Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

13468922

Reacties

• Gisteren hebben we onze jaarkaarten en dus ook DPC verlengd voor 18 maanden.
    De CM gaf aan dat vanaf juni van dit jaar de regels voor het uitgeven van EAC/DPC gaan veranderen. Hij was echter nog niet op de hoogte van de nieuwe regels.
    @Lars: weet jij hier al meer over?
  • Hugo zei:

Gisteren hebben we onze jaarkaarten en dus ook DPC verlengd voor 18 maanden.
    De CM gaf aan dat vanaf juni van dit jaar de regels voor het uitgeven van EAC/DPC gaan veranderen. Hij was echter nog niet op de hoogte van de nieuwe regels.
    @Lars: weet jij hier al meer over?

Hoi Hugo,

Wij hebben inderdaad ook vernomen dat er wijzigingen in het beleid inzake de EAC/DPC doorgevoerd gaan worden deze zomer, maar Disney heeft de nieuwe regels nog niet kenbaar gemaakt. Zodra wij deze ontvangen, zal ik de website aanpassen en en melding in dit topic plaatsen.

Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars!

Wij willen deze zomer weer naar Disney omdat mijn oma er nog nooit geweest is en het haar fantastisch lijkt om een keer te gaan. Echter, mijn oma is al 91 en lange wachttijden worden voor haar ondraaglijk. Nu weet ik al dat we ter plekke een rolstoel voor haar kunnen regelen, maar hoe gaat dit dan verder in de rij want ik neem niet aan dat je met een rolstoel in de normale wachtrij kan gaan staan? Ze is niet in het bezit van een mindervalide kaart of iets dergelijks, dus ik neem ook niet aan dat zij in aanmerking komt voor een EAC/DPC. Heb jij hier misschien wat tips over?

Verder hadden we nog een andere vraag m.b.t. de huidige halfpension aanbiedingen van Disney zelf. Mijn zusje en ik beschikken beide over een jaarkaart dus in principe zouden we enkel een arrangement voor mijn moeder en oma kunnen boeken en dan ter plekke voor ons de toeristenbelasting betalen. Klopt het dat we dan wel ontbijt ingegrepen hebben, maar niet de halfpensioen vouchers?

Alvast bedank & groetjes,
    Maxime
  • Je kan met een rolstoel idd niet in een gewone rij gaan staan. Is uw oma verder nog gezond? Als zij enige medische mankementen heeft waardoor zij niet in een rij kan staan, kunt u mischien haar huisarts vragen om brief waarom zij niet in een rij kan staan.
    Mischien is een rollator met een zitje een optie voor in de rij?
    Ik heb mensen gezien die deze aan de achterkant van een rolstoel hadden gehangen.

mbt halpension wij hebben dat verleden jaar ook gedaan, jullie krijgen dan wel het ontbijt erbij maar idd niet het halfpension. Wij hebben echter het halpension met zijn vieren gebruikt en maar 2 dagen uit eten gegaan ipv 4 dagen. die kun je dus gebruiken zoals je wilt.
  • Hoi Lars!

Verder hadden we nog een andere vraag m.b.t. de huidige halfpension aanbiedingen van Disney zelf. Mijn zusje en ik beschikken beide over een jaarkaart dus in principe zouden we enkel een arrangement voor mijn moeder en oma kunnen boeken en dan ter plekke voor ons de toeristenbelasting betalen. Klopt het dat we dan wel ontbijt ingegrepen hebben, maar niet de halfpensioen vouchers?

Alvast bedank & groetjes,
    Maxime

Hoi Maxime,

Het is inderdaad mogelijk om alleen een arrangement te boeken voor je moeder en oma en vervolgens andere personen met een jaarkaart aan het verblijf toe te voegen bij aankomst. Hierbij hoef je alleen de toeristenbelasting bij te betalen. Ontbijt is altijd inclusief, maar de maaltijdvouchers zijn alleen beschikbaar voor de personen in de originele boeking.

Maak gebruik van onze actiepagina om het arrangement te boeken inclusief gratis halfpension: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-lentevoordeel-nl. Je ontvangt de reserveringsbevestiging binnen 48 uur per mail.

Groetjes,
    Lars
  • hi Lars,

mijn vriendin haar enkel is helaas niet bestand tegen het lange wachten, hiervoor hebben wij een verklaring van onze huisarts gekregen.
    Mijn vraag is nu: Wij hebben twee dochters van 13 en 18 jaar. In het verleden kregen wij een kaart met 3 extra personen erbij zodat wij allemaal niet in de rij hoefden te staan.
    Nu onze oudste dochter 18 is, vragen wij ons af of zij nu nog steeds op onze kaart vermeld zal worden, of dat we nu alleen voor de jongste een vermelding erbij krijgen.
    Weet jij hoe dit gaat?

grz

MJ
  • Ik zou me kunnen voorstellen dat voor je dochter van 18 geen uitzondering meer wordt gemaakt - en zelfs dat er wordt geredeneerd dat zij ook jullie dochter van 13 kan begeleiden. In dat geval zou je een EAC/DPC krijgen voor één begeleider.
    Het zal afhangen van de CM die je treft. Een andere optie is drie begeleiders bij attracties en één bij parades.

Het hele "begeleiders"-concept is me sowieso niet altijd duidelijk. Ik heb een DPC voor vier begeleiders bij attracties en één bij parades, maar ons gezin bestaat uit vier personen. Dus wie die vierde begeleider zou moeten zijn? En bij parades mogen onze kinderen van 4 en 10 ook mee, want daar wordt mijn vrouw als begeleider gezien en daarom mogen de kinderen ook mee. Dus consequent is het beleid volgens mij niet - daarom is de uitkomst ook zo verschillend, afhankelijk van de CM die je treft.
  • Hallo Lars,
    Wij hebben dit jaar jaarkaarten gekocht en daarbij meteen d er Priority Card gekregen voor een jaar. Nou heb ik gehoord dat je daarbij iemand gratis als begeleider mee mag nemen. Wil je me uitleggen of dat zo is en hoe dat werkt. Wij logeren in een partner hotel.

Gr. Judith
  • judith zei:

Hallo Lars,
    Wij hebben dit jaar jaarkaarten gekocht en daarbij meteen d er Priority Card gekregen voor een jaar. Nou heb ik gehoord dat je daarbij iemand gratis als begeleider mee mag nemen. Wil je me uitleggen of dat zo is en hoe dat werkt. Wij logeren in een partner hotel.

Gr. Judith

Hoi Judith,

Met een Priority Card kun je tot maximaal 4 begeleiders meenemen in attracties of in speciale vakken bij shows en parades. Dit is afhankelijk van de aanvraag. Meer informatie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/gasten-met-beperkingen-paris.

Ik heb hier verder persoonlijk geen ervaring mee. Wellicht dat @Hugo je verder kan helpen met specifieke informatie als expert op dit gebied.

Groetjes,
    Lars
  • Hoi Judith,

De gratis toegangskaart voor de begeleider is alleen verkrijgbaar bij een loket van Guest Relations (klantenservice). Bij het Disneyland Park zit dit loket rechts van Salon Mickey. Bij het Walt Disney Studios Park is dit eveneens gelegen aan de rechterzijde van de ingang. Deze kaart dient iedere dag afgehaald te worden op vertoon van een actuele doktersverklaring in het Engels of Frans. (tekst gekopieerd van een eerder antwoord van Lars)
  • Hallo,

Ik heb vandaag een doktersverklaring ontvangen maar ik zie nu pas dat er helemaal geen datum op staat. Zouden ze daar een probleem van maken?

Groetjes
  • Ik ben bang van wel - ze zijn daar heel streng in. Ik moest ook iedere keer precies dezelfde brief (maar met een andere datum) laten ondertekenen door mijn arts. Als ik jou was zou ik proberen nog een brief te krijgen MET datum - daarmee voorkom je mogelijk een onprettige situatie in Frankrijk.
  • Thalie zei:

Hallo,

Ik heb vandaag een doktersverklaring ontvangen maar ik zie nu pas dat er helemaal geen datum op staat. Zouden ze daar een probleem van maken?

Groetjes

Hoi Thalie,

De doktersverklaring mag niet ouder zijn dan 3 maanden, dus een datum op de brief is noodzakelijk.

Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor jullie info Hugo en Lars!
    Ik heb voor het zekere ook een mail gestuurd naar Disneyland en dit is hun antwoord:

Good afternoon,
    If the date is missing but the information is correctly indicated on headed paper and stamped by the doctor, it will be working een if the date is missing.

Ik zal de mail uitprinten en meenemen indien ik niet meer tot bij de dokter geraak

Groetjes

• Thalie zei:

Bedankt voor jullie info Hugo en Lars!
    Ik heb voor het zekere ook een mail gestuurd naar Disneyland en dit is hun antwoord:

Good afternoon,
    If the date is missing but the information is correctly indicated on headed paper and stamped by the doctor, it will be working een if the date is missing.

Ik zal de mail uitprinten en meenemen indien ik niet meer tot bij de dokter geraak

Groetjes

Hoi Thalie,

Goed om te horen dat je officieel antwoord hebt van Disney. Inderdaad belangrijk om deze mail uit te printen en mee te nemen, mochten ze ter plaatse toch moeilijk gaan doen. Alvast een goede reis en veel plezier!

Groetjes,
    Lars
  • Je krijgt het gratis kaartje ook (of alleen?) met een Europese invalide kaart. Gewoon de kaart afgeven bij de genoemde balie incl je eigen toegangskaartje. Je kan bij die balie ook kaartjes kopen, dus als er kaartjes aangeschaft moeten worden kan dit hier in een moeite

Mijn ervaring met kinderen is trouwens dat ze daar geen uitzondering voor maken op de EAC. Ik was met een vriendin en haar 9-jarige zoontje, ze had mij nodig als begeleider, maar we wilden hem niet alleen laten, maar volgens de regels mag je blijkbaar vanaf 7 alleen in de rij staan en dus mocht hij niet op de kaart.
  • Op een engels forum heeft iemand de nieuwe "regels "van de eac en dpc achterhaald.

I noticed the Donald desk room was open so went in there - you can get the disability passes here before going into the park. Far less busy than city hall. (If going to the studios first get the pass from studio services). It was empty so had a chat with the CM there named Maarten. He explained the changes to the orange temporary disability pass starting in may. It will be the same as in the American Disney parks. The CM at the ride will write a time on the pass to return. This will be the same as the current main queue wait time. So if you go to the ride at 1pm and the queue time is 60 mins, your return time to ride using the orange pass will be 2pm. The good thing is that more than one person can accompany, the same as the green disability pass. So it's not a pass to ride immediately - it just means you don't have to walk along in the main queue. The green pass remains the same, no changes, but if you don't have a blue badge they will need to see proof of disability like DLA and a note from doctor dates within 3 months.
  • Op een engels forum heeft iemand de nieuwe "regels "van de eac en dpc achterhaald.

I noticed the Donald desk room was open so went in there - you can get the disability passes here before going into the park. Far less busy than city hall. (If going to the studios first get the pass from studio services). It was empty so had a chat with the CM there named Maarten. He explained the changes to the orange temporary disability pass starting in may. It will be the same as in the American Disney parks. The CM at the ride will write a time on the pass to return. This will be the same as the current main queue wait time. So if you go to the ride at 1pm and the queue time is 60 mins, your return time to ride using the orange pass will be 2pm. The good thing is that more than one person can accompany, the same as the green disability pass. So it's not a pass to ride immediately - it just means you don't have to walk along in the main queue. The green pass remains the same, no changes, but if you don't have a blue badge they will need to see proof of disability like DLA and a note from doctor dates within 3 months.

Dank voor de informatie, juttawdw!
  • Lars,

heb jij ook al "officieel" antwoord gehad van DLP?
  • Hugo zei:

Lars,

Hoi Hugo,

Nee, vooralsnog niet. Zodra ik de informatie ontvang, laat ik dat in dit topic weten.

Groetjes,
    Lars
  • Hugo zei:

Lars,

Hoi Hugo,

Disney heeft aangegeven dat de nieuwe regels en voorwaarden pas in mei officieel bekend worden gemaakt. Wij ontvangen dan een vernieuwde Toegankelijkheidsgids met alle informatie en plaatsen deze als download op deze pagina: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/gasten-met-beperkingen-paris.

Groetjes,
    Lars
  • Lars,

Bedankt voor de update. Ik ben benieuwd!
  • hi allemaal,

toen wij vorige maand onze easy access pass ophaalde bij bureau passport annuel kregen wij "maar" 1 begeleider stempel, maar de CM gaf toen wel aan dat de voorwaarden in mei aangepast zouden worden in ons voordeel. Bij een beetje door vragen leek hij te hinten op het feit dat er vanaf mei dus wel meerdere personen tegelijk mogen begeleiden.

grz

MJ
  • Hoi Lars,

over iets minder dan een week is mei voorbij.... is er al nieuws vanuit La Douce France of gaat dit weer met de Franse slag? :wink:
    Lars zei:

Hugo zei:

Lars,

Hoi Hugo,

Disney heeft aangegeven dat de nieuwe regels en voorwaarden pas in mei officieel bekend worden gemaakt. Wij ontvangen dan een vernieuwde Toegankelijkheidsgids met alle informatie en plaatsen deze als download op deze pagina: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/gasten-met-beperkingen-paris.

Groetjes,
    Lars
  • Hugo zei:

Hoi Lars,

over iets minder dan een week is mei voorbij.... is er al nieuws vanuit La Douce France of gaat dit weer met de Franse slag? :wink:

Op dit moment hebben wij nog geen informatie ontvangen van Disney, Hugo.

Groetjes,
    Lars
  • Hoi Allemaal,

Op 20 tot en met 23 augustus verblijf ik samen met 2 vriendinnen in het nieuwe B&B hotel. De eerste keer zonder ouders naar het buitenland, dus best wel spannend!

Dan nu mijn vraag: 2 van ons hebben een lichamelijke beperking en gebruiken voor lange afstanden een rolstoel. Natuurlijk zouden wij graag samen in een attractie willen gaan. Wat zijn hier de mogelijkheden voor wat betreft de begeleiding? Kan 1 valide persoon ons beiden begeleiden?

Overigens ben ik zelf al vaker geweest en ik heb dus ervaring met een Disabled Priority Card.

Alvast bedankt voor jullie input!

Groetjes,

Demy
  • Volgens mij niet, want in geval van een storing kan de begeleider niet 2 "minder"valide personen evacueren.
  • Ik denk dat juttawdw gelijk heeft, als jullie echt samen in een attractie willen gaan met gebruik van de DPC zullen we ook twee begeleiders mee moeten gaan.
  • hallo Lars,
    In de laatste nieuwsbrief stond iets over de veranderde regels, je zou je huidige kaart moeten vervangen, maar weet jij of dit voor de oranje en/of de groene uitvoering is? Ze hebben het namelijk veranderingen van zwangere en tijdelijke aandoeningen (oranje kaart) En weet je misschien wat er verder veranderd? de nieuwe regels zouden in juli bekent zijn, maar ik kan ze nog niet vinden.

groeten,
    esther
  • Hoi Esther,

In welke nieuwsbrief stond dat? Kan ik die ergens online lezen en me er voor aanmelden?
Log In of Registreer om te reageren.