Buggy & Rolstoel verhuur

MoMo
november 2015 aangepast in Praktische Informatie
hallo Lars,
al lange tijd verheugen wij ons op ons veblijf in Disney.
helaas is er nu alleen een onverwachts probleem ontstaan, mijn mannetje kan vanwege hart problemen niet lang lopen. is er een mogelijkheid tot het huren van een rolstoel, en zo ja, hoe kan ik dit het beste aan pakken?

groetjes simone
«1

Reacties

  • januari 2015 aangepast
    Ik stel deze vraag even voor een vriendin: zijn er ook iets van bolderkarren te huur in dlp?
    Alvast bedankt voor het antwoord.
    Gr Madelon

  • Ik stel deze vraag even voor een vriendin: zijn er ook iets van bolderkarren te huur in dlp?
    Alvast bedankt voor het antwoord.
    Gr Madelon

    Hoi Madelon,
    Er zijn alleen rolstoelen en kinderwagens/buggy's te huur in Disneyland. Bekijk het complete aanbod van diensten op onze Diensten-pagina: http://www.discoverthemagic.nl/diensten/. Bolderkarren zijn overigens niet toegestaan in de parken.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    bolderkarren zijn misschien niet toegestaan, maar in de Kerstweek hebben wij in beide parken een gezin gezien dat op meerdere dagen een bolderkar meenam. Het viel op omdat ze achterop de bolderkar nog een grijze plastic opbergbox hadden gemonteerd - vandaar dat ik het me nog herinner.
  • Hugo zei:


    Hoi Lars,
    bolderkarren zijn misschien niet toegestaan, maar in de Kerstweek hebben wij in beide parken een gezin gezien dat op meerdere dagen een bolderkar meenam. Het viel op omdat ze achterop de bolderkar nog een grijze plastic opbergbox hadden gemonteerd - vandaar dat ik het me nog herinner.

    Hoi Hugo,
    Het probleem is, dat het geweigerd 'kan' worden, aangezien het niet in de lijst staat met toegestane items. Iedereen kan de gok wagen natuurlijk, maar als je de 'verkeerde' beveiligingsmedewerker aan de controle hebt staan die de regels letterlijk naleeft, dan heb je pech als je de kar toch bij je hebt. Wij adviseren daarom alleen toegestane items mee te nemen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Simone,

    bedoel je met "je mannetje" je echtgenoot/vriend (dus zoek je een rolstoel voor volwassenen?) of een rolstoel/kinderwagen voor een kind?
  • nee mijn volwassen man, sorry hahaha
  • Beste Simone,
    Deze kun je huren waar je ook de kinderwagens huurt. Als je een jaarabonnement heb is deze ook gratis.

    Groet Mich
  • Mo zei:

    hallo Lars,
    al lange tijd verheugen wij ons op ons veblijf in Disney.
    helaas is er nu alleen een onverwachts probleem ontstaan, mijn mannetje kan vanwege hart problemen niet lang lopen. is er een mogelijkheid tot het huren van een rolstoel, en zo ja, hoe kan ik dit het beste aan pakken?

    groetjes simone

    Hoi Simone,

    Dat is vervelend om te horen. In beide parken kunnen echter rolstoelen worden gehuurd voor €15 per dag. Meer informatie hier: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/buggy-rolstoel-verhuur-paris

    Groetjes,
    Lars
  • super bedankt ! we zullen dan bij aankomst gelijk iets regelen.
  • januari 2016 aangepast
    Hallo Lars en andere leden,

    Wij willen eind maart naar Disneyland Parijs. Eén van mijn reisgenoten heeft écht een rolstoel nodig om de lange afstanden te kunnen overbruggen, maar helaas lukt het regelen van een goed exemplaar in Nederland (ze heeft momenteel een oude en slechte) waarschijnlijk niet voor eind maart.

    Wat is de ervaring als je een rolstoel wil huren? Hoe laat - of liever: hoe vroeg - moet je dan zijn?
    Moet je aan kunnen tonen dat je hem echt nodig hebt aan de hand van een medische verklaring?
    Hoeveel stoelen zijn er beschikbaar?

    Bedankt voor de reactie!

    Groetjes, Marianne
  • Hallo Lars en andere leden,

    Wij willen eind maart naar Disneyland Parijs. Eén van mijn reisgenoten heeft écht een rolstoel nodig om de lange afstanden te kunnen overbruggen, maar helaas lukt het regelen van een goed exemplaar in Nederland (ze heeft momenteel een oude en slechte) waarschijnlijk niet voor eind maart.

    Wat is de ervaring als je een rolstoel wil huren? Hoe laat - of liever: hoe vroeg - moet je dan zijn?
    Moet je aan kunnen tonen dat je hem echt nodig hebt aan de hand van een medische verklaring?
    Hoeveel stoelen zijn er beschikbaar?

    Bedankt voor de reactie!

    Groetjes, Marianne

    Hoi Marianne,

    Alleen op zeer drukke dagen kan het voorkomen dat de voorraad aan rolstoelen en buggy's vroegtijdig op raakt, maar over het algemeen zijn er altijd exemplaren beschikbaar, zeker als je vóór het middaguur eentje reserveert. Iedereen kan een rolstoel aanvragen, er is geen medische verklaring voor nodig. Meer informatie over de verhuur: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/buggy-rolstoel-verhuur-paris.

    Tip: Er zijn tevens twee speciale kaarten beschikbaar voor gasten met beperkingen die bijvoorbeeld niet lang kunnen staan/lopen waarbij je voorrang krijgt bij attracties of via een andere ingang naar binnen mag. Hier is een medische verklaring wel voor noodzakelijk. Bekijk alle mogelijkheden en voorwaarden: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/gasten-met-beperkingen-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor de snelle reactie!
  • De rolstoelen die je huurt vind ik ook niet heel erg super goed. Ik heb er een dag iemand in rondgeduwd en ik vond het niet prettig voor mijn schouders. De handvaten zaten nl nogal wat laag. En ik ben slechts 1.67 m, dus al vrij klein voor Nederlandse begrippen en voor mij was het dus te laag.
  • Fijn dat je dat aangeeft! Ik ben zelf ook maar 1,66 m groot en dan nog de kleinste van ons gezelschap...

  • Zijn er ook kinderwagens te huur of alleen buggy's?
  • Tess zei:

    Zijn er ook kinderwagens te huur of alleen buggy's?

    Hoi Tess,

    Er zijn alleen buggy's en rolstoelen beschikbaar bij de verhuurlocaties in beide parken. Meer informatie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/buggy-rolstoel-verhuur-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Dank je wel Lars.
  • hi Marianne,

    Ze hebben in het park twee types rolstoelen, oude met een blauwe zitting, deze zijn niet erg super. Je kan beter om de nieuwe vragen als je zo een krijgt, de nieuwe zijn compleet zwart en zijn vooral voor de duwer ( ikzelf in ons geval) een zegen ten opzichte van die oude.
    Je dient een borg van €50 te betalen maar als je de stoel in het Disneyland Park haalt dan kan je dit ook met een creditcard doen, hier maken ze dan zo'n ouderwetse afdruk van. Deze optie is NIET in de Studios beschikbaar want daar hebben ze dat oude rits rats apparaat niet.
  • In de Efteling en Walibi zie je veel boodschappentrolleys rijden. Mijn kinderen zijn te groot voor een buggy dus leek ons zo een trolley wel wat. Maar ik zie deze niet op diverse filmpjes op youtube. Mag zo een trolley wel naar binnen? Leek ons wel handig voor al het eten, regenjassen etc
  • Hoi maggymouse, ja hoor, dat is geen probleem. Er zijn zelfs bezoekers met een soort van bolderkar waar zowel kinderen als eten, regenjassen etc. inzitten :smile:
  • Hoi Lars

    Wij hebben al twee jaar een dream jaarkaart maar zag net bij de voordelen staan: gratis huur kinderwagen, invalidenparkeerkaart en Kennel.
    Begrijp ik het nu goed dat ik met de dreamkaart mijn hond gratis naar de kennel kan brengen?
    En weet jij toevallig wat de voorwaarden zijn (of waar ik die kan vinden)
  • Hoi clautje,

    ik denk niet dat je bij een Dream-jaarkaart een gratis invalidenparkeerkaart krijgt :wink:
    Waar heb je die voorwaarden gelezen?
  • clautje zei:

    Hoi Lars

    Wij hebben al twee jaar een dream jaarkaart maar zag net bij de voordelen staan: gratis huur kinderwagen, invalidenparkeerkaart en Kennel.
    Begrijp ik het nu goed dat ik met de dreamkaart mijn hond gratis naar de kennel kan brengen?
    En weet jij toevallig wat de voorwaarden zijn (of waar ik die kan vinden)

    Hoi clautje,

    Als Dream jaarkaarthouder profiteer je van de volgende extra's:

    - gratis verhuur buggy/rolstoel (maximaal één buggy/roelstoel per dag) > meer informatie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/buggy-rolstoel-verhuur-paris
    - gratis gebruik van bagagedepot (maximaal 3 items per dag) > meer informatie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/storage-service-paris
    - gratis gebruik van het Animal Care Center (maximaal één hond per dag; geen nacht) > meer informatie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/animal-care-center-paris

    Er worden geen gratis invalidenparkeerkaarten uitgedeeld, dat is alleen voor bezoekers met een beperking.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars
    Dank je wel voor de informatie
    Hoe mijn iPad van invalidewagen (kon niet op het woord rolstoel komen :) ) invalidenparkeerkaart heeft gemaakt weet ik niet maarrrr dat die er niet bij hoorde wist ik.
    Het ging mij vooral om de hondenkennel en daar zijn mijn twijfels voor weggenomen, dank hiervoor.
  • clautje zei:

    Hoi Lars
    Dank je wel voor de informatie
    Hoe mijn iPad van invalidewagen (kon niet op het woord rolstoel komen :) ) invalidenparkeerkaart heeft gemaakt weet ik niet maarrrr dat die er niet bij hoorde wist ik.
    Het ging mij vooral om de hondenkennel en daar zijn mijn twijfels voor weggenomen, dank hiervoor.

    Graag gedaan, clautje!

    Groetjes,
    Lars
  • Kan die buggy ook in lig stand? Ik denk dat mijn "sleeping beauty" dat wel nodig gaat hebben straks.
  • Nee kan hij niet en hij is knoer hard zou er zelf nog niet in willen zitten
  • Dank je wel. Mijn eigen buggy gaat mee :)

    Het hotel waar we inzitten heeft geen camping bedje, maar wel een 3 persoons stapelbed. Afgesproken met mijn reismaatje dat hij boven in het stapelbed gaat, dan kunnen mijn Sleeping Beauty en ik samen beneden. Dan hebben we ruimte voor de buggy :) (Ook neem ik de draagdoek mee ;) )
  • Mag maar tot 70 kilo in het stapelbed! En een draagdoek is ook ideaal helaas zijn mijn kids helaas al te groot ik ga met een tweelingwagen slepen Haha
  • Hmmm.... Het is een stapelbed in een Ibis Hotel... hopelijk mag daar een zwaarder persoon in...
Log In of Registreer om te reageren.