Maaltijdopties (halfpension / volpension)

1568101117

Reacties

  • Hoi vdvkirsti,

    je kunt alle informatie over de vouchers hier vinden: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/halfpension-volpension-paris.

    Ik hoop dat je daar alle informatie vindt die je zoekt.
  • Bedankt Hugo, die info had ik zelf ook gevonden, maar hier vind ik wat ik betaal voor de voucher EUR 81,- voor half pension. Maar wat is de waarde van mijn dinerbon?

    Bovendien staat op deze site tegenstrijdige info:

    Op de site staat het volgende:

    Er zijn diverse soorten maaltijdopties beschikbaar. Het ontbijtbuffet in je Disney hotel is niet inclusief en dient apart bijgeboekt te worden, tenzij je kiest voor halfpension of volpension. De halfpension variant omvat ontbijt + één maaltijd (3-gangen lunch of diner naar keuze) met 1 frisdrank per persoon, per geboekte nacht; de volpension optie omvat ontbijt + twee maaltijden (3-gangen lunch én een 3-gangen diner naar keuze) met 1 frisdrank per persoon, per geboekte nacht. Er kan voor beide varianten een keuze worden gemaakt uit vier opties: Hotel, Standaard, Plus en Premium. Je ontvangt hiervoor maaltijdvouchers die je kunt inwisselen in geselecteerde restaurants.

    Als extraatje ontvang je bij alle maaltijdopties het ontbijt per persoon, per nacht cadeau, bestaande uit een onbeperkt ontbijtbuffet + drank in je Disney hotel.

    Bij mijn reservering staat echter:

    Arrangement: In deze prijs is 30% korting verrekend + je ontvangt per persoon (vanaf 3 jaar), per nacht een ontbijtmenu (in een counterservice restaurant in het Disneyland Park) + 3-gangen diner (in de Disney Hotels of de Disney Parken). Inclusief toegang tot beide Disney Parken. Boek vóór 27 april 2017.
  • Bedankt Hugo, die info had ik zelf ook gevonden, maar hier vind ik wat ik betaal voor de voucher EUR 81,- voor half pension. Maar wat is de waarde van mijn dinerbon?

    Bovendien staat op deze site tegenstrijdige info:

    Op de site staat het volgende:

    Er zijn diverse soorten maaltijdopties beschikbaar. Het ontbijtbuffet in je Disney hotel is niet inclusief en dient apart bijgeboekt te worden, tenzij je kiest voor halfpension of volpension. De halfpension variant omvat ontbijt + één maaltijd (3-gangen lunch of diner naar keuze) met 1 frisdrank per persoon, per geboekte nacht; de volpension optie omvat ontbijt + twee maaltijden (3-gangen lunch én een 3-gangen diner naar keuze) met 1 frisdrank per persoon, per geboekte nacht. Er kan voor beide varianten een keuze worden gemaakt uit vier opties: Hotel, Standaard, Plus en Premium. Je ontvangt hiervoor maaltijdvouchers die je kunt inwisselen in geselecteerde restaurants.

    Als extraatje ontvang je bij alle maaltijdopties het ontbijt per persoon, per nacht cadeau, bestaande uit een onbeperkt ontbijtbuffet + drank in je Disney hotel.

    Bij mijn reservering staat echter:

    Arrangement: In deze prijs is 30% korting verrekend + je ontvangt per persoon (vanaf 3 jaar), per nacht een ontbijtmenu (in een counterservice restaurant in het Disneyland Park) + 3-gangen diner (in de Disney Hotels of de Disney Parken). Inclusief toegang tot beide Disney Parken. Boek vóór 27 april 2017.

    Hoi vdvkirsti,

    De Premium maaltijdvoucher heeft voor halfpension een waarde van €81. Dit is het bedrag voor een 3-gangen lunch of diner naar keuze. Het ontbijt staat hier los van en telt niet mee in de waarde. Bij de huidige 'gratis halfpension' aanbieding is een ander type ontbijt inclusief, niet het reguliere ontbijtbuffet. De informatie op onze Half- en Volpension pagina gaat over reguliere arrangementen waarbij u half- of volpension los toevoegt, buiten de huidige 'gratis halfpension' aanbieding. Met deze aanbieding ontvangt u namelijk vouchers voor een ontbijtmenu in Bella Notte (Fantasyland) of Café Hyperion (Discoveryland) naar keuze. Dit is een vastgesteld menu. Optioneel kunt u deze ontbijtvouchers ter plaatse upgraden naar het ontbijtbuffet in uw hotel tegen een meerprijs. Meer informatie op onze actie pagina onder het kopje 'gratis halfpension': https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-nl.

    Groetjes,
    La
  • Bedankt je reactie. Het is me nu duidelijk, maar het mag wat mij betreft wat duidelijker vermeldt worden op de site
  • Bedankt je reactie. Het is me nu duidelijk, maar het mag wat mij betreft wat duidelijker vermeldt worden op de site

    Hoi vdvkirsti,

    Graag gedaan en dank voor de feedback. Wij gaan bekijken om de informatie anders te formuleren.

    Groetjes,
    Lars
  • hoi, ik heb een vraag
    k ga binnenkort naar disneyland voor 3 nachten en 4 dagen en we hebben een half pension premium pakket maar de vouchers staan op datum alleen van de 3 nachten maar kunnen we ook op de 4e dag dat we er zijn gebruik maken van de ontbijt voucher (die we eerste dag niet gebruiken omdat we later aankomen)?

    alvast bedankt!
  • xmagic zei:

    hoi, ik heb een vraag
    k ga binnenkort naar disneyland voor 3 nachten en 4 dagen en we hebben een half pension premium pakket maar de vouchers staan op datum alleen van de 3 nachten maar kunnen we ook op de 4e dag dat we er zijn gebruik maken van de ontbijt voucher (die we eerste dag niet gebruiken omdat we later aankomen)?

    alvast bedankt!

    Hoi xmagic,

    Dat kan inderdaad. De vouchers zijn tijdens het gehele verblijf geldig en je mag zelf bepalen wanneer je die inzet, ook op de vertrekdag.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik had ergens gelezen als je half pensioen neemt, je ontbijt gratis is. Maar dit klopt volgens mij toch niet. Menu bij Chez Remy (plus) is 39,99 euro denk ik en plus half pensioen is 59 dacht ik?
  • mieke zei:

    Ik had ergens gelezen als je half pensioen neemt, je ontbijt gratis is. Maar dit klopt volgens mij toch niet. Menu bij Chez Remy (plus) is 39,99 euro denk ik en plus half pensioen is 59 dacht ik?

    Hoi Mieke,

    Het ontbijt is inderdaad inclusief bij half- of volpension. Bij de huidige gratis halfpension aanbieding ontvang je vouchers voor een ontbijtmenu in de parken: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-nl. De waarde, ofwel het type maaltijdvouchers, is afhankelijk van het gekozen hotel. Meer informatie onder het kopje 'gratis halfpension' op onze bovenstaande actie pagina.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    xmagic zei:

    hoi, ik heb een vraag
    k ga binnenkort naar disneyland voor 3 nachten en 4 dagen en we hebben een half pension premium pakket maar de vouchers staan op datum alleen van de 3 nachten maar kunnen we ook op de 4e dag dat we er zijn gebruik maken van de ontbijt voucher (die we eerste dag niet gebruiken omdat we later aankomen)?

    alvast bedankt!

    Hoi xmagic,

    Dat kan inderdaad. De vouchers zijn tijdens het gehele verblijf geldig en je mag zelf bepalen wanneer je die inzet, ook op de vertrekdag.

    Groetjes,
    Lars
    Dank je wel! Twijfelde omdat de vouchers alleen voor die 3 nachten geldig waren omdat dat dan vermeld staat. Maar gelukkig kunnen we op de vertrekdag ook nog ontbijten!
  • april 2017 aangepast
    Waar kan ik de openingstijden voor de restaurants vinden, wil gaan reserveren voor lunch, maar welke restaurants kan ik dan pikken... heb volpension bijgeboekt
  • Lydia zei:

    Waar kan ik de openingstijden voor de restaurants vinden, wil gaan reserveren voor lunch, maar welke restaurants kan ik dan pikken... heb volpension bijgeboekt

    Hoi Lydia,

    De openingstijden van de restaurants zijn hier te vinden: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-reserveringen-paris. Welke restaurants je kunt reserveren is afhankelijk van welke maaltijdoptie je hebt gekozen: Hotel, Standaard, Plus of Premium. Bekijk alle deelnemende restaurants per maaltijdoptie op onze Half- & Volpension pagina: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/halfpension-volpension-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Wij hebben met de 25 jaar DLP geboekt bij de Sequioa lodge van 19 t/m 21 mei. We hebben een Golden Forrest kamer met nog maaltijdvouchers PLUS voor het diner. Het ontbijt zit bij de kamer inbegrepen.

    Ik had nog wat vragen want ik raak helemaal de draad kwijt van alle info :-) :

    - wat is nou de waarde van de maaltijdvoucher: op de site staat 49/33 euro voor een volwassene/kind maar in de infobrochure dit ik doorgemaild kreeg is dit 35/17 euro.

    - Als ik de info hierboven goed begrijp zou je de maaltijdvouchers ook kunnen inruilen bij de Buffalo Bill dinershow en dan betaal je de rest bij? Kan dat gewoon via de site?

    alvast bedankt!
    Angela
  • Wij hebben met de 25 jaar DLP geboekt bij de Sequioa lodge van 19 t/m 21 mei. We hebben een Golden Forrest kamer met nog maaltijdvouchers PLUS voor het diner. Het ontbijt zit bij de kamer inbegrepen.

    Ik had nog wat vragen want ik raak helemaal de draad kwijt van alle info :-) :

    - wat is nou de waarde van de maaltijdvoucher: op de site staat 49/33 euro voor een volwassene/kind maar in de infobrochure dit ik doorgemaild kreeg is dit 35/17 euro.

    - Als ik de info hierboven goed begrijp zou je de maaltijdvouchers ook kunnen inruilen bij de Buffalo Bill dinershow en dan betaal je de rest bij? Kan dat gewoon via de site?

    alvast bedankt!
    Angela

    Hoi Angela,

    Als je gebruikmaakt van de gratis halfpension aanbieding, dan hebben de maaltijdvouchers een andere waarde dan het reguliere half- of volpension omdat het ontbijt niet in de waarde is meegenomen. De exacte bedragen per maaltijdoptie via de gratis halfpension aanbieding, staan op onze actie pagina onder het kopje 'Gratis halfpension': https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-nl. Je kunt de vouchers inderdaad ook als betaalmiddel gebruiken bij restaurants in een hogere categorie (zoals de Buffalo Bill's Wild West Show uit de Premium categorie). Dit is echter alleen ter plaatse mogelijk bij de kassa van de show in Disney Village, niet online.

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord, we gaan de show ter plaatse boeken!

    Nog wat anders, tijdens het boeken van de trip werd er aangegeven dat het zwembad in Seqoia Lodge dat weekend dicht voor renovatie zou zijn. Ik kan daar nu niks meer over terugvinden, weten jullie daar meer over?

    En is er ergens een duidelijk overzicht van alle shows en parades in het park? Ik kan ze alleen voor deze week vinden, bedankt!!
  • Bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord, we gaan de show ter plaatse boeken!

    Nog wat anders, tijdens het boeken van de trip werd er aangegeven dat het zwembad in Seqoia Lodge dat weekend dicht voor renovatie zou zijn. Ik kan daar nu niks meer over terugvinden, weten jullie daar meer over?

    En is er ergens een duidelijk overzicht van alle shows en parades in het park? Ik kan ze alleen voor deze week vinden, bedankt!!

    Hoi Angela1981,

    Voor zover wij kunnen zien is het zwembad van Disney's Sequoia Lodge van 19 t/m 23 juni 2017 en van 7 t/m 27 november 2017 gesloten voor onderhoudswerkzaamheden. Het actuele entertainmentprogramma wordt normaal 1 tot 2 weken op voorhand bekendgemaakt en is hier te downloaden: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/actueel-entertainmentprogramma-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Dag Lars,

    enkele vragen i.v.m. de premium maaltijden.
    Hoe werkt het systeem precies?
    Prijzen verschillen naargelang je half tot vol pension boekt en naargelang hotel., toch?

    - type inventions: all you can eat buffet
    - auberge de cendrillon: vaste formule waar je je voorkeur geeft wat je liefst wil uit de keuze voorgerechten/hoofdgerechten/desserts + 1 drankje

    Deze voorbeelden hebben een duidelijke structuur, vaste prijzen ( uitzondering van alc. dranken en de extras die je bijbesteld)

    Maar hoe werken restaurants die a la carte werken?
    restaurants als yacht club, Manhatten, cafe mickey, california grill, ...
    Bij al deze keuzes staat het premium logo voor premium vouchers.

    Als voorbeeld de yacht club:
    voorgerecht waarvan de prijs 17.99 euro is
    hoofdgerecht waarvan de prijs 41.99 euro is
    Nagerecht waarvan de prijs 14.99 euro is

    Ik heb gegeten en wil gaan afrekenen. Zonder drank kom ik op een totaalprijs van 74.97 euro.
    Ik heb mijn formule gekocht aan bvb. 114 euro ( vol pension premium, 2 vouchers per nacht). Deze maaltijd zou mij dus 1 bon kosten die ik aan 57 euro heb aangekocht.
    Nergens op de ( on-line menukaart) vind ik dranken terug, of een referentie naar 1 drankje incl.

    de vragen:

    Hoe werken de dranken in dergelijke restaurants?
    Moet ik aan de kassa enkel de voucher afgeven en is die prijs van alle gerechten dan " gecoverd"? ( zonder drank dan)
    Of wordt er een totaal berekend en dien ik het verschil alsnog bij te betalen?

    alvast bedankt voor de leestijd die je spendeert aan dit item.
    ik vond vele discuties maar nergens over de premium optie en hoe deze werkt.

    groeten, K. Gillabel







  • Hoi @gillabel ,

    Met een half- of volpension maaltijdoptie is één frisdrank per maaltijd (lunch of diner) inclusief. Alle andere drank dient los betaald te worden. Eenmaal aan tafel overhandig je de vouchers aan de ober. Met de Premium vouchers kun je à la carte bestellen met een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht naar keuze. Dit is allemaal inclusief. Je hoeft dus niets meer bij te betalen (met uitzondering van de drank).

    Groetjes,
    Lars
  • Ik heb compass club geboekt, ontbijt inbegrepen dus. Natuurlijk willen we elke avond uit eten, zijn er alleen opties met ontbijt kwa vouchers? Of ook alleen diner? Denk het niet, maar vraag t toch
  • Ik heb compass club geboekt, ontbijt inbegrepen dus. Natuurlijk willen we elke avond uit eten, zijn er alleen opties met ontbijt kwa vouchers? Of ook alleen diner? Denk het niet, maar vraag t toch

    Hoi sabrina_abby,

    Hoe bedoel je precies?

    Groetjes,
    Lars
  • Of je bijvoorbeeld ipv ontbijt en diner ook lunch en diner kunt doen? Ivm ontbijt inbegrepen is het niet nodig om dat bij te boeken.
  • Of je bijvoorbeeld ipv ontbijt en diner ook lunch en diner kunt doen? Ivm ontbijt inbegrepen is het niet nodig om dat bij te boeken.

    Hoi sabrina_abby,

    Dat is niet mogelijk. Je ontvangt vouchers/kaartjes voor het ontbijt en specifieke vouchers voor lunch en/of diner, naar gelang of je halfpension of volpension boekt. Je mag daarbij zelf bepalen of je ze gebruikt voor lunch of diner. De ontbijtvouchers zijn alleen te gebruiken voor het ontbijt.

    Groetjes,
    Lars
  • Dag Lars,

    Is er op Davy Crockett ook een mogelijkheid om een ontbijt te krijgen met de halfpensionaanbieding? Ik zie dat je met een kleine bijbetaling bij de hotels bij het buffet aan kunt schuiven. Over Davy Crockett kan ik niets vinden.

    Alvast bedankt voor je antwoord..
  • Erik1 zei:

    Dag Lars,

    Is er op Davy Crockett ook een mogelijkheid om een ontbijt te krijgen met de halfpensionaanbieding? Ik zie dat je met een kleine bijbetaling bij de hotels bij het buffet aan kunt schuiven. Over Davy Crockett kan ik niets vinden.

    Alvast bedankt voor je antwoord..

    Hoi Erik1,

    De upgrade van de ontbijtvouchers naar het ontbijtpakket bij Disney's Davy Crockett Ranch is gratis en kan worden geregeld tijdens het inchecken ter plaatse.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi,

    Wij hebben voor volgende week Cheyenne geboekt 1 nacht met ontbijt in Plaza Gardens (en betaald) . Nu willen we waarschijnlijk toch ook naar de Bufallo show voor het eerst. Nu zie ik dat we dan beter Half Pension Premium konden nemen (scheelt best wat geld met los boeken) Kan dit nog worden geboekt en wordt dit dan verrekend met de kosten voor het ontbijt of is dat niet mogelijk ?

    Vast bedankt!
  • Buffalo Bills wild west show is diner en kan niet gecompenseerd worden met kosten voor een ontbijt.

    De gratis maaltijd vouchers zijn afhankelijk van je hotel, de goedkoopste hotels krijgen de goedkoopste vouchers.
  • Hoi,

    Wij hebben voor volgende week Cheyenne geboekt 1 nacht met ontbijt in Plaza Gardens (en betaald) . Nu willen we waarschijnlijk toch ook naar de Bufallo show voor het eerst. Nu zie ik dat we dan beter Half Pension Premium konden nemen (scheelt best wat geld met los boeken) Kan dit nog worden geboekt en wordt dit dan verrekend met de kosten voor het ontbijt of is dat niet mogelijk ?

    Vast bedankt!

    Hoi michellex,

    Je kunt halfpension Premium laten toevoegen aan je bestaande boeking door de reserveringslijn te bellen onder vermelding van je reserveringsnummer. Of het reeds betaalde ontbijt met de figuren op deze manier verrekend kan worden is mij helaas niet bekend. Neem hiervoor even contact op met Disney.

    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor je reactie! Dan ga ik straks even bellen!
  • Hoi Lars, heb toch nog een vraagje. Ik heb even gebeld maar weet niet of ik het goed doorgeef.

    Ik kom voor Half Pension Premium op EUR 212 voor 2 volw en 1 kind. Voor dit bedrag zou je dan toch kunnen ontbijten in Plaza Gardens en naar de Buffalo Wild West show kunnen of moet daar nog wat worden bij betaald?

    Ik heb namelijk Plaza Gardens al betaald en er wordt mij gezegd dat ik nu nog 170 moet bij betalen als ik ook naar de show wil. Dan heb ik een korting van 8 euro. Scheelt dat maar zo weinig?

  • Hoi Lars, heb toch nog een vraagje. Ik heb even gebeld maar weet niet of ik het goed doorgeef.

    Ik kom voor Half Pension Premium op EUR 212 voor 2 volw en 1 kind. Voor dit bedrag zou je dan toch kunnen ontbijten in Plaza Gardens en naar de Buffalo Wild West show kunnen of moet daar nog wat worden bij betaald?

    Ik heb namelijk Plaza Gardens al betaald en er wordt mij gezegd dat ik nu nog 170 moet bij betalen als ik ook naar de show wil. Dan heb ik een korting van 8 euro. Scheelt dat maar zo weinig?

    Hoi michellex,

    Het ligt eraan wat je al hebt betaald voor het ontbijt en of je reeds een halfpension variant hebt? Had je al halfpension (bijvoorbeeld geboekt via de gratis halfpension aanbieding) en wil je upgraden naar Premium of had je nog geen halfpension?

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.