Disney's Halloween Festival

oktober 2012 aangepast in Praktische Informatie
Goedendag,
Van 29 oktober 2012 tot en met 3 november 2012 ga ik weer naar Disneyland. Nu ga ik op 31 oktober voor het eerst naar de halloweenparty. Ik heb er onwijs veel zin in.
Aangezien de halloweenparty voor mij voor de eerste keer is heb ik daar een aantal vraagjes over, misschien dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
1. Ik heb begrepen dat je verkleed mag komen, nu heb ik een leuke outfit gevonden. Maar ik vraag me af vanaf hoe laat mag je eigenlijk verkleed het park in??
2. Hoe laat begint de halloweenparty eigenlijk?? Ik heb namelijk verschillende tijden gezien hoe laat het gaat beginnen.
3. Klopt het dat de party tot 1 uur duurt? Ik heb vernomen dat disneydreams deze avond ook gaat plaats vinden is er iemand die misschien weet hoe laat deze show doorgaat? is dat om 1 uur als het park sluit of gaat dat eerder zijn?
4. Is er tijdens de halloweenparty een programma?? Zijn er speciale shows of parades tijdens deze party?? Kan je daar een programma van vinden en waar kan je deze dan vinden??
Vorig jaar ben ik met halloween in disney geweest maar ben toen niet naar de halloweenparty geweest. Ik wist toen nog niks van die party. Wat ik nog wel weet van vorig jaar is dat er al veel mensen verkleed het park binnen kwamen, terwijl het park nog niet gesloten was. Vandaar dus eigenljik mijn vragen.
Alvast bedankt.
Groetjes Birgitte
«1

Reacties


  • Goedendag,
    Van 29 oktober 2012 tot en met 3 november 2012 ga ik weer naar Disneyland. Nu ga ik op 31 oktober voor het eerst naar de halloweenparty. Ik heb er onwijs veel zin in.
    Aangezien de halloweenparty voor mij voor de eerste keer is heb ik daar een aantal vraagjes over, misschien dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
    1. Ik heb begrepen dat je verkleed mag komen, nu heb ik een leuke outfit gevonden. Maar ik vraag me af vanaf hoe laat mag je eigenlijk verkleed het park in??
    2. Hoe laat begint de halloweenparty eigenlijk?? Ik heb namelijk verschillende tijden gezien hoe laat het gaat beginnen.
    3. Klopt het dat de party tot 1 uur duurt? Ik heb vernomen dat disneydreams deze avond ook gaat plaats vinden is er iemand die misschien weet hoe laat deze show doorgaat? is dat om 1 uur als het park sluit of gaat dat eerder zijn?
    4. Is er tijdens de halloweenparty een programma?? Zijn er speciale shows of parades tijdens deze party?? Kan je daar een programma van vinden en waar kan je deze dan vinden??
    Vorig jaar ben ik met halloween in disney geweest maar ben toen niet naar de halloweenparty geweest. Ik wist toen nog niks van die party. Wat ik nog wel weet van vorig jaar is dat er al veel mensen verkleed het park binnen kwamen, terwijl het park nog niet gesloten was. Vandaar dus eigenljik mijn vragen.
    Alvast bedankt.
    Groetjes Birgitte

    Hoi Birgitte,
    1. Bezoekers met een geldig ticket voor de Halloween Party mogen vanaf 17:00 uur (eventueel verkleed) het Disneyland Park in.
    2. De Halloween Party begint om 21:00 uur en eindigt om 01:00 uur.
    3. Het is momenteel niet bekend op welk exact tijdstip Disney Dreams! vertoond zal worden. Tijdens een normale dag wordt de show rond sluitingstijd vertoond. Of dat ook tijdens de Halloween Party zal zijn, is nog niet bekend.
    4. Er zal een speciaal entertainment programma te krijgen zijn op diverse plaatsen in het Disneyland Park (bijvoorbeeld bij de parkplattegronden onder Main Street Station van de Disneyland Railroad). Disney Dreams! zal die avond voorafgegaan worden door Disney's Fantillusion Parade.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Bedankt voor het antwoord.
    Ik heb geboekt in een disneyhotel, dit in combinatie met een ticket voor de halloweenparty. Als het goed is ligt mijn ticket klaar aan de receptie en zou ik deze krijgen op het moment dat ik ga inchecken.
    Fijn om te weten hoe laat je verkleed het park in mag en hoe laat het begint en eindigt.
    Qua shows en entertainment zal ik nog even moeten afwachten. Maar goed om te weten dat er programma's verkrijgbaar zijn. Anders zal ik het daar wel even vragen waar ik het programma kan vinden of hoe laat disney dreams doorgaat enzo. Mocht ik het programma niet vinden.
    Groetjes Birgitte

  • Hoi Lars,
    Bedankt voor het antwoord.
    Ik heb geboekt in een disneyhotel, dit in combinatie met een ticket voor de halloweenparty. Als het goed is ligt mijn ticket klaar aan de receptie en zou ik deze krijgen op het moment dat ik ga inchecken.
    Fijn om te weten hoe laat je verkleed het park in mag en hoe laat het begint en eindigt.
    Qua shows en entertainment zal ik nog even moeten afwachten. Maar goed om te weten dat er programma's verkrijgbaar zijn. Anders zal ik het daar wel even vragen waar ik het programma kan vinden of hoe laat disney dreams doorgaat enzo. Mocht ik het programma niet vinden.
    Groetjes Birgitte

    Graag gedaan, Birgitte!
    Je krijgt bij het inchecken tickets mee voor de Halloween Party. Die moet je vervolgens vanaf 17:00 uur omwisselen voor een polsbandje. De locaties waar dit kan staan aangegeven in het Disneyland Park, anders vraag je even aan een medewerker. Als het park gaat sluiten voor de dagjesmensen, wordt op veel plaatsen gecontroleerd of je zo'n polsbandje om hebt, anders mag je bepaalde gedeeltes van het park niet meer in. Maak gebruik van deze tijd, want de rijen voor veel attracties zijn dan klein omdat veel mensen het park moeten verlaten. Tijdens de avond zelf is het heel druk, dus probeer te focussen op de shows, parades en meet & greets in plaats van nog veel attracties gaan doen.
    Heel veel plezier tijdens de meest spookachtige avond in het Disneyland Park. Happy Halloween!
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Bedankt.
    Ik dacht dat je de polsbandjes aan de ingang van het park kreeg maar dat is dus op andere plaatsen in het park als ik het goed begrijp. Bedankt voor de tip.
    Het was mijn bedoeling ook om te gaan genieten van de shows, meet en greetz enzovoorts, tijdens de halloweenparty.
    Ik ga 6 dagen naar disneyland parijs dus heb genoeg tijd om de attracties te doen die ik wil doen.
    Groetjes Birgitte
  • Goedendag,
    Is er iemand die misschien weet op welke plaatsen je de polsbandjes voor de halloweenparty kunt afhalen??
    Groetjes,
    Birgitte
  • Hallo,
    Even een vraagje.
    Ik ga dit jaar weer net als vorig jaar naar de halloweenparty 31 oktober. Nu weet ik dat je verkleed mag komen. Vorig jaar ben ik verkleed gegaan als heks en zou dat dit jaar graag weer doen. Nu heb ik bij mijn heksenjurk ook verschillende accessoires zoals een heksenbezem, heksenneus en kin, pruik, enz...
    Nu weet ik dat er vorig jaar regels waren met wat wel mocht en wat niet mocht in het park maar ik ben even kwijt wat wel en niet mocht nu had ik vorig jaar de bezem enzo niet meegenomen omdat ik niet wist of dit mee het park in mocht maar het lijkt me juist leuk om daarmee het geheel net iets completer te maken.
    Nu vraag ik mij dus af van wat mag ik qua accessoires meenemen en wat mag wel of niet qua make up, schmink, maskers, neuzen, enz. Mag ik de heksenbezem mee het park in nemen of niet??
    alvast bedankt.
    groetjes Birgitte

  • Hallo,
    Even een vraagje.
    Ik ga dit jaar weer net als vorig jaar naar de halloweenparty 31 oktober. Nu weet ik dat je verkleed mag komen. Vorig jaar ben ik verkleed gegaan als heks en zou dat dit jaar graag weer doen. Nu heb ik bij mijn heksenjurk ook verschillende accessoires zoals een heksenbezem, heksenneus en kin, pruik, enz...
    Nu weet ik dat er vorig jaar regels waren met wat wel mocht en wat niet mocht in het park maar ik ben even kwijt wat wel en niet mocht nu had ik vorig jaar de bezem enzo niet meegenomen omdat ik niet wist of dit mee het park in mocht maar het lijkt me juist leuk om daarmee het geheel net iets completer te maken.
    Nu vraag ik mij dus af van wat mag ik qua accessoires meenemen en wat mag wel of niet qua make up, schmink, maskers, neuzen, enz. Mag ik de heksenbezem mee het park in nemen of niet??
    alvast bedankt.
    groetjes Birgitte

    Hoi Birgitte,
    Ik heb de officiële regels voor het dragen van kostuums tijdens Disney's Halloween Party zojuist op de Facbook en Twitter pagina's van DiscoverTheMagic.nl gezet. Hierbij de link naar de afbeelding: http://www.discoverthemagic.nl/wp-content/uploads/2013/10/Kostuumregels-Disneys-Halloween-Party.jpg
    Groetjes en veel plezier,
    Lars
  • Hallo Lars,
    Bedankt voor je reactie.
    Mijn talen zijn niet zo goed. Maar als ik het goed begrijp dan mogen complete maskers of kostuums die over het hoofd en gezicht hangen niet en gevaarlijke of omslachtige accessoires zouden niet mogen.
    Als ik het dus goed begrijp mag een heksenneus en kin wel?
    Maar wat ik niet er uit kan halen is of een pruik mag??
    De heksenbezem zou dan niet mogen als ik het goed begrijp??
    Nu heb ik ook nog een kleine heksenkookpot en een aantal zwarte rozen zouden deze wel mogen als accessoires of ook niet?? deze zou ik indien mogelijk in mijn tas kunnen steken als ik in een attractie ga.
    Ik heb altijd gedacht dat capes niet mochten. Maar dat mag dus wel alleen als je in een attractie gaat zou je deze dus uit moeten doen?
    alvast bedankt.
    Groetjes Birgitte

  • Hallo Lars,
    Bedankt voor je reactie.
    Mijn talen zijn niet zo goed. Maar als ik het goed begrijp dan mogen complete maskers of kostuums die over het hoofd en gezicht hangen niet en gevaarlijke of omslachtige accessoires zouden niet mogen.
    Als ik het dus goed begrijp mag een heksenneus en kin wel?
    Maar wat ik niet er uit kan halen is of een pruik mag??
    De heksenbezem zou dan niet mogen als ik het goed begrijp??
    Nu heb ik ook nog een kleine heksenkookpot en een aantal zwarte rozen zouden deze wel mogen als accessoires of ook niet?? deze zou ik indien mogelijk in mijn tas kunnen steken als ik in een attractie ga.
    Ik heb altijd gedacht dat capes niet mochten. Maar dat mag dus wel alleen als je in een attractie gaat zou je deze dus uit moeten doen?
    alvast bedankt.
    Groetjes Birgitte

    Hoi Birgitte,
    Een heksenneus en kin is toegestaan, zolang niet het gehele gezicht is bedekt (zoals een compleet masker). Een pruik is tevens toegestaan. Een heksenbezem kan als 'gevaarlijk attribuut' kunnen worden gezien en zou in beslag genomen kunnen worden. Een heksenkookpot en rozen zijn toegestaan. Capes zijn inderdaad ook toegestaan, al zullen bepaalde delen van het kostuum uit gedaan moeten worden als je in een attractie met restricties wilt.
    Groetjes,
    Lars
  • Als Disney nu eens zelf hun eigen regels zou nakomen eh ...
    Hoeveel mensen er niet rondliepen met maskers, en sommige echt wel eng hoor!
    Ik dacht eigenlijk dat ik rondliep op comic-con, en niet Disneyland.
  • hallo allemaal,
    mijn vriend en ik zijn helemaal gek van disney. We hebben zelf de halloween kaartjes al in huis. wij gaan van de 29ste okt tot 5 nov. Zijn er meerdere disney fans die in die periode ook in disney zijn en een keer gezellig samen wil lopen enzo?
    stuur maar een berichtje.
    gr, Amanda
  • Hallo allemaal,
    Ik ga samen met mijn vriend het laatste weekend van het halloweenseizoen naar Disneyland Parijs.
    Weet iemand toevallig of ze dat weekend al de decoratie aan het opruimen zijn??
    En zijn er al eventueel shows bekend voor dit jaar? bijv Disneydreams in het teken van halloween?
    groetjes,
    Melissa
  • Wij gaan altijd met halloween. En je heb 31 oktober het grote halloween feest en zowiezo tot die dag zijn alle versieringen aanwezig.
  • Melissa zei:


    Hallo allemaal,
    Ik ga samen met mijn vriend het laatste weekend van het halloweenseizoen naar Disneyland Parijs.
    Weet iemand toevallig of ze dat weekend al de decoratie aan het opruimen zijn??
    En zijn er al eventueel shows bekend voor dit jaar? bijv Disneydreams in het teken van halloween?
    groetjes,
    Melissa

    Hoi Melissa,
    Hier de link naar ons artikel over het komende Halloween-seizoen met alle informatie: http://www.discoverthemagic.nl/2014/08/uitbreiding-cavalcade-en-vernieuwde-meet-greet-met-de-disney-figuren-tijdens-halloween-2014-in-disneyland-parijs/. Er komt geen speciale versie van Disney Dreams! tijdens Halloween. De reguliere show zal te zien zijn.
    Groetjes,
    Lars
  • Dag DLP kenners,
    Ik begrijp dat de Frozen summer fun binnenkort stopt en pas weer met het kerstseizoen zal starten.
    Wij zullen van 21 - 26 oktober in DLP zijn.
    Omdat we een gezin zijn bestaande uit (naast een zoon die zich met de achtbanen zal vermaken ;) ), 2 prinsessen dochters vraag ik me af of zij ergens de Frozen prinsessen kunnen zien.
    De overige prinsessen zullen ze zien tijdens de Inventions Brunch, met prinsessen thema (waarschijnlijk Cinderella) en tijdens lunch in Auberge. Dus, mochten ze Elsa en Anna niet zien, dan nog zullen ze hun prinsessen portie wel krijgen :)
    Alvast bedankt voor jullie reactie!

  • Dag DLP kenners,
    Ik begrijp dat de Frozen summer fun binnenkort stopt en pas weer met het kerstseizoen zal starten.
    Wij zullen van 21 - 26 oktober in DLP zijn.
    Omdat we een gezin zijn bestaande uit (naast een zoon die zich met de achtbanen zal vermaken ;) ), 2 prinsessen dochters vraag ik me af of zij ergens de Frozen prinsessen kunnen zien.
    De overige prinsessen zullen ze zien tijdens de Inventions Brunch, met prinsessen thema (waarschijnlijk Cinderella) en tijdens lunch in Auberge. Dus, mochten ze Elsa en Anna niet zien, dan nog zullen ze hun prinsessen portie wel krijgen :)
    Alvast bedankt voor jullie reactie!
    Hoi mama van 3,
    De Frozen Sing-along show is t/m 13 september te zien en vervolgenstijdens het kerstseizoen weer vanaf 14 november. In de tussentijd (tijdens Halloween) zijn Anna, Elsa en Olaf iedere dag te zien op hun eigen float in Disney Magic! on Parade (Disneyland Park).
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo allemaal,
    Op 31 oktober 2015 ga ik naar de halloweenparty in disneyland paris. Graag zou ik dan savonds verkleed het park in willen gaan. Ik heb dit een paar jaar geleden al een aantal keren gedaan maar door omstandigheden de afgelopen 2 jaar niet kunnen gaan. Dit jaar kan ik nog eens gaan.
    Nu vroeg ik mij af of er al informatie bekend is over de Halloween party van hoe laat tot hoe laat?? vanaf hoe laat mag je het park verkleed in?? Mag dat nog verkleed het park binnen?? Zijn er ook dingen die veranderd zijn ivm wat wel mee het park in nemen en wat niet met betrekking tot de halloweenparty?? Vanaf hoe laat geeft het halloweenticket toegang tot het park??
    Ik weet van de vorige keer dat je vanaf 17 uur het park in mocht met je ticket en verkleed en dat dan om 19 uur het park sloot en om half 9 begon dan de halloweenparty. Is dat dit jaar ook of zijn hierin veranderingen??
    Alvast bedankt.
    Met vriendelijke groet,
    Birgitte

  • Hallo allemaal,
    Op 31 oktober 2015 ga ik naar de halloweenparty in disneyland paris. Graag zou ik dan savonds verkleed het park in willen gaan. Ik heb dit een paar jaar geleden al een aantal keren gedaan maar door omstandigheden de afgelopen 2 jaar niet kunnen gaan. Dit jaar kan ik nog eens gaan.
    Nu vroeg ik mij af of er al informatie bekend is over de Halloween party van hoe laat tot hoe laat?? vanaf hoe laat mag je het park verkleed in?? Mag dat nog verkleed het park binnen?? Zijn er ook dingen die veranderd zijn ivm wat wel mee het park in nemen en wat niet met betrekking tot de halloweenparty?? Vanaf hoe laat geeft het halloweenticket toegang tot het park??
    Ik weet van de vorige keer dat je vanaf 17 uur het park in mocht met je ticket en verkleed en dat dan om 19 uur het park sloot en om half 9 begon dan de halloweenparty. Is dat dit jaar ook of zijn hierin veranderingen??
    Alvast bedankt.
    Met vriendelijke groet,
    Birgitte
    Hoi Birgitte,
    De Halloween Party duurt van 20:30 tot 01:00 uur. Toegang tot het Disneyland Park met een ticket voor de avondparty is mogelijk vanaf 17:00 uur (kostuums zijn vanaf dit tijdstip toegestaan). Polsbandjes dienen gehaald te worden bij de aangegeven locaties op Main Street, U.S.A. Om 19:00 uur sluit het park voor daggasten en worden delen van het park afgezet met controle op polsbandjes. Disney heeft geen wijzigingen bekend gemaakt in wat wel en wat niet mee het park in mag tijdens deze avond, dus die regels zijn hetzelfde als voorgaande jaren. Bekijk video's van de Halloween Party van vorig jaar om een goed beeld te krijgen in dit artikel: http://bit.ly/1wXqLHB.
    Groetjes,
    Lars
  • bedankt voor uw reactie.
    Dan weet ik voldoende over de halloweenparty. Heb er in elk geval weer veel zin in om er heen te gaan.
    groetjes Birgitte
  • hoi Lars,
    sorry je weer lastig te vallen met een vraag :-)
    Mijn dochter heeft me over gehaald om op 31 oktober naar het Halloween feest te gaan. Wij hebben allebei jaarkaarten, en ik vraag me af hoe ik nu een kaartje kan kopen met de korting die wij kunnen krijgen, heb jij enig idee hoe dit te doen?
    Ik heb gevonden waar je ze kan kopen op de site van DLP, maar zie nergens dat ik kan aangeven dat ik jaarkaarten heb
    grz
    MJ
  • Hoi MJ
    De tickets voor de halloweenparty met de jaarkaart korting zijn volgens mij alleen te kopen via de Disney reserveringslijn. Ik heb mijn ticket in ieder geval daar gekocht met de Dream jaarkaart en met korting.
    Groetjes Birgitte

  • hoi Lars,
    sorry je weer lastig te vallen met een vraag :-)
    Mijn dochter heeft me over gehaald om op 31 oktober naar het Halloween feest te gaan. Wij hebben allebei jaarkaarten, en ik vraag me af hoe ik nu een kaartje kan kopen met de korting die wij kunnen krijgen, heb jij enig idee hoe dit te doen?
    Ik heb gevonden waar je ze kan kopen op de site van DLP, maar zie nergens dat ik kan aangeven dat ik jaarkaarten heb
    grz
    MJ
    Hoi MJ,
    Zoals Birgitte al aangeeft zijn tickets voor Disney's Halloween Party met jaarkaartkorting alleen te koop via de Disney reserveringslijn of aan de kassa van beide parken (zolang de voorraad strekt). Online zijn de tickets alleen voor de reguliere prijs te koop.
    Groetjes,
    Lars
  • hoi Lars (en Birgitte)
    wederom dank voor jullie antwoord, ik ga ze vanavond bestellen :-)
    grz
    MJ
  • hoi,

    Mijn dochter zit nu al te zeuren om naar de Halloween party te gaan 31/10. Kan men deze kaarten ook op deze site kopen of weten jullie waar ik deze kan kopen en wanneer ongeveer deze te koop komen? Kennen jullie ook de prijs van de kaarten.

    groetjes
  • stitch zei:

    hoi,

    Mijn dochter zit nu al te zeuren om naar de Halloween party te gaan 31/10. Kan men deze kaarten ook op deze site kopen of weten jullie waar ik deze kan kopen en wanneer ongeveer deze te koop komen? Kennen jullie ook de prijs van de kaarten.

    groetjes

    Hoi stitch,

    Tickets voor Disney's Halloween Party op 31 oktober zijn ook via ons te koop, maar Disney stelt deze pas tegen het einde van de zomer beschikbaar, dus op dit moment kunnen deze nog niet worden besteld. Volg ons op Facebook en/of Twitter voor het laatste nieuws en om direct op de hoogte te worden gebracht als bepaalde tickets in de verkoop gaan.

    Groetjes,
    Lars
  • Dank u wel voor de info, dan moeten we nog even geduld hebben.

    Groetjes
  • Goedendag,

    Ik heb ergens voorbij zien komen dat het Halloween festival van 1 oktober 2016 t/m 2 november 2016 loopt.

    Klopt dit??

    Zijn alle shows en parades die betrekking hebben in verband met Halloween ook te zien tot en met 2 november 2016 of stoppen deze al eerder??

    Is het mogelijk om nu al een hotel te boeken en dan van zodra de tickets voor de halloweenparty beschikbaar komen deze dan te laten toevoegen aan de boeking??

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groeten,

    Birgitte
  • Goedendag,

    Ik heb ergens voorbij zien komen dat het Halloween festival van 1 oktober 2016 t/m 2 november 2016 loopt.

    Klopt dit??

    Zijn alle shows en parades die betrekking hebben in verband met Halloween ook te zien tot en met 2 november 2016 of stoppen deze al eerder??

    Is het mogelijk om nu al een hotel te boeken en dan van zodra de tickets voor de halloweenparty beschikbaar komen deze dan te laten toevoegen aan de boeking??

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groeten,

    Birgitte

    Beste Birgitte,

    Dat is correct. Disney's Halloween Festival loopt dit jaar van 1 oktober t/m 2 november 2016. Bekijk al het entertainment en aanbiedingen voor deze periode: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/seizoenen-entertainment-paris/seizoenen-paris/disneys-halloween-festival-paris.

    Tickets voor de Halloween Party kunnen op een later moment aan de boeking worden toegevoegd of los worden aangeschaft.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Bedankt voor je reactie.

    Ik zou graag eind oktober begin november een aantal dagen naar disneyland willen gaan en dan natuurlijk ook de Halloween party weer bezoeken. Nu het halloweenfestival loopt tot en met 2 november 2016 is het ook fijn dat je dan als je later aankomt je toch nog een aantal dagen van de halloweensfeer kan genieten.

    Momenteel ben ik er nog niet helemaal uit welk hotel ik wil gaan boeken en hoe lang ik precies wil gaan. Ik ben ook in het bezit van een dream jaarkaart en weet niet wat voor mij het voordeligste gaat zijn. Of dit een arrangement is of boeken via de disneyreserveringslijn.

    Er zijn op het moment nog een paar dingen die ik eerst moet regelen voordat ik pas definitief kan boeken.

    Maar ik hoop eind deze week begin volgende week toch eruit te zijn en te kunnen boeken.

    Groetjes,

    Birgitte

  • Weet er iemand of heeft er iemand ervaring met de openingstijden van de parken tijdens halloween
    We gaan in de late namiddag van zondag 2 oktober en maandag 3 oktober

Log In of Registreer om te reageren.