Aandelen Euro Disney S.C.A.

15791011

Reacties

  • Rick zei:

    Hallo,

    Goed nieuws & (mogelijk) slecht nieuws:
    http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/overnamebod-the-walt-disney-company-disneyland-paris

    Dus ik kan straks bericht via mijn bank verwachten?

    Ben heel benieuwd over een eventueel vervolg van de Salon Mickey en andere Shareholders Club faciliteiten.
    (en eventuele sluitingsdatum)

    Hoi Rick,

    In de komende weken zal duidelijk worden wat er precies met de Shareholders Club gaat gebeuren. Als The Walt Disney Company alle aandelen in haar bezit krijgt, dan is er geen nut meer voor de club. Als Disney een overnamebod doet op de aandelen, dan ontvang je inderdaad bericht van de bank.

    Groetjes,
    Lars
  • Als je geen aandelen meer hebt blijft je kaart dan geldig tot de shareholdersclub bestaat?

    Ben je verplicht om ze te verkopen?
  • mieke zei:

    Als je geen aandelen meer hebt blijft je kaart dan geldig tot de shareholdersclub bestaat?

    Ben je verplicht om ze te verkopen?

    Hoi Mieke,

    Normaal gesproken blijft de Shareholders Club Card geldig, ook al verkoop je naderhand de aandelen. Alleen bij een vernieuwing van de kaart is weer een bewijs van aandelen nodig. Het is echter onduidelijk wat er nu met de club gebeurt als The Walt Disney Company de volledige overname van Disneyland Paris heeft afgerond. Hier zal binnenkort meer informatie over worden gepubliceerd.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik had vandaag email gestuurd om een tijdelijke memberkaart te ontvangen maar ik heb een email terug gekregen dat er geen tijdelijke kaarten meer uitgegeven worden. Dat het nu zo'n kaart met magneetband ofzo is die door de kassa's gehaald wordt... Ze zeiden ook dat mijn kaart deze week opgestuurd wordt maar ik vrees dat deze niet op tijd zal zijn voor onze eerste Disney trip van het jaar...
  • Hoi allemaal,

    Meer informatie over de toekomst van het aandeel 'Euro Disney S.C.A.' en de Shareholders Club zal op 31 maart worden gegeven tijdens een aandeelhoudersvergadering in Disney's Hotel New York.

    Groetjes.
    Lars
  • Hallo,

    Vandaag mijn memberkaart ontvangen. Wat de restaurants betreft, klopt het dat je alleen korting krijgt in de a la carte restaurants en buffetrestaurant en niet in de counterrestaurants behalve de Sandwichbar in Disney Village?

    Waar is Salon Mickey juist gelokaliseerd buiten het park?

    Groetjes,
    Mieke
  • mieke zei:

    Hallo,

    Vandaag mijn memberkaart ontvangen. Wat de restaurants betreft, klopt het dat je alleen korting krijgt in de a la carte restaurants en buffetrestaurant en niet in de counterrestaurants behalve de Sandwichbar in Disney Village?

    Waar is Salon Mickey juist gelokaliseerd buiten het park?

    Groetjes,
    Mieke

    Hoi Mieke,

    Wat betreft de korting in de restaurants: deze is inderdaad alleen beschikbaar in restaurants met buffetservice of tafelbediening. Salon Mickey ligt naast Guest Relations en Storage Service aan de rechterzijde van de ingang van het Disneyland Park.

    Groetjes,
    Lars
  • Ff voor mij ter informatie.. Wat houdt in als je aandelen heb? Hoeveel kost het, wat krijg je extra?
  • dotty03 zei:

    Ff voor mij ter informatie.. Wat houdt in als je aandelen heb? Hoeveel kost het, wat krijg je extra?

    Hoi dotty03,

    Alle informatie en voordelen van de Shareholders Club zijn hier te vinden: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/diensten-services-paris/shareholders-club-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi allemaal,

    Even een update van Bob Iger (CEO van The Walt Disney Company) zelf: Op 29 maart worden de officiële overnamedocumenten ter goedkeuring overhandigd aan 'Autorité des marchés financiers' (AMF) die uiterlijk 19 april 2017 met de goedkeuring komt. Vanaf 21 april krijgen alle aandeelhouders tot 19 mei de mogelijkheid om hun aandelen voor €2 per aandeel te verkopen aan The Walt Disney Company. Als Disney vervolgens 95% of meer van de aandelen Euro Disney S.C.A. in haar bezit heeft, dan volgt een volledige overname.

    Meer informatie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/overnamebod-the-walt-disney-company-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Alvast bedankt voor de duidelijke info. Denk je dat verkopen aan 2€ de interessantste optie zal zijn, of zal de waarde na 19 mei nog meer stijgen?
    Alvast bedankt!

    Groeten,
    Daan
  • daan zei:

    Hoi Lars,

    Alvast bedankt voor de duidelijke info. Denk je dat verkopen aan 2€ de interessantste optie zal zijn, of zal de waarde na 19 mei nog meer stijgen?
    Alvast bedankt!

    Groeten,
    Daan

    Hoi Daan,

    Mij lijkt dat die €2 de beste optie is. Als Disney de resterende aandelen moet overnemen als ze 95% of meer hebben, dan zal dat waarschijnlijk voor minder zijn, maar zeker weten doe je dat nooit. Het is voor de toekomst van Disneyland Paris wel belangrijk dat Disney de volledige controle krijgt. Ik ga mijn aandelen in ieder geval voor die €2 verkopen.

    Groetjes,
    Lars
  • Vandaag gebeld met reserveringslijn en toen ze vroegen of ik ontbijt wilde, zei ik dat ik wel in Salon Mickey zou ontbijten en toen zeiden ze mij, als het tegen dan nog bestaat...
    Kan dus zijn dat Salon Mickey en alle andere voordelen van de Shareholdersclub vlug voorbij kunnen zijn.
  • mieke zei:

    Vandaag gebeld met reserveringslijn en toen ze vroegen of ik ontbijt wilde, zei ik dat ik wel in Salon Mickey zou ontbijten en toen zeiden ze mij, als het tegen dan nog bestaat...
    Kan dus zijn dat Salon Mickey en alle andere voordelen van de Shareholdersclub vlug voorbij kunnen zijn.

    Hoi mieke,

    Ja, Disney kan de Shareholders Club in principe op ieder moment opheffen. Als alles volgens plan verloopt, dan is 19 mei op dit moment de laatste dag dat aandeelhouders hun aandelen aan The Walt Disney Company kunnen terug verkopen. Heeft Disney dan 95% of meer van de aandelen Euro Disney S.C.A. in handen, dan komt de Shareholders Club per 20 mei te vervallen.

    Groetjes,
    Lars
  • Ter info nav de aankondiging vandaag. Je kunt je aandelen gewoon houden totdat TWDC met hun actie 95% behaald.. In het geval dat ze dat behalen, krijg je dezelfde waarde van 2 euro, ook al ben je eerder er niet mee akkoord gegaan.

    Ik behoud dus mijn aandelen in de hoop dat Salon Mickey en de shareholdersclub daardoor blijft bestaan.
  • Hoi allemaal,

    Ter info: Morgen zal er meer informatie bekend worden gemaakt over deze 'tender offer' tijdens de aandeelhoudersvergadering. Wij zullen daarna zo snel mogelijk een Nederlands artikel schrijven over de gang van zaken betreffende de overname van Euro Disney S.C.A. door The Walt Disney Company en wat dit - eventueel - betekent voor de Shareholders Club.

    Groetjes,
    Lars
  • Is er al nieuws over de vergadering? Ik zie op de Shareholders site in elk geval alleen nog maar de draft staan.
  • Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort situaties?

    Ik ben een volkomen leek op het gebied van aandelen, en weet niet of het nou nog interessant is om de aandelen aan te houden.

    Als ik het dus goed begrijp is er een overname bod van TWDC om elk aandeel voor €2.00 over te nemen (zoizo al winst voor de meeste van ons), mocht TWDC dan een totaal van 95% van alle aandelen in bezit hebben kunnen ze een aanvraag doen om "Euro Disney S.C.A." op te heffen en de laatste 5% verplichten om hun aandelen te verkopen.

    Hebben sommige van ons hier ervaring mee, gaat die verplichte verkoop (laatste 5%) misschien nog wel meer op leveren dan die €2.00 ? Of kunnen ze ook een veel lager bedrag geven, omdat je dan toch verplicht bent ze te verkopen? Of zie ik het helemaal verkeerd en gaat dit proces heel anders ?

    Groetjes,
    Bob
  • Bobson zei:

    Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort situaties?

    Hebben sommige van ons hier ervaring mee, gaat die verplichte verkoop (laatste 5%) misschien nog wel meer op leveren dan die €2.00 ? Of kunnen ze ook een veel lager bedrag geven, omdat je dan toch verplicht bent ze te verkopen? Of zie ik het helemaal verkeerd en gaat dit proces heel anders ?

    Groetjes,
    Bob

    Het gaat sowieso niet meer op leveren, volgens mij moet je gewoon die 2 euro accepteren.

    Ik kijk het ook nog even aan maar ik denk dat we gewoon moeten accepteren dat de shareholdersclub sowieso exit is inclusief de voordelen.

    Wat ik sowieso erg jammer vind in combinatie met de versoberde jaarkaarten.
  • Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet om zijn aandelen te verkopen.

    Je krijgt nog 10 jaar alle voordelen van de club inclusief Salon Mickey, toch mooi geschenk!

    Ik ben er alleszins blij mee, wie zegt dat je binnen 10 jaar nog frequent naar Disneyland zal gaan, ik ben daar niet van overtuigd (van mijzelf dan) :-)
  • april 2017 aangepast
    mieke zei:

    Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet om zijn aandelen te verkopen.

    Je krijgt nog 10 jaar alle voordelen van de club inclusief Salon Mickey, toch mooi geschenk!

    Ik ben er alleszins blij mee, wie zegt dat je binnen 10 jaar nog frequent naar Disneyland zal gaan, ik ben daar niet van overtuigd (van mijzelf dan) :-)

    Dat heb ik nog niet gehoord, ik heb ook nog geen bericht ontvangen over de voortgang of verplichte verkoop (terwijl ik normaal altijd mails kreeg). De laatste mail die ik heb is het kwartaal overzicht.
  • Ja ik weet het al van vrijdag, staat op het internet en zonet een bericht gehad van de shareholdersclub waar het zwart op wit op papier staat dat je alle voordelen behoudt gedurende 10 jaar.
  • Dat zou wel mooi zijn, ik wacht de mail dan maar af.
  • stukje over de 10 jaar verlenging uit de mail.

    "As announced at the General Meeting, all active members of the Shareholders Club as of March 31, 2017 will benefit from a 10-year extension of their card, as from the end of the operations.

    By the end of the operations:

    All the cards expiring by the end of the operations will automatically be extended and re-magnetized, without any action on your part. Thank you to keep your active card and to note take into account any expiration date written on this card.

    The benefits and services will remain unchanged.

    At the end of the operations:

    A new card will be delivered to all active members, valid 10 years, without any action on your part. This card will grant you the same advantages and services as previously."
  • Maar wat gebeurt er als je straks die aandelen verkoopt. Blijf je dan wel de voordelen houden van de shareholdersclub? Ik heb de mail ook gehad, maar nog niks officieel gehoord om mijn aandelen te verkopen. Hoe gasat dat dan?
  • Ik heb nog steeds geen mail gehad :( .

    Volgens mij gaat het op de zelfde manier als de vorige keer (met de tender offer), in mijn geval kreeg ik de optie bij mijn bank (Alex) om er bij te kopen en werd automatisch het juiste aantal genomen.
  • Zoals ik de mail begrijp is dit een verlenging van iedereen zijn lidmaatschap, ongeacht wat er gaat gebeuren met de aandelen. Alle leden van dit moment blijven de komende 10 jaar lid, ook als het bedrijf van de beurs is gehaald.

    "Al houdt Disney wel de optie open om er later alsnog mee te stoppen dmv:
    Reminder on the modifications of the Shareholders Club general conditions

    Euro Disney S.C.A. reserves the right to modify without prior notice the general conditions and/or the eligibility conditions and/or the characteristics of the Shareholders Club, including the different types and levels of offers and discounts proposed to the members of the Shareholders Club.

    Euro Disney S.C.A. also reserves the right to terminate Shareholders Club activities for any reason and at any moment, in which case it commits to honor all reservations made up to and including the dates benefiting from a Shareholders Club discount."

    Maar dat is gewoon standaard juridische tekst.
  • Maar wat gebeurt er als je straks die aandelen verkoopt. Blijf je dan wel de voordelen houden van de shareholdersclub? Ik heb de mail ook gehad, maar nog niks officieel gehoord om mijn aandelen te verkopen. Hoe gasat dat dan?

    Hoi liesbeth1012,

    Jazeker. Alle mensen die op 31 maart 2017 lid waren van de Shareholders Club, krijgen een nieuw pasje dat 10 jaar geldig is, ongeacht of je straks de aandelen aan Disney verkoopt of niet. Het is belangrijk voor de toekomst van Disneyland Paris dat The Walt Disney Company alle aandelen in handen krijgt. Zo kan er flink geïnvesteerd worden en krijgen we Amerikaans budget voor nieuwe attracties. Ik adviseer iedereen dan ook om de aandelen vanaf eind april aan Disney te verkopen. Je ontvangt hiervoor bericht van de bank waar je de aandelen hebt gekocht. Eerst moet de autoriteit financiële markt van Frankrijk nog akkoord geven. De voordelen van de Shareholders Club (kortingen en Salon Mickey) blijven gewoon bestaan.

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt, dan wacht ik het bericht van de bank af. En ik zal ze dan ook verkopen, ga ik van dat bedrag naar dlp om 25 jarig jubileum te vieren.
  • Haha, ja dat is wel te doen. Ik heb met die anti-dilution flink wat aandelen opgebouwd.
Log In of Registreer om te reageren.