Disneyland Paris gesloten van 14 t/m 17 november 2015

november 2015 aangepast in Algemeen
Wij hebben een arrangement gereserveerd met vertrek morgen 15 november 2015. Al de gehele dag hebben wij geprobeerd contact op te nemen met de disney resereveringslijn maar dat is helaas nog niet gelukt. Heeft iemand toevallig info over de mogelijkheden om te annuleren of wijzigen van datum naar aanleiding van de huidige situatie in Parijs.
«1

Reacties

  • Zojuist is het toch gelukt de reserveringsafdeling te pakken te krijgen. Het aanbod van vandaag is kosteloos annuleren of zonder bijkomende kosten om te boeken naar een andere datum. Wij hebben gekozen voor een volledige annuleringen. Nu eens goed kijken wanneer we wel een bezoek aan DPL kunnen gaan brengen. Zal volgend jaar worden.
  • Wij hebben een arrangement gereserveerd met vertrek morgen 15 november 2015. Al de gehele dag hebben wij geprobeerd contact op te nemen met de disney resereveringslijn maar dat is helaas nog niet gelukt. Heeft iemand toevallig info over de mogelijkheden om te annuleren of wijzigen van datum naar aanleiding van de huidige situatie in Parijs.

    Hoi Karin,

    Zojuist gehad met Disney en zij bevestigen dat de parken morgen weer open gaan. Optioneel is het mogelijk om je verblijf naar een andere datum te verplaatsen zonder omboekingskosten. Mocht het nieuwe verblijf echter duurder zijn dan de prijs van je huidige arrangement, dan dien je het verschil bij te betalen. Om je verblijf om te boeken, dien je de reserveringslijn te bellen. Zij raden klanten echter aan om dit pas maandag te doen, vanwege de grote drukte bij het callcenter.

    Groetjes,
    Lars
  • Ter informatie:

    Disneyland Paris heeft zojuist bekend gemaakt dat de parken op zondag 15 november, maandag 16 november en dinsdag 17 november gesloten zullen blijven in verband met de door Frankrijk afgekondigde 3 dagen van nationale rouw. Het Disneyland Park en het Walt Disney Studios Park zullen vanaf woensdag 18 november weer normaal geopend zijn. Gasten die een verblijf hebben geboekt met aankomst op één van de gesloten dagen, krijgen de mogelijkheid om kosteloos om te boeken naar een nieuwe aankomstdatum naar keuze. Bel hiervoor naar de Disney reserveringslijn.

    Groetjes,
    Lars
  • Wij zouden ook vandaag vertrekken, hotel al geboekt. Gisteren nog contact gehad en toen dachten ze dat het goed zou komen. nu blijkt het anders te zijn maar contact krijgen lukt niet. zit nu 3 uur in de wacht.. Erg matige informatie voorziening..

    Zijn er anderen met meer geluk? Mijn gedult begint nu echt op te raken....

  • iljas zei:

    Wij zouden ook vandaag vertrekken, hotel al geboekt. Gisteren nog contact gehad en toen dachten ze dat het goed zou komen. nu blijkt het anders te zijn maar contact krijgen lukt niet. zit nu 3 uur in de wacht.. Erg matige informatie voorziening..

    Zijn er anderen met meer geluk? Mijn gedult begint nu echt op te raken....

    Hoi iljas,

    Disney wilde vandaag alweer open gaan, maar van hoger hand (premier van Frankrijk) is besloten dat alle toeristische attracties in en rondom Parijs tijdens de 3 dagen van nationale rouw gesloten moeten blijven. De reguliere reserveringslijnen zijn op dit moment inderdaad overbelast. Disney doet er alles aan om goed bereikbaar te blijven. Voor mensen die hun verblijf kosteloos willen omboeken naar een periode naar keuze kunnen bellen met het speciale Franse nummer: 0033800025362. De medewerkers staan je hier in Frans of Engels te woord. Ook deze lijn kan op bepaalde tijden niet bereikbaar zijn. Probeer het dan later nog eens.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    iljas zei:

    Wij zouden ook vandaag vertrekken, hotel al geboekt. Gisteren nog contact gehad en toen dachten ze dat het goed zou komen. nu blijkt het anders te zijn maar contact krijgen lukt niet. zit nu 3 uur in de wacht.. Erg matige informatie voorziening..

    Zijn er anderen met meer geluk? Mijn gedult begint nu echt op te raken....

    Hoi iljas,

    Disney wilde vandaag alweer open gaan, maar van hoger hand (premier van Frankrijk) is besloten dat alle toeristische attracties in en rondom Parijs tijdens de 3 dagen van nationale rouw gesloten moeten blijven. De reguliere reserveringslijnen zijn op dit moment inderdaad overbelast. Disney doet er alles aan om goed bereikbaar te blijven. Voor mensen die hun verblijf kosteloos willen omboeken naar een periode naar keuze kunnen bellen met het speciale Franse nummer: 0033800025362. De medewerkers staan je hier in Frans of Engels te woord. Ook deze lijn kan op bepaalde tijden niet bereikbaar zijn. Probeer het dan later nog eens.

    Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars,

    Bedankt voor je reactie. Ik begrijp zeker dat ze dicht gaan. Maar vind het alleen jammer dat je niet iemand te pakken kunt krijgen. Sta nog steeds in de wacht op het nederlandse nummer en op het 0033800025362 nummer word ik er na een uur uitgegooid als ik er al doorkom.

    Groeten,

    Ilja
  • iljas zei:


    Hoi Lars,

    Bedankt voor je reactie. Ik begrijp zeker dat ze dicht gaan. Maar vind het alleen jammer dat je niet iemand te pakken kunt krijgen. Sta nog steeds in de wacht op het nederlandse nummer en op het 0033800025362 nummer word ik er na een uur uitgegooid als ik er al doorkom.

    Groeten,

    Ilja

    Heel begrijpelijk, Ilja. Helaas kunnen wij hier ook niets aan doen. Wij zouden iedereen graag persoonlijk willen helpen, maar het omboeken van een verblijf is alleen via Disney zelf mogelijk. Het enige wat ik kan zeggen is, blijf proberen.

    Groetjes,
    Lars
  • Na 4 uur en 15 minuten in de wacht is het toch gelukt om te annuleren...
  • iljas zei:

    Na 4 uur en 15 minuten in de wacht is het toch gelukt om te annuleren...

    Fijn om te horen dat het uiteindelijk gelukt is, Iljas.
  • Hallo Lars,

    Wij kwamen afgelopen vrijdag om 21.30 aan bij Disney, een half uurtje voor de vreselijke aanslagen. De volgende dag 's ochtends vroeg bleek dat het park niet open ging. We hebben er zaterdag toen het beste van gemaakt in en rond het hotel in de hoop dat het park zondag weer open zou gaan. Om 21.00 's avonds kwam het bericht dat het park ook de volgende dag, vandaag, gesloten zou blijven. Dat was wat laat om nog naar huis te gaan. We zouden vandaag, zondag na sluiting, weer naar huis vandaag gaan. We zijn nu weer thuis en zijn het park dus niet in geweest door de sluitingen tot groot verdriet van de kinderen, ook al hebben wij als volwassenen natuurlijk wel begrip voor de situatie. Denk je dat er voor ons ook nog enige compensatie of coulance mogelijk is om bijvoorbeeld een andere keer nog eens te gaan?
    Dank en groet, Tjarda
  • Tjarda zei:

    Hallo Lars,

    Wij kwamen afgelopen vrijdag om 21.30 aan bij Disney, een half uurtje voor de vreselijke aanslagen. De volgende dag 's ochtends vroeg bleek dat het park niet open ging. We hebben er zaterdag toen het beste van gemaakt in en rond het hotel in de hoop dat het park zondag weer open zou gaan. Om 21.00 's avonds kwam het bericht dat het park ook de volgende dag, vandaag, gesloten zou blijven. Dat was wat laat om nog naar huis te gaan. We zouden vandaag, zondag na sluiting, weer naar huis vandaag gaan. We zijn nu weer thuis en zijn het park dus niet in geweest door de sluitingen tot groot verdriet van de kinderen, ook al hebben wij als volwassenen natuurlijk wel begrip voor de situatie. Denk je dat er voor ons ook nog enige compensatie of coulance mogelijk is om bijvoorbeeld een andere keer nog eens te gaan?
    Dank en groet, Tjarda

    Hoi Tjarda,

    Ik zou je willen adviseren om een mail te sturen naar de Nederlandse klantenservice via dlp.clientenservice@disney.com. Hopelijk kunnen zij iets voor jullie betekenen.

    Groetjes,
    Lars
  • Graag jullie advies, gister en vandaag ( 15 en 16 november) hadden we met onze Fantasy jaarkaart naar Disney willen gaan. Aangezien deze dagen disney dicht is en onze enige volgende optie het weekend van 28 november is vragen wij om advies. De 28 e is een blockdag namelijk.
    Zou er een mogelijk zijn gezien deze bijzondere omstandigheden dat we kunnen aanvragen om alsnog op die dag binnen te kunnen? Zo ja waar zou ik dan een mail naartoe kunnen sturen?
    Ik stuur een mail naar de contact pagina maar is er door disney nog een andere mogelijkheid waar gedupeerden terecht kunnen?
  • Ten eerste wil ik mijn respect betuigen voor Disney dat ze de deuren hebben gesloten uit respect voor de slachtoffers en hun nabestaanden. Chapeau!
    Echter en dat klinkt natuurlijk raar na deze dramatische gebeurtenissen maar gaat het park natuurlijk gewoon weer open woensdag en hebben wij besloten om ons niet te laten lijden door angst en gaat dus het leven weer door...
    Nu hoorde ik een gerucht dat je i.v.m extra veiligheidsmaatregelen Disney village alleen in kan met toegangstickets? Weet iemand of dit waar is?
    Wij komen namelijk donderdag aan en hebben pas tickets vanaf vrijdag en hadden in de planning om alvast Disney village te bezoeken. Is dit nog steeds mogelijk?

    Groet Truus
  • truus2 zei:

    Ten eerste wil ik mijn respect betuigen voor Disney dat ze de deuren hebben gesloten uit respect voor de slachtoffers en hun nabestaanden. Chapeau!
    Echter en dat klinkt natuurlijk raar na deze dramatische gebeurtenissen maar gaat het park natuurlijk gewoon weer open woensdag en hebben wij besloten om ons niet te laten lijden door angst en gaat dus het leven weer door...
    Nu hoorde ik een gerucht dat je i.v.m extra veiligheidsmaatregelen Disney village alleen in kan met toegangstickets? Weet iemand of dit waar is?
    Wij komen namelijk donderdag aan en hebben pas tickets vanaf vrijdag en hadden in de planning om alvast Disney village te bezoeken. Is dit nog steeds mogelijk?

    Groet Truus

    Hoi Truus,

    Goede vraag. Wij hebben nog niets uit officiële bron vernomen over extra controle bij Disney Village op toegangstickets. Lijkt me sterk dat ze dit gaan doen, aangezien er ook bezoekers uit de buurt naar de bioscoop gaan en geen tickets hebben voor de parken. Zodra Disney een officiële mededeling doet, maken wij dat via onze social media kanalen bekend.

    Groetjes,
    Lars
  • truus2 zei:

    Ten eerste wil ik mijn respect betuigen voor Disney dat ze de deuren hebben gesloten uit respect voor de slachtoffers en hun nabestaanden. Chapeau!
    Echter en dat klinkt natuurlijk raar na deze dramatische gebeurtenissen maar gaat het park natuurlijk gewoon weer open woensdag en hebben wij besloten om ons niet te laten lijden door angst en gaat dus het leven weer door...
    Nu hoorde ik een gerucht dat je i.v.m extra veiligheidsmaatregelen Disney village alleen in kan met toegangstickets? Weet iemand of dit waar is?
    Wij komen namelijk donderdag aan en hebben pas tickets vanaf vrijdag en hadden in de planning om alvast Disney village te bezoeken. Is dit nog steeds mogelijk?

    Groet Truus

    Hoi Truus,

    Wij zijn vanmorgen aangekomen en vanavond naar de Village gegaan en hebben geen toegangstickets hoeven laten zien.
    De tassen controle was wel een stuk beter als normaal en het was echt héél erg rustig!!

    Veel plezier alvast!

    Groetjes Melissa
  • Weet iemand misschien in welke hotels en welke tijden de Disney figuren en prinsessen op dinsdag 17 nov zijn?

    Groetjes Melissa
  • november 2015 aangepast
    Hoi Maudluuk,

    Proberen kan altijd via de klantenservice maar dat jouw agenda pas weer ruimte biedt op 28 november is natuurlijk een persoonlijke situatie. Ik vraag me af of DLP rekening kan en wil gaan houden met zo veel persoonlijke situaties (van iedereen die de afgelopen vier dagen wilde komen) die vast nog veel verder dan 28 november zullen "strekken".
    E-mailen kan naar DLP.CLIENTENSERVICE@disney.com
  • Weet iemand misschien in welke hotels en welke tijden de Disney figuren en prinsessen op dinsdag 17 nov zijn?

    Groetjes Melissa

    Hoi Melissa,

    Er worden geen exacte tijden bekend gemaakt over de losse figuren in de hotels op de dagen dat de parken gesloten blijven, maar dit zal non-stop zijn in met name de lobby van de Disney hotels. Vraag even aan de cast members ter plekke over welke figuren in jouw hotel te zien zullen zijn.

    Groetjes,
    Lars
  • november 2015 aangepast
    Nu Disneyland weer open is, is er dan ook nog wat veranderd qua beveiliging? Of alleen nog de tassencontrole? Wij gaan namelijk volgende week en ik ben benieuwd of de beveiliging nu anders is na de aanslagen in Parijs. Een paar jaar geleden liepen er ook militairen bij de ingang. Groet Robine
  • Hoi Robine,

    alle tassen moet nu door de scanner (dus ook die onderin een kinderwagen of plastic tassen) en steekproefgewijs worden bezoekers ook gefouilleerd. Ik heb nog geen berichten gelezen over beveiliging IN het park maar je kunt ervan uitgaan dat alle CM's weer een opfris- of misschien wel uitgebreide cursus/aandacht hebben gehad m.b.t. beveiliging in het park en hoe verdachte zaken te ontdekken en te melden.
  • Wij hebben voor december 2015 een vakantie naar Eurodisney geboekt. In verband met de onrust in Parijs weten we niet of we nog wel willen gaan. Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om te annuleren en of daar kosten aan verbonden zijn?
  • ik kom graag in contact met mensen die het weekeind van 27 tot 29 november ook naar disney gaan met dubbel gevoel
  • Ik denk dat dat erg afhangt van de datum in december. De eerste of laatste week? Als je het zeker wilt weten zou ik even bellen met je reisbureau of Disney zelf, afhankelijk van waar je geboekt hebt.
  • Hallo paarden 87

    Ik ben van 28 november tot en met 29 november in disneyland.

    Momenteel heb ik er langs de ene kant zin in en kijk ik er naar uit, Langs de andere kant twijfel ik of ik wel moet gaan en of het wel veilig is.

    Ik heb een busreis geboekt, Gisteren heb ik contact gehad met de organisatie en zij gaan in principe zoals het er nu naar uit ziet naar disneyland. Ze volgen alles op de voet ivm de ontwikkelingen en mocht er een negatief reisadvies komen om naar parijs te gaan, of er zouden meer aanslagen of problemen zijn dan zou het geannuleerd worden, maar voorlopig gaat de reis nog gewoon door.

    Ik heb ook een dubbel gevoel. Altijd heb ik mijzelf veilig gevoeld in disneyland en nu ga ik voor het eerst naar disneyland toe met een gevoel van twijfel en angst.

    Als jaarkaarthouder van disneyland ben ik er de laatste jaren al regelmatig geweest, maar nog nooit heb ik zo aan een bezoek getwijfeld als nu. Ik merk dat ik nu al zenuwachtig en gespannen ben om naar daar te gaan, pieker en twijfel heel veel op het moment, volg alles ivm nieuwe ontwikkelingen enz. in parijs.

    groetjes Birgitte
  • Bedankt voor je reactie Hugo. We hebben rechtstreeks bij Eurodisney geboekt voor 22 december. Ik zal ze eens bellen.
  • Hoi Birgitte,

    Wij hebben precies hetzelfde. Wij hebben rechtstreeks bij Eurodisney een hotel en 2 dagen entree geboekt, maar ik weet ook niet of we nog wel willen en durven gaan. Wij gaan vlak voor de kerst en weet niet of we nog met een rustig en veilig gevoel daar rondlopen. Lastig hè, voor de aanslagen hadden we er zoveel zin in.

    Groetjes Bianca
  • hoi Bianca1976

    Ik had er ook heel veel zin in. Ik was met de halloweenparty nog in disneyland geweest en toen ik daarvan terug kwam na 4 dagen Disney, kon ik niet wachten om te boeken ivm kerst in disneyland. De boeking was ook al vrij snel gedaan nadat ik ben teruggekomen van disneyland.

    In eerste instantie boekte ik voor het weekend van 28 november en ik kreeg een mail dat deze reis geannuleerd was wegens te weinig aanmeldingen. Ik zag dat ze 14 november ook gingen dus ik heb ook nog geinformeerd naar de datum van 14 november dat was dus afgelopen weekend. Nu bleek dat het een vergissing was en dat de reis van 14 november was geannuleerd en die van 28 november ging wel door. waardoor ik dus nu 28 november ga. Anders had ik dus afgelopen weekend al in disneyland gezeten en aan een gesloten park gestaan. een andere reis naar parijs bij dezelfde instantie is afgelopen weekend geannuleerd, denk dat met Disney hetzelfde gebeurt zou zijn.

    Tot en met afgelopen vrijdag heb ik er eigenlijk altijd zin in gehad en ik telde echt af om weer naar Disney te gaan. Kerst is toch wel 1 van de mooiste seizoenen. Maar sinds afgelopen vrijdag overheerst er bij mij echt twijfel en angst. Ben snel geprikkeld op het moment, voel ik me toch onbewust gestrest, ik heb het gevoel dat ik constant het internet wil checken ivm nieuws en ook mijn mail, om te zien of ik nog mail heb gehad ivm nieuws of het annuleren van de reis.

    Vandaag heb ik moeten werken en collegas weten dat ik regelmatig naar disneyland ga en die kwamen ook vandaag al meteen mijn kant op van ga je nog wel enz. Ik heb ze verteld dat ik over 10 dagen naar disneyland ga en dat ik twijfel. Komen ze daarna weer naar mij toe van net op het nieuws was dat er opnieuw aanslagen zijn geweest, achteraf hebben ze een aanslag voorkomen door daar binnen te vallen. op dat moment kan ik dus zelf niet gaan kijken wat er gebeurd is en hoe en wat. Op het werk probeer ik juist afleiding te zoeken maar op zo'n moment slaat de twijfel weer toe.

    Meestal ga ik met kerstmis 2x naar disneyland. Vaak het laatste weekend van november en dan het weekend na kerstmis. Momenteel heb ik alleen 28 november geboekt staan omdat ik nog niet wist of ik in december 2 of 3 dagen zou kunnen gaan ivm het werk. Ik denk dat ik nu even afwacht hoe het me mee valt eind november om te zien of ik in december nog wel een keer wil gaan. Het zal er aan liggen hoe veilig ik mij over 10 dagen voel in disneyland parijs en hoe alles zicht ontwikkeld.

    groetjes Birgitte
  • Hoi allemaal,

    Ik heb even een paar onderwerpen samengevoegd die over hetzelfde onderwerp gaan en gebundeld in dit topic.

    Uiteraard zul je naar je eigen gevoel moeten luisteren, maar bedenk wel dat de gebeurtenissen in Parijs nog vers zijn en dit een eventuele beslissing om wel of niet te gaan enorm beïnvloed. Net als bij de gebeurtenissen op de redactie van Charlie Hebdo, zie je dat er in de eerste week na de aanslag vooral angstig wordt gereageerd. Logisch. Wij leven immers niet in een 'oorlogsgebied' en zijn dit, gelukkig, niet gewend. Na verloop van tijd trekt dit echter weer bij en beseffen mensen dat we niet 24 uur per dag thuis kunnen gaan zitten met ramen en deuren gesloten. Dat is namelijk niet onze manier van leven en juist wat de terroristen willen. Een aanslag kan overal ter wereld gebeuren, niet alleen in Frankrijk. Nederland heeft bijvoorbeeld hetzelfde dreigingsniveau als de Fransen, om maar eens te vergelijken. Niet op vakantie gaan (naar in dit geval Parijs of Disney), wil niet zeggen dat je dan 'veilig' bent hier.

    Het doel van dit soort aanslagen is juist angst zaaien onder de bevolking, zodat wij ons leven gaan aanpassen. Niet meer naar een concert gaan, vakantie annuleren, dat soort dingen. We moeten er met z'n allen voor waken dat wij 'hen' niet laten winnen. Dat kan alleen door te blijven leven zoals je altijd al van plan was. Natuurlijk besef ik terdege dat dit een gevoelskwestie is en dat iedereen dan ook een persoonlijke afweging moet maken, maar als ik naar mezelf kijk, dan laat ik mij niet uit het veld slaan door een handjevol idioten. Wij hebben zelf geboekt voor 2 t/m 4 december en gaan gewoon naar de magie. Ook als wij hadden geboekt met een aankomst deze week, dan waren we gewoon gegaan.

    Ik zou iedereen willen aanraden om deze gebeurtenissen even te laten bezinken en later, als de emoties gezakt zijn, een rationele beslissing te maken. Geen enkele keuze is daarbij 'goed' of 'slecht', maar laten we ervoor zorgen dat 'zij' niet hun zin krijgen en we allemaal achter de geraniums gaan zitten.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo paarden 87

    Ik ben van 28 november tot en met 29 november in disneyland.

    Momenteel heb ik er langs de ene kant zin in en kijk ik er naar uit, Langs de andere kant twijfel ik of ik wel moet gaan en of het wel veilig is.

    Ik heb een busreis geboekt, Gisteren heb ik contact gehad met de organisatie en zij gaan in principe zoals het er nu naar uit ziet naar disneyland. Ze volgen alles op de voet ivm de ontwikkelingen en mocht er een negatief reisadvies komen om naar parijs te gaan, of er zouden meer aanslagen of problemen zijn dan zou het geannuleerd worden, maar voorlopig gaat de reis nog gewoon door.

    Ik heb ook een dubbel gevoel. Altijd heb ik mijzelf veilig gevoeld in disneyland en nu ga ik voor het eerst naar disneyland toe met een gevoel van twijfel en angst.

    Als jaarkaarthouder van disneyland ben ik er de laatste jaren al regelmatig geweest, maar nog nooit heb ik zo aan een bezoek getwijfeld als nu. Ik merk dat ik nu al zenuwachtig en gespannen ben om naar daar te gaan, pieker en twijfel heel veel op het moment, volg alles ivm nieuwe ontwikkelingen enz. in parijs.

    groetjes Birgitte

  • Hoi brigitte dat heb ik toch ook.
    Sta je open voor contact via Facebook of mail. Ik vind het fijn ervaringen te delen
Log In of Registreer om te reageren.