wij meteen 5 Stempels. Maar nu vertelde mijn vriendin dat zij had gelezen dat zij meer korting kan krijgen bij een "gewone" boeking omdat haar gezin uit 5 personen bestaat. Nu zijn wij dus aan het twijfelen of het voor haar dan wel zo voordelig is om jaarkaarten met 10% korting te kopen. Kan iemand mij hier meer over vertellen?
  • Goedenavond,
    Wat leuk dat ik na al mijn vragen nu eens advies kan geven.
    Omdat mijn gezin ook uit 5 personen bestaat heb ik hier ook eens naar gekeken.
    Vanaf 5 personen krijg je voor de jaarkaarten idd 20% korting.
    Meer info en een super handig overzicht vindt je ook op deze site via: http://www.discoverthemagic.nl/jaarkaarten/
    Groetjes, Mama van 3
  • Bedankt voor je antwoord maar ik heb toch nog een vraag. Betekent dit dat zij dus zelf de jaarkaarten moet aanschaffen? Of kan dat met die 20% ook via mij zodat wij toch die 5 stempels kunnen krijgen?
  • Hoi van der Wielen,
    het betekent inderdaad dat ze als gezin die vijf kaarten moet aanschaffen. In dat geval geef jij dus geen korting en heb je ook geen recht op die stempels. Het is OF 20%-familiekorting OF 10%-parrainage-korting.
    Tip: bereken eens welk voordeel ze misloopt. Stel dat het om Dream-kaarten gaat, dan betaalt ze nu 80% x 5 x €209 en krijgt ze dus 10% x 5 x €209 meer korting. Dat is €104,50.
    Als jij nog één stempel kunt sparen krijg je twee jaarkaarten gratis. Even voor het gemak ook rekenend met Dream-kaarten: dat is een voordeel van €418. Je zou dus kunnen aanbieden om haar die €104,50 te betalen zodat jij in ieder geval vijf stempels krijgt. Dan wordt je voordeel wel iets minder, maar is nog altijd €313,50. Het alternatief is nog zes stempels zoeken i.p.v. één. Als dat niet lukt, of je spaart er minder dan zes, is je voordeel maar €209. Het is dus een kwestie van rekenen en bepalen hoe groot je je kans acht dat je "ergens anders" nog zes stempels kunt sparen.

  • Hallo,
    Wij zijn in het bezit van 4 jaarkaarten en moeten eind april verlengen. Nu heb ik een vriendin die eventueel jaarkaarten wil aanschaffen via mij. Nu bestaat haar gezin uit 5 personen, zou voor ons dus mooi zijn want dan hebben wij meteen 5 Stempels. Maar nu vertelde mijn vriendin dat zij had gelezen dat zij meer korting kan krijgen bij een "gewone" boeking omdat haar gezin uit 5 personen bestaat. Nu zijn wij dus aan het twijfelen of het voor haar dan wel zo voordelig is om jaarkaarten met 10% korting te kopen. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

    Hoi van der wielen,
    Ik heb je vraag even verplaatst naar het juiste topic. Andere forumleden hebben je al voorzien van het juiste advies. Ter volledigheid nogmaals: De 20% familiekorting is geldig bij aanschaf van 5 of meer dezelfde jaarkaarten voor leden van hetzelfde gezin, wonend op hetzelfde adres. Voor alle volwassenen moet dit aangetoond kunnen worden. Deze korting kan niet gecombineerd worden met de 10% parrainage korting via een bestaande jaarkaarthouder.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo daar,
    voor de verjaardag van mijn dochter kocht ik 5 fantasy jaarpassen aan met een familiekorting.
    De passen zijn voor mijn man en ik, mijn inwonende dochter en mijn oudste dochter met haar vriend.
    Deze twee laatste wonen gedurende een jaar bij ons in wegens verbouwingen.
    Wij willen binnenkort naar Disneyland maar vroegen ons enkele dingen af:
    - Op welke manier moeten wij bewijzen dat de oudste dochter en haar vriend bij ons inwonen? Welke papieren volstaan hiervoor?
    - Moeten wij de eerste keer met zijn vijven tezamen gaan om onze jaarpas in te wisselen? Wij hebben nu namelijk een voorlopige jaarpas die 6 maanden geldig is. En ik veronderstel dat we dit zullen moeten laten inwisselen. Maar kan dit als bv. mijn twee dochters eerst afzonderlijk al een paar dagen gaan, en we de volgende keer met zijn allen gaan?
    Alvast bedankt voor jullie antwoord!
    Vriendelijke groetjes,
    HildeS
  • hildeS zei:


    Hallo daar,
    voor de verjaardag van mijn dochter kocht ik 5 fantasy jaarpassen aan met een familiekorting.
    De passen zijn voor mijn man en ik, mijn inwonende dochter en mijn oudste dochter met haar vriend.
    Deze twee laatste wonen gedurende een jaar bij ons in wegens verbouwingen.
    Wij willen binnenkort naar Disneyland maar vroegen ons enkele dingen af:
    - Op welke manier moeten wij bewijzen dat de oudste dochter en haar vriend bij ons inwonen? Welke papieren volstaan hiervoor?
    - Moeten wij de eerste keer met zijn vijven tezamen gaan om onze jaarpas in te wisselen? Wij hebben nu namelijk een voorlopige jaarpas die 6 maanden geldig is. En ik veronderstel dat we dit zullen moeten laten inwisselen. Maar kan dit als bv. mijn twee dochters eerst afzonderlijk al een paar dagen gaan, en we de volgende keer met zijn allen gaan?
    Alvast bedankt voor jullie antwoord!
    Vriendelijke groetjes,
    HildeS

    Hoi HildeS,
    De jaarkaarten met familiekorting dienen allemaal tegelijk verzilverd te worden bij Bureau Passeport Annuel. Om aan te kunnen tonen dat alle gezinsleden op hetzelfde adres wonen, kan bijvoorbeeld een bankafschrift of document van de gemeente/belastingdienst worden gebruikt. Als hier voor gevraagd wordt, dan willen de medewerkers van Bureau Passeport Annuel namelijk op papier zien dat iedereen op hetzelfde adres woont.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    hildeS zei:


    Hallo daar,
    voor de verjaardag van mijn dochter kocht ik 5 fantasy jaarpassen aan met een familiekorting.
    De passen zijn voor mijn man en ik, mijn inwonende dochter en mijn oudste dochter met haar vriend.
    Deze twee laatste wonen gedurende een jaar bij ons in wegens verbouwingen.
    Wij willen binnenkort naar Disneyland maar vroegen ons enkele dingen af:
    - Op welke manier moeten wij bewijzen dat de oudste dochter en haar vriend bij ons inwonen? Welke papieren volstaan hiervoor?
    - Moeten wij de eerste keer met zijn vijven tezamen gaan om onze jaarpas in te wisselen? Wij hebben nu namelijk een voorlopige jaarpas die 6 maanden geldig is. En ik veronderstel dat we dit zullen moeten laten inwisselen. Maar kan dit als bv. mijn twee dochters eerst afzonderlijk al een paar dagen gaan, en we de volgende keer met zijn allen gaan?
    Alvast bedankt voor jullie antwoord!
    Vriendelijke groetjes,
    HildeS

    Hoi HildeS,
    De jaarkaarten met familiekorting dienen allemaal tegelijk verzilverd te worden bij Bureau Passeport Annuel. Om aan te kunnen tonen dat alle gezinsleden op hetzelfde adres wonen, kan bijvoorbeeld een bankafschrift of document van de gemeente/belastingdienst worden gebruikt. Als hier voor gevraagd wordt, dan willen de medewerkers van Bureau Passeport Annuel namelijk op papier zien dat iedereen op hetzelfde adres woont.
    Groetjes,
    Lars
    Dag Lars!
    Bedankt voor het snelle antwoord.
    Kunnen wij dan onze definitieve passen online aanvragen? Wij hebben reeds de voorlopige passen (die die 6 maand geldig zijn). Maar vindt op internet enkel de optie om nieuwe passen aan te vragen.
    Kunnen op die manier, na de ontvangst ervan, al gesplitst naar het park gaan zodat we niet moeten wachten tot iedereen een gaatje in zijn agenda heeft en we de drukkere periodes al kunnen ontlopen.
    Groetjes HildeS
  • hildeS zei:


    Dag Lars!
    Bedankt voor het snelle antwoord.
    Kunnen wij dan onze definitieve passen online aanvragen? Wij hebben reeds de voorlopige passen (die die 6 maand geldig zijn). Maar vindt op internet enkel de optie om nieuwe passen aan te vragen.
    Kunnen op die manier, na de ontvangst ervan, al gesplitst naar het park gaan zodat we niet moeten wachten tot iedereen een gaatje in zijn agenda heeft en we de drukkere periodes al kunnen ontlopen.
    Groetjes HildeS

    Hoi HildeS,
    De voorlopige passen kunnen alleen bij Bureau Passeport Annuel in het Disneyland Park worden omgewisseld voor de definitieve jaarkaarten. Dit is online of via de post niet mogelijk. Eventueel zou je kunnen proberen om de situatie uit te leggen aan de Nederlandse klantenservice van Disney in Parijs door een email te sturen naar dlp.clientenservice@disney.com. Wellicht dat zij toch iets voor jullie kunnen betekenen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo!
    Sinds oktober 2014 hebben wij 5 jaarkaarten, aangeschaft met de 20 % familiekorting.
    Binnenkort verlopen deze dus...
    Als wij onze kaarten willen gaan verlengen geldt dan wederom de familiekorting van 20 %?
    Of moeten we dan gewoon 5 keer de volle mep betalen, dus 5 X 223,- euro!!!!
    Alvast bedankt!

  • Hallo!
    Sinds oktober 2014 hebben wij 5 jaarkaarten, aangeschaft met de 20 % familiekorting.
    Binnenkort verlopen deze dus...
    Als wij onze kaarten willen gaan verlengen geldt dan wederom de familiekorting van 20 %?
    Of moeten we dan gewoon 5 keer de volle mep betalen, dus 5 X 223,- euro!!!!
    Alvast bedankt!
    Hoi bakker26,
    Ook bij een verlenging van wederom minimaal 5 jaarkaarten, ontvang je de 20% familiekorting.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo allemaal,
    Ik heb een paar vragen die volgens mij best ingewikkeld zijn dus ik hoop dat het allemaal duidelijk is.
    Ik heb vorig jaar jaarkaarten gekocht voor mij, mijn man en 2 kids. We hebben 3 kinderen maar omdat de jongste pas 2 jaar was, had hij er dus geen nodig. We hebben vorig jaar dus 4 jaarkaarten gekocht: 1 dream en 3 fantasy.
    We willen deze jaarkaarten begin oktober gaan verlengen maar inmiddels is onze jongste 3 geworden en we moeten dus voor hem ook een jaarkaart gaan aanschaffen. Nu wil ik dus 1 dream kaart verlengen, 3 fantasy kaarten verlengen en 1 nieuwe fantasykaart aanschaffen. Weet iemand of we dan 20% korting krijgen omdat we 5 passen in 1 keer kopen? Of geldt dit niet omdat we verschilende passen nemen. En als we die korting niet krijgen, kan iemand me dan vertellen wat in ons geval het gunstigste is om te doen qua prijs?
    Alvast hartstikke bedankt.
    Disneygroetjes Els
  • Hoi Els,
    interessante vraag....
    ik lees bij de voorwaarden voor de familiekorting (http://www.disneylandparis.fr/passeports-annuels/offre-famille-nombreuse/) alleen dat de kaarten tegelijkertijd moeten worden gekocht door leden van hetzelfde gezin. Je krijgt dan 20% korting op het totaalbedrag. Aan die voorwaarden voldoen jullie, dus ik zou denken dat je die korting dan ook gewoon krijgt.
    Maar als je het zeker wilt weten kun je natuurlijk ook even naar de Nederlandse klantenservice mailen.
  • Hallo Hugo,
    Bedankt voor je reactie! Heb je misschien het e-mail adres van de Nederlandse klantenservice voor me?
    Groetjes Els
  • Hoi Els,
    Dat is dlp.clientenservice@disney.com.

  • Hallo allemaal,
    Ik heb een paar vragen die volgens mij best ingewikkeld zijn dus ik hoop dat het allemaal duidelijk is.
    Ik heb vorig jaar jaarkaarten gekocht voor mij, mijn man en 2 kids. We hebben 3 kinderen maar omdat de jongste pas 2 jaar was, had hij er dus geen nodig. We hebben vorig jaar dus 4 jaarkaarten gekocht: 1 dream en 3 fantasy.
    We willen deze jaarkaarten begin oktober gaan verlengen maar inmiddels is onze jongste 3 geworden en we moeten dus voor hem ook een jaarkaart gaan aanschaffen. Nu wil ik dus 1 dream kaart verlengen, 3 fantasy kaarten verlengen en 1 nieuwe fantasykaart aanschaffen. Weet iemand of we dan 20% korting krijgen omdat we 5 passen in 1 keer kopen? Of geldt dit niet omdat we verschilende passen nemen. En als we die korting niet krijgen, kan iemand me dan vertellen wat in ons geval het gunstigste is om te doen qua prijs?
    Alvast hartstikke bedankt.
    Disneygroetjes Els
    Hoi Els,
    Dat is inderdaad een goede vraag, aangezien het hier deels om een verlening gaat en deels om een nieuwe aanschaf. Normaal gesproken ontvang je 20% familiekorting als er tegelijkertijd minimaal 5 jaarkaarten voor leden van hetzelfde gezin worden aangeschaft óf verlengd. Of een 'combinatie' van die twee mogelijk is, zou ik niet durven zeggen. Neem hiervoor inderdaad even contact op met de klantenservice. Laat je ons even weten wat het antwoord is van Disney? Deze informatie is ook handig voor andere forumleden. Bedankt!
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Wij willen in het voorjaar voor zes mensen een jaarkaart aanschaffen, en komen in aanmerking voor korting. Nu is mijn vraag; krijgen we ook de twintig procent korting als ik drie dream en drie fantasy passen neem? Alvast bedankt Elles
  • Elles zei:

    Hallo,
    Wij willen in het voorjaar voor zes mensen een jaarkaart aanschaffen, en komen in aanmerking voor korting. Nu is mijn vraag; krijgen we ook de twintig procent korting als ik drie dream en drie fantasy passen neem? Alvast bedankt Elles

    Hoi Elles,

    Dat is helaas niet mogelijk. De 20% familiekorting is alleen geldig voor 5 of meer dezelfde soort jaarkaarten voor leden van hetzelfde gezin, wonend op hetzelfde adres.

    Groetjes,
    Lars
  • De dochter van mijn man staat met de achternaam van haar moeder ingeschreven op het adres van haar moeder.
    Is het dan op de 1 of andere manier toch mogelijk om voor de 20% korting op de dream jaarkaart in aanmerking te komen?
    Want zij gaat met ons mee op vakantie en met haar erbij zijn wij een gezin van 5. En wat als je een kind in een beschermde woonvorm hebt bijvoorbeeld? Dat hebben we dan niet, maar vroeg het me wel af.

    M.v.g. Linda
  • De dochter van mijn man staat met de achternaam van haar moeder ingeschreven op het adres van haar moeder.
    Is het dan op de 1 of andere manier toch mogelijk om voor de 20% korting op de dream jaarkaart in aanmerking te komen?
    Want zij gaat met ons mee op vakantie en met haar erbij zijn wij een gezin van 5. En wat als je een kind in een beschermde woonvorm hebt bijvoorbeeld? Dat hebben we dan niet, maar vroeg het me wel af.

    M.v.g. Linda

    Hoi Linda,

    Ook 'samengestelde' gezinnen komen in aanmerking voor de 20% familiekorting. Zolang jullie kunnen aantonen dat de kinderen van jullie (of één van jullie) zijn, dan is er geen probleem. Het gaat met name om het voorkomen dat bijvoorbeeld ooms, tantes, oma's en opa's die op andere adressen wonen, ook gaan profiteren van de familiekorting. Het is bedoeld voor één gezin, bestaande uit minimaal 5 leden (ouders + kinderen).

    De jaarkaarten kunnen online worden aangeschaft als E-vouchers. Deze vouchers zijn 6 maanden geldig en binnen die periode kun je op een willekeurige dag naar Disney om deze om te wisselen voor de definitieve jaarkaarten bij Bureau Passeport Annuel. De vouchers zijn tevens toegangstickets voor het Disneyland Park, zodat je niet meer in de rij hoeft te staan bij de kassa. De geldigheid van de jaarkaart gaat pas in op het moment dat deze wordt aangemaakt bij Bureau Passeport Annuel voor maximale geldigheid.

    Bestel de jaarkaarten eenvoudig online: http://www.discoverthemagic.nl/bestel-jaarkaarten. Klik op 'Boek nu' onder het kopje 'Jaarpaspoorten' en klik daarna op het tabblad Jaarpaspoorten om de jaarkaarten te bestellen. Ook de 20% familiekorting is hier beschikbaar.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Wij hebben verleden jaar april 5 jaarpassen gekocht voor ons gezin waarbij we gebruik hebben gemaakt van de gezinskorting van 20%. Nu willen we de jaarpassen gaan verlengen. Weten jullie of we dan weer in aanmerking komen voor de familiekorting? En krijgen we dan ook 18 maanden verlenging?
    Groetjes, Martine
  • Hallo,
    Wij hebben verleden jaar april 5 jaarpassen gekocht voor ons gezin waarbij we gebruik hebben gemaakt van de gezinskorting van 20%. Nu willen we de jaarpassen gaan verlengen. Weten jullie of we dan weer in aanmerking komen voor de familiekorting? En krijgen we dan ook 18 maanden verlenging?
    Groetjes, Martine

    Hoi Martine,

    Ook bij een verlenging van 5 of meer dezelfde jaarkaarten voor leden van hetzelfde gezin, wonend op hetzelfde adres kun je wederom profiteren van de 20% familiekorting + 6 maanden extra gratis. De verlenging kan ter plaatse bij Bureau Passeport Annuel worden geregeld of via de post ('bon de commande renewal' formulier). Meer informatie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.