Aandelen Euro Disney S.C.A.

13468911

Reacties

  • Je hebt nu 500 aandelen nodig om lid te worden van de shareholders club.
  • Je hebt nu 500 aandelen nodig om lid te worden van de shareholders club.

    En waar heb je deze info gevonden? En kan je dan als nieuw lid, al lidmaatschap aanvragen? Bedankt!
  • Je hebt nu 500 aandelen nodig om lid te worden van de shareholders club.

    Ook ik ben wel benieuwd waar je deze informatie vandaan hebt :-)
  • Hallo allemaal,

    Disney heeft vandaag de nieuwe voorwaarden bekend gemaakt. Nieuwe aandeelhouders dienen minimaal 1000 aandelen Euro Disney S.C.A. in hun bezit te hebben om lid te kunnen worden van de Shareholders Club. Dit geldt eveneens voor alle verleningen van bestaande leden die lid zijn geworden sinds 1 oktober 2005. Leden die al vóór 1 oktober 2005 lid zijn geworden, kunnen nog onder de oude voorwaarden verlengen (minimaal 5 aandelen).

    Ik zal de tekst van de Shareholders Club pagina deze week verder aanpassen met alle informatie.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    begrijp ik het goed dat de bestaande 100-aandelen-leden wel 5 jaar lid blijven ipv 2 jaar?

    Groetjes
    Angelika
  • Hoi Lars,

    begrijp ik het goed dat de bestaande 100-aandelen-leden wel 5 jaar lid blijven ipv 2 jaar?

    Groetjes
    Angelika

    Hoi Angelika,

    Dat vroeg ik mij ook al af. Zoals ik het begrijp dienen bestaande leden binnen 60 dagen vóór de vervaldatum tot 60 dagen ná de vervaldatum verlengen met behoud van de huidige voorwaarden (100 aandelen). Doe je dit niet, dan kun je alleen verlengen als je 1000 aandelen hebt. Ik heb voor de zekerheid deze vraag aan de Shareholders Club zelf gesteld. Zodra ik antwoord krijg, zal ik dat hier plaatsen.

    Groetjes,
    Lars
  • maart 2016 aangepast
    Goed, meer nieuws vandaag. Blijkbaar waren ze er zelf ook van op de hoogte dat het onduidelijk was.

    The new cards validity will be of 5 years for all the Club members.

    The current cards (valid until 2017 or 2018) remain valid up to the expiration date and will not be reproduced with the 5-year term.
    Als ik het goed begrijp, is je huidige kaart geldig tot wat er op de kaart staat. Je krijgt dus geen nieuwe kaart die 5 jaar geldig is.

    This new 5-year term will be applicable only during the renewal and according to your date of membership (so with 5 or 100 or 1000 shares)
    Je moet dus verlengen om een nieuwe kaart te krijgen.

    En nu voor huidige kaarthouders het belangrijkste:

    Attention: the former members of the Club (before March 10th, 2016) will see applying the new criteria of 1000 shares if they do not make by their renewal in 60 days after the expiration date.

    The renewal, according the current general conditions, is not automatic and remains a personal move from the member.

    To sum up for a renewal:

    - If you are a member before October 1st, 2005 : hold a minimum of 5 shares

    - If you are a member between October 1st, 2005 and March 9th, 2016 : hold a minimum of 100 shares

    -I f you are a member since March 10th, 2016 : hold a minimum of 1000 shares
    ALS je al een kaart hebt, en die is nog geldig of net verlopen: DE OUDE VOORWAARDEN ZIJN NOG VAN KRACHT.

    Dus voor 21 october 2005 lid: je hoeft maar 5 aandelen te hebben.
    Voor gisteren (9 maart 2016) lid: je hoeft maar 100 aandelen te hebben.

    Nieuw lid of je vergeet te verlengen binnen 60 dagen: de volle mep van 1000 aandelen nodig.

    Ik vond het best wat aandelen te kopen, en zelfs wat geinvesteerd om ze te behouden tijdens de anti-dilution, maar 1000 vind ik echt wel veel. Vooral omdat ik (en waarschijnlijk veel mensen) de aandelen al bij de aanschaf hadden afgeschreven.

    Lijkt er op dat de voorwaarden ook meer gericht zijn om veel kleine aandeelhouders af te schrikken/hun aandelen te laten verkopen aan de TWDC.

    Maar: TLDR;

    Je bent nog lid, je kaart blijft geldig tot wat er op staat. (DUS NIET 5 JAAR ALS DAT ER NIET OP STAAT).
    Je verlengt binnen 60 dagen na verlopen van je kaart, oude voorwaarden zijn van krijgt (5 of 100 aandelen) en je nieuwe kaart is 5 jaar geldig.
    Je bent vergeten te verlengen of je wilt je aanmelden: 1000 aandelen nodig en je kaart is 5 jaar geldig.
  • Hoi allemaal,

    Vandaag heeft Disney een verklarende mail gestuurd naar alle bestaande leden van de Shareholders Club betreffende een verlenging, zoals RavenLiquid al heeft gepost hierboven. Ik heb deze informatie inmiddels in het Nederlands verwerkt op de Shareholders Club pagina: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/shareholders-club-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars, je bent wat te positief met de limiet voor 5 aandelen, je moet er 10 jaar vanaf trekken :wink:
  • Lars, je bent wat te positief met de limiet voor 5 aandelen, je moet er 10 jaar vanaf trekken :wink:

    Scherp! ;-) Datum is aangepast. Thanks!
  • Hoi allemaal!

    Ik bezit nu 600 aandelen, lijkt het jullie interessant als frequente bezoeker van Disneyland, om nog een 400-tal aandelen bij te kopen, om bijgevolg lid te kunnen worden van de SC? Lijkt me niet echt dat de aandeelprijs nog veel zal zakken in toekomst?
    Alvast bedankt voor jullie tips..

    Groetjes,
    Daan!
  • daan zei:

    Hoi allemaal!

    Ik bezit nu 600 aandelen, lijkt het jullie interessant als frequente bezoeker van Disneyland, om nog een 400-tal aandelen bij te kopen, om bijgevolg lid te kunnen worden van de SC? Lijkt me niet echt dat de aandeelprijs nog veel zal zakken in toekomst?
    Alvast bedankt voor jullie tips..

    Groetjes,
    Daan!

    Hoi Daan,

    Dat ligt er aan of je op dit moment al een jaarkaart hebt. De meeste voordelen van de Shareholders Club zijn namelijk vergelijkbaar met een Dream jaarkaart (los van toegang tot Salon Mickey en de aandeelhoudersvergaderingen). Heb je al een Dream jaarkaart, dan is het 'voordeel' van de Shareholders Club verwaarloosbaar en zijn die extra kosten van 400 aandelen de aanschaf niet waard.

    Groetjes,
    Lars
  • Vorige week voor het eerst gebruik kunnen maken van de voordelen van de shareholders club. Is prima bevallen. In bijna alle winkels korting (behalve LEGO store en bepaalde Star Wars artikelen). Verder was Salon Mickey ook fijn als rustmoment op het eind van de ochtend. Aanrader!
  • Via Binck heb ik die 1000 aandelen gekocht, (rente staat toch laag dus op de spaarrekening heeft ook geen zin).
    Maar nou heb ik geen idee hoe ik dat papiertje van de bank moet aanvragen als bewijs?
  • Bobson zei:

    Via Binck heb ik die 1000 aandelen gekocht, (rente staat toch laag dus op de spaarrekening heeft ook geen zin).
    Maar nou heb ik geen idee hoe ik dat papiertje van de bank moet aanvragen als bewijs?

    Hoi Bobson,

    Neem hiervoor contact op met de klantenservice van je bank voor een bewijs. Je hebt een verklaring van de bank nodig waar op staat dat je het vereiste aantal aandelen in je bezit hebt. Zij kunnen dit voor je regelen.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Bobson zei:

    Via Binck heb ik die 1000 aandelen gekocht, (rente staat toch laag dus op de spaarrekening heeft ook geen zin).
    Maar nou heb ik geen idee hoe ik dat papiertje van de bank moet aanvragen als bewijs?

    Hoi Bobson,

    Neem hiervoor contact op met de klantenservice van je bank voor een bewijs. Je hebt een verklaring van de bank nodig waar op staat dat je het vereiste aantal aandelen in je bezit hebt. Zij kunnen dit voor je regelen.

    Groetjes,
    Lars
    Tnx Lars
  • juli 2016 aangepast
    Neem hiervoor contact op met de klantenservice van je bank voor een bewijs. Je hebt een verklaring van de bank nodig waar op staat dat je het vereiste aantal aandelen in je bezit hebt. Zij kunnen dit voor je regelen.

    Groetjes,
    Lars
    Na Contact te hebben gehad, hebben ze me een digitale versie gestuurd van mijn portefeuille waar die aandelen in zitten, maar als ik de site zo lees is dat niet de bedoeling toch?
    Het is wel echt een bestand en geen screenshot.

    Ik kan ze eerlijkgezegd ook niet goed beschrijven wat ik wel voor papiertje moet hebben van de bank :neutral:
  • Antwoord gevonden, in eerdere posts. Je kunt ook een portefeuille overzicht in combinatie met het aankoopverzoek opsturen.

    Nou wou ik het formulier voor aanvraag van lidmaatschap downloaden op
    http://corporate.disneylandparis.com/shareholders/shareholders-club/index.xhtml
    maar denk dat de site niet werkt.

    Doe ik iets verkeerd ? of heeft iemand een ander idee om aan het formulier te komen?
  • Bobson zei:

    Antwoord gevonden, in eerdere posts. Je kunt ook een portefeuille overzicht in combinatie met het aankoopverzoek opsturen.

    Nou wou ik het formulier voor aanvraag van lidmaatschap downloaden op
    http://corporate.disneylandparis.com/shareholders/shareholders-club/index.xhtml
    maar denk dat de site niet werkt.

    Doe ik iets verkeerd ? of heeft iemand een ander idee om aan het formulier te komen?

    Hoi Bobson,

    Je doet niets verkeerd, alleen is de Corporatie website van Disney (met informatie over de Shareholders Club) momenteel niet bereikbaar. Stuur even een mailtje naar het volgende adres voor instructies: eurodisney@clubactionnaires.com.

    Groetjes,
    Lars
  • oktober 2016 aangepast
    Hallo,

    Is de 10% korting voor aandeelhouders op arrangementen, ook geldig bovenop bv. de vroegboekkorting? http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-vroegboekvoordeel-be.
    Volgens de voorwaarden denk ik dat het niet kan, maar aan andere kant is die 10% dan toch nooit nuttig aangezien de aanbiedingen op de website meestal meer dan 10% zijn?
    Bedankt!

    Groeten,
    Cedric
  • cedric zei:

    Hallo,

    Is de 10% korting voor aandeelhouders op arrangementen, ook geldig bovenop bv. de vroegboekkorting? http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-vroegboekvoordeel-be.
    Volgens de voorwaarden denk ik dat het niet kan, maar aan andere kant is die 10% dan toch nooit nuttig aangezien de aanbiedingen op de website meestal meer dan 10% zijn?
    Bedankt!

    Groeten,
    Cedric

    Hoi Cedric,

    Nee, de Shareholders Club korting is alleen geldig op de prijs zonder een aanbieding. Die korting is inderdaad in vrijwel alle gevallen nutteloos aangezien de korting op reguliere arrangementen vrijwel altijd hoger is. Profiteer van de vroegboekaanbieding via onze actiepagina: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-vroegboekvoordeel-be.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik ben shareholder en wil de Classic jaarkaart kopen.
    Kan ik als shareholder deze van te voren online kopen want ik wil natuurlijk niet 2 dagen geblokt worden als ik er naar toe ga.
  • ns1 zei:

    Ik ben shareholder en wil de Classic jaarkaart kopen.
    Kan ik als shareholder deze van te voren online kopen want ik wil natuurlijk niet 2 dagen geblokt worden als ik er naar toe ga.

    Hoi ns1,

    Dat is helaas niet mogelijk. De korting die je ontvangt als lid van de Shareholders Club is alleen ter plaatse geldig bij de aanschaf van een jaarkaart.

    Groetjes,
    Lars
  • Vandaag ook 1000 aandelen aangekocht. Is een borderel bewijs niet voldoende? Waar je effectenrekeningnummer opstaat, je naam, hoeveel aandelen je hebt of moet ik toch bewijs vragen aan mijn bank?
  • Goedemorgen,

    Bij het online formulier om lid te worden van de shareholdersclub staat er een vraag rond wat voor aandelen je hebt: administrated, beared of nog iets anders. Iemand een idee wat ik daar moet aankruisen?
    Ik heb bij mijn bank een bewijs gevraagd om mee te sturen met mijn aanvraag.

    Groetjes
    Mieke
  • mieke zei:

    Goedemorgen,

    Bij het online formulier om lid te worden van de shareholdersclub staat er een vraag rond wat voor aandelen je hebt: administrated, beared of nog iets anders. Iemand een idee wat ik daar moet aankruisen?
    Ik heb bij mijn bank een bewijs gevraagd om mee te sturen met mijn aanvraag.

    Groetjes
    Mieke

    Hoi Mieke,

    Reguliere aandelen zijn 'beared', dus dat kun je invullen. Daarnaast moet er inderdaad een bewijs van de bank worden meegestuurd.

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor de info Lars!

    Hoop deze namiddag het bewijs te hebben en dan nog een foto maken.
  • Mag je via Salon Mickey binnen gaan met een tijdelijke jaarkaart (voucher) of moet je al je definitieve jaarpas hebben?

    Moet zeggen dat de aanmelding (om lid te worden) moeilijk verliep, ik kon mijn emailadres niet bevestigen. Maar na het versturen van een email met de foutmelding kreeg ik wel heel vlug antwoord van hen.

    Benieuwd wanneer ik goedkeuring ga krijgen.
  • Te vroeg hier gezet. Heb al mijn bevestiging gekregen dat ik lid ben van de shareholdersclub.

    Mijn kaart gaat binnen enkele weken opgestuurd worden. Hopelijk heb ik ze tegen begin maart. Anders ga ik mail sturen voor tijdelijke kaart.
  • Hallo,

    Goed nieuws & (mogelijk) slecht nieuws:
    http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/overnamebod-the-walt-disney-company-disneyland-paris

    Dus ik kan straks bericht via mijn bank verwachten?

    Ben heel benieuwd over een eventueel vervolg van de Salon Mickey en andere Shareholders Club faciliteiten.
    (en eventuele sluitingsdatum)
Log In of Registreer om te reageren.