Vakantie naar Walt Disney World boeken

Hallo Lars,

Wij willen volgend jaar mei (15 t/m 25) naar WDW, voor de eerste keer :)
Super fijn dat jij ook hiervoor tips, info en aanbiedingen deelt! Echter zag ik op de website www.disneyholidays.co.uk een aantal keren staan dat de website uitsluitend voor inwoners van de UK en Ierland is. Dit lijkt me raar, omdat jij de website natuurlijk ook deelt. Ik kom er dan ook niet helemaal uit. Kunnen wij als Nederlanders wel gewoon boeken via deze website? Dat scheelt namelijk een hoop in vergelijk met de US prijzen of het boeken bij Nederlandse reisbureaus.

Heeft er iemand ook ervaring met het vliegen naar Orlando? We twijfelen tussen KLM (deze maakt een tussenstop en gaat daarna door naar Orlando International, MCO) of het vliegen met TUIfly (non-stop vlucht naar Sanford AirPort, waar de Magic shuttle dus niet heen rijdt).

Nog een gekke vraag: kun je ergens in de omgeving van WDW boodschappen doen? Iets simpels zoals wat koekjes en flesjes drinken etc. (park Essentials)

Alvast bedankt voor alle info!

Groetjes,

Celine
«13

Reacties

  • Hallo Lars,

    Wij willen volgend jaar mei (15 t/m 25) naar WDW, voor de eerste keer :)
    Super fijn dat jij ook hiervoor tips, info en aanbiedingen deelt! Echter zag ik op de website www.disneyholidays.co.uk een aantal keren staan dat de website uitsluitend voor inwoners van de UK en Ierland is. Dit lijkt me raar, omdat jij de website natuurlijk ook deelt. Ik kom er dan ook niet helemaal uit. Kunnen wij als Nederlanders wel gewoon boeken via deze website? Dat scheelt namelijk een hoop in vergelijk met de US prijzen of het boeken bij Nederlandse reisbureaus.

    Heeft er iemand ook ervaring met het vliegen naar Orlando? We twijfelen tussen KLM (deze maakt een tussenstop en gaat daarna door naar Orlando International, MCO) of het vliegen met TUIfly (non-stop vlucht naar Sanford AirPort, waar de Magic shuttle dus niet heen rijdt).

    Nog een gekke vraag: kun je ergens in de omgeving van WDW boodschappen doen? Iets simpels zoals wat koekjes en flesjes drinken etc. (park Essentials)

    Alvast bedankt voor alle info!

    Groetjes,

    Celine

    Hoi Celine,

    Wij werken samen met The Walt Disney Travel Company, het officiële Britse boekingssysteem voor Europese gasten van Walt Disney World. Hierdoor mogen wij ook hun aanbiedingen aan onze bezoekers aanbieden, ondanks die vermelding op de website. Voor aankomsten in 2017 is er nu de voordelige Free Dining Plan aanbieding beschikbaar met gratis maaltijden, 7 dagen gratis entree met het 14 dagen Ultimate Ticket voor alle parken, $100 giftcard én gratis Memory Maker. Beschikbaarheid, prijzen & boeken: http://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-gratis-disney-dining-plan. Hier ontvangen wij commissie op, dus je steunt DiscoverTheMagic.nl ook nog eens :)

    Ik heb zelf ervaring met KLM/Air France/Delta naar Orlando International Airport met een tussenstop in een Amerikaanse stad (de laatste keer wat dit Atlanta). Er gaat dan een binnenlandse vlucht naar het vliegveld van Orlando, vanwaar je de Disney Magical Express bussen kunt pakken naar je Disney resort. Die shuttledienst zit inbegrepen in je arrangement, dus ik zou voor de eerste optie kiezen en niet rechtstreeks naar Sanford.

    Iedere winkel in een Disney resort heeft een beperkt aantal artikelen die je als boodschappen kunt inslaan, maar de keuze is beperkt. Een goede optie is door de boodschappen online te bestellen en te laten bezorgen. Bekijk alle tips en links voor het doen van boodschappen in Walt Disney World: http://wdwprepschool.com/8-ways-to-get-groceries-at-disney-world/.

    Groetjes,
    Lars
  • december 2016 aangepast
    Als rechtstreeks vliegen én gebruik maken van de Disney's Magical Express (WDW shuttle) je voorkeur heeft
    dan is vliegen van Düsseldorf naar MCO met Airberlin ook een mogelijkheid: http://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/vervoer-routebeschrijving-florida
  • Als rechtstreeks vliegen én gebruik maken van de Disney's Magical Express (WDW shuttle) je voorkeur heeft
    dan is vliegen van Düsseldorf naar MCO met Airberlin ook een mogelijkheid: http://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/vervoer-routebeschrijving-florida

    Hoi Maria-Anna,

    Dat klopt inderdaad! Wij hebben ook onze vlucht voor 2017 geboekt met Air Berlin via de zoekmachine met alle vluchten: http://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/vervoer-routebeschrijving-florida. Ik heb de link in je originele bericht even aangepast, aangezien de vluchten van Air Berlin ook via onze zoekmachine zijn te boeken.

    Groetjes,
    Lars
  • hallo Lars,

    Wij hebben voor onze vakantie in juli gebruik gemaakt van de aanbieding hotel + FREE QSR Breakfast Offer.
    Kan je met dit offer ook in 1 van de parken eten? Zo ja, hoe werkt dit dan? Moet je dan bij betalen of heeft dit dezelfde waarde als het ontbijt in de hotels?
    Wij hebben nog geen ervaring met zo'n deal en kunnen er niets van terug vinden op internet.
    Misschien kan je ons hier een beetje wegwijs in maken. Graag horen wij van u terug.

    Groetjes Domenique en Jeroen
  • Hallo ik heb een vraagje. Het lijkt me erg leuk om naar disneyworld te gaan. De hotels op de fotos zien er waanzinnig leuk uit. Kan je ook pakketreizen boeken dus vliegtickets hotel tickets tot pretparken en maaltijden? Zoja waar kan je dit doen? Ik zie namelijk bii veel websites alleen tickets en hotel zoals bij tui.
  • hallo Lars,

    Wij hebben voor onze vakantie in juli gebruik gemaakt van de aanbieding hotel + FREE QSR Breakfast Offer.
    Kan je met dit offer ook in 1 van de parken eten? Zo ja, hoe werkt dit dan? Moet je dan bij betalen of heeft dit dezelfde waarde als het ontbijt in de hotels?
    Wij hebben nog geen ervaring met zo'n deal en kunnen er niets van terug vinden op internet.
    Misschien kan je ons hier een beetje wegwijs in maken. Graag horen wij van u terug.

    Groetjes Domenique en Jeroen

    Hoi Domenique en Jeroen,

    Het gratis ontbijt is alleen te nuttigen in het restaurant van het hotel waar jullie verblijven, niet in de parken. Alleen bij de 'echte' Disney Dining Plan maaltijdopties (Quick Service, regulier en Premium) kun je ook in de parken en Disney Springs dineren. Meer informatie: http://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/praktische-informatie-florida/disney-dining-plan-florida.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo ik heb een vraagje. Het lijkt me erg leuk om naar disneyworld te gaan. De hotels op de fotos zien er waanzinnig leuk uit. Kan je ook pakketreizen boeken dus vliegtickets hotel tickets tot pretparken en maaltijden? Zoja waar kan je dit doen? Ik zie namelijk bii veel websites alleen tickets en hotel zoals bij tui.

    Hoi loveDisney91,

    Pakketreizen zijn beperkt te boeken, maar wij adviseren om de vlucht en het verblijf (hotel + tickets) los te boeken voor meer beschikbaarheid en betere prijzen via alle luchthavens.

    Op dit moment is er een mooie actie voor de Disney hotels met 25% korting op toegangstickets + 4 nachten gratis verblijf via deze pagina: http://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-gratis-nachten-gratis-entree. Klik op 'Ontdek prijzen' en vervolgens op 'Check availability' om te prijzen te bekijken. Selecteer 'Hotels + Tickets' om alleen het verblijf te bekijken. Disney Dining Plan is eenvoudig toe te voegen tijdens de tweede fase van de prijsopgave/boeking.

    Wij werken samen met The Walt Disney Travel Company; het officiële Britse boekingssysteem van Walt Disney World voor Europese gasten. Hierdoor zijn er alleen vluchten vanuit Britse luchthavens mogelijk bij de keuze voor een pakketreis inclusief vlucht. Kies dus voor de optie 'Hotels + Tickets' en boek vervolgens de vluchten los via onze handige zoekmachine: http://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/vervoer-routebeschrijving-florida. Extra voordeel: vanwege de lage koers van de pond ten opzichte van de euro bespaar je nu extra op je verblijf. Wat betreft de vlucht hebben wij bijvoorbeeld via de zoekmachine zelf een rechtstreekse vlucht kunnen boeken van Düsseldorf naar Orlando met Air Berlin voor minder dan €500 per persoon. Los boeken scheelt veel geld! :)

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,

    Ik ben net de openingsuren aan het bekijken van walt disney world voor juli.
    Ik merk dat de parken redelijk vroeg dichtgaan nl 9uur. Ik kan me herinneren van mij vorige reis naar Orlando (2014) dat Magic kingdom en Epot vaak tot 11uur open waren zelfs soms 12uur. Is de kans groot dat deze nog gaan veranderen in de loop van het jaar want wij zijn met onze planning bezig ivm de restaurants.

    Groetjes Domenique
  • Hallo Lars,

    Ik ben net de openingsuren aan het bekijken van walt disney world voor juli.
    Ik merk dat de parken redelijk vroeg dichtgaan nl 9uur. Ik kan me herinneren van mij vorige reis naar Orlando (2014) dat Magic kingdom en Epot vaak tot 11uur open waren zelfs soms 12uur. Is de kans groot dat deze nog gaan veranderen in de loop van het jaar want wij zijn met onze planning bezig ivm de restaurants.

    Groetjes Domenique

    Hoi Domenique,

    Walt Disney World past zijn openingstijden daar waar nodig realtime aan op de verwachte drukte, waardoor ze inderdaad nog kunnen veranderen. Ik heb zelf geen ervaring met een verblijf in Florida tijdens de zomer (alleen najaar/winter), dus ik zou niet durven zeggen of dit normaal is. Waarschijnlijk heeft het ook te maken met de opening van Pandora in Animal Kingdom, waardoor de openingstijden van dit park nog worden aangepast zodra de officiële openingsdatum bekend wordt gemaakt.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,

    Alvast bedankt voor je reactie.
    Ik heb echter nog een vraag wat jij misschien ka beantwoorden.
    Toen wij onze vakantie geboekt hadden stond er bij de aanbieding dat wij een giftcard van 200$ er bij kregen.
    Heb jij enig idee hoe wij die ontvangen? Krijgen we die thuis gestuurd? of krijgen we daar een voucher via e mail van? of moeten we daar in het hotel naar vragen?

    Groetjes
    Domenique en Jeroen
  • Hallo Lars,

    Alvast bedankt voor je reactie.
    Ik heb echter nog een vraag wat jij misschien ka beantwoorden.
    Toen wij onze vakantie geboekt hadden stond er bij de aanbieding dat wij een giftcard van 200$ er bij kregen.
    Heb jij enig idee hoe wij die ontvangen? Krijgen we die thuis gestuurd? of krijgen we daar een voucher via e mail van? of moeten we daar in het hotel naar vragen?

    Groetjes
    Domenique en Jeroen

    Hoi Domenique en Jeroen,

    Deze voucher ontvang je, net als de overige documenten en MagicBands, ter plaatse tijdens het inchecken en wordt tevens digitaal toegevoegd aan je My Disney Experience account, zodat je er direct gebruik van kunt maken in de winkels en restaurants van Walt Disney World.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Als rechtstreeks vliegen én gebruik maken van de Disney's Magical Express (WDW shuttle) je voorkeur heeft
    dan is vliegen van Düsseldorf naar MCO met Airberlin ook een mogelijkheid: http://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/vervoer-routebeschrijving-florida

    Hoi Maria-Anna,

    Dat klopt inderdaad! Wij hebben ook onze vlucht voor 2017 geboekt met Air Berlin via de zoekmachine met alle vluchten: http://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/vervoer-routebeschrijving-florida. Ik heb de link in je originele bericht even aangepast, aangezien de vluchten van Air Berlin ook via onze zoekmachine zijn te boeken.

    Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars,
    Heb jij de vlucht met Airberlin al achter de rug?
    Ik zie reacties op hun FB en daar of ik daar vrolijk van wordt :neutral:
    http://bit.ly/2rqpYjl

  • Hoi Lars,
    Heb jij de vlucht met Airberlin al achter de rug?
    Ik zie reacties op hun FB en daar of ik daar vrolijk van wordt :neutral:
    http://bit.ly/2rqpYjl

    Hoi Maria-Anna,

    Wij gaan pas in oktober, dus ik het er zelf nog geen ervaring mee. Bedenk wel dat reacties op social media, voor welke luchtvaartmaatschappij dan ook, voornamelijk negatief zijn. Klagers zullen eerder een reactie plaatsen dan mensen die tevreden zijn.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:



    Hoi Maria-Anna,

    Wij gaan pas in oktober, dus ik het er zelf nog geen ervaring mee. Bedenk wel dat reacties op social media, voor welke luchtvaartmaatschappij dan ook, voornamelijk negatief zijn. Klagers zullen eerder een reactie plaatsen dan mensen die tevreden zijn.

    Groetjes,
    Lars

    We gaan al eerder, ik zal daarna mijn bevindingen delen.
  • Wij zijn destijds met JetAirFly (nu TUI België) van AMS naar SFB gevlogen en ook daar ging niet alles 100% (er was een issue met de immigration formulieren die er niet waren) maar over het algemeen was het gewoon goed. Toch zaten er op de terug reis mensen naast ons die over alles aan het klagen waren (ik vond onterecht).

    Soms gebeuren er dingen waar de luchtvaartmaatschappij gewoon niets aan kunnen doen, of het cabine personeel. Ik zou in elk geval weer met deze maatschappij vliegen. Of KLM. Het is altijd de groep die het niet goed vind die het hardste roept, of het terecht is of niet.

    Maar wij hadden sowieso vrijwel alles via een reisbureau geboekt en niet zelf gezocht. (Ik had het ook niet goedkoper zelf gevonden).
  • Lars zei:



    Hoi Maria-Anna,

    Wij gaan pas in oktober, dus ik het er zelf nog geen ervaring mee. Bedenk wel dat reacties op social media, voor welke luchtvaartmaatschappij dan ook, voornamelijk negatief zijn. Klagers zullen eerder een reactie plaatsen dan mensen die tevreden zijn.

    Groetjes,
    Lars

    We gaan al eerder, ik zal daarna mijn bevindingen delen.
    De vlucht met Airberlin was al met al meegevallen, crew is vriendelijk maar afstandelijk. Voorheen vlogen we vaker met Amerikaanse airlines, de benadering van de gasten is daar spontaner, maar Airberlin vonden we ook prima.
    Drinken was zeker voldoende, eten was voor vliegtuigeten niet slechter dan bij andere airlines.

    Iedere stoel heeft een eigen monitor in de stoel voor zich, wat opviel is dat het entertainmentaanbod niet voor alle stoelen hetzelfde is. Mijn stoel had 44 films, de stoel ernaast slechts 11. Verder heeft iedere stoel heeft een eigen usb-aansluiting, hier kan je je telefoon o.i.d. opladen. Ook was de koptelefoon gratis verstrekt samen met een een tandenborstel en tandpasta, een slaapmasker en sokken. Bij rij 47 ging de middenrij van 4 naar 3 stoelen.
    De mensen die daar zaten moesten schuin naar de eigen monitor kijken omdat de stoel voor zich niet recht ervoor staat. Tegen betaling kan je een stoel uitkiezen, wij deden dit ook, maar we kregen toch niet de stoelen waar we voor betaald hadden. Omdat het ook geen slechte plaatsen waren hebben we hier niets over gezegd maar we vonden het wel raar. Op MCO zagen we ook het vliegtuig staan dat van Keulen naar MCO gaat (Eurowings met vluchtnummers EW184 en EW185), misschien dat we deze de volgende keer eens uitproberen.
    Goed om rekening mee te houden: Airberlin vluchten van en naar MCO hebben over het algemeen wel last van vertraging, via flightaware kan je dit terugkijken.
    nl.flightaware.com/live/flight/BER7006 en nl.flightaware.com/live/flight/BER7007
  • Hoi @Maria-Anna ,

    Dank voor je feedback en terugkoppeling. Wij zullen onze ervaring met Air Berlin in oktober ook hier plaatsen.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi, Hoe reserveren jullie de Magical Express om jullie van de luchthaven naar Walt Disney World te brengen. Moet je er voor bellen of kan dit ook online. Hoe hebben jullie dit gedaan? groetjes Anja
  • stitch zei:

    Hoi, Hoe reserveren jullie de Magical Express om jullie van de luchthaven naar Walt Disney World te brengen. Moet je er voor bellen of kan dit ook online. Hoe hebben jullie dit gedaan? groetjes Anja

    Hoi Anja,

    Disney's Magical Express kan eenvoudig online worden gereserveerd via: https://disneyworld.disney.go.com/airport-transportation-reservation/.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars, mijn dochter ging het online invullen maar de keuze van vliegtuigmaatschappij stond er niet bij, zij vliegen met airberlin. Nu heeft ze het telefonisch gedaan, ze heeft haar gegevens doorgegeven dus ik veronderstel dat het wel in orde zal zijn want ze krijgt hier geen mailtje van. Groetjes Anja
  • stitch zei:

    Hoi Lars, mijn dochter ging het online invullen maar de keuze van vliegtuigmaatschappij stond er niet bij, zij vliegen met airberlin. Nu heeft ze het telefonisch gedaan, ze heeft haar gegevens doorgegeven dus ik veronderstel dat het wel in orde zal zijn want ze krijgt hier geen mailtje van. Groetjes Anja

    Hoi Anja,

    Ik heb precies hetzelfde gehad. Inderdaad even mailen of bellen en de Magical Express wordt toegevoegd.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:



    Hoi Maria-Anna,

    Wij gaan pas in oktober, dus ik het er zelf nog geen ervaring mee. Bedenk wel dat reacties op social media, voor welke luchtvaartmaatschappij dan ook, voornamelijk negatief zijn. Klagers zullen eerder een reactie plaatsen dan mensen die tevreden zijn.

    Groetjes,
    Lars

    We gaan al eerder, ik zal daarna mijn bevindingen delen.
    Air Berlin vraagt faillissement aan, vluchten gaan voorlopig door volgens RTLZ:
    http://bit.ly/2vZ6veA
  • Ik hoop dat de vluchten in september ook nog gewoon doorgaan anders hebben we wel een groot probleem.
    Groetjes Anja
  • Lars jij gaat ook in oktober met Airberlin, weet jij soms al meer of dat deze vluchten gewoon doorgaan?
    Groetjes Anja
  • Hoi @Maria-Anna en @stitch ,

    De CEO van Air Berlin heeft in een video een geruststellende mededeling gedaan dat het bedrijf gewoon blijft functioneren en alle gemaakte boekingen geldig blijven. Voor de komende drie maanden worden alle vluchten zoals gepland uitgevoerd door een garantiestelling van de Duitse overheid. Air Berlin wordt hoogstwaarschijnlijk overgenomen door Lufthansa en dit faillissement is doorgaans een truc om de overnamekosten lager te houden en het bedrijf schuldenvrij kan worden overgenomen.

    Groetjes,
    Lars
  • Dat is een hele geruststelling. Dank je wel Lars, we maakten ons toch wat zorgen.
    Groetjes Anja
  • Mijn dochters zijn zonder problemen vertrokken vanuit Dusseldorf met Air Berlin zaterdag. Ze hebben een goede vlucht gehad. groetjes Anja
  • stitch zei:

    Mijn dochters zijn zonder problemen vertrokken vanuit Dusseldorf met Air Berlin zaterdag. Ze hebben een goede vlucht gehad. groetjes Anja

    Goed om te horen, Anja! Dank voor de feedback. Wens ze maar heel veel plezier!

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    stitch zei:

    Mijn dochters zijn zonder problemen vertrokken vanuit Dusseldorf met Air Berlin zaterdag. Ze hebben een goede vlucht gehad. groetjes Anja

    Goed om te horen, Anja! Dank voor de feedback. Wens ze maar heel veel plezier!

    Groetjes,
    Lars
    Dat is goed te vernemen!

    ik kwam dit online tegen
    Vanaf 25 september wordt niet meer gevlogen van Berlijn naar New York en Miami, in de dagen erna gevolgd door het opheffen van de lijndiensten naar Chicago, Los Angeles en San Francisco. Abu Dhabi, thuisbasis van voormalig suikeroom Etihad Airways, verdwijnt eveneens uit het schema.

    Op Düsseldorf worden vanaf eind september de routes naar Orlando en Boston geschrapt. Bron:
    http://bit.ly/2gHpIvf
  • Uitleg gevolgen voor passagiers bij faillissement Airberlin http://bit.ly/2wD00w0
Log In of Registreer om te reageren.