Drukte informatie

1235710

Reacties

  • g-rar zei:

    Wij bezochten in september 2015 disneyland en het was fantastisch. Praktisch geen wacht rijen. Gemiddeld 15minuten wachten dus we waren flink verwend.

    Dit jaar plannen we een bezoek van 5 tot 7 mei. Iemand enig idee hoe de wacht rijen zijn op dat moment van het jaar?

    Groetjes

    Hoi g-rar,

    Bereid je dan maar voor op bovengemiddelde drukte, met name op zaterdag en zondag ;-) Goed gebruikmaken van de Extra Magische Uren en FastPass. Lees al onze tips voor een plezierig verblijf tijdens drukke dagen: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/handige-tips-korte-wachttijden-attracties-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Iemand ervaring met de drukte op 8 mei. Dan is het bevrijdingsdag in Frankrijk.. het is ook een blokdag..
    Het valt op maandag dit jaar.
  • Hallo,
    Dit jaar gaan wij met onze kinderen en kleinkinderen naar Disney . Onze voorkeur gaat uit van 4 tot 7 september of 2e optie is van de 3 tot 6 september.
    Is het dan nog druk? Voor de kleintjes zijn lange wachtijden niet zo leuk.
    Groeten,
    José
  • Natalie zei:

    Iemand ervaring met de drukte op 8 mei. Dan is het bevrijdingsdag in Frankrijk.. het is ook een blokdag..
    Het valt op maandag dit jaar.

    Hoi Nathalie,

    In de regel: Als er blockdagen zijn voor jaarkaarthouders (met name bij de hogere jaarkaarten), dan wordt het druk. Het is daarnaast een feestdag in Frankrijk, dus maak goed gebruik van onze tips via de link uit mijn reactie hierboven.

    Groetjes,
    Lars
  • Jose zei:

    Hallo,
    Dit jaar gaan wij met onze kinderen en kleinkinderen naar Disney . Onze voorkeur gaat uit van 4 tot 7 september of 2e optie is van de 3 tot 6 september.
    Is het dan nog druk? Voor de kleintjes zijn lange wachtijden niet zo leuk.
    Groeten,
    José

    Hoi Jose,

    Dan zou ik kiezen voor 4 tot 7 september aangezien die periode net na de zomervakantie valt met minder drukte. De grootste drukte wordt namelijk t/m 3 september verwacht. Maak gebruik van onze handige zoekmachine via alle aanbiedingen: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/verblijf-hotel-tickets-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Lise zei:

    Ik heb in oktober geboekt voor een DLP-trip van 8-11 mei. Nu dacht ik goed onderzoek verricht te hebben naar vakanties in andere landen e.d., maar blijkbaar niet; want ik kom er net achter dat 8 mei Franse Bevrijdingsdag is en 9 mei Dag van Europa (?). Moet ik er rekening mee houden dat het één van die dagen of allebei erg druk gaat zijn? Want het gekke vind ik dan dat DLP het bestempelt als Voordeelseizoen.

    Hoi Lise,

    Geen zorgen. 8 en 9 mei zijn geen grote feestdagen in Frankrijk en zullen daardoor niet druk zijn. Verwacht rustige dagen tijdens jullie verblijf.

    Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars,

    Toch weer even een vraag aan je n.a.v. bovenstaande reactie. Ik zie op de laatste pagina van dit forum dat 8 mei toch een drukke dag gaat worden? Enig idee hoe het 9, 10 en 11 mei gaat zijn?
  • Lise zei:


    Hoi Lars,

    Toch weer even een vraag aan je n.a.v. bovenstaande reactie. Ik zie op de laatste pagina van dit forum dat 8 mei toch een drukke dag gaat worden? Enig idee hoe het 9, 10 en 11 mei gaat zijn?

    Hoi Lise,

    Disney heeft ons laten weten dat er vanaf dit voorjaar meer bezoekers worden verwacht dan normaal (in verband met de 25e verjaardag), vandaar dit bericht. Daarnaast is 8 mei een blockdag voor zowel de nieuwe Discovery, als de Magic Flex jaarkaart. Vanaf 9 mei blijft het doordeweeks rustiger, maar nog altijd drukker dan vorig jaar gezien de huidige boekingen voor die periode. Probleem is dat de drukte indicatie van de afgelopen jaren (ervaring van bezoekers) nu niet meer goed werkt i.v.m. de 25e verjaardag. Veel mensen hebben hun bezoek aan Disney vorig jaar uitgesteld naar dit jaar i.v.m. de renovaties en het nieuwe entertainment.

    Groetjes,
    Lars
  • maart 2017 aangepast
    Lars zei:

    Lise zei:


    Hoi Lars,

    Toch weer even een vraag aan je n.a.v. bovenstaande reactie. Ik zie op de laatste pagina van dit forum dat 8 mei toch een drukke dag gaat worden? Enig idee hoe het 9, 10 en 11 mei gaat zijn?

    Hoi Lise,

    Disney heeft ons laten weten dat er vanaf dit voorjaar meer bezoekers worden verwacht dan normaal (in verband met de 25e verjaardag), vandaar dit bericht. Daarnaast is 8 mei een blockdag voor zowel de nieuwe Discovery, als de Magic Flex jaarkaart. Vanaf 9 mei blijft het doordeweeks rustiger, maar nog altijd drukker dan vorig jaar gezien de huidige boekingen voor die periode. Probleem is dat de drukte indicatie van de afgelopen jaren (ervaring van bezoekers) nu niet meer goed werkt i.v.m. de 25e verjaardag. Veel mensen hebben hun bezoek aan Disney vorig jaar uitgesteld naar dit jaar i.v.m. de renovaties en het nieuwe entertainment.

    Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars,

    Bedankt weer voor je super snelle antwoord!
    Goed om te weten allemaal. Gelukkig is 8 mei onze aankomstdag, dus die bestaat waarschijnlijk toch voornamelijk uit foto's maken en een rondje kasteel enzo, dat scheelt misschien een beetje! Voor de dagen daarna duimen en hopen dan maar dat het enigszins mee gaat vallen met de drukte!

    Groetjes,
    Lise
  • Wij gaan volgende week van 17 t/m 19 maart naar Euro Disney het laatste weekend voor het 25 jarige bestaan los barst.
    Ben benieuwd met de drukte, gelukkig een jaarpas
  • andrea1 zei:

    Wij gaan volgende week van 17 t/m 19 maart naar Euro Disney het laatste weekend voor het 25 jarige bestaan los barst.
    Ben benieuwd met de drukte, gelukkig een jaarpas

    Hoi andrea1,

    De echte drukte begint pas vanaf de start van de 25e verjaardag, dus daarvoor zal het meevallen.

    Groetjes,
    Lars
  • Wij willen 25tm27 april naar Disneyland Parijs gaan, maar vragen ons af of het dan erg druk zal zijn vanwege de meivakantie? Groetjes
  • Carmenn zei:

    Wij willen 25tm27 april naar Disneyland Parijs gaan, maar vragen ons af of het dan erg druk zal zijn vanwege de meivakantie? Groetjes

    Hoi Carmenn,

    Dat zal inderdaad druk zijn, aangezien de meeste Europese landen dan (gedeeltelijk) vrij zijn. Je kunt het beste kijken naar de schoolvakanties in Frankrijk. Die bepalen in hoge mate de drukte. Bekijk ze via onze Verblijf pagina onder het kopje 'Schoolvakanties': https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris. Maak goed gebruik van de Extra Magische Uren en FastPass.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars, maar ik heb t idee dat niet alle attracties in de magische uren open zijn? Als ik nu bijv. op de app kijk....
    Klopt dit?
  • Hoi Lydia,

    dit zijn de attracties die tijdens de EMH in het Disneyland Park geopend zijn:

    Space Mountain: Mission 2 (nu nog gesloten voor onderhoud/renovatie, bijna klaar als Hyperspace Mountain)
    Buzz Lightyear Laser Blast
    Orbitron – Machines Volantes
    Peter Pan’s Flight
    Mad Hatter’s Tea Cups
    Le Carrousel de Lancelot
    Dumbo the Flying Elephant
  • Lydia zei:

    Hoi Lars, maar ik heb t idee dat niet alle attracties in de magische uren open zijn? Als ik nu bijv. op de app kijk....
    Klopt dit?

    Hoi Lydia,

    Dat is inderdaad correct. Afhankelijk van welke park de Extra Magische Uren aanbiedt, zijn dit de attracties en meet & greets met Disney figuren die beschikbaar zijn: https://discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/extra-magische-uren-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi,

    Ben er al vroeg bij, maar wij zitten er over te denken om volgend jaar van 30 april tm 4 mei naar Euro Disney te gaan. Nou zag ik dat Zone B van Frankrijk ook vakantie hebben. Is het verstandig om deze periode te gaan qua drukte?
  • Jobbel zei:

    Hoi,

    Ben er al vroeg bij, maar wij zitten er over te denken om volgend jaar van 30 april tm 4 mei naar Euro Disney te gaan. Nou zag ik dat Zone B van Frankrijk ook vakantie hebben. Is het verstandig om deze periode te gaan qua drukte?

    Hoi Jobbel,

    Het zal vanuit Nederland drukker zijn dan normaal aangezien wij vakantie hebben, maar in Frankrijk heeft inderdaad alleen zone B vakantie, dus dat is over het algemeen minder druk. Zolang er geen enkele zone of maximaal één zone in Frankrijk vakantie heeft zal het relatief meevallen met de drukte. Profiteer van onze speciale vroegboekaanbieding en ontvang tot 2 nachten & 2 dagen gratis via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-vroegboekvoordeel-nl. Maak gebruik van de handige zoekmachine onder het kopje 'Prijzen & Boeken' en ontdek beschikbaarheid en prijzen.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    We hebben net gehoord dat onze zoon 14&15 juni vrij heeft ivm studiedagen, dus ik wilde graag een verblijf boeken.
    Alle 'luxe' Disneyhotels en Dream Castle lijken al vol te zitten die hele week, dus ik was benieuwd of er speciale drukte wordt verwacht! We willen juist doordeweeks zodat het rustiger is... Een keer Cheyenne of Santa Fe is misschien ook leuk, maar met 2 kleintjes willen we zoveel mogelijk wachttijd vermijden. Er zijn geen vakanties of feestdagen in Europa voor zover ik kan zien. Weet u meer?
    Mvg
  • Hoi Lars,
    We hebben net gehoord dat onze zoon 14&15 juni vrij heeft ivm studiedagen, dus ik wilde graag een verblijf boeken.
    Alle 'luxe' Disneyhotels en Dream Castle lijken al vol te zitten die hele week, dus ik was benieuwd of er speciale drukte wordt verwacht! We willen juist doordeweeks zodat het rustiger is... Een keer Cheyenne of Santa Fe is misschien ook leuk, maar met 2 kleintjes willen we zoveel mogelijk wachttijd vermijden. Er zijn geen vakanties of feestdagen in Europa voor zover ik kan zien. Weet u meer?
    Mvg

    Hoi Andrea2107,

    Er is geen speciale reden voor de extra drukte op die dagen, er zijn immers inderdaad geen vakanties of feestdagen. Dit heeft voornamelijk met de 25e verjaardag te maken waardoor het dit jaar over het algemeen wat drukker zal zijn dan een vergelijkbare periode vorig jaar. Dit geldt overigens voor alle periodes, dus niet specifiek voor juni. Een doordeweeks verblijf is altijd rustiger dan een weekend. Profiteer van onze speciale aanbiedingen en maak gebruik van de handige zoekmachine op deze pagina: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/verblijf-hotel-tickets-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • En op 26 & 27 mei?
  • En op 26 & 27 mei?

    Hoi Cubemaster465,

    26 & 27 mei is het Hemelvaart weekend, dus dit zullen drukke dagen zijn, aangezien veel Europese landen vrij hebben. Volg onze tips voor korte wachttijden bij populaire attracties tijdens drukke dagen: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/handige-tips-korte-wachttijden-attracties-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Werkt de app niet meer goed? De wachttijden zijn sinds gisteren niet meer zichtbaar bij mij? Hebben meer mensen problemen?
  • Hoi Kim20,

    bij mij werkt de app op dit moment zonder problemen (iOS10).
  • Hallo,

    Wij gaan van di 7 november t/m do 9 november 2017 naar Disneyland Parijs. Ik vroeg me af hoe druk het in het park zou zijn. Op internet zag ik dat er geen schoolvakanties zijn in Nederland, België, Duitsland of Frankrijk. Wel is er het Disney’s Magical Fireworks and Bonfire op 8 november. Zou iemand mij een indicatie kunnen geven van de drukte in Dinseyland Parijs?
  • Morex zei:

    Hallo,

    Wij gaan van di 7 november t/m do 9 november 2017 naar Disneyland Parijs. Ik vroeg me af hoe druk het in het park zou zijn. Op internet zag ik dat er geen schoolvakanties zijn in Nederland, België, Duitsland of Frankrijk. Wel is er het Disney’s Magical Fireworks and Bonfire op 8 november. Zou iemand mij een indicatie kunnen geven van de drukte in Dinseyland Parijs?

    Over het algemeen is de drukte beperkt op doordeweekse dagen, echter zoals je zelf al zegt is er dan het Magical Fireworks And Bonfire, hierdoor zal het wel wat drukker zijn, maar ik gok niet gigantisch druk.
  • hi Morex,

    Vorig jaar zijn wij ook bij het Magical Fireworks and Bonfire geweest. Overdag in het park viel de drukte wel mee, mar bij het vuurwerk zelf was het wel erg druk om het meer heen. Dus als je daar heen wilt, ga er op tijd heen om een goede plek te krijgen

    grz

    MJ
  • Hallo,
    Wij gaan zondag 11 februari t/m dinsdag 13 februari 2018 naar Disneyland Parijs. En kijken
    hier erg naar uit. Op internet hebben we gelezen dat er 2 zones in Frankrijk ook schoolvakantie hebben
    tijdens ons bezoek. Zal het tijdens deze periode super druk zijn of kan het meevallen?
  • hoi, Wij gaan ook meestal tijdens de krokusvakantie, en in die periode valt het wel mee met de drukte. Ook omdat het kerstseizoen voorbij is en pasen nog niet bezig is. Om een hotel te boeken is dit ook een goedkopere periode. Maar nu met de 25ste verjaardag is het zoiezo een heel druk jaar. Het zal in ieder geval wel beter meevallen dan tijdens hoogseizoen( pasen, zomer, halloween en kerst). groetjes Anja
  • Hi,
    Ook wij gaan dit jaar voor het eerst in januari (donderdag 11 tm zondag 14) ik had zelf bedacht dat het dan rustiger zou zijn (iig donderdag en vrijdag) wij zijn 2x eerder (2012 voor het laatst) in de voorjaarsvakantie geweest en toen was het nog wel te doen.
    Maar nu lees ik dat het drukker is door het 25 jarig bestaan.
    Eigenlijk nooit bij stilgestaan..stom en dom he
  • Hoi Mama,

    het zal mogelijk iets drukker zijn dan andere jaren tijdens die periode, maar ik verwacht echt geen enorme drukte. Het is buiten alle schoolvakanties, in de wintertijd, dus met de drukte zal het wel meevallen.
Log In of Registreer om te reageren.