Familiekorting bij aanschaf/verlenging jaarkaart

oktober 2012 aangepast in Tickets & Jaarkaarten
Hallo allemaal,
het staat vast al ergens vermeld, maar ik kan het niet meer vinden, vandaar dat ik een nieuwe vraag stel. Wij zijn van plan om 28 dec t/m 1 jan. naar Disney te gaan, en daar de Dream jaarkaart aan te schaffen. Ons eigen gezin bestaat uit 6 personen, dan kunnen we toch 20% familiekorting krijgen? Is deze te combineren met de korting die iemand met een jaarkaart ons kan geven? Dacht van niet, maar wil het even zeker weten.
Mijn zwager en neefje gaan ook mee, en gaan ook een jaarkaart aanschaffen, voor hen kan dan evt. wel die korting gegeven worden door iemand met een jaarpas? Ik weet dat we zelf geen korting kunnen geven (pas na 2 maanden toch?). Hoe werkt het geven van die korting precies? We hebben nog geen idee hoe laat we gaan aankomen in Disney op de 28e, moeten natuurlijk ook nog inchecken in de door ons gehuurde stacaravan op een camping op ong. 15 km afstand.
Groetjes,
Esther
«13

Reacties

  • estmar zei:


    Hallo allemaal,
    het staat vast al ergens vermeld, maar ik kan het niet meer vinden, vandaar dat ik een nieuwe vraag stel. Wij zijn van plan om 28 dec t/m 1 jan. naar Disney te gaan, en daar de Dream jaarkaart aan te schaffen. Ons eigen gezin bestaat uit 6 personen, dan kunnen we toch 20% familiekorting krijgen? Is deze te combineren met de korting die iemand met een jaarkaart ons kan geven? Dacht van niet, maar wil het even zeker weten.
    Mijn zwager en neefje gaan ook mee, en gaan ook een jaarkaart aanschaffen, voor hen kan dan evt. wel die korting gegeven worden door iemand met een jaarpas? Ik weet dat we zelf geen korting kunnen geven (pas na 2 maanden toch?). Hoe werkt het geven van die korting precies? We hebben nog geen idee hoe laat we gaan aankomen in Disney op de 28e, moeten natuurlijk ook nog inchecken in de door ons gehuurde stacaravan op een camping op ong. 15 km afstand.
    Groetjes,
    Esther

    Hoi Esther,
    Bij de aanschaf van minimaal 5 jaarkaarten voor leden van hetzelfde gezin (wonend op hetzelfde adres) krijgt iedere jaarkaarthouder inderdaad 20% korting. Deze korting is alleen met de Shareholders Club Card korting voor jaarkaarthouders te combineren, niet met de 10% parrainage korting.
    Nieuwe jaarkaarthouders kunnen vanaf de 2e maand korting geven en sparen voor stempels. Voor het ontvangen van die 10% korting spreek je af met een bestaande jaarkaarthouder en gaat vervolgens samen met hem/haar naar een kantoor van Bureau Passeport Annuel om alles af te handelen. De nieuwe jaarkaarthouder krijgt 10% korting op een jaarkaart naar keuze en de bestaande jaarkaarthouder een stempel.
    In het speciale 'Korting op jaarkaarten'-topic (http://www.discoverthemagic.nl/forum/jaarkaarten/korting-op-jaarkaarten/) kun je aan oproep plaatsen en vragen of er iemand in de parken is als jullie willen gaan om korting te geven.
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor je antwoord Lars (en sorry voor het late antwoord). Nog een vraagje; moeten we een pasfoto meenemen voor de jaarkaarten? Of maken ze daar ter plekke een foto?
    Heb heel veel zin in ons tripje, en ik kan niet wachten om het mijn kinderen te vertellen. Komende zondag gaan we het ze vertellen, dan zijn we 12,5 jaar getrouwd en ter ere daarvan gaan we dan eind deze maand naar Disneyland Parijs. De afgelopen 1,5 week hebben de kinderen al mysterieuze kaarten ontvangen met letters erop, en zondag mogen ze dan (samen met hun neefje dat ook meegaat) gaan puzzelen waar de letters op slaan. Ben zoooo benieuwd naar hun reacties!!
    Groetjs,
    Esther
  • estmar zei:


    Bedankt voor je antwoord Lars (en sorry voor het late antwoord). Nog een vraagje; moeten we een pasfoto meenemen voor de jaarkaarten? Of maken ze daar ter plekke een foto?
    Heb heel veel zin in ons tripje, en ik kan niet wachten om het mijn kinderen te vertellen. Komende zondag gaan we het ze vertellen, dan zijn we 12,5 jaar getrouwd en ter ere daarvan gaan we dan eind deze maand naar Disneyland Parijs. De afgelopen 1,5 week hebben de kinderen al mysterieuze kaarten ontvangen met letters erop, en zondag mogen ze dan (samen met hun neefje dat ook meegaat) gaan puzzelen waar de letters op slaan. Ben zoooo benieuwd naar hun reacties!!
    Groetjs,
    Esther

    Geen probleem, Esther! Nee, je hoeft geen pasfoto's mee te nemen, die worden ter plekke gemaakt bij Bureau Passeport Annuel. Vergeet niet je identiteitsbewijzen mee te nemen. Wat een super leuk idee om het de kids zo te vertellen. Benieuwd naar hun reacties!
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor je antwoord. Zal ook bewijsstukken mee nemen dat we op hetzelfde adres wonen zodat we de korting kunnen krijgen. ID-bewijzen hebben we uiteraard bij ons (altijd als we naar het buitenland gaan ;-) ).
    Vanmorgen verteld aan de kinderen, ze mochten allemaal voor zich puzzelen en uiteindelijk gezamenlijk het antwoord geven. Ze waren helemaal door het dolle heen, en kunnen niet wachten!! Ze vinden het helemaal geweldig dat we er met oud & nieuw zullen zijn.
    Groetjes,
    Esther
  • estmar zei:


    Bedankt voor je antwoord. Zal ook bewijsstukken mee nemen dat we op hetzelfde adres wonen zodat we de korting kunnen krijgen. ID-bewijzen hebben we uiteraard bij ons (altijd als we naar het buitenland gaan ;-) ).
    Vanmorgen verteld aan de kinderen, ze mochten allemaal voor zich puzzelen en uiteindelijk gezamenlijk het antwoord geven. Ze waren helemaal door het dolle heen, en kunnen niet wachten!! Ze vinden het helemaal geweldig dat we er met oud & nieuw zullen zijn.
    Groetjes,
    Esther

    Graag gedaan, Esther! Geweldig om te horen dat de surprise geslaagd was. Niets is leuker dan een reis naar Disneyland cadeau doen. Alvast veel plezier!
    Groetjes,
    Lars
  • Bij de aanschaf van minimaal 5 jaarkaarten voor leden van hetzelfde gezin (wonend op hetzelfde adres) krijgt iedere jaarkaarthouder inderdaad 20% korting. Deze korting is alleen met de Shareholders Club Card korting voor jaarkaarthouders te combineren, niet met de 10% parrainage korting.
    Lars, ik dacht dat je de shareholderskorting niet meer mocht combineren met de familiekorting?
    Als het wel kan weet ik al wat ik voor mijn verjaardag wilSmile
  • Anneke zei:


    Bij de aanschaf van minimaal 5 jaarkaarten voor leden van hetzelfde gezin (wonend op hetzelfde adres) krijgt iedere jaarkaarthouder inderdaad 20% korting. Deze korting is alleen met de Shareholders Club Card korting voor jaarkaarthouders te combineren, niet met de 10% parrainage korting.
    Lars, ik dacht dat je de shareholderskorting niet meer mocht combineren met de familiekorting?
    Als het wel kan weet ik al wat ik voor mijn verjaardag wilSmile

    Hoi Anneke,
    De aandeelhouderskorting mag als enigste met de familiekorting worden gecombineerd (in totaal dus 35% korting), voor de rest zijn combinaties niet mogelijk. De korting is tevens mogelijk bij verlenging, maar alleen als er wordt gekozen voor een betaalde verlenging van 1 jaar (niet geldig in combinatie met de 6 maanden extra gratis aanbieding die je standaard bij een verlenging krijgt).
    Groetjes,
    Lars
  • Oke, ik had ergens gelezen dat het was afgeschaft, maar dan loont het wel de moeite om wat aandelen te kopen en lid te wirden van de shareholdersclub
  • Hoi allemaal,
    Toch nog een vraagje vanaf mijn kant. Wij gaan nu ook 5 jaarkaarten bestellen voor ons gezin en hebben dus recht op de familiekorting. Nu is mijn vraag hoe ik kan beweijzen dat we op hetzelfde adres wonen? Ze krijgen zelf nog geen post, hebben jullie een idee?
    Alvast bedankt
    Groeten
    vincent
  • vbootje zei:


    Hoi allemaal,
    Toch nog een vraagje vanaf mijn kant. Wij gaan nu ook 5 jaarkaarten bestellen voor ons gezin en hebben dus recht op de familiekorting. Nu is mijn vraag hoe ik kan beweijzen dat we op hetzelfde adres wonen? Ze krijgen zelf nog geen post, hebben jullie een idee?
    Alvast bedankt
    Groeten
    vincent

    Hoi Vincent,
    Ik neem aan dat je jullie kinderen bedoelt? Als het goed is staan zij dan in jullie paspoort of hebben een eigen identiteitsbewijs waaruit kan worden opgemaakt dat het jullie kinderen zijn. Dit is voldoende informatie. Het gaat met name om volwassenen die bewijs moeten leveren dat ze samen op één adres wonen.
    Groetjes,
    Lars
  • Wij zijn een gezin van 5 mensen, ik begreep dat wij dan 20% korting krijgen op een Dream Jaarkaart.
    Maar ik begrijp ook dat we via andere mensen met een jaarkaart 10% korting kunnen krijgen.
    Kunnen deze twee kortingen bij elkaar opgeteld worden, of heb ik alleen recht op 20% of 10% ?
  • LadyB zei:


    Wij zijn een gezin van 5 mensen, ik begreep dat wij dan 20% korting krijgen op een Dream Jaarkaart.
    Maar ik begrijp ook dat we via andere mensen met een jaarkaart 10% korting kunnen krijgen.
    Kunnen deze twee kortingen bij elkaar opgeteld worden, of heb ik alleen recht op 20% of 10% ?

    Hoi LadyB,
    Bij aanschaf van 5 of meer jaarkaarten door één gezin, wonend op hetzelfde adres, krijg je inderdaad 20% korting. De 10% korting via parrainage (bestaande jaarkaarthouder) is hiermee niet te combineren. Het is óf de familiekorting, óf de parrainagekorting.
    Groetjes,
    Lars
  • Vergeet ook niet, dat je een document nodig hebt van je gemeente, dat jullie effectief alle 5 familie zijn/op dat adres wonen.
  • Hallo Lars,
    Momenteel hebben wij 6dreampassen voor het gezin. Wij moeten deze nu verlengen. Er zijnverschillende opties.
    1. De 6 kaarten vernieuwen en 20% korting krijgen. Dan zijn deze geldig voor 18 maanden.
    2. Aandelen erbij kopen voor 2 personen. Dan hebben we een familiekorting van 20 % + shareholder korting 15% (1x 5passen en 1 afzonderlijk)
    Maar ik las daarnet dat deze dan maar 12 maanden geldig zijn.
    3. Optie 3( daar we een samengesteld gezin zijn en niet alle kinderen altijd meekunnen)
    Enkel maar 3 dreamkaarten verlengen ( zonder de familiekorting) maar met shareholderskorting 15 %. En mijnvraag is zijn deze dan geldig 12 of 18 maand. (Andere kinderen kunnen dan een vriendenticket krijgen aan 20 euro)
    Bedankt voor de replay.
    Groeten ariane
  • ariane zei:


    Hallo Lars,
    Momenteel hebben wij 6dreampassen voor het gezin. Wij moeten deze nu verlengen. Er zijnverschillende opties.
    1. De 6 kaarten vernieuwen en 20% korting krijgen. Dan zijn deze geldig voor 18 maanden.
    2. Aandelen erbij kopen voor 2 personen. Dan hebben we een familiekorting van 20 % + shareholder korting 15% (1x 5passen en 1 afzonderlijk)
    Maar ik las daarnet dat deze dan maar 12 maanden geldig zijn.
    3. Optie 3( daar we een samengesteld gezin zijn en niet alle kinderen altijd meekunnen)
    Enkel maar 3 dreamkaarten verlengen ( zonder de familiekorting) maar met shareholderskorting 15 %. En mijnvraag is zijn deze dan geldig 12 of 18 maand. (Andere kinderen kunnen dan een vriendenticket krijgen aan 20 euro)
    Bedankt voor de replay.
    Groeten ariane

    Hoi Ariane,
    De 18 maanden actie (6 maanden extra) is niet geldig in combinatie met andere kortingen. Wil je de jaarkaarten verlengen met 18 maanden, dan betaal je de volle prijs zonder korting.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Bij aanschaf van 5 kaarten voor een gezin wonend op het zelfde adres krijg je 20% korting, Ik moet kunnen aantonen dat iedereen op het zelfde adres woont.
    Wat voor een bewijs moet ik meenemen om te laten zien bij aanschaf jaarkaarten.
    Gr Suzan
  • suzan03 zei:


    Hallo,
    Bij aanschaf van 5 kaarten voor een gezin wonend op het zelfde adres krijg je 20% korting, Ik moet kunnen aantonen dat iedereen op het zelfde adres woont.
    Wat voor een bewijs moet ik meenemen om te laten zien bij aanschaf jaarkaarten.
    Gr Suzan

    Hoi Suzan,
    Het maakt niet uit wat voor bewijs je meeneemt, zolang ze maar per persoon hetzelfde adres kunnen zien. Dit kan een afschrift zijn van de bank waar het adres per persoon opstaat. Als er kinderen bij zijn die nog geen eigen identiteitsbewijs hebben, dan is het voldoende dat zij in jullie paspoort staan vermeld. Het gaat met name om het bewijs dat de volwassenen uit het gezelschap allemaal op hetzelfde adres wonen.
    Groetjes,
    Lars
  • Omdat ik geen bankafschriften wilde meenemen heb ik bij de gemeente een uittreksel uit het bevolkingsregister gehaald, daarop staan dan alle gezinsleden vermeldt.
    Lars, tegenwoordig mogen kinderen niet meer in de paspoorten van de ouders staan maar moeten ze een eigen paspoort of ID-kaart hebben.
    Groetjes,
    Esther
  • estmar zei:


    Omdat ik geen bankafschriften wilde meenemen heb ik bij de gemeente een uittreksel uit het bevolkingsregister gehaald, daarop staan dan alle gezinsleden vermeldt.
    Lars, tegenwoordig mogen kinderen niet meer in de paspoorten van de ouders staan maar moeten ze een eigen paspoort of ID-kaart hebben.
    Groetjes,
    Esther

    Goed om te horen, Esther! Bedankt voor deze aanvullende informatie.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    LadyB zei:


    Wij zijn een gezin van 5 mensen, ik begreep dat wij dan 20% korting krijgen op een Dream Jaarkaart.
    Maar ik begrijp ook dat we via andere mensen met een jaarkaart 10% korting kunnen krijgen.
    Kunnen deze twee kortingen bij elkaar opgeteld worden, of heb ik alleen recht op 20% of 10% ?

    Hoi LadyB,
    Bij aanschaf van 5 of meer jaarkaarten door één gezin, wonend op hetzelfde adres, krijg je inderdaad 20% korting. De 10% korting via parrainage (bestaande jaarkaarthouder) is hiermee niet te combineren. Het is óf de familiekorting, óf de parrainagekorting.
    Groetjes,
    Lars
    Hallo Lars,
    Als je 5 mensen aanbrengt wonend op hetzelfde adres en ze kiezen voor de 20 % familiekorting, krijg je dan wel de stempels ?
    grt,
    Oscar
  • ossio zei:


    Hallo Lars,
    Als je 5 mensen aanbrengt wonend op hetzelfde adres en ze kiezen voor de 20 % familiekorting, krijg je dan wel de stempels ?
    grt,
    Oscar

    Hoi Oscar,
    Nee, als de nieuwe jaarkaarthouders kiezen voor de 20% familiekorting, krijg jij als bestaande jaarkaarthouder geen stempels. Alleen als ze voor de 10% parrainage korting kiezen, krijg je stempels.
    Groetjes,
    Lars
  • Beste Lars,
    Wij zijn een gezin van 5 personen en wonen allemaal op hetzelfde adres. Als ik nou een uittreksel van de gemeente meeneem waarop ik aantoon wij inderdaad met 5 mensen daar wonen. ( gewoon ouders en drie zonen). Krijgen we dan 20% korting over alle5 de kaarten dus in principe 1 gratis? Het betreft de dreamkaarten. Graag hoor ik jevreactie hierop.
    Oja en tweede vraag,op de hoogtij dagen met kerst en Halloween kunnen we er ook gewoon in?
    Vriendelijke groeten AnneMarie
  • kippie zei:


    Beste Lars,
    Wij zijn een gezin van 5 personen en wonen allemaal op hetzelfde adres. Als ik nou een uittreksel van de gemeente meeneem waarop ik aantoon wij inderdaad met 5 mensen daar wonen. ( gewoon ouders en drie zonen). Krijgen we dan 20% korting over alle5 de kaarten dus in principe 1 gratis? Het betreft de dreamkaarten. Graag hoor ik jevreactie hierop.
    Oja en tweede vraag,op de hoogtij dagen met kerst en Halloween kunnen we er ook gewoon in?
    Vriendelijke groeten AnneMarie

    Beste AnneMarie,
    Met het uittreksel van de gemeente kun je inderdaad aantonen dat alle 5 personen op hetzelfde adres wonen. Je ontvangt dan 20% korting per jaarkaart, wat neerkomt op 1 jaarkaart gratis. De Dream jaarkaarten zijn 365 dagen per jaar geldig, ook tijdens Halloween en Kerst.
    Veel plezier met jullie jaarkaarten!
    Groetjes,
    Lars
  • hey
    wij zijn een gezin van 5 en gaan in oktober abb kopen met de 10% korting maar op de moment moeten wij er maar 3 kopen nr 4 in maart en nr 5 is in maart 2016 maar kunnen wij nu ook al de 20% krijgen op deze 3 kaarten of alleen wanneer je ze alle 5 samen koopt
    groetjes jessy
  • jessy84 zei:


    hey
    wij zijn een gezin van 5 en gaan in oktober abb kopen met de 10% korting maar op de moment moeten wij er maar 3 kopen nr 4 in maart en nr 5 is in maart 2016 maar kunnen wij nu ook al de 20% krijgen op deze 3 kaarten of alleen wanneer je ze alle 5 samen koopt
    groetjes jessy

    Hoi Jessy,
    De 20% familiekorting is alleen geldig bij het gelijktijdig aanschaffen van 5 of meer jaarkaarten door leden van hetzelfde gezin, wonend op hetzelfde adres. Een gespreide aanschaf is niet mogelijk met deze korting.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    wij gaan met 7 personen, kan de familie korting maar tot 5?
  • Bokkie zei:


    Hallo,
    wij gaan met 7 personen, kan de familie korting maar tot 5?

    Hoi Bokkie,
    De familiekorting geld pas van af 5 personen dus met 7 personen krijg je ook de familiekorting.
    Maar de 7 personen moeten wel allemaal op hetzelfde adres wonen, anders geld de korting niet.
    Groetjes Myriam
  • Bokkie zei:


    Hallo,
    wij gaan met 7 personen, kan de familie korting maar tot 5?

    Hoi Bokkie,
    De 20% Familiekorting is geldig vanaf 5 jaarkaarten, aangeschaft door leden van hetzelfde gezin, wonend op hetzelfde adres. De korting is alleen beschikbaar als alle familieleden dezelfde jaarkaart kiezen. Een combinatie maken is niet mogelijk.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,
    Wij zijn met 5 personen en denken erover een jaarkaart aan te schaffen. We zijn aandeelhouders dus komen we uit op een mooie korting van 35%Smile
    Nu durven wij het aan om lekker zonder de kids een dagje Disney te doen. Kunnen wij dan op die dag de jaarkaarten aanschaffen door de gegevens van de kids mee te nemen of moet echt iedereen aanwezig zijn?
  • Meara zei:


    Hallo Lars,
    Wij zijn met 5 personen en denken erover een jaarkaart aan te schaffen. We zijn aandeelhouders dus komen we uit op een mooie korting van 35%Smile
    Nu durven wij het aan om lekker zonder de kids een dagje Disney te doen. Kunnen wij dan op die dag de jaarkaarten aanschaffen door de gegevens van de kids mee te nemen of moet echt iedereen aanwezig zijn?

    Hoi Meara,
    Iedere jaarkaarthouder dient aanwezig te zijn bij de aanschaf van de jaarkaart in verband met de identiteitscontrole en de foto. Het is dus niet mogelijk om voor de kinderen een jaarkaart aan te schaffen zonder dat zij zelf aanwezig zijn.
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.