Parrainage (vragen over stempels sparen)

1111214161722

Reacties

  • Hilke zei:

    Hoi Lars,
    Even een vraag. Ik heb 5 volle parrainage formulieren waarmee ik normaal gesproken onze 5 fantasy passen voor een jaar kon verlengen.
    Ze verlopen op 2 juni dus zou vanaf 2 mei kunnen verlengen.
    Ik ben gister bij BPA geweest om te vragen of verlengen nu al kon, maar dat kon niet, pas 1 maand voor afloop.
    Dus bij ons op z'n vroegst vanaf 2 mei.
    Is het nu zo dat ik dan 6 maanden verlenging krijg ipv 12 maanden?
    Is hier nog iets aan te doen? Want op de volle formulieren staat natuurlijk wel 12 maanden en nu al verlengen, dus voor 29 maart, dat kan niet volgens de medewerker van BPA.
    Ik hoor graag wat ik nu het beste kan doen,
    Groetjes Hilke

    Hoi Hilke,

    Dat klopt. Als je vanaf 29 maart verlengt met een vol Parrainage formulier, dan ontvang je 6 maanden gratis verlenging. De 12 maanden gratis verlenging is alleen beschikbaar voor jaarkaarten die vóór 29 maart vervallen. Hier is helaas niets aan te doen. Dit zijn de nieuwe voorwaarden. Sinds het huidige Parrainage formulier beschikbaar is, heeft Disney namelijk al aangegeven dat de huidige actie alleen geldig is voor jaarkaarten die vóór 29 maart vervallen.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi @Hugo ,

    Disney heeft het verhaal van de fansites inmiddels bevestigd. De Classic wordt een Discovery, de Fantasy een Magic Flex en de Dream een Magic Plus bij een verlenging met een vol Parrainage formulier vanaf 29 maart. Upgraden naar een hogere jaarkaart is mogelijk (met bijbetaling). De nieuwe jaarkaart is dan 6 maanden geldig (tegenover de huidige 12 maanden; alleen voor jaarkaarten die vóór 29 maart vervallen).

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hilke zei:

    Hoi Lars,
    Even een vraag. Ik heb 5 volle parrainage formulieren waarmee ik normaal gesproken onze 5 fantasy passen voor een jaar kon verlengen.
    Ze verlopen op 2 juni dus zou vanaf 2 mei kunnen verlengen.
    Ik ben gister bij BPA geweest om te vragen of verlengen nu al kon, maar dat kon niet, pas 1 maand voor afloop.
    Dus bij ons op z'n vroegst vanaf 2 mei.
    Is het nu zo dat ik dan 6 maanden verlenging krijg ipv 12 maanden?
    Is hier nog iets aan te doen? Want op de volle formulieren staat natuurlijk wel 12 maanden en nu al verlengen, dus voor 29 maart, dat kan niet volgens de medewerker van BPA.
    Ik hoor graag wat ik nu het beste kan doen,
    Groetjes Hilke

    Hoi Hilke,

    Dat klopt. Als je vanaf 29 maart verlengt met een vol Parrainage formulier, dan ontvang je 6 maanden gratis verlenging. De 12 maanden gratis verlenging is alleen beschikbaar voor jaarkaarten die vóór 29 maart vervallen. Hier is helaas niets aan te doen. Dit zijn de nieuwe voorwaarden. Sinds het huidige Parrainage formulier beschikbaar is, heeft Disney namelijk al aangegeven dat de huidige actie alleen geldig is voor jaarkaarten die vóór 29 maart vervallen.

    Groetjes,
    Lars
    Jeetje wat jammer! En nu al verlengen via de post is dat nog mogelijk? Dus iets te vroeg eigenlijk maar voor 29 maart?
  • Hilke zei:


    Jeetje wat jammer! En nu al verlengen via de post is dat nog mogelijk? Dus iets te vroeg eigenlijk maar voor 29 maart?

    Hoi Hilke,

    Dat is helaas niet mogelijk. Verlengen met Parrainage kan pas vanaf 1 maand vóór de vervaldatum.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik weet niet of ik hier goed zit, maar in principe heeft mijn vraag wel met de parrainage te maken maar ook met een upgrade van onze passen ....

    nog een keer even snel: we hebben nu 4 Fantasy passen, vorig aangeschaft via DLP kaarten (€ 120 per stuk). Deze prijs staat dus ook op onze kaarten. Nu gaan we in Juli onze kaarten verlengen want ze verlopen op 5 Augustus. Mijn dochter en ik hebben in de afgelopen week voldoende stempels behaald om onze kaarten gratis te verlengen. Mijn man en onze andere dochter hebben niet voldoende stempels behaald voor 28 Maart, maar misschien lukt het hun nog in April of Juli (maar daar gaan we nog maar even niet van uit).

    We hebben dus twee passen die in Juli voor een half jaar gratis omgezet worden naar Magic Flex, tenminste als ik het allemaal goed begrijp. Maar waarschijnlijk gaan we naar een Magic Plus upgraden. Wat kunnen we nu het beste gaan doen voor deze twee kaarten ?

    Eerst een upgrade doen in April, we zullen dan € 129 per pas bij moeten betalen of kunnen we straks na de gratis verlening onze passen upgraden voor de resterende € 60,00 (verschil tussen Magic Flex en Plus) of betalen we de volle mep van € 249,00 omdat er € 0,00 op onze nieuwe passen komt te staan. Weet iemand dit toevallig ?
  • Je betaalt het verschil tussen de huidige prijs van de nieuwe jaarkaart, en de prijs die op je kaart vermeld staat.
    Dus inderdaad €249 als je na de verlenging betaalt. Maar het vervelende van het nieuwe systeem is dat die upgrade geldt tot de einddatum van de kaart die je verlengt.
    Als je dus upgrade in april, geldt die upgrade tot augustus. Daarvoor betaal je inderdaad €129 per kaart.
    Daarna krijg je dan nog zes maanden Magic Plus gratis.
    Upgrade je na de inwisseling van je stempelformulier, dan betaal je de volle mep, maar die nieuwe, geupgrade kaart, is dan ook maar zes maanden geldig.
  • Ik vind het hele systeem een verslechtering voor huidige jaarkaarthouders, en vooral mensen met kaarten die op verschillende data aflopen.
    Ons voorbeeld:
    drie Dream-jaarkaarten die in augustus verlengd kunnen worden met volle stempelformulieren, één Dream-jaarkaart die in februari 2018 verlengd kan worden met een stempelformulier.
    Geplande en al geboekte vakanties: Halloween 2017 en Kerst 2017 tot en met Oud & Nieuw.

    Nieuwe situatie: de drie Dreams worden Magic Plus, maar voor slechts zes maanden. En kunnen niet gebruikt worden... tijdens Halloween en de Kerstperiode. Dus upgraden is een optie, maar dan krijg je dan zes maanden (looptijd gratis peterschapskaarten).
    En die andere Dream blijft wel geldig, maar ik kan moeilijk onze zoon van vijf naar de gewone toegang sturen als ik bij de "premium" ingang sta. Hij mag dan ook niet mee in het premium-vak.

    Oftewel: leuk plan, die nieuwe jaarkaarten, maar had de "oude" regelingen laten aflopen (dan waren er nog maximaal twee jaar "dubbele" jaarkaarten) want op deze manier pakt het voor veel jaarkaarthouders slecht uit.

    En wie besteden er meer in de parken? Mensen die een arrangement van vier dagen boeken, eens per jaar, of mensen die eerst een jaarkaart kopen en dan ook nog vijf keer een week lang naar de parken komen?
  • Nou inderdaad Hugo, volgens mij snijdt de Disney firma zich flink in de vingers met het nieuwe jaarkaarten systeem. Ik denk dat het nu voor heel veel pashouders ophoudt.

    Omdat we toch bijna vijf uur van het park vandaan wonen zijn we verplicht om tijdens de vakantieperioden te gaan en met het oude pairrainage systeem kon je toch mooi twee jaar heerlijk van de parken genieten. Nu moeten we ineens extra bij gaan betalen en kunnen we niet meer in de vakantieperiode gaan, tenminste met Halloween en kerst. Toch twee van onze favoriete perioden. Toch nog maar even verder rekenen en kijken wat we er mee gaan doen want het wordt toch wel een hele dure grap op deze manier.
  • Ik ga het nu toch maar proberen om via de post een jaar verlenging te krijgen ;)

    Wat moet ik ook alweer meesturen:
    - Het Parrimage formulier met de drie stempels
    - Kopie van ID-kaart / kopie van huidige jaarkaart
    - Verlengingsformulier
    - Pasfoto

    Mis ik dan nog iets :) ?
  • Nee, dan heb je in principe alles, mits het voor jezelf is.
  • Dankjewel voor je antwoord!

    Klopt is voor mezelf en nog voor iemand meer (boven 18 jaar)
  • Ik vind het eigenlijk demotiverend hoe ze omgaan met de oude jaarkaarthouders. Specifiek een clausule dat als je een parrainage jaarkaart hebt, enkel kan upgraden naar een hogere door de volle pond te betalen. Enerzijds willen ze dat iedereen de nieuwe versies neemt, en anderzijds kiezen ze ervoor het niet te stimuleren. Als ze nou in ieder geval de waarde van het oude formulier gelijk stellen aan de waarde van het nieuwe formulier, ben ik tevreden. Kan ik upgraden naar infinity en krijg ik nog 6mnd infinity erbij.
  • Ik weet niet of het demotiverend is bedoeld, maar ik merk wel dat op dit moment DLP geen enkele stap doet richting bestaande jaarkaarthouders.
    Zelf heb ik inmiddels een aantal vragen gesteld aan de nederlandse klantenservice, maar die komen terug met "voorwaarden zijn voorwaarden en anders boek je maar een DLP-hotel". Wat mij betreft erg teleurstellend.
    Ik ben heel benieuwd of ze die houding blijven vasthouden de komende maanden.
  • maart 2017 aangepast
    Alsof ze meelezen... nu lees ik dit weer op twitter:
    https://s18.postimg.org/b7vcfjh6h/2017_03_11_11_26_17_Caf_Mickey_op_Twitter_Gu.png

    Ik heb een vraag gesteld hoe dat valideren in zijn werk gaat.
    Lars - weet jij hier meer van? Moeten we nog voor de 29e met z'n allen een weekend DLP/BPA inplannen?
  • Hugo zei:

    Alsof ze meelezen... nu lees ik dit weer op twitter:
    https://s18.postimg.org/b7vcfjh6h/2017_03_11_11_26_17_Caf_Mickey_op_Twitter_Gu.png

    Ik heb een vraag gesteld hoe dat valideren in zijn werk gaat.
    Lars - weet jij hier meer van? Moeten we nog voor de 29e met z'n allen een weekend DLP/BPA inplannen?


    Nou lekker dan, tenminste ik heb vooralsnog geen mogelijkheid om voor 29 Maart nog naar Parijs te rijden. Daaaag half jaar, als ik dit geweten had dan had ik afgelopen vakantie geen uren in de rij gestaan voor een paar miezerige stempels die bijna niets meer waard zijn. Ik ben naast dat ik een half jaar gratis kwijt ben ook nog steeds verplicht om mijn Fantasy te upgraden naar een Magic Plus om iets aan mijn resterende half jaar gratis te hebben door al die blockdagen aan het einde van het jaar tijdens de vakantieperiodes.

    Ik hoop dat er snel iets bekend is, dan kunnen we misschien nog een beetje schuiven in onze planning en alsnog "even" op en neer rijden !
  • Hugo zei:

    Alsof ze meelezen... nu lees ik dit weer op twitter:
    https://s18.postimg.org/b7vcfjh6h/2017_03_11_11_26_17_Caf_Mickey_op_Twitter_Gu.png

    Ik heb een vraag gesteld hoe dat valideren in zijn werk gaat.
    Lars - weet jij hier meer van? Moeten we nog voor de 29e met z'n allen een weekend DLP/BPA inplannen?

    Hoi Hugo,

    Er is mij niets bekend over het 'valideren', dus hopelijk krijg je daar nog antwoord op want ik ben daar erg benieuwd naar.

    Groetjes,
    Lars
  • maart 2017 aangepast
    DLP heeft via haar Twitteraccount geantwoord... en je moet inderdaad, voor 29 maart as, met je volgestempelde formulier naar het BPA om je formulier te laten valideren.
    https://postimg.org/image/4mpafr4p9/

    Aan de ene kant fijn dat het toch nog kan, aan de andere kant belachelijk dat dit niet via email of post kan. Ben ook heel benieuwd wat ze dan met je formulier doen. Nog een keer stempelen?
    Ik ga voor de zekerheid nog een keer bellen want ik wil voorkomen dat we met z'n 4-en straks bij het BPA staan en dat ik daar door een CM wordt aangekeken alsof hij/zij vuur ziet branden....
  • Hugo zei:

    DLP heeft via haar Twitteraccount geantwoord... en je moet inderdaad, voor 29 maart as, met je volgestempelde formulier naar het BPA om je formulier te laten valideren.
    https://postimg.org/image/4mpafr4p9/

    Aan de ene kant fijn dat het toch nog kan, aan de andere kant belachelijk dat dit niet via email of post kan. Ben ook heel benieuwd wat ze dan met je formulier doen. Nog een keer stempelen?
    Ik ga voor de zekerheid nog een keer bellen want ik wil voorkomen dat we met z'n 4-en straks bij het BPA staan en dat ik daar door een CM wordt aangekeken alsof hij/zij vuur ziet branden....

    Hoi Hugo,

    Dank voor deze feedback! Het is allemaal een heel gepuzzel...

    Groetjes,
    Lars
  • Nou Hugo dat zou goed nieuws zijn ! Jammer dat ze dat niet echt verder communiceren en dat je inderdaad nog een keer naar het park zou moeten gaan. Ik twijfel nu enorm om toch nog het laatste weekend van Maart te gaan maar ja dat voor twee volle kaarten met stempels en nog 4 stempels nodig ....... hmm we blijven nog even door verzinnen wat voor ons het beste gaat zijn.

    Ik blijf toch ook op het andere fan forum horen dat als je je stempels voor 29 Maart bij elkaar gespaard hebt dat je dan toch nog een jaarpas gratis krijgt i.p.v. een half jaar. Weten jullie al of dit klopt of dat dit verhaal definitief niet waar is ?
  • Uitgaande van wat DLP zelf zegt op hun officiële Twitter-account, ga ik ervan uit dat je toch echt je formulieren moet laten valideren.
  • Hugo zei:

    Uitgaande van wat DLP zelf zegt op hun officiële Twitter-account, ga ik ervan uit dat je toch echt je formulieren moet laten valideren.

    En dat zal dan bij de BPA moeten zijn neem ik aan ?

  • Ik heb gevraagd of dit toch niet per post kan. Wij verwachten 30 maart een baby en om dan nu nog zo ver heen en weer te reizen lijkt me niet handig. Ik zou het heel er jammer vinden en ook redelijk klantonvriendelijk van Disney als dit niet zou kunnen.
  • We hebben weer een nieuwe wending in het hele stempels verhaal. Valideren wilt zeggen: een vol formulier sparen vóór 29 maart. Zie deze tweet:

  • Ik heb inmiddels ook antwoord gekregen. En ik zou mijn volle formulier met abonnement op moeten sturen. Ik heb nu ook gevraagd of een kopie van het abonnement voldoende is. Daarbij heb ik ook aangegeven dat mijn abonnement pas in oktober verloopt. Ben benieuwd naar hun antwoord.
  • Lars zei:

    We hebben weer een nieuwe wending in het hele stempels verhaal. Valideren wilt zeggen: een vol formulier sparen vóór 29 maart. Zie deze tweet:

    Nou dat zou mooi zijn, toch een jaar gratis dan :)
  • Nou dat zou mooi zijn, toch een jaar gratis dan :)

    Alleen als je jaarkaart vóór 29 maart vervalt, anders zijn het 6 maanden. Het gaat er hier om dat de stempels vóór 29 maart bij elkaar gespaard moeten zijn (valideren). Daarna kan het formulier bij een verlenging worden gebruikt.

    Groetjes,
    Lars
  • Fascinerend om te zien hoe DLP met iedereen probeert te communiceren en vervolgens niets zegt.
  • maart 2017 aangepast
    Ik heb zojuist dit bericht ontvangen (tevens aangegeven dat mijn AP vervalt in oktober):

    You’ll need to send your actual AP, the new AP will be sent within 2/3 weeks once it has reached us °o°

    In order to enjoy this offer, you need to send the envelope at the latest the 28th (what’s important is the Post stamp on the 28th or before, if it is dated the 29th it will not be accepted)

    Best regards °o°

    Maar ik vind het ook vreemd dat het lijkt of ze iedereen iets anders vertellen.
  • Maar tegen jou hebben ze dus gezegd dat je je echte jaarkaart moet opsturen?
  • Zojuist heb ik, telefonisch contact gehad, met een medewerker van DLP.

    Als je 'moet' verlengen na 29 maart a.s. dan krijg je maar 6 maanden gratis ipv 12 maanden. Zij zegt niets te weten over het valideren van een formulier.

    onze Dream paspoorten lopen in juni af en ook wij hebben gewoon pech. Als je namelijk (in ieder geval) dezelfde privileges wilt hebben als bij de Dream dan moet je een Inifinity kaart aanschaffen (a €175 duurder).
    Toch jammer dat Disney zo met de 'vaste' klanten omgaat, volgens mij is de klant altijd koning...
    Op deze manier draai je als bedrijf toch alleen nog meer verlies....

    vanaf 01 april a.s. zal er een speciaal team komen die alle vragen zullen beantwoorden (telefonisch) van de jaarkaarthouders...helaas kon ze nu alleen nog geen telefoonnummer geven ;-) :-(
Log In of Registreer om te reageren.