Jaarkaart verlengen

1356789

Reacties

  • Macamba zei:


    Hoi Lars,

    Inderdaad, ik ben het met je eens dat men overdrijft, door bijvoorbeeld alle 4 de treinstations individueel te tellen, en dan nog eens het piraten strand / schip etc.. het is 1 groot deel dat men renoveert, en dat zal voor niemand een reden zijn om af te haken, omdat er nog genoeg overblijft.

    Iedereen zal natuurlijk zijn persoonlijke favorieten hebben, en bij mij draait het vooral om de favorieten van m'n dochter, want zij is de reden dat ik zo vaak naar DLP ga ;-)

    Ik gebruik zelf herinneringslijstje op m'n iPhone waarin alle attracties staan en die vinken we dan af. Ik heb er ook de sluitings en heropeningsdata (zoals door DLP bekend gemaaky) bij gezet zodat ik weet wanneer bepaalde belangrijke attracties gesloten zijn.

    Laat ik zeggen dat ik nu al erg uitkijk naar het voorjaar van 2017 wanneer bijna alles weer open is/gaat, spectaculair ook want het zal vaak een nieuwe beleving gaan zijn.

    Tot slot aangaande de downgrade van Fantasy naar Classic, nadat ik hier m'n vraag stelde had ik via dit forum een mail-adres gevonden van de klantenservice en daar ook kort m'n vraag gesteld en zijn beweren:

    "Hartelijk dank voor uw email.

    Ik wens u te informeren dat bij het verlengen van uw Jaarpaspoort met de additionele 6 maanden, het niet uitmaakt welk type Jaarpaspoort u aanschaft. U heeft dus inderdaad de mogelijkheid om een Jaarpaspoort Classic aan te schaffen in plaats van een Fantasy.

    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

    m'n onderbuikgevoel zegt me toch dat ik meer vertrouw op jou expertise, Lars, dus ik zal het nog eens navragen bij het BPA als ik over een paar weken weer in het park ben.

    Bedankt alleszins voor je reactie!!

    Mvg Roy

    Hoi Roy,

    Daar kijk ik eerlijk gezegd wel van op. Bij een verlenging 'verleng' je een bestaand product, dus je huidige jaarkaart. De aanbieding is alleen geldig bij een verlenging, niet voor een 'nieuw' product (zoals een andere variant jaarkaart). Ik zal dit zelf ook nog eens bij mijn contactpersoon in Parijs navragen. Ik ben benieuwd wat je bij BPA zeggen. Laat even weten wat hun reactie is. Dank voor de terugkoppeling!

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Macamba zei:



    ...

    Tot slot aangaande de downgrade van Fantasy naar Classic, nadat ik hier m'n vraag stelde had ik via dit forum een mail-adres gevonden van de klantenservice en daar ook kort m'n vraag gesteld en zijn beweren:

    "Hartelijk dank voor uw email.

    Ik wens u te informeren dat bij het verlengen van uw Jaarpaspoort met de additionele 6 maanden, het niet uitmaakt welk type Jaarpaspoort u aanschaft. U heeft dus inderdaad de mogelijkheid om een Jaarpaspoort Classic aan te schaffen in plaats van een Fantasy.

    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

    m'n onderbuikgevoel zegt me toch dat ik meer vertrouw op jou expertise, Lars, dus ik zal het nog eens navragen bij het BPA als ik over een paar weken weer in het park ben.

    Bedankt alleszins voor je reactie!!

    Mvg Roy

    Hoi Roy,

    Daar kijk ik eerlijk gezegd wel van op. Bij een verlenging 'verleng' je een bestaand product, dus je huidige jaarkaart. De aanbieding is alleen geldig bij een verlenging, niet voor een 'nieuw' product (zoals een andere variant jaarkaart). Ik zal dit zelf ook nog eens bij mijn contactpersoon in Parijs navragen. Ik ben benieuwd wat je bij BPA zeggen. Laat even weten wat hun reactie is. Dank voor de terugkoppeling!

    Groetjes,
    Lars
    Bedankt!
    Eind deze maand gaan we weer voor een paar dagen naar DLP en zal ik het eens navragen bij BPA en ze eventueel de e-mail van de klantenservice tonen.

    De kaart verloopt pas eind juni dus deze maand kan ik nog niet effectief verlengen.

    Ik heb de blockdagen bekeken en tijdens de schoolvakanties dat wij kunnen gaan is deze meestal gewoon geldig.
    Ergens vind ik het ook wel ideaal, want blockdagen zijn meestal drukke dagen, en dan ben ik er liever niet ;-)
    ..en de prijs is natuurlijk ook wat budgetvriendelijker ;-)

    I'll keep you posted!
  • hi allemaal,

    Wij hadden een mooie ervaring afgelopen weekend wat betreft upgraden van een fantasy naar dream kaart:
    Wij vertrokken vrijdag middag en waren van plan om die avond de fantasy kaart van onze oudste dochter ook te upgraden naar dream, aangezien de zaterdag en zondag een blockdag was.
    Echter door mega file bij Antwerpen en Lille kwamen we te laat aan en was het park al dicht.
    Zaterdag ochtend voor het guest relations aan een CM uitgelegd dat wij een kaart wilden upgraden, en gevraagd of wij nu een kaartje moesten kopen voor onze dochter. Dit werd in eerste instantie beaamt,en gingen wij dus in de rij staan.
    Na een tijdje kwam de CM naar ons toe, zij had BPA gebeld, en er was iemand van dat team naar de uitgang gekomen. Onder zijn begeleiding mochten we dus allemaal het park in (oudste dochter dus gratis) en hebben we de verlenging kunnen regelen :smiley:

    groetjes

    MJ
  • mcjas zei:

    hi allemaal,

    Wij hadden een mooie ervaring afgelopen weekend wat betreft upgraden van een fantasy naar dream kaart:
    Wij vertrokken vrijdag middag en waren van plan om die avond de fantasy kaart van onze oudste dochter ook te upgraden naar dream, aangezien de zaterdag en zondag een blockdag was.
    Echter door mega file bij Antwerpen en Lille kwamen we te laat aan en was het park al dicht.
    Zaterdag ochtend voor het guest relations aan een CM uitgelegd dat wij een kaart wilden upgraden, en gevraagd of wij nu een kaartje moesten kopen voor onze dochter. Dit werd in eerste instantie beaamt,en gingen wij dus in de rij staan.
    Na een tijdje kwam de CM naar ons toe, zij had BPA gebeld, en er was iemand van dat team naar de uitgang gekomen. Onder zijn begeleiding mochten we dus allemaal het park in (oudste dochter dus gratis) en hebben we de verlenging kunnen regelen :smiley:

    groetjes

    MJ

    Hoi MJ,

    Goed om te horen dat het uiteindelijk toch gelukt is en fijn dat de cast member het op deze manier snel heeft opgelost.

    Groetjes,
    Lars
  • Goedenavond,

    Even een vraagje. Mijn jaarpaspoort loopt af op 25/05/2016, ik zou deze graag via internet verlengen. Ik kreeg geen mail met een code, wel een mail met een link naar een pagina in het Frans maar bovenaan de pagina staat dat het enkel voor inwoners van Frankrijk is. Ik kan voor 25/05/2016 niet meer in Disney geraken maar zou mijn jaarpaspoort al in juni nodig hebben.

    Heeft er iemand ervaring met dit probleem? Ideetjes, voorstellen? We hebben eigenlijk 4 jaarpassen maar ik zou al blij zijn als ik één kan verlengen (dream) zodat ik de 60% korting op overnachtingen in juni kan gebruiken.

    Alvast super heel erg bedankt voor jullie reacties.

    Groetjes
    Jitske
  • Hoi Jitske,

    Je kunt gewoon per post verlengen, dat hebben wij ook gedaan en dat ging zonder problemen.
  • Hugo zei:

    Hoi Jitske,

    Je kunt gewoon per post verlengen, dat hebben wij ook gedaan en dat ging zonder problemen.

    Bedankt voor je reactie, hoe lang duurde het per post? Ik ben bang dat ik ze dan niet meer op tijd zal ontvangen tegen juni.

  • Bij ons duurde het in augustus vorig jaar net geen drie weken, van opsturen (aangetekend) tot ontvangst van de kaart thuis.
  • Onze jaarkaarten lopen tot 5 maart, als we die verlengen bv 7 februari, lopen die dan een jaar vanaf dan of vanaf het moment dat onze vorige jaarkaarten vervallen?
  • Die lopen dan een jaar vanaf 5 maart, of anderhalf jaar als je gebruik maakt van de 12=18-maanden-aanbieding.
  • Onze jaarkaarten lopen tot 5 maart, als we die verlengen bv 7 februari, lopen die dan een jaar vanaf dan of vanaf het moment dat onze vorige jaarkaarten vervallen?

    Hoi Andastra,

    De nieuwe jaarkaart gaat pas in op het moment dat de oude vervalt, ook als je eerder dan de vervaldatum verlengd. In jullie geval gaan de nieuwe jaarkaarten vanaf 6 maart in.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik Lees hier nu dat je bij verlenging van je jaarkaart via Post 2 maanden van te voren moet aanvragen.
    Wat ik gehoord heb was dat het niet eerder dan 1 maand van te voren kon.
    Aangezien we over een week of 6 a 7 naar Disney willen gaan, en onze kaart verloopt 16 juli, hebben wij deze nog op tijd terug? Gaat om verlenging van 4 dream jaarkaarten.
    Is er ook een Engelse vertaling van het formulier wat ik in moet vullen? (Mijn Frans is niet zo heel erg goed :smile: )
    Mvrgr,
    Mark
  • Hoi Mark,

    onze verlenging per post duurde in totaal ongeveer drie weken, dus als jullie nu alles opsturen moet dat wel lukken. Je kunt hier een nederlandse toelichting op het franstalige formulier vinden: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris (onderaan de pagina)
  • Hugo, bedankt. Ga er mee aan de slag.
  • Ik moet 2 jaarkaarten verlengen en 1 nieuwe aanschaffen voor mijn zoontje omdat hij 3 is geworden. Ik had ergens gelezen dat je korting kreeg bij het verlengen van de jaarkaart dat dit geen 223,- kost maar 198,- en dat ik 10% korting krijg op het nieuwe jaar abonnement voor mijn zoontje.
    Moet ik het nieuwe jaar abonnement aanschaffen bij entree van het park? krijg ik hier dan ook direct de korting?

    Groetjes Leontien
  • Hoi Leontien,

    in jouw geval heb je te maken met twee verschillende acties: het verlengen van jaarkaarten en het kopen van jaarkaarten.
    Verlengen kan op drie manieren:
    - via parrainage: als je stempels hebt gespaard kun je gratis verlengen voor één jaar;
    - via betaling, binnen twee maanden vóór het aflopen van je huidige jaarkaart: je betaalt dan de reguliere prijs maar krijgt daarvoor niet 12 maar 18 maanden toegang tot het park;
    - via betaling, na afloop van je huidige jaarkaart: je koopt dan als het ware een nieuwe jaarkaart en betaalt de jaarprijs waarvoor je 12 maanden toegang krijgt.

    De nieuwe jaarkaart voor je zoon is gewoon echt een "nieuwe" jaarkaart en daarvoor kun je je laten "sponsoren": jij krijgt dan 10% korting en de sponsor krijgt een stempel op zijn parrainageformulier.
    Je zou eventueel zelf je zoon kunnen sponsoren maar dan moet je even in de gaten houden dat je binnen 1 maand na verlengen of aankoop van je eigen jaarkaart, je zelf niet mag sponsoren. Ik weet niet binnen welk tijdsbestek e.e.a. moet gebeuren. Op het forum is een topic met andere jaarkaarthouders die korting aanbieden, daar kun je ook terecht.
  • Hoi Lars,

    ook voor onze zoon is het tijd om zijn jaarkaart te verlengen. We komen voor de einddatum van zijn jaarkaart niet meer in het park dus ik wil dat, net als vorig jaar, per post doen, maar deze keer tegen betaling (vorig jaar had hij zijn stempelkaart vol). Geldt bij betaald verlengen per post binnen twee maanden voor de einddatum ook de 12=18-aanbieding en zo ja, moet ik nog iets speciaals vermelden/meesturen om daar gebruik van te maken?
  • Ik moet 2 jaarkaarten verlengen en 1 nieuwe aanschaffen voor mijn zoontje omdat hij 3 is geworden. Ik had ergens gelezen dat je korting kreeg bij het verlengen van de jaarkaart dat dit geen 223,- kost maar 198,- en dat ik 10% korting krijg op het nieuwe jaar abonnement voor mijn zoontje.
    Moet ik het nieuwe jaar abonnement aanschaffen bij entree van het park? krijg ik hier dan ook direct de korting?

    Groetjes Leontien

    Hoi Leontien,

    Korting bij een verlenging is, los van Parrainge, niet mogelijk. Als je de huidige jaarkaarten binnen 2 maanden vóór de vervaldatum gaat verlengen dan ontvang je wel 6 maanden extra voor de reguliere prijs (18 maanden geldigheid voor de normale prijs van 12 maanden). Zoals Hugo al aangeeft is het niet mogelijk om korting te geven aan anderen in de gehele eerste maand dat je de nieuwe jaarkaart in je bezit hebt. Tijdens dezelfde trip 2 jaarkaarten verlengen én 10% korting krijgen op de jaarkaart van je zoontje is dus niet mogelijk. Je kunt een oproep plaatsen in het 'Korting op jaarkaarten' topic waarbij een andere bestaande jaarkaarthouder je zoontje korting kan geven of je besteld zijn jaarkaart eenvoudig als E-voucher online: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hugo zei:

    Hoi Lars,

    ook voor onze zoon is het tijd om zijn jaarkaart te verlengen. We komen voor de einddatum van zijn jaarkaart niet meer in het park dus ik wil dat, net als vorig jaar, per post doen, maar deze keer tegen betaling (vorig jaar had hij zijn stempelkaart vol). Geldt bij betaald verlengen per post binnen twee maanden voor de einddatum ook de 12=18-aanbieding en zo ja, moet ik nog iets speciaals vermelden/meesturen om daar gebruik van te maken?

    Hoi Hugo,

    Ja, de 6 maanden extra gratis aanbieding is geldig als je binnen 2 maanden vóór de vervaldatum verlengd. Normaal krijg je hier een mail over van Disney, maar mocht je die niet op tijd krijgen, dan verleng je alvast per post en geef je schriftelijk aan dat je gebruik wilt maken van de 12=18 aanbieding.

    Groetjes,
    Lars
  • hallo lars,

    Ik heb toch besloten mijn jaarkaart te gaan verlengen.
    Wat moest ik nu ook al weer allemaal in vullen op het formulier.
    En moet ik speciaal aangeven dat ik de 12=18 maanden wil, of doen ze dit automatisch?
    Het is een betaalde verlenging!?
  • Myriam zei:

    hallo lars,

    Ik heb toch besloten mijn jaarkaart te gaan verlengen.
    Wat moest ik nu ook al weer allemaal in vullen op het formulier.
    En moet ik speciaal aangeven dat ik de 12=18 maanden wil, of doen ze dit automatisch?
    Het is een betaalde verlenging!?

    Hoi Myriam,

    Bij een verlenging per post dien je het 'Bon de Commande Renewal' formulier volledig in te vullen met bijgevoegd een kopie van de vóór- en achterzijde van je identiteitsbewijs en creditcard + pasfoto. Volg hierbij de stappen zoals beschreven op de Jaarkaarten pagina onder het kopje Verlengen: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Even een vraagje voor de zekerheid:

    Wij hebben in totaal 3 passpoorten, allen gekocht met 10% korting in oktober 2014
    In oktober 2015; hebben we alle abonnementen verlengt:
    1 met stempels,
    en 2x betaald.

    Die met stempels verlengt is; verloopt in oktober 2016
    Degene die met geld verlengt zijn verlopen in april 2017.

    Vraag is nu:
    Als het me nu lukt om die abonnementen die betaald zijn met stempels te verlengen. (6 stempels verzamelen dus).
    En die ik in oktober 2015 al met stempels verlengd heb nu betaal (volgens mij kan ik die niet opnieuw met stempels verlengen??).

    Klopt het dan als ik de ene die ik betaal dan weer met 18 maanden verlengt wordt (6 maanden gratis).
    En die ik met stempels verleng dan weer gewoon een jaar geldig zijn.
    Dus dan zijn alle abonnementen geldig tot april 2018 geldig zijn?

    En dat formulier om stempels op te zetten heeft een beperkte geldigheidsduur dacht ik ?
    Klopt het dat deze een geldigheidsduur heeft om stempels te halen (bijv. tot oktober 2016) dat ze er dan alle drie op moeten zitten,

    Maar dat deze wel nog gewoon gebruikt kunnen worden in april?

    Samengevat:

    1. Het abonnement wat al met stempels verlengd is, wordt nu betaald en is dan 18 maanden geldig
    2. de 2 abonnementen die nu betaald verlengd zijn, stempels voor verzamelen en worden daar een jaar gratis verlenging op krijgen?

    Misschien beetje warrig, maar wil even zeker weten of het klopt :)

  • Hoi Stefan-89,

    Je eindconclusie bij 1 en 2 klopt helemaal. Je stempels moet je inderdaad binnen de geldigheidsduur van het formulier sparen, maar dat hoeft niet de laatste geldigheidsduur van je jaarkaart te zijn. Meteen sparen en dan pas na 1,5 jaar verlengen kan ook gewoon.
  • Lars zei:

    Myriam zei:

    hallo lars,

    Ik heb toch besloten mijn jaarkaart te gaan verlengen.
    Wat moest ik nu ook al weer allemaal in vullen op het formulier.
    En moet ik speciaal aangeven dat ik de 12=18 maanden wil, of doen ze dit automatisch?
    Het is een betaalde verlenging!?

    Hoi Myriam,

    Bij een verlenging per post dien je het 'Bon de Commande Renewal' formulier volledig in te vullen met bijgevoegd een kopie van de vóór- en achterzijde van je identiteitsbewijs en creditcard + pasfoto. Volg hierbij de stappen zoals beschreven op de Jaarkaarten pagina onder het kopje Verlengen: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris.

    Groetjes,
    Lars

    Een pasfoto is niet nodig als je de foto wilt gebruiken die ze al hebben toch?
    Heb ik tenminste vorig jaar niet gedaan dat ik met stempels ging verlengen?!
    is dit nog steeds zo..?
  • Zo hebben wij het ook gedaan, zowel bij verlenging per post als bij het BPA. Maar mogelijk is die regel nu veranderd? Lars?
  • Hoi @Myriam en @Hugo ,

    De officiële regel, is dat er ook bij een verlenging een nieuwe pasfoto meegestuurd moet worden, vandaar dat ik die informatie erbij vermeld. In de praktijk wordt er inderdaad niet naar gevraagd, dus dat zal geen probleem zijn.

    Groetjes,
    Lars
  • ok.. ik heb vorig jaar per post verlengd en geen pasfoto mee gestuurd toen hebben ze me oude foto gebruikt.
    zal voor de zekerheid kijken of ik een pasfoto heb liggen, anders word het zonder.
    bedankt voor de informatie.
  • Hoi even een vraagje: als je je jaarkaart gratis wil verlengen met het parrainage formulier, kan dat dan 1 of 2 maanden voor de einddatum? Ik wil graag in Disneyland zelf verlengen en is per post die termijn hetzelfde?
    Na de einddatum kan niet zeker?
    Alvast bedankt
    Groetjes Hilke
  • Hoi Hilke, dat kan ook 2 maanden vantevoren en inderdaad, na de einddatum kan dat niet meer.
  • Hugo zei:

    Hoi Hilke, dat kan ook 2 maanden vantevoren en inderdaad, na de einddatum kan dat niet meer.

    Oké dank je!! Dat geeft iets meer ruimte, ik dacht dat het 1 maand was.
Log In of Registreer om te reageren.