Maaltijdopties (halfpension / volpension)

13468917

Reacties

  • Hoi @Birgitte ,

    Met de Premium vouchers kun je kiezen uit alle menu's, maar ook à la carte bestellen van de kaart. Dit is bij ieder restaurant mogelijk. Zowel bij Walt's, als bij Auberge, hoef je met Premium wat betreft het eten niets bij te betalen, alleen de drank is extra (na de eerste gratis frisdrank die je met de vouchers standaard krijgt). Het is niet mogelijk om de Premium vouchers te gebruiken buiten het verblijf waarin ze origineel geboekt zijn. Dat wilt zeggen: Als je bijvoorbeeld de Premium vouchers toevoegt aan je verblijf van 2 tot 5 november, dus kun je ook alleen maar in die periode van de vouchers gebruikmaken, niet daarvoor of daarna. Alle vouchers zijn te gebruiken voor zowel lunch als diner naar keuze.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Oke dan weet ik voldoende.

    Dan is het voor mij geen optie om te gaan voor de premium vouchers. helaas.

    Ik heb mijn restaurants al vastgelegd en de datums en tijden staan al vast. Maar ik dacht dat je de vouchers tijdens het hele verblijf kon gebruiken dat deze niet afhankelijk waren van datum. Dacht ook dat het dan niet uit maakte aangezien mijn boeking gesplitst is in 3 aparte boekingen hoe ik deze vouchers gebruik. Ik dacht dat ze allemaal gewoon elke dag geldig waren en dat het niet uitmaakte of het nu een verblijf is dat uit 1 geheel bestaat of dat het verblijf is opgesplitst zoals in mijn geval in 3 verschillende boekingen die wel aansluitend aan elkaar zijn, aangezien ze op datum staan, maar vrij te gebruiken zijn.

    Dit was voor mij voordeliger volgens de reserveringslijn om mijn verblijf op deze manier te boeken. en ik dacht dat het voordeliger zou zijn met de premium vouchers en dat ik deze dan ook gewoon tijdens mijn volledige verblijf kon gebruiken dus tijdens de 8 dagen en 7 nachten,op een dag en tijd naar keuze, als ik deze bij 1 verblijf van de drie er bij zou boeken, omdat er wel een datum op stond, maar je deze gewoon vrij kon gebruiken tijdens het verblijf en je er zelfs 2 op 1 dag kon gebruiken. Vandaar dat ik dacht dat het mogelijk was, maar dan ben ik daarin mis en maar goed ook dat ik er nu achter kom en eerst informeer en dat ik ze nog niet heb geboekt want dan had ik een probleem gehad.

    groetjes Birgitte
  • Ik heb zojuist voor mijn 3-daagse verblijf in november halfpension erbij gekregen. Ik verblijf in de Davy Crockett ranch. Ik zag dat het met de standaard halfpension optie mogelijk is om alleen in de buffet restaurants te eten. Klopt dat? Want er staat namelijk dat je met deze halfpension optie recht hebt op een driegangenmenu, maar als je alleen in buffetrestaurants kan eten is er geen sprake van een driegangenmenu ofwel? En is het ontbijt alleen te nuttigen op de Davy Crockett ranch zelf? En dien je dit ook te reserveren?
    Is de pauze gourmande verder ook inbegrepen bij deze gratis halfpension toevoeging of alleen als je het halfpension zelf boekt?
  • Ik heb zojuist voor mijn 3-daagse verblijf in november halfpension erbij gekregen. Ik verblijf in de Davy Crockett ranch. Ik zag dat het met de standaard halfpension optie mogelijk is om alleen in de buffet restaurants te eten. Klopt dat? Want er staat namelijk dat je met deze halfpension optie recht hebt op een driegangenmenu, maar als je alleen in buffetrestaurants kan eten is er geen sprake van een driegangenmenu ofwel? En is het ontbijt alleen te nuttigen op de Davy Crockett ranch zelf? En dien je dit ook te reserveren?
    Is de pauze gourmande verder ook inbegrepen bij deze gratis halfpension toevoeging of alleen als je het halfpension zelf boekt?

    Hoi rihannes,

    De Standaard maaltijdformule is geldig bij restaurants met counterservice (3-gangen menu's) en all-you-can-eat buffetservice in de parken, Disney Village en je hotel. De vouchers hebben een waarde van €28 en het is dan zonde om deze te gebruiken bij counterservice restaurants met menu's die voordeliger zijn dan deze prijs. De meeste buffetservice restaurants zijn echter €32,99 per persoon. Daarnaast krijg je bij Plaza Gardens ook nog eens onbeperkt drank erbij voor extra voordeel. Alleen de Plus en Premium maaltijdformules zijn geldig bij tafelservice restaurants met 3 gangen per menu. Ook met Standaard vouchers kan hier gedineerd worden, maar je zult dan moeten bijbetalen.

    Het ontbijtpakket kan alleen bij Davy Crockett Ranch worden genuttigd en dient iedere ochtend afgehaald te worden bij de receptie. Op die manier kun je ontspannen ontbijten in je eigen blokhut. De Pauze Gourmande (tussendoortje bestaande uit 1 snack en 1 koude of warme drank naar keuze) is ook bij de gratis halfpension aanbieding inbegrepen.

    Meer informatie over alle half- en volpension maaltijdformules: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/halfpension-volpension-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi @rihannes ,

    Ik heb je vraag even naar dit topic verplaatst met alle informatie over de verschillende maaltijdopties. Mijn antwoord staat hierboven. Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik die graag.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik lees dus dat de standaard halfpension vouchers €28 waard zijn voor alleen het avondeten. Is het dan zo dan je ongeacht in welk (duur) restaurant je gaat eten, je per persoon €28 korting krijgt op de totaalprijs en met 4 personen (met allemaal een voucher) dus voor €112 kan eten? Bijvoorbeeld in Planet Hollywood.
  • Ik lees dus dat de standaard halfpension vouchers €28 waard zijn voor alleen het avondeten. Is het dan zo dan je ongeacht in welk (duur) restaurant je gaat eten, je per persoon €28 korting krijgt op de totaalprijs en met 4 personen (met allemaal een voucher) dus voor €112 kan eten? Bijvoorbeeld in Planet Hollywood.

    Hoi rihannes,

    Dat is correct, maar alleen bij restaurants van Disney zelf, niet bij locaties van derde partijen zoals Planet Hollywood. Met de Standaard vouchers kun je op een Plus locatie (zoals Blue Lagoon of Bistrot Chez Remy) terecht door bij te betalen. In Disney Village gaat het dan om bijvoorbeeld The Steakhouse (Plus locatie).

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,

    Bij mijn boeking heb ik voor het eerst nu de halfpension plus optie erbij genomen.

    Hoe werkt dit in de restaurants?? Geef ik de voucher af bij binnenkomst in het restaurant als ik aan de tafel zit of geef ik deze pas af als ik al gegeten heb in het restaurant??

    Tussen welke tijden kon je ook al weer gebruik maken van de pausse gourmande??

    Groetjes Birgitte
  • Hallo,

    Bij mijn boeking heb ik voor het eerst nu de halfpension plus optie erbij genomen.

    Hoe werkt dit in de restaurants?? Geef ik de voucher af bij binnenkomst in het restaurant als ik aan de tafel zit of geef ik deze pas af als ik al gegeten heb in het restaurant??

    Tussen welke tijden kon je ook al weer gebruik maken van de pausse gourmande??

    Groetjes Birgitte

    Hoi Birgitte,

    Bij binnenkomst geef je aan de ober aan dat je beschikt over de Plus vouchers als hij/zij de menukaart komt brengen. Meestal vragen ze hier ook zelf naar. Het pause gourmande tussendoortje kun je afhalen bij een counterservice restaurant tussen 15:00 en 18:00 uur. Meer informatie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/halfpension-volpension-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo.
    Een vraagje. Wij gaan binnenkort naar disneyland seqouia lodge volpension. Om nu 2x per dag uitgebreid te eten lijkt me wat veel. Kan je de lunchvouchers ook inwisselen bij counterservices? Bijv ik zag een kindermenu voor 12 euro en als je 6 euro extra betaald een lunchbox van.mickey erbij. Mag je daar de linch voucher ook voor gebruiken of hoe zit dat?

    Gr
  • Hallo.
    Een vraagje. Wij gaan binnenkort naar disneyland seqouia lodge volpension. Om nu 2x per dag uitgebreid te eten lijkt me wat veel. Kan je de lunchvouchers ook inwisselen bij counterservices? Bijv ik zag een kindermenu voor 12 euro en als je 6 euro extra betaald een lunchbox van.mickey erbij. Mag je daar de linch voucher ook voor gebruiken of hoe zit dat?

    Gr

    Hoi loveDisney91,

    De maaltijdvouchers zijn niet inwisselbaar bij counterservice restaurants, alleen bij deelnemende buffetservice en tafelservice restaurants naar gelang welke maaltijdoptie je hebt. Je hoeft natuurlijk niet 2 keer een 3-gangen menu te nemen. Kies bijvoorbeeld tijdens de lunch alleen voor een hoofdgerecht uit het menu voor de desbetreffende maaltijdoptie en bij het diner voor het 3-gangen menu. Of neem een buffetservice restaurant voor de lunch zodat iedereen zelf kan bepalen wat hij/zij eet en reserveer een restaurant met tafelbediening voor het diner.

    Bekijk een overzicht van alle deelnemende restaurants per maaltijdoptie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/halfpension-volpension-paris

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor je snelle reactie!
  • Wij hebben op onze laatste vakantie onze voucher gebruikt in Lucky nugget en hakuna matata. Je kunt vouchers standard en plus omwisselen in counterservice restauranten alleen is het 1 voucher per menu, je bent dus wel veel kwijt van de waarde van de voucher.
  • Wij hebben op onze laatste vakantie onze voucher gebruikt in Lucky nugget en hakuna matata. Je kunt vouchers standard en plus omwisselen in counterservice restauranten alleen is het 1 voucher per menu, je bent dus wel veel kwijt van de waarde van de voucher.

    Hoi juttawdw,

    Kijk, dat wist ik ook niet. Nu heb je dus in principe twee mogelijkheden, @loveDisney91 : 1) lever de maaltijdvouchers in bij een counterservice restaurant waarbij je aan waarde verliest of 2) kies voor een buffetrestaurant als lunch en laat iedereen zelf bepalen wat hij/zij wilt eten

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Als je met een plus voucher naar bijvoorbeeld Inventions gaat dan moet je natuurlijk de €22 verschil bijbetalen, maar krijg je nog wel het drankje wat je normaal bij de voucher zit ook bij deze restauranten?

    Hoi juttawdw,

    Ja, 1 gratis frisdrank per maaltijd is ook bij 'hogere' restaurants inbegrepen met een 'lagere' maaltijdvoucher. Je dient alleen het verschil tussen de voucherprijs en de prijs op het menu te betalen.

    Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars,

    Even een "update" met betrekking tot je bovenstaande bericht:
    De gratis frisdrank komt te vervallen volgens de restaurants (in ons geval Walt's)
    Volgens een eerder bericht op het forum zou je bij Walt's 5 euro bij moeten betalen wanneer je daar met een Plus voucher gaat eten omdat de voucher een waarde heeft van 34 euro.
    Wij kregen gister de rekening (2x menu van 39,95 + 2 cola) van 90 euro en moest er naast mijn plus vouchers toch echt nog bijna 30 euro voor af rekenen.

    Inmiddels dan ook een klacht ingediend bij Disney want ik heb nu meer betaald, dan wat mijn totaal geweest was zonder de maaltijdvouchers.


    Groet,
    Carlien
  • carlien zei:


    Hoi Lars,

    Even een "update" met betrekking tot je bovenstaande bericht:
    De gratis frisdrank komt te vervallen volgens de restaurants (in ons geval Walt's)
    Volgens een eerder bericht op het forum zou je bij Walt's 5 euro bij moeten betalen wanneer je daar met een Plus voucher gaat eten omdat de voucher een waarde heeft van 34 euro.
    Wij kregen gister de rekening (2x menu van 39,95 + 2 cola) van 90 euro en moest er naast mijn plus vouchers toch echt nog bijna 30 euro voor af rekenen.

    Inmiddels dan ook een klacht ingediend bij Disney want ik heb nu meer betaald, dan wat mijn totaal geweest was zonder de maaltijdvouchers.


    Groet,
    Carlien

    Hoi Carlien,

    Vreemd! Wij hebben namelijk wél de gratis frisdrank gekregen in een Premium restaurant met Plus vouchers. Soms krijg ik het gevoel alsof ze in Parijs met verschillende maten meten en het er maar net aan ligt wie je als cast member voor je krijgt. Goed om hier een klacht over in te dienen. Laat ons even weten wat de reactie is van Disney.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Wij hebben op onze laatste vakantie onze voucher gebruikt in Lucky nugget en hakuna matata. Je kunt vouchers standard en plus omwisselen in counterservice restauranten alleen is het 1 voucher per menu, je bent dus wel veel kwijt van de waarde van de voucher.

    Hoi juttawdw,

    Kijk, dat wist ik ook niet. Nu heb je dus in principe twee mogelijkheden, @loveDisney91 : 1) lever de maaltijdvouchers in bij een counterservice restaurant waarbij je aan waarde verliest of 2) kies voor een buffetrestaurant als lunch en laat iedereen zelf bepalen wat hij/zij wilt eten

    Groetjes,
    Lars
    Hallo. Bedankt voor jullir informatie. Ik denk dat buffet dan een betere optie is. Dan kunnen de kids ook zelf kijken wat ze willen eten.

    Gr
  • carlien zei:

    Lars zei:

    Als je met een plus voucher naar bijvoorbeeld Inventions gaat dan moet je natuurlijk de €22 verschil bijbetalen, maar krijg je nog wel het drankje wat je normaal bij de voucher zit ook bij deze restauranten?

    Hoi juttawdw,

    Ja, 1 gratis frisdrank per maaltijd is ook bij 'hogere' restaurants inbegrepen met een 'lagere' maaltijdvoucher. Je dient alleen het verschil tussen de voucherprijs en de prijs op het menu te betalen.

    Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars,

    Even een "update" met betrekking tot je bovenstaande bericht:
    De gratis frisdrank komt te vervallen volgens de restaurants (in ons geval Walt's)
    Volgens een eerder bericht op het forum zou je bij Walt's 5 euro bij moeten betalen wanneer je daar met een Plus voucher gaat eten omdat de voucher een waarde heeft van 34 euro.
    Wij kregen gister de rekening (2x menu van 39,95 + 2 cola) van 90 euro en moest er naast mijn plus vouchers toch echt nog bijna 30 euro voor af rekenen.

    Inmiddels dan ook een klacht ingediend bij Disney want ik heb nu meer betaald, dan wat mijn totaal geweest was zonder de maaltijdvouchers.


    Groet,
    Carlien
    Hoi Lars,

    Inmiddels zijn we weer thuis na ons 5 daagse bezoek aan Disney. Afgelopen dinsdag op woensdag heb ik de klacht ingediend en woensdagmiddag had ik gelukkig bericht terug.
    In eerste instantie werd ik verwezen naar de city hall. Aangezien onze ervaringen met de cityhall nogal bar zijn, is het verder bij ons hotel gelegd.

    Daar kreeg ik te horen dat ze het liefst mij het "teveel" betaalde zouden terug vergoeden, maar dat niet mochten doen. Daarom heb ik een cadeaubon gehad t.w.v. 50 euro die te besteden was in de Disney winkels.
    Al met al een mooi gebaar wat we zeker waarderen.

    Verder ging het hotel zelf een klacht indienen m.b.t. de restaurant reserveringslijn. Daar hadden ze namelijk aangegeven dat ik bij Walt's zonder bijbetaling met een Plus voucher kon eten.

    Groetjes,
    Carlien
  • carlien zei:


    Hoi Lars,

    Inmiddels zijn we weer thuis na ons 5 daagse bezoek aan Disney. Afgelopen dinsdag op woensdag heb ik de klacht ingediend en woensdagmiddag had ik gelukkig bericht terug.
    In eerste instantie werd ik verwezen naar de city hall. Aangezien onze ervaringen met de cityhall nogal bar zijn, is het verder bij ons hotel gelegd.

    Daar kreeg ik te horen dat ze het liefst mij het "teveel" betaalde zouden terug vergoeden, maar dat niet mochten doen. Daarom heb ik een cadeaubon gehad t.w.v. 50 euro die te besteden was in de Disney winkels.
    Al met al een mooi gebaar wat we zeker waarderen.

    Verder ging het hotel zelf een klacht indienen m.b.t. de restaurant reserveringslijn. Daar hadden ze namelijk aangegeven dat ik bij Walt's zonder bijbetaling met een Plus voucher kon eten.

    Groetjes,
    Carlien

    Hoi Carlien,

    Dank voor de terugkoppeling en goed dat er toch nog een vorm van compensatie is gekomen. De communicatie in Frankrijk laat nog altijd te wensen over, zo blijkt maar weer ;-)

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Kan je half pension ook nog nadien (aan dezelfde prijs) aan je boeking toevoegen, of kan dit alleen tijdens het boekingsproces? Ik twijfel er nl. nog over en het zou financieel ook beter uitkomen als ik het later kan bijboeken :-)

    Bedankt!
  • Hallo,
    Kan je half pension ook nog nadien (aan dezelfde prijs) aan je boeking toevoegen, of kan dit alleen tijdens het boekingsproces? Ik twijfel er nl. nog over en het zou financieel ook beter uitkomen als ik het later kan bijboeken :-)

    Bedankt!

    Hoi melissa18,

    Magische Extra's, zoals maaltijdopties, kunnen nog tot maximaal twee weken vóór aankomst worden toegevoegd aan een online reservering. Als je twijfelt, reserveer dan nu eerst alleen het verblijf en beslis later of je toch de halfpension optie wilt toevoegen. Reserveer je verblijf eenvoudig via onze handige zoekmachine met alle aanbiedingen op deze pagina: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/verblijf-hotel-tickets-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,

    Ik wil graag een boeking doen voor maart en ik zie dat er volpension bij zit, maar ik kan nergens vinden welke (standaard, plus of premium) en als het standaard is waar ik een hogere categorie zou kunnen boeken.

    verder ben ik benieuwd of het echt nodig is om alle restaurants al te reserveren of dat je ook gewoon in het park zelf nog kan kijken waar je zou willen eten.

    En als laatste vraag ik mij af of je nog apart een ontbijt met de disney figuren en de lunch met de prinsessen moet boeken met volpension

    Kan iemand mij hier mee helpen? En heeft iemand leuke tips met twee kleine kinderen om te eten?

    Alvast bedankt!
    Gr.
    Anouck
  • apriem zei:

    Hallo,

    Ik wil graag een boeking doen voor maart en ik zie dat er volpension bij zit, maar ik kan nergens vinden welke (standaard, plus of premium) en als het standaard is waar ik een hogere categorie zou kunnen boeken.

    verder ben ik benieuwd of het echt nodig is om alle restaurants al te reserveren of dat je ook gewoon in het park zelf nog kan kijken waar je zou willen eten.

    En als laatste vraag ik mij af of je nog apart een ontbijt met de disney figuren en de lunch met de prinsessen moet boeken met volpension

    Kan iemand mij hier mee helpen? En heeft iemand leuke tips met twee kleine kinderen om te eten?

    Alvast bedankt!
    Gr.
    Anouck

    Hoi Anouck,

    De gratis volpension aanbieding is als volgt ingedeeld:

    - Disney's Davy Crockett Ranch, Disney's Hotel Santa Fe en Disney's Hotel Cheyenne: Standaard maaltijdoptie
    - Disney's Sequoia Lodge, Disney's Newport Bay Club en Disney's Hotel New York: Plus maaltijdoptie
    Disneyland Hotel: Premium maaltijdoptie

    Het is niet mogelijk om te upgraden naar een 'hogere' maaltijdoptie bij deze aanbieding. Voor de populaire all-you-can-eat buffet restaurants en restaurants met tafelbediening wordt het zeker aanbevolen om tijdig een tafel te reserveren.

    Ontbijt met de Disney figuren is niet ingegrepen in de maaltijdopties. Dit zul je afzonderlijk moeten bijboeken. Lunch met de prinsessen bij Auberge de Cendrillon is alleen inclusief bij de Premium maaltijdoptie. Met de overige opties kun je hier ook dineren, maar betaal je het verschil bij waarbij de voucher een betaalmiddel is.

    Om van de gratis volpension aanbieding gebruik te maken, ga je naar deze actiepagina: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-lentevoordeel-nl. Maak gebruik van onze handige zoekmachine onder het kopje 'Prijzen & Boeken' en vul de gegevens in van je reisgezelschap. Voeg het ontbijt met de Disney figuren eenvoudig toe tijdens de tweede fase van de boeking. Je ontvangt de reserveringsbevestiging binnen 48 uur per mail.

    Groetjes,
    Lars
  • Dankjewel Lars voor je snelle reactie!
    Ik heb ondertussen geboekt en zag net iets langskomen over kinderen onder de 3 jaar.
    Zij krijgen blijkbaar geen maaltijdvouchers, klopt dit? En zo ja moet ik dan los betalen voor mijn 2 jarige dochter of eet ze op onze vouchers mee?

    Alvast bedankt!
    Gr. Anouck

  • ze mag gewoon mee eten met jullie, enkel haar drankje moet je betalen.
  • apriem zei:

    Dankjewel Lars voor je snelle reactie!
    Ik heb ondertussen geboekt en zag net iets langskomen over kinderen onder de 3 jaar.
    Zij krijgen blijkbaar geen maaltijdvouchers, klopt dit? En zo ja moet ik dan los betalen voor mijn 2 jarige dochter of eet ze op onze vouchers mee?

    Alvast bedankt!
    Gr. Anouck

    Hoi Anouck,

    Zoals JokeVermote al aangeeft, mag je dochtertje gewoon met jullie mee eten. Zij krijgt geen vouchers. In restaurants met buffetservice en tafelservice is tevens babyvoeding verkrijgbaar, maar ik zou willen adviseren om zelf een paar potjes mee te nemen, mocht zij dat nog eten. Jullie weten immers zelf wat ze wel en niet lust.

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt Lars en JokeVermote voor jullie reacties
  • hoi allemaal,

    Lees net dat Frankrijk verbied om gratis frisdrank te schenken, gaat dit ook voor Plaza Gardens gelden???
    Zie http://www.foodlog.nl/artikel/kort/frankrijk-verbiedt-onbeperkt-aanbieden-frisdrank-in-horeca/

    grz

    MJ
  • mcjas zei:

    hoi allemaal,

    Lees net dat Frankrijk verbied om gratis frisdrank te schenken, gaat dit ook voor Plaza Gardens gelden???
    Zie http://www.foodlog.nl/artikel/kort/frankrijk-verbiedt-onbeperkt-aanbieden-frisdrank-in-horeca/

    grz

    MJ

    Hoi MJ,

    Ja, dit gaat ook voor alle buffetrestaurants van Disneyland Paris gelden. Bij Plaza Gardens zit nu nog onbeperkt drank in de prijs inbegrepen, maar dat mag binnenkort niet meer volgens de nieuwe Franse wetgeving. Disney komt binnenkort met meer informatie over prijzen en mogelijkheden bij de buffetrestaurants met deze nieuwe regels.

    Groetjes,
    Lars
  • omdat we 2 nachten in Hotel New York verblijven hebben we ook 2x de vouchers, due willen we natuurlijk slim vervelen over de 3 dagen dat we er zijn. Ik vind wel menukaarten, maar geen lunchkaarten, wie kan me hier meer over vertellen? We willen sowieso 1 x lunchen bij Mickey en 1x dineren bij Bistro Chez Remy. Verdere aanraders???
Log In of Registreer om te reageren.