Enkele specifieke vragen

januari 2013 aangepast in Tickets & Jaarkaarten
Ik ben al een hele tijd informatie aan het verzamelen over de jaarkaart, maar heb toch nog enkele vragen waar ik ofwel geen ofwel een onduidelijk antwoord op vind.
Om even de situatie te schetsen: mijn vriend en ik willen volgende kerst doorbrengen in disneyland (6 dagen/5 nachten, Disneyland hotel, castle club).
a) Ik heb al vaak gelezen dat je met jaarkaarten enkel de kamer boekt en dat tickets hier niet zijn inbegrepen. Ook zijn het aantal kamers in elk hotel die recht hebben op korting beperkt. Hoe zit het met de Caslte Club kamers en suites; komen deze ook in aanmerking voor korting of niet?
b) Om te kunnen genieten van een boekingskorting, is het voldoende als 1 persoon een jaarkaart heeft of moeten we beiden een jaarkaart aanschaffen?
c) Het mag dan wel een "lang" verblijf zijn, maar is het interessant om een jaarkaart te nemen voor 1 reisje? (we weten niet zeker of we er binnen het jaar nogmaals naar toe gaan)
d) De Dream heeft mijn voorkeur vanwege de grotere kortingen, maar is het wel de beste keuze in mijn geval? (De laatste keer dat we er waren had ik in 2 dagen tijd ongeveer 450 euro aan geschenken gekocht, en mezelf goed kennende ga ik er waarschijnlijk mijn kerstinkopen doen :p )
e) Is er ondertussen al een andere optie dan post / naar disneyland gaan, zoals de formulieren inscannen en mailen ? Nieuw jaar, hoop nieuwe optie ;)
Alvast bedankt voor de hulp

Reacties

  • Beste JessS,
    Hierbij de antwoorden op je vragen over jaarkaarten:
    a) Met een jaarkaart maak je een zogenaamde 'room only' boeking, waarbij je alleen betaald voor de overnachting(en) in een hotel. De toegangstickets, die je normaal bij een arrangement krijgt, zitten bij deze boeken niet erbij, omdat je hier de jaarkaart voor hebt. De korting is alleen van toepassing op standaardkamers in alle Disney hotels. De Caste Club van het Disneyland Hotel valt hier helaas niet onder.
    b) Het is inderdaad voldoende als tenminste één persoon uit het gezelschap in het bezit is van een jaarkaart. Niet iedereen hoeft dus een jaarkaart te hebben, maar voor degene die dit niet hebben, zul je dus wel afzonderlijk toegangstickets moeten kopen, want die zitten in een 'room only' boeking niet bij inbegrepen.
    c) Je zult voor jezelf moeten uitrekenen of het de moeite waard is om voor die ene trip een jaarkaart aan te schaffen. Normaal worden jaarkaarten aanbevolen aan bezoekers die minimaal 2 keer per jaar Disneyland meerdere dagen bezoeken. Bekijk de prijzen van een normaal arrangement en vergelijk deze met de 'room only' variant en tel hierbij de prijs van de gekozen jaarkaart bij op. Let wel dat er met een jaarkaart nog extra voordelen en kortingen (in winkels en restaurants) bij komt. Dat zul je in de berekening moeten meenemen.
    d) Als je veel geld spendeert aan merchandise en/of eten in de parken, dan is de Dream de meest logische keuze vanwege de hoogste korting.
    e) Helaas is het vooralsnog niet mogelijk om vanuit Nederland een jaarkaart online te bestellen. Ik heb hier vorig jaar al contact met Disney over gehad en daar zou naar gekeken worden. Probleem is dat Nederland 'te ver' van Disneyland ligt en daardoor worden bepaalde promoties/opties niet aangeboden. Zodra dit toch mogelijk wordt, dan zal dat uiteraard door DiscoverTheMagic.nl bekend worden gemaakt.
    Graag gedaan! Mocht je nog meer vragen hebben, dan hoor ik die graag.
    Groetjes,
    Lars
  • Hey,
    Ben sinds woensdag terug van onze 3 daagse naar disneyland (4 dagen als je de nacht in een parochiezaaltje meetelt waar we hebben moeten overnachten vanwege de zware sneeuwval).
    Ik heb de dream pas toch gaan halen en ben er enorm tevreden mee. Een belangrijk gegeven is dat je niet altiijd 20% korting krijgt in de disney winkels. Ik weet nu niet waarom, maar ik kan je wel laten weten dat je soms maar 10% korting krijgt ipv 20%.
    We hebben een schilderij gekocht en ofwel krijg je de korting niet bij schilderijen ofwel krijg je de korting niet vanaf een bepaalde prijs (originele prijs was 650 euro, betaalde prijs was 585 = 10%).
    De dream pas is het dus echt zeker waard als je weet dat je grote aankopen gaat doen, want de kaart betaald zichzelf terug :D .. ondanks de hoeveelheid die we nu hebben uitgegeven aan onszelf hebben we al zeker 100 euro bespaard en we hebben nog niet eens onze kerstinkopen gedaan. Dat is voor de volgende trip.
    tip : 's morgens om 10u gaan de deuren open van het bureau van de jaarpaspoorten rechts van het kasteel, zorg dat je daar zo vroeg mogelijk bij bent en stel de aanschaf van een jaarpaspoort niet uit tot later op de dag. Hoe vroeger je er bij bent, hoe minder lang je moet wachten..
    (afwijkend van topic) tip 2 : zelfs al heb je de weerberichten gecheckt voor je op reis gaat, vraag bij sneeuwval toch maar naar de situatie op de weg aan de receptie. Misschien dat zij je wel kunnen vertellen of het een goed idee is om de baan op te gaan of nog een kamer te huren voor een nacht. De sneeuwval van deze week was wel bijzonder zwaar, maar ik denk dat je beter geholpen wordt door het personeel van disney dan door de gendarmerie (die je niets informatie geeft en je niet probeerd te helpen). Het is echt een domper op je reis als je op de terugweg merkt dat je volledig gevangen zit door de sneeuw.
  • Als je een Dream hebt, krijg je bij boeken en CD's (dacht ik), en ook op Limited Edition spullen maar 10 % korting ipv 20 %.
    Hoe dit met schilderijen zit weet ik niet, maar normaal gezien zijn seriecels en dergelijke ook 9 van de 10 gelimiteerd.
  • JessS zei:


    ...
    Ik heb de dream pas toch gaan halen en ben er enorm tevreden mee. Een belangrijk gegeven is dat je niet altiijd 20% korting krijgt in de disney winkels. Ik weet nu niet waarom, maar ik kan je wel laten weten dat je soms maar 10% korting krijgt ipv 20%.
    We hebben een schilderij gekocht en ofwel krijg je de korting niet bij schilderijen ofwel krijg je de korting niet vanaf een bepaalde prijs (originele prijs was 650 euro, betaalde prijs was 585 = 10%).
    De dream pas is het dus echt zeker waard als je weet dat je grote aankopen gaat doen, want de kaart betaald zichzelf terug :D .. ondanks de hoeveelheid die we nu hebben uitgegeven aan onszelf hebben we al zeker 100 euro bespaard en we hebben nog niet eens onze kerstinkopen gedaan. Dat is voor de volgende trip.
    ...

    Hoi JessS,
    Zoals vermeld op de Jaarkaarten pagina is de korting die je als jaarkaart houder krijgt in de winkels niet volledig geldig op álle artikelen. Bepaalde limited editions, special editions of bepaalde merchandise kunnen alleen zonder korting of met minder korting worden aangeschaft. Leuk dat je tips met andere forumleden deelt!
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.