Jaarkaarten (algemene vragen)

1222325272882

Reacties

  • januari 2017 aangepast
    Hoi Lars,
    Denk je dat hier voor 28 maart wel wat over bekend is? En is het nog steeds mogelijk dus een e-voucher aan te schaffen voor een jaarkaart die we dan pas in augustus activeren? Vind het wel onzeker allemaal en beetje 'eng' daardoor.
  • Mierik zei:

    Hoi Lars,
    Denk je dat hier voor 28 maart wel wat over bekend is? En is het nog steeds mogelijk dus een e-voucher aan te schaffen voor een jaarkaart die we dan pas in augustus activeren? Vind het wel onzeker allemaal en beetje 'eng' daardoor.

    Hoi Mierik,

    Wij ontvangen in maart meer informatie van Disney over de nieuwe prijzen en voorwaarden van de jaarkaarten vanaf 29 maart 2017. Het is inderdaad mogelijk om een E-voucher te bestellen met de huidige prijzen en deze binnen 6 maanden om te wisselen voor de definitieve jaarkaart, ook ná 29 maart 2017 via deze link: http://www.discoverthemagic.nl/bestel-jaarkaarten.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi lars

    Ik heb een vraagje ik weet dat je een jaarkaart op afbetaling kan pakken maar moet dit perse 11 maanden zijn of kan je hem ook in 3 keer betalen.

    Groetjes steff
  • steff13 zei:

    Hoi lars

    Ik heb een vraagje ik weet dat je een jaarkaart op afbetaling kan pakken maar moet dit perse 11 maanden zijn of kan je hem ook in 3 keer betalen.

    Groetjes steff

    Hoi steff,

    Dit is een vastgestelde periode. Je kunt dit niet wijzigen.

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor de goede en snelle reactie.dan weet ik waar ik aan toe ben.

    Groetjes steff
  • januari 2017 aangepast
    Hallo

    Onze jaarkaarten vervallen op 28 maart 2017.
    We gaan eind februari langsgaan in het park om te verlengen aan de huidge tarieven en onze zes maand extra te ontvangen.

    Nu lees ik op de site van disneylandparis.be dat je die 6maand maar krijgt voor jaarkaarten met uiterste vervaldatum 28 maart 2017.

    Kan iemand nu zeggen als we wel of niet die zes maand extra gaan ontvangen en als we gaan verlengen aan 179€ per fantasy pass

    Alvast bedankt
  • Quickie zei:

    Hallo

    Onze jaarkaarten vervallen op 28 maart 2017.
    We gaan eind februari langsgaan in het park om te verlengen aan de huidge tarieven en onze zes maand extra te ontvangen.

    Nu lees ik op de site van disneylandparis.be dat je die 6maand maar krijgt voor jaarkaarten met uiterste vervaldatum 28 maart 2017.

    Kan iemand nu zeggen als we wel of niet die zes maand extra gaan ontvangen en als we gaan verlengen aan 179€ per fantasy pass

    Alvast bedankt

    Hoi Quickie,

    Het is op dit moment nog niet duidelijk of Disney de verlengaanbieding (6 maanden extra gratis) blijft aanbieden vanaf 29 maart 2017, vandaar dat Disney momenteel een voorlopige 'einddatum' heeft ingesteld. Wij verwachten medio maart meer informatie te krijgen over deze aanbieding en alle nieuwe voorwaarden en prijzen voor jaarkaarten vanaf 29 maart 2017.

    Groetjes,
    Lars
  • Quickie zei:

    Lars zei:

    Quickie zei:

    Hallo

    Onze jaarkaarten vervallen op 28 maart 2017.
    We gaan eind februari langsgaan in het park om te verlengen aan de huidge tarieven en onze zes maand extra te ontvangen.

    Nu lees ik op de site van disneylandparis.be dat je die 6maand maar krijgt voor jaarkaarten met uiterste vervaldatum 28 maart 2017.

    Kan iemand nu zeggen als we wel of niet die zes maand extra gaan ontvangen en als we gaan verlengen aan 179€ per fantasy pass

    Alvast bedankt

    Hoi Quickie,

    Het is op dit moment nog niet duidelijk of Disney de verlengaanbieding (6 maanden extra gratis) blijft aanbieden vanaf 29 maart 2017, vandaar dat Disney momenteel een voorlopige 'einddatum' heeft ingesteld. Wij verwachten medio maart meer informatie te krijgen over deze aanbieding en alle nieuwe voorwaarden en prijzen voor jaarkaarten vanaf 29 maart 2017.

    Groetjes,
    Lars
    Dat wordt dan spannend als we eind februari van verlengen

    Eigenlijk hebben we er recht op want de vervaldag is 28 maart

    We zien wel
  • Hallo!

    Wanneer wij op 8 mei naar disney willen gaan, is het een blokdag (fantasy). We willen die dag middels een vooraf aangevraagd e ticket naar het bureau in het park om deze in te ruilen voor de passen. Kunnen wij dat doen op een blokdag én kunnen we dan wel direct gebruik maken van de kortingen en door de poortjes van de beide parken met de fantasypas (op dus een blokdag).

    Alvast bedankt!
  • Hoi Natalie,

    op de dag van aanschaf vervalt een eventuele blokdag. Jullie kunnen die dag dus gewoon gebruik maken van je jaarkaart.
  • Hallo allemaal,
    Wij zijn een gezin van 5 personen (2 volwassenen en 3 kinderen) en allemaal in het bezit van een Dream-abonnement. We hebben bij aanschaf 20% familiekorting gekregen omdat we er 5 tegelijk kochten.
    Nu willen we op 28 februari de abonnementen gaan verlengen (ze zijn geldig tot 21 april).
    Mijn vragen zijn:
    Als we besluiten om onze Dream-abonnementen te verlengen naar Fantasy-abonnementen, krijgen we dan toch 6 maanden extra? En krijgen we dan ook weer 20% familiekorting? En we willen gebruik maken van de mogelijkheid om in termijnen te betalen. Gelden de extra maanden en de familiekorting dan ook?

    Alvast bedankt voor de antwoorden!

    Groetjes Els.
  • Hallo allemaal,
    Wij zijn een gezin van 5 personen (2 volwassenen en 3 kinderen) en allemaal in het bezit van een Dream-abonnement. We hebben bij aanschaf 20% familiekorting gekregen omdat we er 5 tegelijk kochten.
    Nu willen we op 28 februari de abonnementen gaan verlengen (ze zijn geldig tot 21 april).
    Mijn vragen zijn:
    Als we besluiten om onze Dream-abonnementen te verlengen naar Fantasy-abonnementen, krijgen we dan toch 6 maanden extra? En krijgen we dan ook weer 20% familiekorting? En we willen gebruik maken van de mogelijkheid om in termijnen te betalen. Gelden de extra maanden en de familiekorting dan ook?

    Alvast bedankt voor de antwoorden!

    Groetjes Els.

    Hoi Els,

    Het is niet mogelijk om de 6 maanden extra gratis aanbieding te combineren met de 20% familiekorting. Beide zijn kortingen en kunnen niet worden gecombineerd. Het is dus óf de 20% korting, óf de 6 maanden extra gratis. Daarnaast is de 6 maanden extra gratis aanbieding alleen geldig bij een verlenging van dezelfde soort jaarkaart, niet bij een downgrade naar een lagere kaart. De korting kan worden gecombineerd met het betalen in termijnen.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hallo allemaal,
    Wij zijn een gezin van 5 personen (2 volwassenen en 3 kinderen) en allemaal in het bezit van een Dream-abonnement. We hebben bij aanschaf 20% familiekorting gekregen omdat we er 5 tegelijk kochten.
    Nu willen we op 28 februari de abonnementen gaan verlengen (ze zijn geldig tot 21 april).
    Mijn vragen zijn:
    Als we besluiten om onze Dream-abonnementen te verlengen naar Fantasy-abonnementen, krijgen we dan toch 6 maanden extra? En krijgen we dan ook weer 20% familiekorting? En we willen gebruik maken van de mogelijkheid om in termijnen te betalen. Gelden de extra maanden en de familiekorting dan ook?

    Alvast bedankt voor de antwoorden!

    Groetjes Els.

    Hoi Els,

    Het is niet mogelijk om de 6 maanden extra gratis aanbieding te combineren met de 20% familiekorting. Beide zijn kortingen en kunnen niet worden gecombineerd. Het is dus óf de 20% korting, óf de 6 maanden extra gratis. Daarnaast is de 6 maanden extra gratis aanbieding alleen geldig bij een verlenging van dezelfde soort jaarkaart, niet bij een downgrade naar een lagere kaart. De korting kan worden gecombineerd met het betalen in termijnen.

    Groetjes,
    Lars
    Bedankt voor het antwoord Lars. Dan gaan we ons maar eens beraden voor welke korting we kiezen.
    Nogmaals dank!
  • Hoi hoi

    1 - 3/10/2017 zouden we met 6 naar DLP gaan.
    In 2015 had ik een jaarkaart Dream.
    Ik ken dus de voordelen en het gemak van zo'n kaart.
    Nu vroeg ik mij af in 2017 zou ik maar 1x gaan (voorlopig).
    Is het logisch moest ik opnieuw een jaarkaart kopen op voorhand en dan enkel het hotelverblijf boeken voor ons 6 en dan met de voordelen van de jaarkaart de dagtickets kopen?
    En laten we hopen dat het één van die dagen een bring a friend actie is.
    Wat denken jullie?
    Of boek ik beter gewoon ons gehele verblijf zonder een jaarkaart aan te schaffen?

    groetjes :-)
  • Hoi AivieInTheTree,

    je stelt wel een heel specifieke vraag met heel veel aannames....
    Je wilt drie dagen gaan, maar met 6 personen. Verwacht je alle dagen lunch en diner in het park te nuttigen? Reken dan eens uit wat je bespaart met de 10% korting die je bij een Dream-jaarkaart krijgt.
    Wordt er nog merchandise gekocht? Dan bespaar je zoals je weet 20%. Zo kun je het voordeel van de jaarkaart een beetje inschatten.
    Daarnaast moet je dus (als jij een jaarkaart koopt) drie dagen vijf kaartjes per dag kopen. Zelfs als het een Bring-a-Friend-periode is gelden daar voorwaarden aan (tenminste op dit moment): maximaal 5 kaartjes per week, waarbij een week loopt van maandag t/m zondag. Jouw bezoekperiode betreft zondag-maandag-dinsdag dus voor de zondag en maandag is er geen probleem maar op de dinsdag heb je je maximum voor die week bereikt. Dan moet je dus "de volle mep" betalen.
    Tenslotte kun je (nu of later) ook bekijken wat het boeken zonder jaarkaart kost.

    Zet dat allemaal op een rijtje en kies dan wat voor jou het beste uitkomt. Succes!
  • Hoi hoi

    1 - 3/10/2017 zouden we met 6 naar DLP gaan.
    In 2015 had ik een jaarkaart Dream.
    Ik ken dus de voordelen en het gemak van zo'n kaart.
    Nu vroeg ik mij af in 2017 zou ik maar 1x gaan (voorlopig).
    Is het logisch moest ik opnieuw een jaarkaart kopen op voorhand en dan enkel het hotelverblijf boeken voor ons 6 en dan met de voordelen van de jaarkaart de dagtickets kopen?
    En laten we hopen dat het één van die dagen een bring a friend actie is.
    Wat denken jullie?
    Of boek ik beter gewoon ons gehele verblijf zonder een jaarkaart aan te schaffen?

    groetjes :-)

    Hoi AivieInTheTree,

    Als je één keer een bezoek wilt brengen aan Disney dit jaar, dan is het voordeliger om een regulier arrangement te boeken. Vergelijk de prijzen voor 'roon only' en reguliere arrangementen via onze twee zoekmachines op de Jaarkaarten pagina onder het kopje 'Aanbiedingen 'room only' prijzen': http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris. Via de zoekmachine boek je tevens via alle aanbiedingen en zal dit voordeliger zijn dan een jaarkaart aanschaffen + room only + losse dagkaarten voor het overige reisgezelschap.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi hoi

    1 - 3/10/2017 zouden we met 6 naar DLP gaan.
    In 2015 had ik een jaarkaart Dream.
    Ik ken dus de voordelen en het gemak van zo'n kaart.
    Nu vroeg ik mij af in 2017 zou ik maar 1x gaan (voorlopig).
    Is het logisch moest ik opnieuw een jaarkaart kopen op voorhand en dan enkel het hotelverblijf boeken voor ons 6 en dan met de voordelen van de jaarkaart de dagtickets kopen?
    En laten we hopen dat het één van die dagen een bring a friend actie is.
    Wat denken jullie?
    Of boek ik beter gewoon ons gehele verblijf zonder een jaarkaart aan te schaffen?

    groetjes :-)
    Hugo zei:

    Hoi AivieInTheTree,

    je stelt wel een heel specifieke vraag met heel veel aannames....
    Je wilt drie dagen gaan, maar met 6 personen. Verwacht je alle dagen lunch en diner in het park te nuttigen? Reken dan eens uit wat je bespaart met de 10% korting die je bij een Dream-jaarkaart krijgt.
    Wordt er nog merchandise gekocht? Dan bespaar je zoals je weet 20%. Zo kun je het voordeel van de jaarkaart een beetje inschatten.
    Daarnaast moet je dus (als jij een jaarkaart koopt) drie dagen vijf kaartjes per dag kopen. Zelfs als het een Bring-a-Friend-periode is gelden daar voorwaarden aan (tenminste op dit moment): maximaal 5 kaartjes per week, waarbij een week loopt van maandag t/m zondag. Jouw bezoekperiode betreft zondag-maandag-dinsdag dus voor de zondag en maandag is er geen probleem maar op de dinsdag heb je je maximum voor die week bereikt. Dan moet je dus "de volle mep" betalen.
    Tenslotte kun je (nu of later) ook bekijken wat het boeken zonder jaarkaart kost.

    Zet dat allemaal op een rijtje en kies dan wat voor jou het beste uitkomt. Succes!

    Hoi

    bedankt voor jouw reactie :-)
    We zullen inderdaad alles eens op een rijtje moeten plaatsen.
    Disney is toch de laatste jaren gestegen in prijs amai, dat merk je toch als je al enige jaren gaat ;-)
  • Lars zei:

    Hoi hoi

    1 - 3/10/2017 zouden we met 6 naar DLP gaan.
    In 2015 had ik een jaarkaart Dream.
    Ik ken dus de voordelen en het gemak van zo'n kaart.
    Nu vroeg ik mij af in 2017 zou ik maar 1x gaan (voorlopig).
    Is het logisch moest ik opnieuw een jaarkaart kopen op voorhand en dan enkel het hotelverblijf boeken voor ons 6 en dan met de voordelen van de jaarkaart de dagtickets kopen?
    En laten we hopen dat het één van die dagen een bring a friend actie is.
    Wat denken jullie?
    Of boek ik beter gewoon ons gehele verblijf zonder een jaarkaart aan te schaffen?

    groetjes :-)

    Hoi AivieInTheTree,

    Als je één keer een bezoek wilt brengen aan Disney dit jaar, dan is het voordeliger om een regulier arrangement te boeken. Vergelijk de prijzen voor 'roon only' en reguliere arrangementen via onze twee zoekmachines op de Jaarkaarten pagina onder het kopje 'Aanbiedingen 'room only' prijzen': http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris. Via de zoekmachine boek je tevens via alle aanbiedingen en zal dit voordeliger zijn dan een jaarkaart aanschaffen + room only + losse dagkaarten voor het overige reisgezelschap.

    Groetjes,
    Lars
    Hoi

    ik bekijk en vergelijke :-) heb jij een idee wnr er meestal mooie pakketten zijn om te boeken? Bv met half pension erbij of gratis nachten.
    We gaan echt maar max 2nachten
  • ik wil graag aan abonnement en dan per maand betalen, hoe kan ik dit het beste doen? wij willen eigenlijk in maart naar het park en dat daar gaan regelen,maar wat moet ik dan betalen als ik daar aankom want als je t online regelt hoef je maar de 1e aanbetaling van 47 euro te doen.
  • Hoi

    ik bekijk en vergelijke :-) heb jij een idee wnr er meestal mooie pakketten zijn om te boeken? Bv met half pension erbij of gratis nachten.
    We gaan echt maar max 2nachten

    Hoi AivieInTheTree,

    Momenteel is niet bekend of en wanneer de gratis halfpension aanbieding beschikbaar komt voor aankomsten in oktober. Op dit moment is een dergelijke aanbieding (gratis volpension) alleen geldig voor aankomsten t/m 28 maart 2017. Voor aankomsten tijdens de 25ste verjaardag krijg je tot 2 nachten & 2 dagen gratis via deze aanbieding: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-nl.

    Groetjes.
    Lars
  • jordy zei:

    ik wil graag aan abonnement en dan per maand betalen, hoe kan ik dit het beste doen? wij willen eigenlijk in maart naar het park en dat daar gaan regelen,maar wat moet ik dan betalen als ik daar aankom want als je t online regelt hoef je maar de 1e aanbetaling van 47 euro te doen.

    Hoi jordy,

    Je kunt een jaarkaart met maandelijkse betaling aanschaffen bij Bureau Passeport Annuel in het Disneyland Park. Hiervoor schaf je eerst online één dagkaart per persoon aan, geldig op de dag dat je naar Disney wilt om de jaarkaart aan te schaffen (zie kalender op onze Tickets pagina). Deze kun je eenvoudig als E-tickets via deze pagina bestellen: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/tickets-paris. Met deze tickets kun je direct het Disneyland Park binnen en hoef je niet meer in de rij te staan bij de kassa. Bij Bureau Passeport Annuel wordt de prijs van de dagkaart vervolgens verrekend met de prijs van de gekozen jaarkaart.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,

    Al efkes zitten zoeken op het forum maar ik vind niet direct veel informatie terug over de voordelen van de verschilende jaarkaarten.
    Wij zouden fantasy jaarkaarten aanschaffen maar dacht ooit eens ergens gelezen te hebben dat sommige één dreamkaart kopen omdat die soms betere voordelen heeft.
    Is dit nog aan te raden? Huren van buggy of rolstoel is niet echt van toepassing van ons. Eten in restaurants is volgens mij voor beide maar 10% korting behalve in de winkels? Maar ik ben niet van plan om super veel aankopen te doen in de winkels.

    Wie kan helpen bij beslissing?
  • Hoi Mieke,

    als de voordelen van de Dream-jaarkaart niet opwegen tegen de financiële meerprijs, moet je het niet doen. Dat klinkt makkelijk, maar als jij zegt weinig in de winkels te kopen dan zou een Fantasy-versie inderdaad beter bij jou passen.
    Feitelijk komt het op rekenen aan: is de meerprijs (€44 als je de volle prijs betaalt) de voordelen waard?
  • mieke zei:

    Hallo,

    Al efkes zitten zoeken op het forum maar ik vind niet direct veel informatie terug over de voordelen van de verschilende jaarkaarten.
    Wij zouden fantasy jaarkaarten aanschaffen maar dacht ooit eens ergens gelezen te hebben dat sommige één dreamkaart kopen omdat die soms betere voordelen heeft.
    Is dit nog aan te raden? Huren van buggy of rolstoel is niet echt van toepassing van ons. Eten in restaurants is volgens mij voor beide maar 10% korting behalve in de winkels? Maar ik ben niet van plan om super veel aankopen te doen in de winkels.

    Wie kan helpen bij beslissing?

    Hoi Mieke,

    Zoals Hugo al aangeeft lijkt het mij verstandiger om te kiezen voor de Fantasy, mits de blockdagen je niet in de weg zetten. Bekijk de verschillen (inclusief de actuele blockdagen) tussen alle jaarkaarten in ons overzicht op de Jaarkaarten pagina: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris.

    Je kunt de jaarkaarten eenvoudig online bestellen via deze link: http://www.discoverthemagic.nl/bestel-jaarkaarten. Klik op 'Boek nu' onder het kopje 'Jaarpaspoorten' en vervolgens op het tabblad 'Jaarpaspoorten' om de jaarkaarten te bestellen. Je ontvangt de E-voucher direct per mail. Deze voucher is 6 maanden geldig na aanschaf en binnen die periode dien je de voucher op een willekeurige dag in Disney om te wisselen voor de definitieve jaarkaart bij Bureau Passeport Annuel. De geldigheid van de jaarkaart gaat pas in bij het omwisselen en daarnaast is de voucher tevens een toegangsticket voor het Disneyland Park, zodat je niet meer in de rij hoeft te staan bij de kassa.

    Groetjes,
    Lars
  • Hi Lars,

    Onze jaarkaarten lopen eind juli af, en we zijn aan het nadenken of we ze gaan verlengen.
    Nu is er al een tijdje het "dreigement" dat de kaarten in maart duurder gaan worden. Als wij nu onze kaarten verlengen eind februari, dus vlak voor de prijsverhoging, gaat die verlenging dan in op de dag van verlenging, of pas als de huidige kaart afloopt? Het word een betaalde verlenging dus nu krijgen we nog de 6 maanden extra, die dan eventueel de 5 maanden opvangen als de datum ingaat op de dag van verlengen, maar nog wel tegen de oude prijs :-)

    Alvast dank voor je antwoord

    MJ
  • mcjas zei:

    Hi Lars,

    Onze jaarkaarten lopen eind juli af, en we zijn aan het nadenken of we ze gaan verlengen.
    Nu is er al een tijdje het "dreigement" dat de kaarten in maart duurder gaan worden. Als wij nu onze kaarten verlengen eind februari, dus vlak voor de prijsverhoging, gaat die verlenging dan in op de dag van verlenging, of pas als de huidige kaart afloopt? Het word een betaalde verlenging dus nu krijgen we nog de 6 maanden extra, die dan eventueel de 5 maanden opvangen als de datum ingaat op de dag van verlengen, maar nog wel tegen de oude prijs :-)

    Alvast dank voor je antwoord

    MJ

    Hoi MJ,

    Het verlengen van een jaarkaart is mogelijk vanaf 2 maanden vóór de vervaldatum. In jullie geval verlopen de jaarkaart eind juli, waardoor je pas eind mei kunt verlengen als de nieuwe prijzen en voorwaarden al zijn ingegaan. Het is niet mogelijk eerder te verlengen. De verlenging gaat altijd in op de dag nadat de huidige jaarkaart is verlopen. Het is overigens op dit moment niet bekend of de 6 maanden extra gratis aanbieding (of Parrainage) nog steeds beschikbaar zal zijn vanaf 29 maart 2017. Disney maakt hier medio maart meer informatie over bekend.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik wil misschien in carnavalsvakantie naar dlp en weer dreampas aanschaffen.ik lees dat je ook via internet eerst dagkaart kan aanschaffen en dan naar bpa omzetten in dreampas.om kassa te omzeilen.
    Andere keren betaalde ik aan kassa direct dreampassen en ging naar bpa.
    nu heb ik een shareholderskaart waar ik volgens mij 15 % korting op dreampas krijg.
    die krijg je nig steeds als je eerst een eticket koopt.of kan ik dan toch best weer aan kassa gekijk een dreampas met korting kopen ?
  • Je kunt gewoon eerst een e-ticket kopen en dan bij het BPA een dreampas kopen. De prijs van het ticket wordt dan verrekend met de 85% van de dreampas die je nog moet betalen.
  • Ik wil misschien in carnavalsvakantie naar dlp en weer dreampas aanschaffen.ik lees dat je ook via internet eerst dagkaart kan aanschaffen en dan naar bpa omzetten in dreampas.om kassa te omzeilen.
    Andere keren betaalde ik aan kassa direct dreampassen en ging naar bpa.
    nu heb ik een shareholderskaart waar ik volgens mij 15 % korting op dreampas krijg.
    die krijg je nig steeds als je eerst een eticket koopt.of kan ik dan toch best weer aan kassa gekijk een dreampas met korting kopen ?

    Hoi boogschutter,

    Dat klopt inderdaad. Je kunt gewoon op voorhand online een dagkaart aanschaffen (let op de geldigheid) en deze laten verrekenen bij Bureau Passeport Annuel, inclusief eventuele kortingen, zoals Parrainage of Shareholders Club: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/tickets-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Nog een vraagje dan.ik meen ergens iets gelezen te hebben dat bpa binnenkort zou sluiten wegens verbouwing dat je ergens anders je kaart moet laten maken.
    is dat waar. En zo ja vanaf wanneer.en in welk gebouw moet je dan zijn.
Log In of Registreer om te reageren.