Jaarkaarten (algemene vragen)

1242527293082

Reacties

  • Kuki zei:

    Ik twijfel nu even, we hebben al jaarkaarten aangeschaft (Dream) en die gaan we 11 maart inwisselen voor definitieve kaarten. Mag je die eerste dag meteen al gebruik maken van de EMH of mag je er pas om 10:00 uur in?

    Hoi Kuki,

    Op de dag van omwisselen (E-vouchers) heb je geen toegang tot de Extra Magische Uren. Dit is alleen mogelijk met een definitieve jaarkaart.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi Lars,
    Hoe zit het met de nieuwe jaarkaarten vanaf 29 maart a.s?
    Blijven de regels voor Parrainage gelijk aan nu of veranderen die ook?

    Hoi Maria-Anna,

    Disney heeft de nieuwe jaarkaarten vanaf 29 maart 2017 gister aangekondigd. Parrainage blijft bestaan, maar dit wordt teruggebracht naar 4 gratis maanden in plaats van 6. Hier staat alvast het overzicht van de nieuwe jaarkaarten + prijzen: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris. Vandaag heb ik helaas geen tijd, maar morgen plaats ik een uitgebreid artikel met alle nieuwe voorwaarden, voordelen, prijzen, acties, upgrade- & verlengmogelijkheden.

    Groetjes,
    Lars
    Dank je voor je reactie.
    Ik ben benieuwd naar het uitgebreid artikel met alle verdere info!
  • Even een snelle correctie die Lars morgen vast ook zal doorvoeren:
    - voor parrainage geldt de volgende wijziging: drie stempels leveren straks zes maanden gratis op, in tegenstelling tot 12 maanden nu;
    - bij verlengen geldt straks 4 maanden extra, in tegenstelling tot 6 maanden nu.
  • Dank je, Hugo, voor de toelichting.
    Wat ik me ook nog afvroeg, ik begrijp dat je tot 29 maart nog de bestaande Passeport Annuel online kan kopen. En dat, wanneer je een kaart uiterlijk 28 maart online aanschaft, je de voucher thuis uit moet printen. Deze geeft op een dag toegang tot de parken en met de voucher moet je die dag naar het bureau Passeport Annuel gaan. Dit moet uiterlijk 6 maanden na de online aankoop, de geldigheid van je nieuwe Passeport Annuel begint pas te lopen als je de voucher omruilt voor een echte pas.

    Maar als je momenteel al in bezit bent van een Passeport Annuel (verloopt in augustus 2017) en je koopt online een `oude jaarpas’ voor 29 maart a.s., loopt de nieuwe dan aansluitend door vanaf de laatste geldigheidsdag van je huidige Passeport Annuel? En als je de Passeport Annuel voucher inlevert om te verlengen, krijg je dan ook de 6 extra maanden gratis?
  • Hoi allemaal,

    Ik heb alle informatie over de nieuwe jaarkaarten inmiddels verzameld en in het Nederlands vertaald in het volgende artikel: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/nieuwe-jaarkaarten-disneyland-paris. Dit artikel zal verder worden aangepast als Disney meer informatie bekendmaakt. Als er vragen zijn, dan hoor ik die graag!

    Groetjes,
    Lars
  • Dank je, Hugo, voor de toelichting.
    Wat ik me ook nog afvroeg, ik begrijp dat je tot 29 maart nog de bestaande Passeport Annuel online kan kopen. En dat, wanneer je een kaart uiterlijk 28 maart online aanschaft, je de voucher thuis uit moet printen. Deze geeft op een dag toegang tot de parken en met de voucher moet je die dag naar het bureau Passeport Annuel gaan. Dit moet uiterlijk 6 maanden na de online aankoop, de geldigheid van je nieuwe Passeport Annuel begint pas te lopen als je de voucher omruilt voor een echte pas.

    Maar als je momenteel al in bezit bent van een Passeport Annuel (verloopt in augustus 2017) en je koopt online een `oude jaarpas’ voor 29 maart a.s., loopt de nieuwe dan aansluitend door vanaf de laatste geldigheidsdag van je huidige Passeport Annuel? En als je de Passeport Annuel voucher inlevert om te verlengen, krijg je dan ook de 6 extra maanden gratis?

    Hoi Maria-Anna,

    Het is niet mogelijk om een nieuwe jaarkaart buiten de verlengperiode aan te schaffen als je huidige jaarkaart nog geldig is. De aanschaf per E-voucher is alleen voor nieuwe jaarkaarthouders. Bestaande jaarkaarthouders kunnen alleen via de post of ter plaatse verlengen.

    Groetjes,
    Lars
  • Dank je wel, Lars, voor de uitleg!
  • Hoi Lars. Even een aanvullende vraag op bovenstaand. Onze jaarkaarten lopen in aug af. Als ik een nieuwe e-voucher koop en deze wissel ik in sept in ( eerst huidige jaarkaarten laten verlopen) kan dat wel?
  • Als je huidige jaarkaart dan verlopen is en de voucher valt nog binnen de zes maanden geldige inwisseltermijn, dan kan dat gewoon.
  • Hoi Lars. Even een aanvullende vraag op bovenstaand. Onze jaarkaarten lopen in aug af. Als ik een nieuwe e-voucher koop en deze wissel ik in sept in ( eerst huidige jaarkaarten laten verlopen) kan dat wel?

    Hoi magicmama,

    Nee dat is niet mogelijk. Op dit moment heb je namelijk al een jaarkaart in je bezit, dus op het moment dat je nu (vóór 29 maart 2017) een 'oude' jaarkaart als E-voucher aanschaft, dan heb je nog steeds een geldige jaarkaart in je bezit en wordt deze geweigerd, ook al lever je de voucher pas ná de vervaldatum in. Anders zou iedereen, waarvan de jaarkaart in de komende 6 maanden vervalt, nu nog een E-voucher kunnen aanvragen en dat is niet mogelijk.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars,

    zou het wel kunnen als je je voucher via dlp-kaarten.nl koopt?
  • Hugo zei:

    Lars,

    zou het wel kunnen als je je voucher via dlp-kaarten.nl koopt?

    Hoi Hugo,

    Dat zou ik niet durven zeggen. Dit zijn de regels die Disney zelf hanteert en het lijkt mij dat ook derde partijen zich hieraan moeten houden, maar zeker weet ik het niet.

    Groetjes,
    Lars
  • maart 2017 aangepast
    Goedemiddag!

    Wij gaan over 1,5 week :) naar DLP. Wij willen een dagticket aanschaffen en daarna deze gaan upgraden naar een abbonnement.

    Als ik het goed begrijp, moeten we een Magic Flex ticket kopen, en deze verrekenen ze dan bij aanschaf van het abonnement. We hebben al jaarkaarthouders gevonden, die ons kunnen helpen aan 10% korting (en voor henzelf stempels).

    Als we kijken naar het bestellen van dagtickets:
    Je wordt doorgelinkt naar de site van Disney (als je magic flex aanklikt op de site van Discover the Magic),
    En dan moet je kiezen of je een 1 dag/1 park of 1 dag/ 2 parken een dagticket wil.

    Maakt het nog verschil welke je dan neemt? We willen natuurlijk wel dat de aanschaf van dat dagticket verrekend wordt..!!!

    Groetjes Anne en Michel
  • Goedemiddag!

    Wij gaan over 1,5 week :) naar DLP. Wij willen een dagticket aanschaffen en daarna deze gaan upgraden naar een abbonnement.

    Als ik het goed begrijp, moeten we een Magic Flex ticket kopen, en deze verrekenen ze dan bij aanschaf van het abonnement. We hebben al jaarkaarthouders gevonden, die ons kunnen helpen aan 10% korting (en voor henzelf stempels).

    Als we kijken naar het bestellen van dagtickets:
    Je wordt doorgelinkt naar de site van Disney (als je magic flex aanklikt op de site van Discover the Magic),
    En dan moet je kiezen of je een 1 dag/1 park of 1 dag/ 2 parken een dagticket wil.

    Maakt het nog verschil welke je dan neemt? We willen natuurlijk wel dat de aanschaf van dat dagticket verrekend wordt..!!!

    Groetjes Anne en Michel

    Hoi Anne en Michel,

    Het maakt niet uit of je een dagkaart aanschaft voor één park of voor twee parken. Beide varianten worden geaccepteerd bij de upgrade naar een jaarkaart. Bestel de Magic Flex tickets eenvoudig online en ontvang ze als E-tickets per mail zodat je niet meer in de rij hoeft te staan bij de kassa: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/tickets-paris. Vervolgens kun je direct doorlopen naar Bureau Passeport Annuel voor de jaarkaarten.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Weet jij toevallig al of de blockdagen nog steeds vervallen van de nieuwe jaarkaarten met een verblijf on site?
  • Hoi Lars,

    Weet jij toevallig al of de blockdagen nog steeds vervallen van de nieuwe jaarkaarten met een verblijf on site?

    Hoi magicmama,

    Daar is helaas nog geen informatie over. Ik heb nog een aantal vragen uitstaan bij Disney wat betreft de nieuwe jaarkaarten. Of de blockdagen vervallen bij een verblijf in de Disney hotels is daar één van. Helaas zijn ze in Parijs niet zo snel met beantwoorden ;-)

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Bedankt voor je snelle antwoord. Dan wacht ik het nog even af. We gaan begin juli verlengen dus heb gelukkig nog even.
  • Hoi Lars,

    Even een vraagje.
    1 van de voordelen van de jaarkaart Magic Plus is dat je gebruik kunt maken van het bagagedepot.
    Wat houdt dit precies in?
    Er staat een cijfertje (15) achter, maar we kunnen nergens vinden wat dit dan betekent.

    Groetjes
  • Hoi Lars,

    Even een vraagje.
    1 van de voordelen van de jaarkaart Magic Plus is dat je gebruik kunt maken van het bagagedepot.
    Wat houdt dit precies in?
    Er staat een cijfertje (15) achter, maar we kunnen nergens vinden wat dit dan betekent.

    Groetjes

    Hoi annevandelindeloof,

    Dat is dezelfde service als voorheen met een Dream jaarkaart: maximaal 2 items per dag gratis op laten bergen bij Storage Service (aan de rechterzijde van de ingang van beide parken).

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo, even een vraagje.
    Ik heb gisteren m'n jaarkaarten terug gekregen :)

    Ze zijn gewoon netjes met 1 jaar verlengd naar een dream kaart.
    Omdat deze met Parrimage verlengd zijn, staat er nu dus 0 euro op de kaart.

    Als ik deze zou willen upgraden naar Infinity. Betaal ik dan de volle mep, 399 euro (het verschil van huidige naar nieuwe kaart).
    Of betaal ik de upgrade (dacht iets van 187 euro gelezen te hebben).
  • Hoi Stefan,

    Dan betaal je het verschil tussen de "winkelprijs" en de prijs op je jaarkaart. In jouw geval dus €399.
  • Okee bedankt, dat wordt dus mooi de Dream houden :)
  • Hallo,

    Ik heb ook eens een vraag in verband met de nieuwe paspoorten.
    Momenteel heb ik dream-paspoort dat geldig is tot augustus 2018. Mijn formulier van parrainage is ook vol dus in augustus 2018 kan ik mijn paspoort met nog een jaar verlengen. Nu ben ik aan het overwegen om misschien te upgraden naar één van de nieuwe paspoorten. Dus dan betaal ik het verschil tussen de prijs van mijn dream en van de nieuwe pas. Maar telt mijn parrainage dan ook op het nieuwe paspoort? Dus als ik nu upgrade en dan in augustus 2018 mijn parrainage gebruik, telt dit dan voor dit nieuwe paspoort of enkel voor een dream?

    Hopelijk snap je wat ik bedoel.
  • Hoi Inez,

    een parrainageformulier levert een jaar gratis op van de jaarkaart die je hebt op het moment van het sparen van de stempels. Daarom staat er op het parrainageformulier ook een veld waar aangegeven wordt welke jaarkaart je op dat moment hebt.
    Je Dreamjaarkaart nu upgraden naar een Infinity-jaart levert je in augustus 2018 dus geen nieuwe Infinity-jaarkaart op, maar een Magic Plus-jaarkaart omdat dat het equivalent is van de huidige Dream-jaarkaarten.
  • Hugo zei:

    Hoi Inez,

    een parrainageformulier levert een jaar gratis op van de jaarkaart die je hebt op het moment van het sparen van de stempels. Daarom staat er op het parrainageformulier ook een veld waar aangegeven wordt welke jaarkaart je op dat moment hebt.
    Je Dreamjaarkaart nu upgraden naar een Infinity-jaart levert je in augustus 2018 dus geen nieuwe Infinity-jaarkaart op, maar een Magic Plus-jaarkaart omdat dat het equivalent is van de huidige Dream-jaarkaarten.

    Heel erg bedankt voor je snelle antwoord. :)
  • Even een vraag, aankomend augustus loopt mijn dream af. Ik wil deze verlengen en waarschijnlijk voor een infinity gaan. Krijg ik dan de extra maanden die bij verlenging gelden? (4maanden)
  • Hoi magicmama,

    je doet dan feitelijk twee dingen: eerst verlengen, dan upgraden.
    Bij verlengen in de twee maanden vóór het aflopen van je huidige kaart, krijg je inderdaad 4 maanden gratis. Daarvoor betaal je de prijs van de Magic Plus (want dat is de nieuwe variant van de Dream).
    Vervolgens kun je upgraden naar de Infinity, je betaalt dan het verschil tussen de Magic Plus en de Infinity. De einddatum van de Infinity is dan gelijk aan die van de Magic Plus (dus 16 maanden na afloop van je huidige Dream).
  • Hoi Hugo,

    Bedankt voor je reactie. Helemaal super.
  • Hoi,

    Wij willen in de mei vakantie met 4 personen naar DLP en willen dan ook 4 Discovery kaarten aanschaffen.
    Nu lees ik alleen dat je daar de 2 en 3e dag na aanschaf niet mee het park in mag.
    Is het moegelijk dit te omzeilen door 4x een 2daags kaart te kopen en deze op de laatste dag te laten verrekenen met de Discovery kaarten?

    Alvast bedankt!
  • Je mag alleen eendaagse kaarten laten verrekenen bij de aanschaf van een jaarkaart, dus geen meerdaagse kaarten of kaarten die bij een arrangement horen.
Log In of Registreer om te reageren.