Alleen naar Disney

Hallo,

Ik ben erg fan van Disney en zou het liefst een paar keer per jaar naar Disneyland gaan. Helaas zijn mijn vrienden en familie minder enthousiast en zit er nu aan te denken om gewoon in mijn eentje te gaan. Dat heeft echter nogal wat haken en ogen. Ik spui even de dingen waar ik mee in de knoop zit.

- Tickets. Ga ik voor een jaarkaart? Ik word denk ik erg blij van het feit een jaarkaart te hebben en dus gratis naar binnen te KUNNEN. Maar hoe realistisch is het om meerdere keren in het jaar te gaan? Ook vraag ik me af of ik dan voor een 'goedkope' kaart moet gaan of een duurdere. Ik zie dat de duurdere kaarten minder blokdagen hebben, maar lees op dit forum ook dat je dat kan omzeilen door overnachtingen te boeken?
- Vervoer. Ik woon in Drenthe, dus is het nogal een eind met de auto. Helemaal als ik alleen moet rijden, dat lijkt me toch wel erg vermoeiend. Met de trein is met nogal wat overstappen omdat ik niet centraal woon (normaals, Drenthe, tja). Qua prijs zal het ongeveer even duur worden als ik puur de gemiddelde treintickets en brandstofkosten met elkaar vergelijk.
- Overnachting. Voor 1 persoon is het natuurlijk altijd duurder dan voor 2 personen op 1 kamer. En hoe zit dat nu als je overnachtingen boekt in een Disney hotel met een jaarkaart? Kun je dan blokdagen omzeilen en dus een goedkopere kaart kopen? Niet-officiele Disneyhotels zijn natuurlijk vaak voordeliger. Maar is het realistisch om in zulke hotels te verblijven als je met het openbaar vervoer reist?

Zou iemand met me mee willen denken?
Wat zouden jullie doen?
Wellicht zijn er anderen die ervaring hebben met bezoeken van Disneyland alleen?

Reacties

  • Ik zou gaan voor een dreamjaarkaart maar dan zal je snel moeten zijn want morgen is de laatste dag dat deze verkrijgbaar zijn denk ik, je kan deze bestellen hier op de site en anders kan je ze op de site van Disneyland Parijs zelf nog verkrijgen, dit is gewoon een papier dat je afdrukt en je hebt 6 maanden de tijd om deze in Disneyland zelf te gaan inwisselen. Deze kost 223 euro en heeft geen blokdagen en ook een goede korting op hotels (sommige periodes) en ook korting op aankopen en restaurantbezoek. De partnerhotels zijn meestal wel goedkoper en ook heel goed (zeker B&B hotel), aan het station neem je de bus naar het hotel en de bussen rijden regelmatig af en aan. Ik heb geen ervaring met het bezoeken van Disneyland alleen, daar kan ik niets over vertellen.
    Groetjes Anja
  • Berniek zei:

    Hallo,

    Ik ben erg fan van Disney en zou het liefst een paar keer per jaar naar Disneyland gaan. Helaas zijn mijn vrienden en familie minder enthousiast en zit er nu aan te denken om gewoon in mijn eentje te gaan. Dat heeft echter nogal wat haken en ogen. Ik spui even de dingen waar ik mee in de knoop zit.

    - Tickets. Ga ik voor een jaarkaart? Ik word denk ik erg blij van het feit een jaarkaart te hebben en dus gratis naar binnen te KUNNEN. Maar hoe realistisch is het om meerdere keren in het jaar te gaan? Ook vraag ik me af of ik dan voor een 'goedkope' kaart moet gaan of een duurdere. Ik zie dat de duurdere kaarten minder blokdagen hebben, maar lees op dit forum ook dat je dat kan omzeilen door overnachtingen te boeken?
    - Vervoer. Ik woon in Drenthe, dus is het nogal een eind met de auto. Helemaal als ik alleen moet rijden, dat lijkt me toch wel erg vermoeiend. Met de trein is met nogal wat overstappen omdat ik niet centraal woon (normaals, Drenthe, tja). Qua prijs zal het ongeveer even duur worden als ik puur de gemiddelde treintickets en brandstofkosten met elkaar vergelijk.
    - Overnachting. Voor 1 persoon is het natuurlijk altijd duurder dan voor 2 personen op 1 kamer. En hoe zit dat nu als je overnachtingen boekt in een Disney hotel met een jaarkaart? Kun je dan blokdagen omzeilen en dus een goedkopere kaart kopen? Niet-officiele Disneyhotels zijn natuurlijk vaak voordeliger. Maar is het realistisch om in zulke hotels te verblijven als je met het openbaar vervoer reist?

    Zou iemand met me mee willen denken?
    Wat zouden jullie doen?
    Wellicht zijn er anderen die ervaring hebben met bezoeken van Disneyland alleen?

    Heel stoer om alleen te gaan. Ik heb hetzelfde probleem. HEb gelukkig wel ouders en een broer en Schoonzus die er van houden, maar die gaan altijd met het gezinnetje. Mijn gezin (vriend) hoeft echt niet elk jaar naar disney.

    Heb wel een jaarkaart, de dream, maar de vraag is of ik er dit jaar gebruik van ga maken. Dus ik zou als ik jou was goed nadenken hoe vaak je per jaar gaat en of je niet een goedkopere kaart kan pakken, maar dan buiten de blokdagen er naartoe ga.

    Voor wat betreft openbaar vervoer... Ja ik zou zelf met de auto gaan, ongeacht de rit... Af en toe stoppen is natuurlijk altijd een optie.
  • Inmiddels zijn de oude kaarten niet meer te koop, maar on echt goed voordeel uit een jaarkaart te halen zou ik een Magic Plus kaart kopen via www.dlp-kaarten.nl. je hebt dan 355 dagen toegang, EMH en hoge kortingen! En je kunt vrijwel altijd gaan (alleen niet in de week na kerst en de laatste week van oktober)

    Ik ben afgelopen zomer ook alleen gegaan en ga dat dit jaar ook weer doen. Het is inderdaad een behoorlijke rit vanuit Drenthe. Ik woon zelf in het zuiden van Limburg dus dan is het maar 4 uur rijden. Wat je zou kunnen doen is een leuke tussenstop maken ruim halverwege. Dat breekt de reis en je ziet ook nog iets van de plekken waar je langs komt. (Ik ben bijvoorbeeld in Sedan gestopt bij het grootste kasteelfort van Frankrijk) Qua hotel kun je om goedkoop uit te zijn een kamer boeken bij de Premiere Classe hotels in de omgeving (niet bepaald erg luxe maar wel schoon en dichtbij) of je boekt een AirBnB.

    Wat leuk is aan de nieuwe (duurdere) jaarkaarten is dat je voor lage bedragen een aantal tickets aan vrienden/familie kunt aanbieden, dus misschien hoef je dan niet meer perse alleen te gaan ;)
  • maart 2017 aangepast
    Volgens mij kan je vandaag nog de oude kaarten kopen hoor via http://www.discoverthemagic.nl/bestel-jaarkaarten
    groetjes Anja
  • Hoi @Berniek en @stitch ,

    De oude jaarkaarten zijn inderdaad alleen vandaag nog te koop via: http://www.discoverthemagic.nl/bestel-jaarkaarten. Klik op 'Boek nu' onder het kopje 'Jaarpaspoorten' en klik daarna op het tabblad Jaarpaspoorten om de jaarkaarten te bestellen.

    Groetjes,
    Lars
  • Kleine correctie (om teleurstellingen te voorkomen): de Magic Plus is geen 355 maar 350 dagen geldig, blokdagen dit jaar zijn de tweede week van de herfstvakantie en de periode tussen Kerst en Oud&Nieuw.
    RogerM zei:

    Inmiddels zijn de oude kaarten niet meer te koop, maar on echt goed voordeel uit een jaarkaart te halen zou ik een Magic Plus kaart kopen via www.dlp-kaarten.nl. je hebt dan 355 dagen toegang, EMH en hoge kortingen! En je kunt vrijwel altijd gaan (alleen niet in de week na kerst en de laatste week van oktober)

    Ik ben afgelopen zomer ook alleen gegaan en ga dat dit jaar ook weer doen. Het is inderdaad een behoorlijke rit vanuit Drenthe. Ik woon zelf in het zuiden van Limburg dus dan is het maar 4 uur rijden. Wat je zou kunnen doen is een leuke tussenstop maken ruim halverwege. Dat breekt de reis en je ziet ook nog iets van de plekken waar je langs komt. (Ik ben bijvoorbeeld in Sedan gestopt bij het grootste kasteelfort van Frankrijk) Qua hotel kun je om goedkoop uit te zijn een kamer boeken bij de Premiere Classe hotels in de omgeving (niet bepaald erg luxe maar wel schoon en dichtbij) of je boekt een AirBnB.

    Wat leuk is aan de nieuwe (duurdere) jaarkaarten is dat je voor lage bedragen een aantal tickets aan vrienden/familie kunt aanbieden, dus misschien hoef je dan niet meer perse alleen te gaan ;)

  • Hugo zei:

    Kleine correctie (om teleurstellingen te voorkomen): de Magic Plus is geen 355 maar 350 dagen geldig, blokdagen dit jaar zijn de tweede week van de herfstvakantie en de periode tussen Kerst en Oud&Nieuw.

    RogerM zei:

    Inmiddels zijn de oude kaarten niet meer te koop, maar on echt goed voordeel uit een jaarkaart te halen zou ik een Magic Plus kaart kopen via www.dlp-kaarten.nl. je hebt dan 355 dagen toegang, EMH en hoge kortingen! En je kunt vrijwel altijd gaan (alleen niet in de week na kerst en de laatste week van oktober)

    Ik ben afgelopen zomer ook alleen gegaan en ga dat dit jaar ook weer doen. Het is inderdaad een behoorlijke rit vanuit Drenthe. Ik woon zelf in het zuiden van Limburg dus dan is het maar 4 uur rijden. Wat je zou kunnen doen is een leuke tussenstop maken ruim halverwege. Dat breekt de reis en je ziet ook nog iets van de plekken waar je langs komt. (Ik ben bijvoorbeeld in Sedan gestopt bij het grootste kasteelfort van Frankrijk) Qua hotel kun je om goedkoop uit te zijn een kamer boeken bij de Premiere Classe hotels in de omgeving (niet bepaald erg luxe maar wel schoon en dichtbij) of je boekt een AirBnB.

    Wat leuk is aan de nieuwe (duurdere) jaarkaarten is dat je voor lage bedragen een aantal tickets aan vrienden/familie kunt aanbieden, dus misschien hoef je dan niet meer perse alleen te gaan ;)

    Als je alleen gaat dan kom je sneller in de populaire attracties, je pakt dan automatisch de single ride wachtrij...
  • Dank jullie wel voor de vele en uitgebreide reacties!

    Hmm ik ben sowieso te laat voor de oude kaarten. Ook omdat ik gewoon nog zo twijfelde. Doe ik nu nog. Dus dan houd ik er niet van om een overhaaste beslissing te maken. Ik ben gewoon twee weken te laat begonnen met dit uitzoeken en denken. Maar goed, dat is aan mij.

    De tips over reizen en tussendoor stoppen is wel een goede. En dan kun je een goedkoop hotel boeken en komt alles wellicht alsnog beter uit. Ik was voorheen niet zo'n fan van de auto maar rijd inmiddels ook 45 minuten heen en terug naar mijn werk dus dat obstakel is al minder. Wel interessant dat de voorkeur van velen uitgaat naar zelf rijden vs openbaar vervoer.

    Ik ben docent dus zit aan de vakanties vast. Maar een lang weekend lijkt me ook een goed idee. Ik ben dit schooljaar nog op maandag vrij, namelijk. Ik weet nog niet wat er volgend jaar gebeurd.

    Ik ga nog even verder denken. Aanvullende of nieuwe reacties blijven welkom!
  • Beste is dat je een abonnement koopt, ga voor het Magic Plus (€249), het Infinity is €399 wat toch wel zéér hoog is. 350 dagen per jaar is meer dan genoeg. Je moet het wat uitrekenen voor jezelf. Met aan abonnement moet je geen parking meer betalen (toch ook €20 per dag). Ticketprijzen aan de kassa is €90 per dag voor de 2 parken. Dus als je eigenlijk al 3 dagen per jaar gaat ben je al voordeliger af met een abonnement. Wij gaan altijd met de auto. Je moet enkel de péage in Frankrijk bijrekenen (€13,90 heen en €13,90 terug).
  • Berniek zei:

    Dank jullie wel voor de vele en uitgebreide reacties!

    Hmm ik ben sowieso te laat voor de oude kaarten. Ook omdat ik gewoon nog zo twijfelde. Doe ik nu nog. Dus dan houd ik er niet van om een overhaaste beslissing te maken. Ik ben gewoon twee weken te laat begonnen met dit uitzoeken en denken. Maar goed, dat is aan mij.

    De tips over reizen en tussendoor stoppen is wel een goede. En dan kun je een goedkoop hotel boeken en komt alles wellicht alsnog beter uit. Ik was voorheen niet zo'n fan van de auto maar rijd inmiddels ook 45 minuten heen en terug naar mijn werk dus dat obstakel is al minder. Wel interessant dat de voorkeur van velen uitgaat naar zelf rijden vs openbaar vervoer.

    Ik ben docent dus zit aan de vakanties vast. Maar een lang weekend lijkt me ook een goed idee. Ik ben dit schooljaar nog op maandag vrij, namelijk. Ik weet nog niet wat er volgend jaar gebeurd.

    Ik ga nog even verder denken. Aanvullende of nieuwe reacties blijven welkom!

    Hoi Berniek,

    Als je meerdere keren per jaar wilt gaan, dan is een jaarkaart de beste optie. Plopperke geeft al terecht aan dat de Magic Plus jaarkaart de beste prijs-kwaliteit verhouding heeft met een minimum aantal blockdagen en toch ruime kortingen en extra voordelen.

    Je kunt de jaarkaarten eenvoudig online bestellen via deze link: http://www.discoverthemagic.nl/bestel-jaarkaarten. Klik op 'Boek nu' onder het kopje 'Jaarpaspoorten' en vervolgens op het tabblad 'Jaarpaspoorten' om de jaarkaarten te bestellen. Je ontvangt de E-voucher direct per mail. Deze voucher is 6 maanden geldig na aanschaf en binnen die periode dien je de voucher op een willekeurige dag in Disney om te wisselen voor de definitieve jaarkaart bij Bureau Passeport Annuel. De geldigheid van de jaarkaart gaat pas in bij het omwisselen en daarnaast is de voucher tevens een toegangsticket voor het Disneyland Park, zodat je niet meer in de rij hoeft te staan bij de kassa.

    Wat betreft voordelige overnachtingen in en rondom Disneyland Paris kun je gebruikmaken van onze handige zoekmachines op de Jaarkaarten pagina onder de kopjes 'Aanbiedingen hotels' en 'Extra voordel in de Disney hotels': http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris. Hier kun je alle hotels (inclusief de Disney hotels) boeken zonder tickets en met de meest actuele aanbiedingen.

    Groetjes,
    Lars
  • Ipv alleen te gaan kun je natuurlijk ook kijken of er iemand mee wil gaan. Misschien zijn er meer mensen die rond dezelfde tijd willen gaan. Misschien kun je samen afreizen of als je dat niet wilt een meetup in het park doen.
  • Ter aanvulling op de tip van @RavenLiquid kun je in het volgende topic reisgenootjes vinden die ook alleen reizen en wellicht samen willen gaan: http://www.discoverthemagic.nl/disneyforum/index.php?p=/discussion/comment/8047.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.