Jaarkaarten (algemene vragen)

1131416181982

Reacties


  • Hallo,
    Ik had een aantal vraagjes.
    Als ik op een blockdag een jaarkaart koop kan ik dan wel van beide parken gebruik maken?
    Dus kan ik dan in en uit lopen?
    Mijn zus wil een fransilien studenten jaarkaart kopen, mag ik haar daar ook de korting op geven?
    Wat voor studentenpas moet je laten zien om voor de studenten jaarkaart in aanmerking te komen?
    Ze heeft geen OV of zo iets, omdat zij werken en leren doet heeft ze daar geen recht op.
    Vandaar de vraag of zij in aanmerking kan komen voor een studenten jaarkaart.
    Ik hoor het graag.
    Groetjes Patricia
    Hoi Patricia,
    In de tijd dat er ook nog een kantoor van Bureau Passeport Annuel in het Walt Disney Studios Park was, kon je, als de dag van aanschaf ook een blockdag was, van beide parken gebruik maken. Momenteel is Bureau Passeport Annuel alleen in het Disneyland Park te vinden. Als jullie toch van beide parken gebruik willen maken én een jaarkaart op en blockdag willen aanschaffen, dan koop je eerst een dagkaart en ga je naar het Studios Park. Vervolgens ga je in de middag naar het Disneyland Park en schaf je de jaarkaart aan. De prijs van de dagkaart wordt dan van het totaalbedrag afgetrokken.
    Tip: Schaf je dagkaart op voorhand online aan en je hoeft niet meer in de rij te staan bij de kassa. Het E-ticket kan direct gescand worden bij de poortjes van de parken. Bekijk het complete overzicht van tickets: http://www.discoverthemagic.nl/tickets/.
    De Etudiant variant van de Francilien jaarkaart voor jaarkaarthouders is in principe een reguliere Francilien met korting. Het is niet mogelijk om hier nog eens extra korting op te krijgen via een bestaande jaarkaarthouder. Om deze jaarkaart aan te schaffen is een geldige studentenkaart nodig met haar eigen naam en de naam van de instelling. Disney is hier vrij streng op. Zonder zo'n kaart kan deze Etudiant jaarkaart niet aanschaft worden.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Bedankt voor je antwoord.
    Ze heeft dus een pasje van haar school met pasfoto alleen geen datum erop.
    Zou dat voldoende zijn?
    Of kan ze beter ook nog een soort verklaring van school vragen dat ze daar staat ingeschreven, of zo iets dergelijks?
    Nog even iets anders mag je met gewone dagtickets wel in en uit het park lopen?
    Groetjes Patricia

  • Hoi Lars,
    Bedankt voor je antwoord.
    Ze heeft dus een pasje van haar school met pasfoto alleen geen datum erop.
    Zou dat voldoende zijn?
    Of kan ze beter ook nog een soort verklaring van school vragen dat ze daar staat ingeschreven, of zo iets dergelijks?
    Nog even iets anders mag je met gewone dagtickets wel in en uit het park lopen?
    Groetjes Patricia
    Hoi Patricia,
    Ik zou even een foto maken van het pasje en doorsturen naar de Nederlandse klantenservice via dlp.clientenservice@disney.com. Zij kunnen bevestigen of dit voldoende is.
    Met een dagkaart voor 2 parken (hopperticket) mag je van beide parken gebruik maken en zo vaak in- en uitlopen als je zelf wilt. Met een dagkaart voor 1 park mag je alleen in- en uitlopen in hetzelfde park.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Bedankt voor je antwoord.
    Ga zeker een mail sturen.
    Ik wil niet voor verassingen komen te staan.
    Groetjes Patricia
  • Nati053 zei:


    Hoi hoi,
    ik heb n vraagje. mijn jaarkaart loop af op 16/10/15, mijn vriendin heeft vorig jaar november met korting ook n jaarkaart gekocht, haar kaart loopt af op 28/11/15. Nu willen wij in september of oktober naar DLP om onze jaarkaarten te verlengen, echter mijn pas loopt 6 weken eerder af dan die van haar... Nu las ik ergens op het forum dat ze die periode om te verlengen in sommige gevallen hebben verlengd, Kan zij nou haar pas verlengen als we in oktober gaan? Dat is dan voor mijn vriendin wel meer dan een maand voor haar kaart afloopt... hopelijk weet iemand hier iets meer van!! Hoor het graag!!
    grtzzz
    Natascha

    Hoi Natascha,
    Disney heeft de periode inderdaad verlengd. Het is nu mogelijk om vanaf 2 maanden vóór de vervaldatum te verlengen. Als de jaarkaart van je vriendin verloopt op 28/11/2015, dan mag zij vanaf 28/09/2015 verlengen.
    Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars,
    ik heb net gebeld met DLP, die 2 maanden voor einde datum verlengen is niet meer, het is weer een maand geworden, helaas... Wel mag je tegenwoordig na de vervaldatum komen verlengen, echter blijft de datum van je kaart ook de datum op de nieuwe kaart... je kan dan ook voor 18 maanden verlengen. We moeten nu naar het loket naast het depot om onze kaarten te verlengen... Dit staat niet zo in de reglementen beschreven maar ze beseffen gelukkig wel dat niet iedere jaarkaarthouder even op en neer kan komen om te verlengen, dus er zit niet echt een periode aan vast... Helaas voor mij geld nog wel dat de parrainage maar 1 maand na vervaldatum kan worden verlengd...
  • Nati053 zei:


    Hoi hoi,
    ik heb n vraagje. mijn jaarkaart loop af op 16/10/15, mijn vriendin heeft vorig jaar november met korting ook n jaarkaart gekocht, haar kaart loopt af op 28/11/15. Nu willen wij in september of oktober naar DLP om onze jaarkaarten te verlengen, echter mijn pas loopt 6 weken eerder af dan die van haar... Nu las ik ergens op het forum dat ze die periode om te verlengen in sommige gevallen hebben verlengd, Kan zij nou haar pas verlengen als we in oktober gaan? Dat is dan voor mijn vriendin wel meer dan een maand voor haar kaart afloopt... hopelijk weet iemand hier iets meer van!! Hoor het graag!!
    grtzzz
    Natascha

    Hoi Natascha,
    Disney heeft de periode inderdaad verlengd. Het is nu mogelijk om vanaf 2 maanden vóór de vervaldatum te verlengen. Als de jaarkaart van je vriendin verloopt op 28/11/2015, dan mag zij vanaf 28/09/2015 verlengen.
    Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars,
    ik heb net gebeld met DLP, die 2 maanden voor einde datum verlengen is niet meer, het is weer een maand geworden, helaas... Wel mag je tegenwoordig na de vervaldatum komen verlengen, echter blijft de datum van je kaart ook de datum op de nieuwe kaart... je kan dan ook voor 18 maanden verlengen. We moeten nu naar het loket naast het depot om onze kaarten te verlengen... Dit staat niet zo in de reglementen beschreven maar ze beseffen gelukkig wel dat niet iedere jaarkaarthouder even op en neer kan komen om te verlengen, dus er zit niet echt een periode aan vast... Helaas voor mij geld nog wel dat de parrainage maar 1 maand na vervaldatum kan worden verlengd...
    Hoi Natascha,
    Hartelijk dank voor deze waardevolle informatie! Ik heb de informatie op onze Jaarkaarten-pagina aangepast. Heel fijn dat je dit met ons deelt, zodat andere jaarkaarthouders volledig op de hoogte zijn. Thanks!
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,
    Een paar vrienden van ons willen een Francilien pas aanschaffen. kan dat als Nederlander?
    Ze zijn een week op de camping , dus die 2 dagen na aanschaf niet naar het park, maakt hun niet uit.
    Groetjes,
    Marcel

  • Hallo Lars,
    Een paar vrienden van ons willen een Francilien pas aanschaffen. kan dat als Nederlander?
    Ze zijn een week op de camping , dus die 2 dagen na aanschaf niet naar het park, maakt hun niet uit.
    Groetjes,
    Marcel
    Hoi Marcel,
    Ook als Nederlander kun je een Francilien jaarkaart aanschaffen. Dit kan per post of in het resort zelf. Op de dag van aanschaf heb je (ook al zou het een blockdag zijn) toegang tot het Disneyland Park om de jaarkaart definitief te laten maken bij Bureau Passeport Annuel.
    Groetjes,
    Lars

  • Hallo Lars,
    Een paar vrienden van ons willen een Francilien pas aanschaffen. kan dat als Nederlander?
    Ze zijn een week op de camping , dus die 2 dagen na aanschaf niet naar het park, maakt hun niet uit.
    Groetjes,
    Marcel
    Hoi Marcel,
    Ook als Nederlander kun je een Francilien jaarkaart aanschaffen. Dit kan per post of in het resort zelf. Op de dag van aanschaf heb je (ook al zou het een blockdag zijn) toegang tot het Disneyland Park om de jaarkaart definitief te laten maken bij Bureau Passeport Annuel.
    Groetjes,
    Lars
    Dank je Lars,
    Wat kost een Francilien pas nu ?
    Groetjes, Marcel

  • Dank je Lars,
    Wat kost een Francilien pas nu ?
    Groetjes, Marcel
    Hoi Marcel,
    Een Francilien jaarkaart kost €135,- per stuk.
    Groetjes,
    Lars
  • 1 september ga ik verhuizen, hoe kan ik mijn verhuizing doorgeven voor het adres wat gekoppeld staat aan mn jaarpaspoort? Niet dat we veel post krijgen hier in NL, maar ik zou het fijn vinden als de informatie klopt :)

  • 1 september ga ik verhuizen, hoe kan ik mijn verhuizing doorgeven voor het adres wat gekoppeld staat aan mn jaarpaspoort? Niet dat we veel post krijgen hier in NL, maar ik zou het fijn vinden als de informatie klopt :)
    Hoi Tess,
    Een adreswijziging kan doorgegeven worden aan de Nederlandse klantenservice van Disney door te mailen naar dlp.clientenservice@disney.com.
    Groetjes,
    Lars

  • 1 september ga ik verhuizen, hoe kan ik mijn verhuizing doorgeven voor het adres wat gekoppeld staat aan mn jaarpaspoort? Niet dat we veel post krijgen hier in NL, maar ik zou het fijn vinden als de informatie klopt :)
    Hoi Tess,
    Een adreswijziging kan doorgegeven worden aan de Nederlandse klantenservice van Disney door te mailen naar dlp.clientenservice@disney.com.
    Groetjes,
    Lars
    Dank je wel Lars :)
  • Hoi Lars,
    Ik hoop dat je een antwoord weet op het volgende.
    Onze dochter wordt binnenkort 3 jaar en we moeten voor haar dus een jaarkaart aan gaan schaffen. Is dat al mogelijk enkele dagen vóór zij 3 wordt of kan dat pas als zij daadwerkelijk 3 is?
    Groetjes Evelien
  • Hoi Evelien,
    Bij ons kon dat vorig jaar oktober echt pas vanaf dat onze zoon drie was.

  • Hoi Lars,
    Ik hoop dat je een antwoord weet op het volgende.
    Onze dochter wordt binnenkort 3 jaar en we moeten voor haar dus een jaarkaart aan gaan schaffen. Is dat al mogelijk enkele dagen vóór zij 3 wordt of kan dat pas als zij daadwerkelijk 3 is?
    Groetjes Evelien
    Hoi Evelien,
    Zoals Hugo al aangeeft is het pas mogelijk om een jaarkaart voor een kind aan te schaffen als hij/zij daadwerkelijk 3 jaar is.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,
    Weet niet of deze vraag eerder is gesteld.
    Zijn de jaarkaarten ook overdraagbaar?
    Wij gaan 15 november naar Disney en nu heeft een vriendin van mij een Jaarkaart die ik graag mee zou willen nemen voor de korting in de restaurants en winkeltjes maar zij gaat zelf niet mee.hotel is al geboekt dus het gaan echt alleen om de korting in de restaurants en winkels.
    Kan zij hem meegeven of moet ze er ook echt zelf bij zijn?
    Ik hoor het graag van je.
    Groetjes Miranda
  • Hoi Miranda,
    Volgens de algemene voorwaarden zijn jaarkaarten persoonlijk en niet overdraagbaar. Niet om toegang tot het park te krijgen en ook niet om de andere voordelen te gebruiken.
    Ik weet niet of de kassasystemen gekoppeld zijn aan het toegangssysteem. Op die manier zou het opvallen dat een jaarkaarthouder die niet in het park is (immers is de kaart niet gescand bij de toegangscontrole) wel in het park korting probeert te krijgen. Daar kun je heel makkelijk achter komen, maar ik denk dat je dan wel het risico loopt dat je vriendin haar jaarkaart kwijt is....
  • Hoi Hugo,
    Bedankt voor je antwoord.
    Maar als ik met de trein zou komen en ik ga naar Disney village dan ben ik niet door de poortjes gegaan en heb ik ook nog geen kaartje gekocht.
    Maar ik snap wat je bedoel.
    Groetjes Miranda
  • Wij zijn van plan om 19, 20 en 21 september naar Disney te gaan. Echter vragen wij ons af welke jaarkaart wij het beste kunnen nemen om alle drie de dagen het park in te mogen, en hoeveel korting wij kunnen krijgen bij het sluiten hiervan via iemand die al jaarkaarten heeft.

  • Hallo Lars,
    Weet niet of deze vraag eerder is gesteld.
    Zijn de jaarkaarten ook overdraagbaar?
    Wij gaan 15 november naar Disney en nu heeft een vriendin van mij een Jaarkaart die ik graag mee zou willen nemen voor de korting in de restaurants en winkeltjes maar zij gaat zelf niet mee.hotel is al geboekt dus het gaan echt alleen om de korting in de restaurants en winkels.
    Kan zij hem meegeven of moet ze er ook echt zelf bij zijn?
    Ik hoor het graag van je.
    Groetjes Miranda
    Hoi Miranda,
    Een jaarkaart is een persoonlijk document. Alleen als de jaarkaarthouder zelf aanwezig is, kan er gebruik worden gemaakt van de kortingen voor het gehele gezelschap. De jaarkaart door iemand anders laten gebruiken kan resulteren in het ongeldig laten verklaren van de kaart en de persoon in kwestie mag volgens de regels uit de parken worden gezet. De vraag is natuurlijk of dit extreme middel daadwerkelijk wordt ingezet, maar persoonlijk zou ik het niet riskeren. Ook niet als het alleen voor de korting in Disney Village is. Uiteraard kun je het toch proberen, maar dat is dan volledig op eigen risico.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Ger-joyce,
    gezien de blockdagen zou je dan met een Fantasy-jaarkaart de drie genoemde dagen toegang hebben. Je krijgt dan wel minder korting in winkels en restaurants. Voor alle informatie over de jaarkaarten en de blockdagen kun je hier kijken: http://www.discoverthemagic.nl/jaarkaarten/
    Als je iemand vindt die je wil sponsoren krijg je 10% korting op de aanschaf van de jaarkaart. Je moet dus voor jezelf even uitrekenen of je het verschil tussen Dream en Fantasy denkt te compenseren door aankopen in winkels en restaurants.
    Om een afspraak te maken met iemand om 10% korting te krijgen kun je je in dit topic melden: http://www.discoverthemagic.nl/forum/jaarkaarten/korting-op-jaarkaarten/
    Alvast veel plezier!
  • Ik heb wel vrienden korting kunnen geven met mijn jaarkaart, ookal kocht ik zelf niets, maar waarschijnlijk, omdat ik er zelf wel bij was.
  • Hoi Lars,
    Ik heb twee vraagjes;
    Ik heb drie stempels en krijg binnenkort een verlenging van mijn jaarkaart.
    Ik weet dat ik met mijn gratis kaart geen stempels kan sparen, maar kan ik een ander nog wel korting geven op de aanschaf van een jaarkaart?
    En als je een jaarkaart aanschaft, kan je dan vanaf dezelfde dag van aanschaf iemand anders korting geven en een stempel krijgen?
    Gr Ingrid
  • Hoi Ingrid,
    Nee, met een gratis jaarkaart mag je helemaal geen korting geven. En met een gekochte jaarkaart mag je pas ná een maand korting geven.
  • Weet iemand ook welke betaalmogelijkheden er zijn bij het betalen van de jaarkaart? Kan dit zowel cash en/of NL pinpas?
  • Hoi Pumba,
    Pinpas (ook nl) kan in ieder geval. Ik heb nog nooit iemand met contant geld zien betalen maar ik kan me niet voorstellen dat dat niet zou kunnen.
  • Hallo iedereen,
    Ik zou van 1-3 oktober naar Disneyland willen gaan, nu heb ik gelezen dat het met een jaarkaart dikwijls goedkoper is. Als Belg kan ik online een jaarkaart bestellen. Hoe werkt dit? Kan je de jaarkaart dan met de post laten opsturen of moet je deze in Disneyland zelf gaan halen?
    Groetjes Kim

  • Hallo iedereen,
    Ik zou van 1-3 oktober naar Disneyland willen gaan, nu heb ik gelezen dat het met een jaarkaart dikwijls goedkoper is. Als Belg kan ik online een jaarkaart bestellen. Hoe werkt dit? Kan je de jaarkaart dan met de post laten opsturen of moet je deze in Disneyland zelf gaan halen?
    Groetjes Kim
    Hoi Kim,
    Bij de aanschaf van een jaarkaart online, ontvang je een E-voucher die 6 maanden geldig is vanaf de dag van aankoop. Binnen die 6 maanden zul je naar Disney moeten om de voucher om te zetten naar de definitieve jaarkaart. Vanaf dat moment gaat de geldigheid van 1 jaar in.
    Groetjes,
    Lars
  • Even een snelle vraag: op onze pas staat geldig from 15/09/2014 to 14/09/2015
    Kunnen we dan op 14 september verlengen?? We hebben stempels gespaard. Wil dit echt 100% zeker weten, zou zonde zijn als het niet kan!! Iemand???
    Groetjes Marjolein
Log In of Registreer om te reageren.