Drukte informatie

1356710

Reacties

  • Een vriendin en ik willen graag samen nog eens naar Disneyland gaan :D . Het enige 'probleem' is dat zij leerkracht is. Iemand enige suggesties voor wanneer we kunnen gaan zonder al te veel drukte?
    Ik zag bijvoorbeeld dat de herfstvakantie bij ons in België niet samenvalt met die van Frankrijk. Zou het dan rustiger zijn? En iemand een idee wat de openingsuren zijn dan? Ik zou liefst een dag hebben tot 20u omdat we anders de laatste trein terug niet halen en ik wil de show graag zien.

  • Een vriendin en ik willen graag samen nog eens naar Disneyland gaan :D . Het enige 'probleem' is dat zij leerkracht is. Iemand enige suggesties voor wanneer we kunnen gaan zonder al te veel drukte?
    Ik zag bijvoorbeeld dat de herfstvakantie bij ons in België niet samenvalt met die van Frankrijk. Zou het dan rustiger zijn? En iemand een idee wat de openingsuren zijn dan? Ik zou liefst een dag hebben tot 20u omdat we anders de laatste trein terug niet halen en ik wil de show graag zien.
    Hoi Farailde,
    De openingstijden voor oktober zijn nog niet door Disney bekend gemaakt. Afgaande op de tijden in oktober vorig jaar, zal het Disneyland Park in de tweede en derde week op doordeweekse dagen om 20:00 uur sluiten. In het weekend en tijdens de herfstvakantie worden de tijden doorgaans verruimd naar 22:00 uur.
    Ik zou dus kiezen voor een doordeweeks verblijf in de tweede of derde week van oktober. Voor de maand oktober is de gratis halfpension (ontbijt + tussendoortje + 3-gangen diner) aanbieding beschikbaar en ontvang je tevens tot 20% korting. Info & boeken: http://bit.ly/1G7LoAy.
    Groetjes,
    Lars
  • Hey Lars,
    Bedankt voor het snelle antwoord! Zoals ik al zei is mijn vriendin leerkracht, zij kan dus niet in oktober op een doordeweekse dag. De herfstvakantie voor België valt de eerste week van november. Vermits dit niet samenvalt met de herfstvakantie van Frankrijk, vermoed ik dat de sluiting dan in de week ook waarschijnlijk om 20u zou zijn?
    Wanneer worden de openingsuren voor de maanden vanaf oktober bekend gemaakt? Voor de TGV zou ik namelijk liefst zo vroeg mogelijk (vanaf 3 maanden op voorhand) boeken omdat de tickets anders duurder zijn.
    Die kortingen zijn jammer genoeg alleen voor verblijf en bij ons is het een daguitstap. Anders zou het ook niet uitmaken voor wanneer het park sluit ;).

  • Hey Lars,
    Bedankt voor het snelle antwoord! Zoals ik al zei is mijn vriendin leerkracht, zij kan dus niet in oktober op een doordeweekse dag. De herfstvakantie voor België valt de eerste week van november. Vermits dit niet samenvalt met de herfstvakantie van Frankrijk, vermoed ik dat de sluiting dan in de week ook waarschijnlijk om 20u zou zijn?
    Wanneer worden de openingsuren voor de maanden vanaf oktober bekend gemaakt? Voor de TGV zou ik namelijk liefst zo vroeg mogelijk (vanaf 3 maanden op voorhand) boeken omdat de tickets anders duurder zijn.
    Die kortingen zijn jammer genoeg alleen voor verblijf en bij ons is het een daguitstap. Anders zou het ook niet uitmaken voor wanneer het park sluit ;).
    Hoi Farailde,
    Daar heb ik inderdaad overheen gelezen :) Op doordeweekse dagen in november (wederom afgaande op vorig jaar), sluit het Disneyland Park zelfs om 19:00 uur. De openingstijden worden door Disney meestal 2-3 maanden op voorhand bekend gemaakt. Eind deze maand zijn de tijden voor oktober bekend. Ook voor dagkaarten zijn aanbiedingen beschikbaar met de speciale voorverkooptickets: http://bit.ly/1eNnQGM.
    Groetjes,
    Lars
  • Geen probleem, doen we allemaal wel eens :)
    Oh om 19u zou voor mij ook prima zijn. Dan is dat misschien wel een mogelijkheid voor ons. Enig idee wat we dan qua drukte kunnen verwachten als we op een doordeweekse dag gaan? Ik hoop niet te druk aangezien de Fransen hun vakantie dan al gedaan is.
    Die voorverkoopkaarten zijn hetzelfde als op de site van Disneyland zelf, niet? Daar hebben we vorige keer ook gekocht.
    Bedankt voor alle info en snelle reacties! :)

  • Geen probleem, doen we allemaal wel eens :)
    Oh om 19u zou voor mij ook prima zijn. Dan is dat misschien wel een mogelijkheid voor ons. Enig idee wat we dan qua drukte kunnen verwachten als we op een doordeweekse dag gaan? Ik hoop niet te druk aangezien de Fransen hun vakantie dan al gedaan is.
    Die voorverkoopkaarten zijn hetzelfde als op de site van Disneyland zelf, niet? Daar hebben we vorige keer ook gekocht.
    Bedankt voor alle info en snelle reacties! :)
    Hoi Farailde,
    De drukte in november valt reuze mee, zeker doordeweeks. Het Halloween-seizoen loopt t/m 1 november en het kerstseizoen begint pas 7 november, dus in die week zal het rustig zijn.
    De voorverkooptickets zijn inderdaad dezelfde tickets als via Disney zelf. Via onze link naar de tickets kom je in het boekingssysteem van Disney, waardoor wij een commissie ontvangen.
    Groetjes,
    Lars
  • Wij zijn 26 juli in Disneyland en vroegen ons af of het dan druk is aangezien dan de finale wordt gereden door de Tour de France in Parijs?

  • Wij zijn 26 juli in Disneyland en vroegen ons af of het dan druk is aangezien dan de finale wordt gereden door de Tour de France in Parijs?
    Ik was er op die dag vorig jaar emm vond het niet anders dan de 2 dagen ervoor. Het is zomervakantie, dus rustig zeker niet, maar extreem druk vond ik het ook niet.
  • Hoi Lars en andere experts,
    Wij (gezin met 2 kids) willen in de herfstvakantie naar DLP. Dit is in het hoogseizoen. Dat merken we ook aan de prijs :-(
    We willen 4 dagen gaan. Wat zijn de gunstigste dagen om te gaan? Bijvoorbeeld maandag tm donderdag of dinsdag tm vrijdag?
    In het weekend gaan lijkt mij het ongunstigste, toch?
    Groetjes Denise

  • Hoi Lars en andere experts,
    Wij (gezin met 2 kids) willen in de herfstvakantie naar DLP. Dit is in het hoogseizoen. Dat merken we ook aan de prijs :-(
    We willen 4 dagen gaan. Wat zijn de gunstigste dagen om te gaan? Bijvoorbeeld maandag tm donderdag of dinsdag tm vrijdag?
    In het weekend gaan lijkt mij het ongunstigste, toch?
    Groetjes Denise
    Hoi Denise,
    De gehele herfstvakantie is een drukke periode in Disneyland, maar probeer de weekenden en 31 oktober te vermijden. Dit zijn de drukste dagen. Een doordeweeks verblijf wordt aanbevolen. Het maakt daarbij niet uit op welke werkdagen je een bezoek brengt, maar hoe meer je naar het weekend gaat, hoe drukker het wordt. Vrijdag, zaterdag en zondag proberen te mijden. In je voorbeeld zou ik dan kiezen voor maandag t/m donderdag.
    Groetjes,
    Lars
  • Ik lees dat januari en februari de maanden zijn dat het relatief rustig is in het park, hoe zit dat in de weekeindes? Welke dagen zijn eventueel het meest geschikt om te plannen?

  • Ik lees dat januari en februari de maanden zijn dat het relatief rustig is in het park, hoe zit dat in de weekeindes? Welke dagen zijn eventueel het meest geschikt om te plannen?
    Hoi Danielle,
    Disney publiceert zelf geen drukte informatie, maar middels de kalender met prijsseizoenen kun je een goed beeld krijgen van de verwachte drukte. Bekijk de kalender op onze Planning pagina: http://www.discoverthemagic.nl/planning/. Een doordeweeks verblijf na het kerstseizoen in januari t/m de eerste week van februari is het rustigst. De weekenden zijn drukker, maar nog altijd onder het gemiddelde. Er zijn diverse aanbiedingen beschikbaar voor deze periode, bekijk ze hier: http://www.discoverthemagic.nl/aanbiedingen/.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo :)
    Wij gaan 23 tot en met 27 November lekker naar Disney..
    Maar volgens mij word het heel druk aangezien bijna alle hotels volgeboekt zijn.
    Heeft iemand dat weleens meegemaakt?
    En denkt uw dat het dan drukker is als met halloween?
    Groetjes Harriette
  • Hoi Harriette,
    je gaat doordeweeks tijdens een periode waarin er (voor zover ik heb kunnen nagaan) geen schoolvakanties zijn.
    Op alle werkdagen sluit het park om 19:00 uur (Studios zelfs 18:00 uur) dus ik denk dat het met de drukte wel zal meevallen.
  • Hoi :)
    Ja klopt maar omdat alleen het Disneyhotel en David crocket nu nog te boeken zijn dacht ik zal wel druk zijn haha :)
  • Hallo,
    We zouden normaal deze week naar disney gaan maar ondanks de omstandigheden (mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers , familie en nabestaanden van de aanslagen van gisteren... Geen woorden voor)
    We hebben een omboeking gedaan naar 3 januari tot en met 6
    Zou het dan druk zijn ?
    Ik weet dat 4 januari normaal school terug begint in Belgie ?
    Alvast bedankt
    Antoneex3
  • Hallo,
    We zouden normaal deze week naar disney gaan maar ondanks de omstandigheden (mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers , familie en nabestaanden van de aanslagen van gisteren... Geen woorden voor)
    We hebben een omboeking gedaan naar 3 januari tot en met 6
    Zou het dan druk zijn ?
    Ik weet dat 4 januari normaal school terug begint in Belgie ?
    Alvast bedankt
    Antoneex3

    Hoi Antoneex3,

    De eerste week van januari is een rustige periode. De grootste drukte is tijdens de laatste twee weken van december. Het kerst entertainment, inclusief de Frozen show, is nog t/m 7 januari 2016 te zien. Goede reis en veel plezier!

    Groetjes,
    Lars
  • Dag lars

    Ik zie dat de Franse vakanties lopen tot 6/3/2016.

    We zouden eventueel een dagje gaan op 9 maart
    Wat Mogen wij verwachten van drukte
  • Hoi Quickie,

    op http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/openingstijden-paris kun je een beetje inschatten hoe Disney zelf de drukte verwacht. Op https://www.schoolvakanties-europa.nl/ kun je de schoolvakanties van heel Europa bekijken maar dan moet je wel van land tot land klikken (kun je voor jezelf bepalen welke landen je wilt zien).
    Als ik zo kijk verwacht ik geen enorme drukte, mogelijk door het begin van Swing into Spring maar ik denk dat dat ook wel meevalt.
  • Wij willen met twee kinderen van 4 jaar naar DLP van zondag 22 mei t/m zaterdag 28 mei. In de kalender alleen een verwachte topdrukte op de zaterdag. In het weekend zal het sowieso wel druk zijn. Maar er zijn geen schoolvakanties ofzo.
    In een kalender op een Engelse Site, die gaf aan dat het die hele week TOP-drukte zal worden. Ben nu oprecht bang een foute boeking te hebben gedaan.
    Hoe denken jullie hierover?
    We willen trouwens gaan slapen in het Davy Crockett, iemand nog tips??
  • Wij willen met twee kinderen van 4 jaar naar DLP van zondag 22 mei t/m zaterdag 28 mei. In de kalender alleen een verwachte topdrukte op de zaterdag. In het weekend zal het sowieso wel druk zijn. Maar er zijn geen schoolvakanties ofzo.
    In een kalender op een Engelse Site, die gaf aan dat het die hele week TOP-drukte zal worden. Ben nu oprecht bang een foute boeking te hebben gedaan.
    Hoe denken jullie hierover?
    We willen trouwens gaan slapen in het Davy Crockett, iemand nog tips??

    Hoi maggymouse,

    Ondanks dat de exacte drukte in de parken niet altijd in te schatten is, kun je het beste afgaan op de kalender met prijsseizoenen om een globale indicatie te krijgen. Bekijk deze kalender hier: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris. Tijdens jullie verblijf van 22 t/m 28 mei is het 'middenseizoen' met oplopende drukte naar de laatste twee dagen waarbij 28 mei 'topseizoen' is en erg druk zal zijn. Dit is echter één dag van jullie gehele verblijf. De term 'middenseizoen' wil doorgaans zeggen gemiddelde drukte. Daarnaast gaan jullie een hele week, dus is de drukte minder van belang. Zorg dat jullie de eerste paar dagen de populairste attracties gehad hebben en focus tijdens de laatste drukkere dagen meer op het entertainment (shows, parades, Disney figuren).

    Maak goed gebruik van Disney FastPass (info: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/disney-fastpass-paris) en de Extra Magische Uren (info: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/extra-magische-uren-paris) om in de ochtend alvast enkele populaire attracties te doen.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik zit erover te denken om rond begin juni naar disney te gaan. Van donderdag tm maandag. Kan iemand mij vertellen hoe het rond die tijd met de drukte is? Is het erg druk of is het prima te doen? En hebben ze rond de zomer dan ook alles in stijl verkleed net als ze nu met de lente gedaan hebben?
  • Ik zit erover te denken om rond begin juni naar disney te gaan. Van donderdag tm maandag. Kan iemand mij vertellen hoe het rond die tijd met de drukte is? Is het erg druk of is het prima te doen? En hebben ze rond de zomer dan ook alles in stijl verkleed net als ze nu met de lente gedaan hebben?

    Hoi Boots1978,

    Juni is doorgaans de minst drukke maand van de zomer en dit jaar profiteer je van het Frozen Summer Fun seizoen met o.a. de Frozen Sing-along show en de Frozen scene in Disney Dreams! Meer informatie & aanbiedingen: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/seizoenen-entertainment-paris/seizoenen-paris/frozen-summer-fun-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo allemaal.

    Wij gaan deze zomer met onze 4 kinderen naar disneyland. Nu zijn we enkel nog aan het twijfelen over de data. We zijn gebonden aan de schoolvakanties omdat ze zelf ook beide leerkracht zijn. Dit zijn de opties:
    van donderdag 18 augustus tot zaterdag 20 augustus
    of
    van zaterdag 20 augustus tot maandag 22 augustus.

    Beide deze data, zijn "goedkoper" dan de rest van de data rond die periode. De tweede optie (dus van zaterdag tot maandag) de goedkoopste.

    Mijn man redeneert echter: het zat op donderdag en vrijdag toch wel minder druk zijn dan op zaterdag en zondag. Een blik op de kalender leert mij dat 18 augustus ook nog als "top seizoen" aangeduid staat. En toch kan ik idd zijn redenering wel volgen dat een donderdag en vrijdag toch minder druk zou moeten zijn dan een zaterdag en zondag?

    Wie helpt of heeft advies?

    We zijn trouwens 3 jaar geleden op 15 augustus daar geweest. Heel per ongeluk. NOOIT meer!
  • Hoi Melissa,

    ik denk eerlijk gezegd (maar dat is een antwoord dat je vast niet wilt horen) dat het niet heel veel zal uitmaken. Beide periodes liggen midden in bijna alle schoolvakanties in veel Europese landen.
    Voor wat betreft het park kan ik je alleen maar het advies geven: maak gebruik van de Extra Magic Hours en FastPass en probeer attracties te doen tijdens drukke momenten, zoals de parade.
    Wat wel nog mee zou kunnen spelen bij het plannen van je reis is de verkeersdrukte. In beide opties zit reizen op zaterdag 20 augustus, een dag waarop de ANWB voorspelt dat het erg druk wordt op de Franse wegen, zowel in N-Z-richting als in Z-N-richting. Bedenk dus even voor jezelf of je na drie dagen Disney nog een flink stuk file op weg naar huis wilt meepakken, of dat je dat op weg naar Disney wilt (lijkt me allebei niet maar je zult wel moeten kiezen). Overweeg bijvoorbeeld om nog een nachtje vooraf of na het verblijf in een hotel te overnachten zodat je ook helemaal van die drie dagen kunt genieten èn minder file hebt. Tenzij jullie natuurlijk met de trein reizen - dan heb ik niks gezegd :wink:
  • Hallo, dankjewel voor het antwoord al
  • Oh tsss... hele reactie weg precies
  • Volgende poging... bedankt voor het antwoord al. We gaan altijd al een dagje vroeger ergens goedkoop logeren zodat we 's ochtends snel aankomen. En de dag dat we naar huis gaan is het meestal zo laat dat er haast geen verkeer meer is. Wat mij nu vooral doet twijfelen is dat de 18 de nog als topseizoen op de kalender staat en de 19 de niet meer terwijl dan toch het weekend begint. We zijn 3 jaar geleden per ongeluk (niet bij nagedacht) op 15 augustus daar geweest, hoogzwanger van de jongste en wat was dat
  • (Is het normaal dat mijn reacties steeds voor de helft verdwijnen?)
    Ik zag nu dat in sommige Franse regio's rond 15 augustus 4 dagen feest is. Dit jaar van 14 tot 18 augustus. Staat daarom 18 augustus nog onder topseizoen?
  • (Is het normaal dat mijn reacties steeds voor de helft verdwijnen?)
    Ik zag nu dat in sommige Franse regio's rond 15 augustus 4 dagen feest is. Dit jaar van 14 tot 18 augustus. Staat daarom 18 augustus nog onder topseizoen?

    Hoi melissa18,

    De eerste 2,5 week van augustus is altijd topseizoen voor Disney aangezien deze periode het 'hoogtepunt' is van de zomervakantie. Dit heeft niet zo zeer met de drukte te maken, want die is in augustus nagenoeg gelijk voor doordeweekse dagen en weekenden, maar meer met de prijs voor een verblijf. Voor beide periodes die je noemt zal de drukte ongeveer gelijk zijn. Het verschil tussen werkdagen en weekenden qua drukte is eigenlijk met name buiten schoolvakanties om echt merkbaar.

    Maak gebruik van speciale aanbiedingen en profiteer van een voordelig verblijf in de magie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.