Maaltijdopties (halfpension / volpension)

1246717

Reacties

  • Hoi Lars,

    bedankt voor je antwoord.

    Momenteel heb ik even het een en ander bekeken en inderdaad ben ik met de optie halfpension plus goedkoper uit dan met de jaarkaart korting. Zit er aan te denken om deze er toch eens bij te nemen en te kijken hoe het mij bevalt.

    Inmiddels heb ik ook een selectie gemaakt van de restaurants die ik zeker wil doen.

    De bedoeling is om als hotel de golden forest te boeken bij sequoia lodge.

    De restaurants die ik wil doen zijn : auberge de cendrillon, bistrot chez remy, bleu lagoon, cafe Mickey en walt's.

    Normaal zou ik 7 nachten willen gaan dus heb ook zeven vouchers. Nu heb ik nog 2 vouchers over en kan ik nog zien wat ik daar mee doe.

    Wat ik mij nu af vraag is hoe zit het als ik bij auberge de cendrillon ga eten. Op de site zag ik dat het 69,00 euro kost om daar te gaan eten. Als ik daar mijn voucher gebruik hoeveel gaat er dan van dit bedrag af?? is dat de waarde van de voucher en in mijn geval dan 35,00 euro??

    Graag zou ik ook de Buffalo bil wild west show willen doen. Nu kan ik deze erbij boeken in mijn arrangement. Wat zou goedkoper en voordeliger zijn?? de show boeken als onderdeel van mijn arrangement of gewoon bij aankomst in het park de show zelf boeken en eventueel een voucher gebruiken??

    Hoe werkt het eigenlijk met de vouchers?? als je het restaurant hebt gereserveerd en je wordt naar de tafel gebracht dan is het gewoon de voucher afgeven??

    Stel dat ik bij cafe Mickey ga eten, dan ben ik duurder uit dan de waarde van mijn voucher betaal ik dan daar het verschil ook bij??

    Hoe zit het en hoe werkt het als ik bv. in mijn hotel sequoia lodge zou willen eten met de voucher?? Moet ik dit ook reserveren? HOe zit dit met de maaltijden? Kan ik deze menu's ook ergens terugvinden?

    HOe zit het met het reserveren van de restaurants die ik wil doen tijdens mijn verblijf. persoonlijk reserveer ik deze het liefst op de dag van aankomst dat zou 30 oktober zijn. Ik denk dat het dan vakantieperiode is. Zou het nog haalbaar zijn om op 30 oktober de bovengenoemde restaurants nog te boeken van 1 november tot en met 6 november??

    Ik vind het lastig reserveren op voorhand aangezien ik niet weet hoe het zit qua tijden van de shows en parades. De dagen dat het Halloween programma er is kan ik kijken naar de weken of dagen voor mijn verblijf, maar vanaf 2 november is Halloween voorbij en hoe het dan eruit gaat zien qua entertainment gaat pas net voor mijn vertrek bekend zijn denk ik. Ook wil ik heel graag kijken om op 3 en 5 november naar het mickeys magical fireworks te gaan s'avonds. op vrijdag 4 november zou ik dan de Buffalo bill show willen doen om 18.30 uur.

    Sorry voor weer een lang bericht en de vele vragen, maar ga graag goed voorbereid op vakantie dat ik ook weet hoe het zit en ik moet nu nog boeken dan weet ik ook als ik de optie erbij neem hoe en wat.

    Groetjes Birgitte


    Beste Birgitte,

    Walt's Restaurant valt sinds de upgrade van het menu niet meer onder de Plus maaltijdformule, maar onder Premium (vandaag door Disney bevestigd). De nieuwe menu's zijn in dit restaurant beschikbaar vanaf €39,99, dus met een Plus voucher zul je bij moeten betalen.

    De Plus voucher heeft een waarde van €34. Als je dineert bij Auberge de Cendrillon, dan betaal je €69 - €35 = €34 bij. Bij de Buffalo Bill's Wild West Show ontvang je 15% korting op een ticket als je deze laat toevoegen aan je verblijf. Die korting is echter lager dan ter plaatse een ticket aanschaffen in combinatie met jaarkaartkorting (20%), dus de show zou ik ter plaatse reserveren.

    De vouchers zijn in principe een betaalmiddel. Bij het opnemen van de bestelling geef je de voucher aan de ober. Eventuele extra bestellingen (zoals een tweede drankje) komen dan apart op de rekening te staan, anders ontvang je geen rekening.

    Bij restaurants die onder de Plus maaltijdformule vallen, zoals Café Mickey, hoef je niets bij te betalen als het gaat om de menu's. Hier kun je dus gewoon het 'duurste' menu pakken, ook al is die prijs hoger dan de waarde van de voucher. Dat is juist het voordeel van de maaltijdformules. Als je het goed aanpakt en de duurste menu's die onder de Plus variant vallen besteld, dan ben je altijd voordeliger uit. Het eerste drankje is inclusief. Bestel je daarna meer, dan krijg je daar een aparte rekening van.

    Voor alle restaurants met buffetservice of tafelservice (ook die in je hotel) wordt het aanbevolen om deze tijdig te reserveren. Hunter’s Grill en Beaver Creek Tavern zijn beiden buffetservice restaurants van Sequoia Lodge met een all-you-can-eat buffet. Hier zijn geen menu's voor beschikbaar. De herfstvakantie in Frankrijk loopt t/m 2 november, dus ik denk niet dat je nog restaurants kunt reserveren als je dit pas op 30 oktober ter plaatse doet. Dit is hoogseizoen voor Disney, dus bellen met de restaurant reserveringslijn wordt sterk aanbevolen. Je kunt altijd nog de tijden ter plaatse laten wijzigen mocht dit niet goed uitkomen met het entertainmentprogramma, maar dan heb je ze wel alvast vastgelegd.

    Groetjes,
    Lars
  • mei 2016 aangepast
    Hoi lars,

    Bedankt voor je reactie.

    Ik doe mijn boeking via de reserveringslijn en daar kon ik het ticket voor de Buffalo bil wild west show met dream jaarkaart korting bij boeken. zal dit bij de boeking nog eens navragen.

    Jammer dat walt's restaurant niet meer onder deze plus maaltijdformule valt. het zou dan gaan om een verschil van 5 euro als je een menu neemt van 39,99.

    Je geeft aan dat je op voorhand de restaurants het beste kunt reserveren, maar ik kan deze ter plaatse nog wijzigen mocht het met een parade ofzo niet goed uitkomen. Dat lijkt me dan toch lastig als de restaurants al vol blijken te zijn.

    Hoe gaat dat vastleggen van de maaltijden eigenlijk in zijn werk?? Dat kan in het frans en in het engels heb ik begrepen. Geef je dit telefonisch gewoon door?? Staat dit op naam?? krijg je ook iets van een bevestiging die je mee kan nemen en daar kan afgeven??

    Hoelang zou je ongeveer moeten rekenen als je boekt bij een restaurant met tafelbediening?

    Alvast bedankt.

    Groetjes Birgitte
  • Hoi lars,

    Bedankt voor je reactie.

    Ik doe mijn boeking via de reserveringslijn en daar kon ik het ticket voor de Buffalo bil wild west show met dream jaarkaart korting bij boeken. zal dit bij de boeking nog eens navragen.

    Jammer dat walt's restaurant niet meer onder deze plus maaltijdformule valt. het zou dan gaan om een verschil van 5 euro als je een menu neemt van 39,99.

    Je geeft aan dat je op voorhand de restaurants het beste kunt reserveren, maar ik kan deze ter plaatse nog wijzigen mocht het met een parade ofzo niet goed uitkomen. Dat lijkt me dan toch lastig als de restaurants al vol blijken te zijn.

    Hoe gaat dat vastleggen van de maaltijden eigenlijk in zijn werk?? Dat kan in het frans en in het engels heb ik begrepen. Geef je dit telefonisch gewoon door?? Staat dit op naam?? krijg je ook iets van een bevestiging die je mee kan nemen en daar kan afgeven??

    Hoelang zou je ongeveer moeten rekenen als je boekt bij een restaurant met tafelbediening?

    Alvast bedankt.

    Groetjes Birgitte

    Hoi Birgitte,

    Als je al direct een ticket voor de Wild West Show met jaarkaartkorting aan het verblijf kan toevoegen, dan heeft dat inderdaad de voorkeur als voordeligste optie.

    Dineer je bij Walt's met een Plus voucher en je neemt het menu van €39,99, dan betaal je inderdaad €5 bij.

    Het wijzigen van een reservering in de restaurants is uiteraard op basis van beschikbaarheid, maar dan heb je wel alvast de restaurants vastgelegd. Je wilt namelijk niet dat de meeste restaurants waar je met een Plus voucher het meeste voordeel haalt, al vol zitten als je nog moet reserveren.

    Het reserveren van restaurants kan telefonisch door te bellen met de restaurant reserveringslijn. In het keuzemenu kun je vervolgens kiezen voor Frans of Engels, waarna een medewerker je te woord staat en je de reserveringen op naam kunt doorgeven. Hier ontvang je geen bevestiging van, aangezien dit direct in het systeem wordt gezet. Optioneel kun je op de dag van aankomst alle reserveringen laten printen bij City Hall, Studio Services of bij de conciërge van je Disney hotel. Meer info & telefoonnummer: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-reserveringen-paris.

    Een 3-gangen menu wordt doorgaans geserveerd in 1-1,5 uur, naar gelang hoe snel je dineert.

    Groetjes,
    Lars

  • Hallo Lars, ook ik kom er niet helemaal uit qua halfpension. We hebben geboekt voor de herfstvakantie in hotel santa fe en vrienden van ons in new port bay. Onze halfpension vouchers zullen daarom verschillen tussen standaard en de plus. Kunnen we wel samen naar dezelfde restaurants gaan met de verschillende opties of is het mogelijk om voor ons een upgrade te doen naar de plus variant? Groetjes

  • Hallo Lars, ook ik kom er niet helemaal uit qua halfpension. We hebben geboekt voor de herfstvakantie in hotel santa fe en vrienden van ons in new port bay. Onze halfpension vouchers zullen daarom verschillen tussen standaard en de plus. Kunnen we wel samen naar dezelfde restaurants gaan met de verschillende opties of is het mogelijk om voor ons een upgrade te doen naar de plus variant? Groetjes

    Hoi prinsesmama2,

    Jullie kunnen gewoon samen naar restaurants gaan, alleen zul je dan moeten bekijken welke vouchers geldig zijn in de desbetreffende restaurants. Gaan jullie bijvoorbeeld naar Blue Lagoon (Plus locatie), dan zul je met Standaard vouchers moeten bijbetalen. Gaan jullie naar Plaza Gardens (Standaard locatie), dan hoeft niemand bij te betalen, maar is het zonde van de Plus vouchers vanwege de hogere waarde.

    Upgraden naar een hogere maaltijdformule is mogelijk door de Disney reserveringslijn te bellen onder vermelding van je reserveringsnummer. Nieuwe reserveringen kunnen dat tijdens de tweede fase online zelf kiezen/upgraden.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Hallo Lars, ook ik kom er niet helemaal uit qua halfpension. We hebben geboekt voor de herfstvakantie in hotel santa fe en vrienden van ons in new port bay. Onze halfpension vouchers zullen daarom verschillen tussen standaard en de plus. Kunnen we wel samen naar dezelfde restaurants gaan met de verschillende opties of is het mogelijk om voor ons een upgrade te doen naar de plus variant? Groetjes

    Hoi prinsesmama2,

    Jullie kunnen gewoon samen naar restaurants gaan, alleen zul je dan moeten bekijken welke vouchers geldig zijn in de desbetreffende restaurants. Gaan jullie bijvoorbeeld naar Blue Lagoon (Plus locatie), dan zul je met Standaard vouchers moeten bijbetalen. Gaan jullie naar Plaza Gardens (Standaard locatie), dan hoeft niemand bij te betalen, maar is het zonde van de Plus vouchers vanwege de hogere waarde.

    Upgraden naar een hogere maaltijdformule is mogelijk door de Disney reserveringslijn te bellen onder vermelding van je reserveringsnummer. Nieuwe reserveringen kunnen dat tijdens de tweede fase online zelf kiezen/upgraden.

    Groetjes,
    Lars
    Oke ga ik morgen er even over bellen. Erg bedankt voor je snelle reactie!
  • Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik stel de vraag toch even.

    Heb zojuist een reservering gemaakt bij Plaza Gardens.
    Ze vroegen in welk hotel ik verbleef (dit keer wel in Disney Hotel)...
    Ze vroegen om mijn telefoonnummer, maar niet om mijn e-mail adres.

    Krijg ik hier nog een bevestiging van, of kan ik gewoon op het afgesproken tijdstip naar Plaza Gardens gaan en zeggen hallo ik heb gereserveerd en dan sta ik op de lijst?
  • Je krijgt geen bevestiging, je kunt gewoon op het afgesproken tijdstip naar het restaurant gaan.
    Wil je graag een bevestiging kun je in het hotel naar de concierge gaan en die kunnen je een uitdraai geven van je reserveringen
  • Je krijgt geen bevestiging, je kunt gewoon op het afgesproken tijdstip naar het restaurant gaan.
    Wil je graag een bevestiging kun je in het hotel naar de concierge gaan en die kunnen je een uitdraai geven van je reserveringen

    Dankjewel voor je snelle antwoord!

  • Als je met een plus voucher naar bijvoorbeeld Inventions gaat dan moet je natuurlijk de €22 verschil bijbetalen, maar krijg je nog wel het drankje wat je normaal bij de voucher zit ook bij deze restauranten?
  • Als je met een plus voucher naar bijvoorbeeld Inventions gaat dan moet je natuurlijk de €22 verschil bijbetalen, maar krijg je nog wel het drankje wat je normaal bij de voucher zit ook bij deze restauranten?

    Hoi juttawdw,

    Ja, 1 gratis frisdrank per maaltijd is ook bij 'hogere' restaurants inbegrepen met een 'lagere' maaltijdvoucher. Je dient alleen het verschil tussen de voucherprijs en de prijs op het menu te betalen.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,

    Ik las hier net dat de waarde van de plus voucher 34 euro is. Weten jullie toevallig ook wat de waarde van de standaard voucher is?
    En als ik besluit om te upgraden van standaard naar plus hoeveel betaal je dan extra, gewoon het verschil tussen de bonnen?

    gr, tink35
  • tink35 zei:

    Hallo,

    Ik las hier net dat de waarde van de plus voucher 34 euro is. Weten jullie toevallig ook wat de waarde van de standaard voucher is?
    En als ik besluit om te upgraden van standaard naar plus hoeveel betaal je dan extra, gewoon het verschil tussen de bonnen?

    gr, tink35

    Hoi tink35,

    De Standaard vouchers hebben een waarde van €28. Bekijk de waardes van alle maaltijdformules (zowel halfpension, als volpension) op deze pagina: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/halfpension-volpension-paris. Bij een upgrade betaal je inderdaad het verschil tussen beide formules.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Bedankt voor je reactie en je link.
    gr, tink35
  • Hoi,

    Toch nog even een vraagje. Je schrijft dat je het verschil tussen beide formules betaald. Maar zoals nu met de actie die nu loopt dat avond eten gratis is, en ik ga bijv 3 dagen betaal ik dan 2 keer het verschil?

    gr, Tink35
  • tink35 zei:

    Hoi,

    Toch nog even een vraagje. Je schrijft dat je het verschil tussen beide formules betaald. Maar zoals nu met de actie die nu loopt dat avond eten gratis is, en ik ga bijv 3 dagen betaal ik dan 2 keer het verschil?

    gr, Tink35

    Hoi Tink35,

    Dat klopt inderdaad. Je ontvangt de maaltijdvouchers namelijk per persoon, per nacht, niet per dag. Bij een verblijf van 3 dagen / 2 nachten onvang je dus 2 vouchers per persoon. Bij een upgrade betaal je dan ook 2x de upgradeprijs vanwege het verblijf van 2 nachten.

    Groetjes,
    Lars
  • Dank je!
    Tink35
  • Hoi Lars,

    Mijn zusje en ik verblijven in de eerste week van oktober in hotel New York.
    Nu hebben wij geboekt dat de actie met half pension liep.
    Nu zijn we een beetje aan het orienteren wat we nu uiteindelijk willen gaan doen aan restaurants.
    Maar snappen nu niet helemaal hoe dat zit met de vast gestelde menu's.
    Want je hebt soms wel 3 verschillende 3 gangen menu's aan verschillende prijzen.
    Staat er dan bij aangegeven welk menu voor onze voucher geld of hoe zit dat?

    En welk restaurant mogen wij absoluut niet overslaan met de voucher.
    Wij zijn er 4 dagen, aangezien we de eerste dag geen voucher zullen hebben, zitten we te denken om of in de village naar billy bob te gaan of naar plaza gardens in het park.
    Dat ligt dan een beetje aan de sluitingstijden van het park.

    Groetjes Myriam
  • Myriam zei:

    Hoi Lars,

    Mijn zusje en ik verblijven in de eerste week van oktober in hotel New York.
    Nu hebben wij geboekt dat de actie met half pension liep.
    Nu zijn we een beetje aan het orienteren wat we nu uiteindelijk willen gaan doen aan restaurants.
    Maar snappen nu niet helemaal hoe dat zit met de vast gestelde menu's.
    Want je hebt soms wel 3 verschillende 3 gangen menu's aan verschillende prijzen.
    Staat er dan bij aangegeven welk menu voor onze voucher geld of hoe zit dat?

    En welk restaurant mogen wij absoluut niet overslaan met de voucher.
    Wij zijn er 4 dagen, aangezien we de eerste dag geen voucher zullen hebben, zitten we te denken om of in de village naar billy bob te gaan of naar plaza gardens in het park.
    Dat ligt dan een beetje aan de sluitingstijden van het park.

    Groetjes Myriam

    Hoi Myriam,

    Bij een verblijf in Disney's Hotel New York ontvangen jullie de Plus vouchers. Deze zijn geldig bij vrijwel alle counterservice-, buffetservice- en tafelservice restaurants in de parken, Disney Village en de hotels. Op de menukaarten van alle restaurants staat bij ieder menu met een logo aangegeven welke maaltijdvoucher geldig is. Dit is met name van toepassing bij de restaurants met tafelbediening. Bekijk de menu's van alle restaurants om alvast te zien welke gerechten je kunt kiezen: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-menus-paris.

    Restaurants in de Plus categorie die je niet mag missen zijn: Blue Lagoon Restaurant, Silver Spur Restaurant en Bistrot Chez Remy. Walt's Restaurant is recent ge-upgrade naar de Premium categorie en ook zeer aan te bevelen. Dineren in dit restaurant met een Plus voucher is mogelijk, maar je dient dan wel het verschil bij te betalen.

    Groetjes,
    Lars
  • dank je wel lars.
    Wij zaten wel te denken aan walts en ook zeker aan inventions.
    Is inventions aan te raden? hoor namelijk veel verschillende berichten hier over.
    En krijg je dan wel het drankje wat bij je voucher zit ondanks dat je moet bijbetalen voor je eten,
  • overigens wel raar dat walts is geupgrade.. want op de menu kaart staat nog steeds een plus menu
  • Myriam zei:

    dank je wel lars.
    Wij zaten wel te denken aan walts en ook zeker aan inventions.
    Is inventions aan te raden? hoor namelijk veel verschillende berichten hier over.
    En krijg je dan wel het drankje wat bij je voucher zit ondanks dat je moet bijbetalen voor je eten,

    Hoi Myriam,

    Inventions is zeker aan te raden voor het beste en meest uitgebreide all-you-can-eat buffet in Disneyland met uitzicht over het park en Disney figuren aan tafel. Met de voucher krijg je ook hier het drankje gratis.
    Myriam zei:

    overigens wel raar dat walts is geupgrade.. want op de menu kaart staat nog steeds een plus menu

    Er is nog geen digitale versie van de nieuwe menukaart van Walt's beschikbaar, vandaar dat er nog Plus aangegeven staat. Het is inmiddels een Premium locatie geworden.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi,
    Wij gaan in augustus naar disneyland, verblijven in david crocket en hebben de half pension optie. Nu vroeg ik mij af als we ook nog het ontbijt met de disneyfiguren kunnen bijboeken, zo ja, hoeveel dit kost én als volwassenen en kinderen even duur zijn?
    Alvast bedankt!
    (2 vw, 3knd en 1 baby)
  • Hoi,
    Wij gaan in augustus naar disneyland, verblijven in david crocket en hebben de half pension optie. Nu vroeg ik mij af als we ook nog het ontbijt met de disneyfiguren kunnen bijboeken, zo ja, hoeveel dit kost én als volwassenen en kinderen even duur zijn?
    Alvast bedankt!
    (2 vw, 3knd en 1 baby)

    Hoi melissa18,

    Het is inderdaad mogelijk om ontbijt met de Disney figuren toe te voegen aan je arrangement door de Disney reserveringslijn te bellen onder vermelding van je reserveringsnummer. Aangezien jullie in Disney's Davy Crockett Ranch verblijven met de halfpension optie, is het ontbijt bij Café Mickey €17 per persoon (normaal €25). De prijzen zijn gelijk voor zowel volwassenen, als kinderen. Meer informatie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/maaltijden-met-de-disney-figuren-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi,
    Dankjewel voor het antwoord. Moet onze dochter (2jaar-baby genoemd) ook betalen?
    Groetjes
  • Hoi,
    Dankjewel voor het antwoord. Moet onze dochter (2jaar-baby genoemd) ook betalen?
    Groetjes

    Hoi melissa18,

    Nee, kinderen betalen pas vanaf 3 jaar.

    Groetjes,
    Lars
  • Ok, ik blijf maar doorgaan, sorry ;-) Als je belt om dit bij je reservering toe te voegen, bel ik dan naar het nummer dat ze bij mijn reservering opgaven of naar het restaurantreserveringsnummer? En moet ik dit dan meteen betalen of wordt dit verrekend in disney zelf? (ben graag voorbereid voor ik bel).
    En dan ten slotte... is het écht de moeite? 85 euro is natuurlijk niet niks en zeker met slechte eters wil ik wel zeker zijn dat het iets is :smile:

    Bedankt! :wink:
  • Ok, ik blijf maar doorgaan, sorry ;-) Als je belt om dit bij je reservering toe te voegen, bel ik dan naar het nummer dat ze bij mijn reservering opgaven of naar het restaurantreserveringsnummer? En moet ik dit dan meteen betalen of wordt dit verrekend in disney zelf? (ben graag voorbereid voor ik bel).
    En dan ten slotte... is het écht de moeite? 85 euro is natuurlijk niet niks en zeker met slechte eters wil ik wel zeker zijn dat het iets is :smile:

    Bedankt! :wink:

    Hoi melissa18,

    Vraag gerust! Aangezien jullie willen profiteren van de korting die je bij het ontbijt in Café Mickey krijgt als je verblijft in een Disney hotel, zul je dit als 'Magische Extra' moeten toevoegen aan het arrangement. Dit kan via de reguliere Disney reserveringslijn, niet de restaurant reserveringslijn. Je krijgt dezelfde betaalmogelijkheden als bij een arrangement, maar het bedrag dient betaald te zijn vóór aankomst.

    Het ontbijt bij Café Mickey wordt geserveerd als een all-you-can-eat buffet met ruime keuze, zodat iedereen zelf kan bepalen wat hij/zij lekker vindt om te eten (self service). Dit is de voordeligste manier om met de figuren te dineren en absoluut aan te bevelen.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Ik en de rest van het gezin hebben een dreamjaarkaart, wij hebben nog nooit halfpension genomen nu vraag ik mij
    af of dat dit toch voordeliger zou zijn (wij gebruiken steeds de jaarkaart voor korting). Wij zouden iedere dag gaan eten in een restaurant, ik zal ze even op noemen buffet hotel cheyenne, buffet cape cod, buffet plaza gardens, la grange Billy Bob's, Agrabah café, bistrot chez Remy, inventions. Zou jij kunnen zeggen wat voor ons het voordeligst is? Groetjes
Log In of Registreer om te reageren.