Waarschuwing doorverkoop

Afgelopen Halloween heb ik Disneyland bezocjt en uiteraard hebben we weer ontzettend genoten. Maar toen wij aankwamen vanaf de parkeerplaats gebeurde het volgende:

Er liep ons een man tegemoet die vroeg of we al kaartjes hadden, wij reageerden direct nee, aangezien we jaarkaarten hebben.

De laatste dag later toen we laat in de middag vertrokken naar de parkeerplaats werden we weer aangesproken en volgens mij zag ik diezelfde man van de 1e dag een stukje verderop lopen. Maar dit keer werd ons gevraagd of we onze tickets nog hadden. Ook dit keer antwoordde we meteen dat we jaarkaarten hadden.

Maar toen viel bij mij het kwartje..... het was een familie zigeuners die kaartjes van daggasten met een zielig verhaal wilden overnemen. En daarna voor een hoger bedrag door te verkopen aan mensen die later op de dag aankwamen bij het park.

Let hier dus asjeblieft heel goed mee op!
Dit gebeurde op het stuk tussen de lopende banden van de parkeerplaats en Disney Village.

Reacties

  • Gebeurt al heel lang, net zo goed dat je de beeldjes of andere dingen die ze verkopen niet moet kopen.
    Ik ben alleenstaande moeder en ik liep er de vorige keer in de meivakantie ik werd ook aangesproken om tickets te verkopen ik heb niks gezegd en door gelopen toen had ik er dus gelijk 3 rond me heen je kunt je voor stellen als vrouw alleen met 2 kids dat dit intimiderend over komt ik heb vriendelijk gevraagd of ze weg wouden gaan moest mijn oad bus halen gingen niet aan de kant toen kwam er een groepje mannen/ oude tieners langs die hadden door dat ik er niet voor mijn lol stond die hebben ons echt er uit getrokken en die gasten weg geduwd. Ik hoop dat disney hier wat aan gaat doen want ik moet zeggen ik vond het niet prettig was blij dat die mannen zo reageerde!
  • Het probleem is dat het stukje tussen de parkeerplaats, het station en de tassencontroles geen eigendom van Disneyland Parijs is maar van de gemeente/overheid. Daarom patrouilleren daar ook bewapende militairen. Disney kan er zelf niets aan doen. De snelste manier om van deze mensen af te komen is (tenminste dat is mijn ervaring) aan te geven dat je een jaarkaart hebt en dan door te lopen. Je bent namelijk alleen maar interessant voor die mensen als je een dagkaart/niet-persoonlijke toegangskaart hebt.
  • Deze vraag is ons ook al meerdere keren gesteld. Wij gaan soms in de namiddag eventjes naar het hotel(partnerhotel) en nemen dan de auto, met jaarkaart kan je dan toch gratis terug komen op de parking. Wij zijn al dikwijls aangesproken door de mannen die beeldjes verkopen en ook een keer door iemand aan de loopband met de vraag of ze ons ticket mogen hebben. Wij hebben ook direct nee gezegd en ze lieten ons dan wel direct met rust.
Log In of Registreer om te reageren.