Parrainage (vragen over stempels sparen)

1101113151622

Reacties

  • Hugo zei:

    Hoi Ingo,

    als ze al betaald hebben voor die jaarpas kan dat niet meer. Dan hebben ze waarschijnlijk al gebruik gemaakt van een aanbieding - je kunt alleen korting geven als je aanwezig bent bij de aanschaf van de (voorlopige) kaart bij de kassa's in DLP èn bij het aanmaken van de kaart in het BPA.

    Hallo

    Wij zijn in het bezit van jaarpassen.
    Wij gaan volgende week naar disney.
    Vrienden van ons gaan ook en hebben jaarpassen aangeschaft via internet.
    Ze hebben daarvoor een voorlopige jaarpas aangeschaft via internet en moeten dan wel no naar bureau annuel
    Kunnen wij hen nog 10 procent korting verschaffen ?

    Alvast bedankt,

    Ingo

    Ze hebben de jaarpas aangekocht via de officile site van disneyland.
    Kunnen wij wel nog aanspraak maken op de stempels als we samen met hen naar het bureau gaan?
  • Je kunt het proberen maar volgens de regels moet de kortinggever persoonlijk aanwezig zijn bij het aanschaffen van de jaarkaarten (en in het geval van het kopen van voorlopige kaarten ook bij het aanmaken van de definitieve kaarten in het BPA).
    Tenzij Lars aangeeft dat de regels veranderd zijn?

  • Ze hebben de jaarpas aangekocht via de officile site van disneyland.
    Kunnen wij wel nog aanspraak maken op de stempels als we samen met hen naar het bureau gaan?

    Hoi ingoborgonjon,

    Het is niet mogelijk om achteraf nog korting te krijgen op de aanschaf van een jaarkaart als deze al in z'n geheel is betaald. Stempels ontvangen kan alleen bij het aanleveren van nieuwe jaarkaarthouders die op dat moment nog geen jaarkaart in hun bezit hebben.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Wij hebben vorige week Fantasy jaarkaarten aangeschaft. Wij zijn van plan om in de herfstvakantie weer naar Disney te gaan. Is het handig om dan al te starten met het proberen te sparen voor stempels? Het duurt immers dan nog bijna 10 maanden voordat de jaarkaarten verlopen. Of laat je de kaart dan pas verlengen op het moment dat deze (bijna) afloopt?
    Wij zijn ook dankzij korting van een van de jaarkaarthouders via dit forum aan onze passen gekomen. Wij merkten echter wel dat wij bij het pasport annuel toch met enige argwaan werden bekeken. Er werd ook aan ons gevraagd waar we elkaar van kenden. Ik vond dat op zich wel vreemd? Heb je dit vaker gehoord?

    Groet,
    Conny
  • Hoi Conny,

    Bij stempels sparen geldt feitelijk "sneller = beter" en "vol = vol". Vanaf één maand na aankoop van je jaarkaart mag je sparen en als je de kans krijgt zou ik dat ook meteen doen. Zolang je maar binnen de huidige geldigheidsduur van het parrainageformulier de drie stempels behaald is er niets aan de hand.
    CM's controleren soms of je geen jaarkaartkopers in de rij benadert om ze korting aan te bieden, vandaar mogelijk de door jou ervaren argwaan.
  • augustus 2016 aangepast

    Hoi Lars,

    Wij hebben vorige week Fantasy jaarkaarten aangeschaft. Wij zijn van plan om in de herfstvakantie weer naar Disney te gaan. Is het handig om dan al te starten met het proberen te sparen voor stempels? Het duurt immers dan nog bijna 10 maanden voordat de jaarkaarten verlopen. Of laat je de kaart dan pas verlengen op het moment dat deze (bijna) afloopt?
    Wij zijn ook dankzij korting van een van de jaarkaarthouders via dit forum aan onze passen gekomen. Wij merkten echter wel dat wij bij het pasport annuel toch met enige argwaan werden bekeken. Er werd ook aan ons gevraagd waar we elkaar van kenden. Ik vond dat op zich wel vreemd? Heb je dit vaker gehoord?

    Groet,
    Conny

    Hoi Conny,

    Zoals Hugo al aangeeft is het zaak om zo snel mogelijk de 3 vereiste stempels te sparen, rekening houdend met de geldigheid van het Parrainage formulier. Het sparen van de stempels dient namelijk te gebeuren binnen de geldigheid van het formulier, niet binnen de geldigheid van de jaarkaart zelf. Let op: Het huidige formulier is geldig t/m 2 november 2016 (download hier: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris). De herfstvakantie valt nog onder die periode. Als het je lukt om (per jaarkaart) 3 stempels te verzamelen vóór die tijd, dan blijft het formulier geldig voor de verlenging volgend jaar. Als je slechts 1 of 2 stempels hebt gespaard, dan is het formulier na 2 november niet meer geldig en dien je opnieuw 3 stempels te sparen met het nieuwe formulier dat vanaf 3 november beschikbaar komt.

    Met andere woorden: Als je zeker bent dat je 3 stempels kunt verzamelen in de herfstvakantie, dan kun je het huidige formulier al gebruiken. Lukt je dat niet, wacht dan met sparen tot het nieuwe formulier vanaf 3 november beschikbaar komt voor een langere periode om de stempels te verzamelen.

    Het aanleveren van nieuwe jaarkaarthouders is in principe bedoelt voor vrienden/kennissen. Mensen die elkaar niet kennen spreken nu ook af om de 10% korting te krijgen, vandaar dat Disney vraagt waar jullie elkaar van kennen.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi,
    Even een vraag: het huidige formulier loopt tot 2 november. Stel dat je 2 stempels op het formulier hebt en hij loopt af, kan je dan op het nieuwe formulier wel weer gewoon 3 mensen korting geven en dus alsnog 3 stempels sparen?
    Super zonde van die 2 natuurlijk maar ze worden niet over gezet toch?
    Gr Hilke
  • Hilke zei:

    Hoi,
    Even een vraag: het huidige formulier loopt tot 2 november. Stel dat je 2 stempels op het formulier hebt en hij loopt af, kan je dan op het nieuwe formulier wel weer gewoon 3 mensen korting geven en dus alsnog 3 stempels sparen?
    Super zonde van die 2 natuurlijk maar ze worden niet over gezet toch?
    Gr Hilke

    Hoi Hilke,

    Dat kan inderdaad, aangezien het je in dit geval niet is gelukt om 3 stempels binnen de geldigheid van het formulier te verzamelen, wordt het aantal stempels gereset. Op het nieuwe formulier krijg je dan weer de mogelijkheid om opnieuw 3 stempels te sparen. Het is niet mogelijk om stempels mee te nemen naar een ander formulier.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi,
    Kan je als je al alle stempels hebt gespaard toch nog mensen korting geven op de aanschaf van een jaarkaart?
    Groetjes Hilke
  • Hoi Hilke,

    Nee, dat kan niet.
  • Hallo Lars,

    Mag je bij het verlengen van je jaarkaart wel gelijk stempels gaan sparen of moet je net als bij een nieuwe jaarkaart 2 maanden wachten

    grt,

    Oscar
  • ossio zei:

    Hallo Lars,

    Mag je bij het verlengen van je jaarkaart wel gelijk stempels gaan sparen of moet je net als bij een nieuwe jaarkaart 2 maanden wachten

    grt,

    Oscar

    Hoi Oscar,

    Nee, dat is niet mogelijk. Een verlenging is in feite een nieuw contract, waarbij ook hier de restrictie van toepassing is dat je pas na de eerste maand korting mag geven en voor stempels mag sparen. Met een gratis verkregen jaarkaart (via een vol Parrainage formulier) is het sowieso niet mogelijk om korting te geven of stempels te sparen. Dit kan alleen met een betaalde jaarkaart.

    Groetjes,
    Lars
  • Waar kan je de info terugvinden in het nederlands rond die stempels?

    Wij gaan pas begin maart onze vouchers inwisselen, dacht ergens gelezen te hebben dat je ten vroegste na 1 maand iemand korting kon geven? Maar wist niet dat je maar 6 maand tijd had om stempels te verzamelen... dacht dat het over gans de periode van je abonnement liep.
  • Hoi mieke,

    als je meer informatie wilt, kun je het beste de voorwaarden lezen op dit formulier:
    http://www.discoverthemagic.nl/content/downloads/disneyland-paris/dlp-jaarkaarten-bon-parrainage-nov2016-mrt2017-nl.pdf

    Dan heb je alle regels meteen bij elkaar. En als je nog vragen hebt zijn er hier genoeg mensen om je te helpen!
  • Hoi Mieke,

    Het klopt inderdaad dat je 1 maand moet wachten voor dat je de korting kan geven.
    Wat betreft de tijd van het verzamelen: het formulier is tot een bepaalde datum geldig (nu dus tot 28-3-2017). Dit is, zoals Hugo al zei, om er voor te zorgen dat " zodat je er niet "eeuwig" over kan doen om je formulier vol te krijgen."

    grz

    MJ
  • Deze discussie is gecreeërd van reacties die gesplitst zijn van: Korting op jaarkaarten (vraag & aanbod).
  • mieke zei:

    Waar kan je de info terugvinden in het nederlands rond die stempels?

    Wij gaan pas begin maart onze vouchers inwisselen, dacht ergens gelezen te hebben dat je ten vroegste na 1 maand iemand korting kon geven? Maar wist niet dat je maar 6 maand tijd had om stempels te verzamelen... dacht dat het over gans de periode van je abonnement liep.

    Hoi Mieke,

    Ik heb je vraag even verplaatst naar het juiste topic. In het topic over korting geven of krijgen op jaarkaarten gaarne alleen oproepen plaatsen, anders verliezen we het overzicht ;-)

    Alle Nederlandstalige informatie over Parrainage is te vinden op onze Jaarkaarten pagina onder het kopje 'Parrainage': http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Beste Lars,

    Ook wij willen graag stempels sparen voor verlenging van onze jaarpassen die in juli verlopen. Heeft het nu zin om mensen korting te geven als het Parrainage formulier verloopt op 28 maart a.s.? Dan kunnen we die niet meer gebruiken om gratis mee te verlengen toch?

    Groet,
    Conny
  • Beste Lars,

    Ook wij willen graag stempels sparen voor verlenging van onze jaarpassen die in juli verlopen. Heeft het nu zin om mensen korting te geven als het Parrainage formulier verloopt op 28 maart a.s.? Dan kunnen we die niet meer gebruiken om gratis mee te verlengen toch?

    Groet,
    Conny

    Hoi Conny,

    Een vol Parrainage formulier is altijd geldig voor de eerstvolgende verlenging, ook al is dat later dan de geldigheid van het formulier zelf. Die geldigheidsperiode is namelijk alleen van toepassing op de tijd die je hebt om de 3 stempels te sparen. Heb je het formulier eenmaal vol, dan is dit gewoon geldig bij de verlenging. Heb je te weinig stempels als de geldigheid is verlopen, dan zijn alle reeds gespaarde stempels ongeldig. Je kunt ze niet 'meenemen' naar een nieuw formulier.

    Groetjes,
    Lars
  • Dank je wel voor de uitleg Lars!
  • maart 2017 aangepast
    Lars,

    lees ik in het nieuwe artikel over de nieuwe jaarkaarten nou goed dat mijn volle stempelformulier, dat ik in augustus moet inleveren, me geen Dream-jaarkaart voor een jaar meer oplevert maar een Magic-Plus?
    Dat betekent dus verlies van 10% korting in de winkels èn een week geen toegang tijdens Allerheiligen tussen Kerst en Oud&Nieuw (en laten we dan ons appartement al geboekt hebben).

    Als dat klopt ben ik daar wel heel teleurgesteld over (om het netjes te zeggen). Bovendien zorgt dit in ons geval voor de volgende situatie:
    mijn vrouw, dochter en ik hebben jaarkaarten die midden augustus verlopen en dan met parrainage kunnen worden verlengd. Als ik het goed lees worden de huidige Dream-kaarten dan dus Magic-Plus-kaarten.
    Maar onze zoon (die pas later een jaarkaart kreeg omdat hij "in den beginne" nog 2 was, heeft nu een Dream-kaart die pas in februari 2018 verloopt en dan met parrainage verlengd wordt.

    Hij zou dus wel in oktober en december 2017 het park in mogen, maar wij niet, tenzij we upgraden.
    Stel dat wij besluiten om een upgrade te doen, dan moet hij dus in februari 2018 ook upgraden als we in 2018 ook tijdens Kerst en Oud & Nieuw willen gaan.

    Kun jij dit bevestigen?
  • Hugo zei:

    Lars,

    lees ik in het nieuwe artikel over de nieuwe jaarkaarten nou goed dat mijn volle stempelformulier, dat ik in augustus moet inleveren, me geen Dream-jaarkaart voor een jaar meer oplevert maar een Magic-Plus?
    Dat betekent dus verlies van 10% korting in de winkels èn een week geen toegang tijdens Allerheiligen tussen Kerst en Oud&Nieuw (en laten we dan ons appartement al geboekt hebben).

    Als dat klopt ben ik daar wel heel teleurgesteld over (om het netjes te zeggen). Bovendien zorgt dit in ons geval voor de volgende situatie:
    mijn vrouw, dochter en ik hebben jaarkaarten die midden augustus verlopen en dan met parrainage kunnen worden verlengd. Als ik het goed lees worden de huidige Dream-kaarten dan dus Magic-Plus-kaarten.
    Maar onze zoon (die pas later een jaarkaart kreeg omdat hij "in den beginne" nog 2 was, heeft nu een Dream-kaart die pas in februari 2018 verloopt en dan met parrainage verlengd wordt.

    Hij zou dus wel in oktober en december 2017 het park in mogen, maar wij niet, tenzij we upgraden.
    Stel dat wij besluiten om een upgrade te doen, dan moet hij dus in februari 2018 ook upgraden als we in 2018 ook tijdens Kerst en Oud & Nieuw willen gaan.

    Kun jij dit bevestigen?

    Hoi Hugo,

    Dat is in principe correct, ware het niet dat Disney deze informatie nog niet zelf heeft bevestigd (komt van diverse Franse fansites). In de nu beschikbare officiële informatie van Disney staat hier namelijk nog niks over vermeld. Dat bedoelde ik met de 'communicatie uit Parijs loopt niet vlekkeloos' ;-) Ik heb hier al een vraag over gesteld en wacht op antwoord. Hopelijk komen ze snel met officieel nieuws.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    ik lees even mee in dit topic, zit namelijk met hetzelfde "probleem". Tja een luxe probleem is het meer ;)

    Afgelopen week twee volle parrainage kaarten met stempels gehaald voor mijn dochter en mezelf, onze Fantasy passen verlopen in Augustus. Wat ik ervan begrijp is dat deze gewoon als Fantasy pas verlengt worden voor een jaar (oude voorwaarden).

    Nu gaan we in April en eind Juli nog naar DLP en zouden we voor mijn man en andere dochter ook nog stempels kunnen sparen. Krijgen zij dan ook nog een verlening op de oude manier of vallen zij dan, omdat dan het nieuwe formulier gebruikt wordt, in de nieuwe parrainage regeling en ontvangen zij dan andere passen ?

    Ik hoor het graag, ben erg benieuwd !

    Groetjes,
    Jolanda
  • Hoi Lars,

    ik lees even mee in dit topic, zit namelijk met hetzelfde "probleem". Tja een luxe probleem is het meer ;)

    Afgelopen week twee volle parrainage kaarten met stempels gehaald voor mijn dochter en mezelf, onze Fantasy passen verlopen in Augustus. Wat ik ervan begrijp is dat deze gewoon als Fantasy pas verlengt worden voor een jaar (oude voorwaarden).

    Nu gaan we in April en eind Juli nog naar DLP en zouden we voor mijn man en andere dochter ook nog stempels kunnen sparen. Krijgen zij dan ook nog een verlening op de oude manier of vallen zij dan, omdat dan het nieuwe formulier gebruikt wordt, in de nieuwe parrainage regeling en ontvangen zij dan andere passen ?

    Ik hoor het graag, ben erg benieuwd !

    Groetjes,
    Jolanda

    Hoi Jolanda,

    Als jullie nu volle Parrainage formulieren hebben en de huidige jaarkaarten verlopen in augustus, dan ontvangen jullie de Magic Flex jaarkaart, niet nog een keer de Fantasy. Alleen mensen die vóór 29 maart online vouchers aanschaffen, krijgen nog de 'oude' jaarkaarten, tenzij ze optioneel upgraden. Ook je man en andere dochter vallen onder de nieuwe voorwaarden.

    Groetjes
    Lars
  • maart 2017 aangepast
    Even een vraagje... Mijn abonnement verloopt 19 april en ik ga het weekend van 31 maart
    Volgens: https://afbeelding.im/89TzxS48 krijg ik als ik op locatie verleng, 6 maanden gratis

    Zou je me even willen helpen :) ...
    Wat moet ik ook alweer opsturen?
    - Stempelformulieren
    - Kopie ID kaarten
    - Kopie huidige kaart
    - Aanvraagformulier

    Wanneer is het verstandig om het op de post te doen :) ?

    Of heb ik sowieso pech gehad? omdat het abonnement na 28 maart verloopt?
    Ik lees m namelijk dat je het formulier voor 28 maart ingeleverd moet hebben om een jaar gratis te krijgen?
  • Hugo zei:

    Lars,
    lees ik in het nieuwe artikel over de nieuwe jaarkaarten nou goed dat mijn volle stempelformulier, dat ik in augustus moet inleveren, me geen Dream-jaarkaart voor een jaar meer oplevert maar een Magic-Plus?
    Dat betekent dus verlies van 10% korting in de winkels èn een week geen toegang tijdens Allerheiligen tussen Kerst en Oud&Nieuw (en laten we dan ons appartement al geboekt hebben).

    En mocht in dat laatste nu wat wijzigen... let me know ;)
    Wel balen, Hugo! Zo had ik het nog niet gelezen...!

  • Even een vraagje... Mijn abonnement verloopt 19 april en ik ga het weekend van 31 maart
    Volgens: https://afbeelding.im/89TzxS48 krijg ik als ik op locatie verleng, 6 maanden gratis

    Zou je me even willen helpen :) ...
    Wat moet ik ook alweer opsturen?
    - Stempelformulieren
    - Kopie ID kaarten
    - Kopie huidige kaart
    - Aanvraagformulier

    Wanneer is het verstandig om het op de post te doen :) ?

    Of heb ik sowieso pech gehad? omdat het abonnement na 28 maart verloopt?
    Ik lees m namelijk dat je het formulier voor 28 maart ingeleverd moet hebben om een jaar gratis te krijgen?

    Hoi Stefan-89,

    Zo lees ik het ook. Verlengen met een vol Parrainage formulier kan vanaf één maand vóór de vervaldatum. In jullie geval kan dit dus vanaf 19 maart. De reactie van Disney geeft aan dat, als je vóór 29 maart 2017 op deze manier verlengt, je 1 jaar gratis verlenging krijgt met 'upgrade' naar een nieuwe variant. Als je vanaf 29 maart 2017 pas kunt verlengen, dan ontvang je geen 12 maanden, maar 6 maanden met 'upgrade' naar een nieuwe variant. Dit is alleen van toepassing voor mensen waarbij de jaarkaart vervalt rondom 29 maart om binnen die maand te blijven waarin je via Parrainage kunt verlengen. Ik heb de tekst van het artikel aangepast met deze nieuwe informatie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/nieuwe-jaarkaarten-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Dankjewel Lars, dat wordt dan per post verlengen...
    Klopt het dat je 'oude' / huidige jaarkaart gewoon geldig blijft tot vervaldatum en pas dan de 'nieuwe' ingaat?

    Halfweg volgende week maar versturen dan. Dan moet het goedkomen verwacht ik.
  • Hoi Lars,
    Even een vraag. Ik heb 5 volle parrainage formulieren waarmee ik normaal gesproken onze 5 fantasy passen voor een jaar kon verlengen.
    Ze verlopen op 2 juni dus zou vanaf 2 mei kunnen verlengen.
    Ik ben gister bij BPA geweest om te vragen of verlengen nu al kon, maar dat kon niet, pas 1 maand voor afloop.
    Dus bij ons op z'n vroegst vanaf 2 mei.
    Is het nu zo dat ik dan 6 maanden verlenging krijg ipv 12 maanden?
    Is hier nog iets aan te doen? Want op de volle formulieren staat natuurlijk wel 12 maanden en nu al verlengen, dus voor 29 maart, dat kan niet volgens de medewerker van BPA.
    Ik hoor graag wat ik nu het beste kan doen,
    Groetjes Hilke
  • Dankjewel Lars, dat wordt dan per post verlengen...
    Klopt het dat je 'oude' / huidige jaarkaart gewoon geldig blijft tot vervaldatum en pas dan de 'nieuwe' ingaat?

    Halfweg volgende week maar versturen dan. Dan moet het goedkomen verwacht ik.

    Hoi Stefan-89,

    De huidige jaarkaart blijft gewoon geldig tot de vervaldatum (ook vanaf 29 maart). Daarna start de geldigheid van de nieuwe jaarkaart.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.