Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

1679111228

Reacties

• Ik ben blij te kunnen melden dat ik zonder probleem een EAC kreeg. Attest van mijn huisarts zei gewoon dat ik door medische problemen niet lang kan stilstaan. Er werden geen verdere vragen gesteld. Gelukkig maar want zelfs met de EAC heb ik behoorlijk afgezien van de pijn, weet niet of het binnen een aantal jaar nog lukt zonder rolstoel. Hun systeem vind ik wel goed doordacht, je hebt nog steeds een korte wachtrij te doen wat me minder schuldig liet voelen over het "voorbijsteken".
  • Lars,

Mijn dochter heeft al jaren jaarkaart en een groene pas en kan per keer een begeleider meenemen. Kan deze ook de VIP ruimte betreden als zij een infinty pas heeft.
    Hoor t graag.

Wendy
  • wendy zei:

Lars,

Mijn dochter heeft al jaren jaarkaart en een groene pas en kan per keer een begeleider meenemen. Kan deze ook de VIP ruimte betreden als zij een infinty pas heeft.
    Hoor t graag.

Wendy

Hoi Wendy,

Nee, dat is niet mogelijk. De VIP ruimte is enkel en alleen voor de Infinity jaarkaarthouder zelf. Er blijven gewoon vakken/plekken voor mindervalide bezoekers bestaan. Daar kan de begeleider wel mee.

Groetjes,
    Lars
  • Wie heeft er nog tips waar we aan moeten denken?
    Ik ga in oktober voor het eerst met de rolstoel naar disneyland en nu heb ik wel gelezen dat ik mijn invalidekaart moet meenemen maar waar moet ik nog meer aan denken?
  • Hoi Gernaerd,

dat vind ik een moeilijke vraag. In principe hoef je niets anders mee te nemen, behalve je goede humeur. Hou rekening met wachttijden bij alle attracties (er is, ook met een DPC/EAC, geen sprake van doorlopen-en-instappen en geef duidelijk aan wat je wel en niet zelf kunt.
    En verder - vooral genieten!
  • Genieten gaat sowieso lukken verheug me er erg op!
  • Hallo,
    Hoe werkt dat precies met de eisen van de brief? Ik heb een ongeluk gehad waardoor mijn ruggenweefsel schreef staat en ik niet lang kan staan. Is een brief van een manueel fysiotherapeut genoeg of moet de huisarts (die mij door gewezen heeft voor mijn revalidatie) dit bevestigen?
    Alvast bedankt
  • Hoi Esmeelief,

Het moet een brief van de huisarts zijn, in het Engels of Frans. In de brief moet staan wat er met je aan de hand is (hier kunnen artsen moeilijk over doen), een algemene beschrijving is meestal voldoende, dus in jouw geval ernstige rugklachten. Ook mag de brief niet ouder dan 3 maanden zijn.

Have fun in the happiest place in Europe :-)

grz

MJ
  • Hoi Esmeelief,

Kleine aanvulling (indien dat van toepassing is): laat duidelijk vermelden of je beperking tijdelijk is, of juist nooit meer zal verbeteren. Dat is een belangrijk criterium voor de keuze van een EAC of een DPC.
  • Bedankt voor de snelle reacties en de uitleg!
  • Beste,
    volgende maand gaan wij met ons gezin (2 volwassenen en 2 kinderen, waarvan 1 met Down Syndroom) naar disneyland Parijs. Als ik het goed begrijp kunnen we een Priority Card aanvragen aan de Donald Desk of City Hall. Ik wou echter eerst de 4 tickets voor ons gezin online bestellen, maar als ik bovenstaande reacties lees kan ik dit beter niet doen en ter plekke alle tickets kopen. Blijft de prijs voor het kind met handicap hetzelfde (tov online verkoop) en begrijp ik het goed dat 1 volwassene gratis mee binnen mag als begeleider? Want anders koop ik alle tickets gewoon online...
    Alvast bedankt.
  • april 2017 aangepast
    Hoi Geelen,

je betaalt niet minder of meer voor een kaart/jaarkaart van een EAC-DPC-gebruiker. Er mag inderdaad één volwassene mee als begeleider bij een DPC-houder, maar die "begeleiderskaartjes" moeten iedere dag opnieuw bij de kassa worden opgehaald en zijn geldig voor één dag. Je kunt dus niet een gratis jaarkaart krijgen als begeleider.
  • Geelen zei:

Beste,
    volgende maand gaan wij met ons gezin (2 volwassenen en 2 kinderen, waarvan 1 met Down Syndroom) naar disneyland Parijs. Als ik het goed begrijp kunnen we een Priority Card aanvragen aan de Donald Desk of City Hall. Ik wou echter eerst de 4 tickets voor ons gezin online bestellen, maar als ik bovenstaande reacties lees kan ik dit beter niet doen en ter plekke alle tickets kopen. Blijft de prijs voor het kind met handicap hetzelfde (tov online verkoop) en begrijp ik het goed dat 1 volwassene gratis mee binnen mag als begeleider? Want anders koop ik alle tickets gewoon online...
    Alvast bedankt.

Hoi Geelen,

Zoals Hugo al aangeeft kan er per dag één volwassen begeleider gratis naar binnen met de kaarthouder. Dit ticket dient iedere dag bij een loket van Guest Relations afgehaald te worden. Voor de overige personen kun je het beste losse tickets op voorhand online bestellen via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/tickets-paris. Dit bespaart je een hoop geld. Ter plaatse zijn namelijk alleen tickets voor de reguliere prijs (€94 per dagkaart voor 2 parken) verkrijgbaar.

Groetjes,
    Lars
  • Hallo, even ivm met die gratis begeleider is dit als je effectief mindervalide bent? Of ook bij een gedragstoornis / autisme? Wij zijn in maart geweest en hadden toen een 3 daags arrangement, we hebben voor deze 3 dagen een priority card gekregen voor onze zoon, mits de voorlegging van een doktersverklaring. Nu zouden we mss eens deze zomer voor 1 dag gaan, ik kan tickets kopen via mijn werk, maar er zei me iemand dat ik als begeleider gratis binnen mag? Ik kan dit maar moeilijk geloven eerlijk gezegd.... Wat is hiervan waar?

Alvast bedankt.

grtjs
  • mei 2017 aangepast
    Hoi doke,

als je zoon een groene kaart krijgt, dus een Disabled Priority Card, heeft hij recht op één volwassen begeleider die inderdaad gratis toegang krijgt. Deze toegangskaart dien je iedere dag (opnieuw) bij de kassa van de parken af te halen, op vertoon van de DPC en in aanwezigheid van je zoon.
  • Hugo zei:

Hoi doke,

als je zoon een groene kaart krijgt, dus een Disabled Priority Card, heeft hij recht op één volwassen begeleider die inderdaad gratis toegang krijgt. Deze toegangskaart dien je iedere dag (opnieuw) bij de kassa van de parken af te halen, op vertoon van de DPC en in aanwezigheid van je zoon.

Dag Hugo,

Bedankt voor je antwoord.

Grtjs
  • Heb je voor het krijgen van een gratis toegangskaart voor een begeleider alleen een groene kaart nodig? Of heb je ook een invalide parkeerkaart nodig?
  • Hoi nala,

Als je je groene kaart hebt gehaald is dat voldoende. Alleen een invalidenparkeerkaart is niet genoeg, je moet wel echt die groene kaart hebben.
  • Hi Hugo,

Geldt de begeleiding ook voor volwassenen met mentale problemen die een groene kaart hebben of is het alleen voor mensen in rolstoel bijvoorbeeld??

grz

MJ
  • Het geldt voor iedereen met een groene kaart. Ik ben zelf 42, heb een groene kaart en mijn vrouw is mijn begeleider. We (vrouw, 2 kinderen en ik) hebben allemaal een jaarkaart omdat dat makkelijker is maar we zouden iedere dag een toegangskaart voor mijn vrouw mogen ophalen.
  • Hugo zei:

Hoi nala,

Als je je groene kaart hebt gehaald is dat voldoende. Alleen een invalidenparkeerkaart is niet genoeg, je moet wel echt die groene kaart hebben.

Je schrijft als je je groene kaart hebt afgehaald, ik heb deze in maart toen gevraagd in de city hall, maar dan ben je wel al binnen in het park. Hoe gaat dit dan concreet?
    Bedankt.
  • Hoi doke,

Bedoel je het aanvragen van de groene kaart of het aanvragen van de gratis toegangskaart?
    De dag dat je je DPC gaat halen kun je nog geen gebruik maken van de gratis toegangskaart, dan zul je nog zelf voor een toegangskaart moeten zorgen.
  • Hugo zei:

Hoi doke,

Bedoel je het aanvragen van de groene kaart of het aanvragen van de gratis toegangskaart?
    De dag dat je je DPC gaat halen kun je nog geen gebruik maken van de gratis toegangskaart, dan zul je nog zelf voor een toegangskaart moeten zorgen.

onderstaande opmerking staat op de site van disneyland. Je kunt dus met de juiste documenten ook zonder groene kaart al een ticket krijgen. (helaas geen garantie, disney is niet altijd even consequent met zijn eigen regels)
    «TOPTIP» gratis toegangsticket voor de Parken voor één begeleider na overleggen van de juiste documenten (reis en accommodatie niet inbegrepen).
  • Hoi Esther,

bedankt voor de toevoeging. Ik wist niet dat het volgens de regel zo ook mag.
  • esther zei:

Hugo zei:

Hoi doke,

onderstaande opmerking staat op de site van disneyland. Je kunt dus met de juiste documenten ook zonder groene kaart al een ticket krijgen. (helaas geen garantie, disney is niet altijd even consequent met zijn eigen regels)
    «TOPTIP» gratis toegangsticket voor de Parken voor één begeleider na overleggen van de juiste documenten (reis en accommodatie niet inbegrepen).
    Dankje wel voor de uitleg.
    Dus als ik de papieren van de neuropsychiater voorleg aan de kassa mag dit dan geen probleem geven? Zou anders nogal omslachtig zijn.
    En gezien het via men werk stukken goedkoper is wil ik niet aan de kassa volle pot betalen
  • Ik haal mijn groen kaart ook vaak bij Donald's desk voor de ingang van het park
  • Donalds desk is niet altijd open, enkel al er veel volk verwacht wordt.
    @doke voor een groene kaart moet je meer hebben dan een papier van een dokter, je hebt er denk ik ook zo'n invalidenparkeerkaart voor hebben.
  • Donalds desk is niet altijd open, enkel al er veel volk verwacht wordt.
    @doke voor een groene kaart moet je meer hebben dan een papier van een dokter, je hebt er denk ik ook zo'n invalidenparkeerkaart voor hebben.

Wij zijn in maart geweest voor 3 dagen en hebben een groene kaart gekregen. Ik had enkel een bewijs van de neuropsychiater.
  • Hallo,

Ik ga in juni naar Disney en wil een jaarkaart aanschaffen.
    Ik heb een medische verklaring dat mijn conditie permanent is. Ondertekent gestempeld en in het Engels.

Moet ik deze laten zien bij bpa met de jaarkaart aanvragen of hoe werkt dit?

Hopelijk weet iemand dit

Gr Lisanne
  • Hoi lisanne,

Dat klopt. Bij het aanvragen van je jaarkaart kun je meteen je EAC of DPC aanvragen.
Log In of Registreer om te reageren.