DAS - Advance selection Disney World
Ik wou dit topic even starten om andere ervaringen te horen over DAS advance selections voor Disney world. Het is het programma voor mensen met een handicap die toegang krijgen tot het selecteren van 2 attracties per dag. (een beetje te vergelijken met fastpass+ van vroeger. Maar dit was toen voor iedereen)
Het werkt via een pré-registratie via video chat met een Disneyworld medewerker. Je legt er je noden uit en zij beslissen of je toegang krijgt tot het systeem. Je krijgt je antwoord meteen en dan schakelen ze je door (via gewone chat) naar een andere medewerker om per dag van je verblijf 2 attracties te kiezen in 1 park in welbepaalde tijdsslots.
Je moet er wel geduld voor hebben want je kan meerdere uren in de wachtrij hangen (online via chat). Als je stipt om 13uur inlogt valt het soms wel mee qua wachttijd.
In dit topic hoop ik ervaringen te horen van andere forumleden over hoe vlot of minder vlot dit proces ging.
Ik heb de registratie net achter de rug. Gisteren kostte het me 4.5 uur en geraakte ik er niet door. Vandaag was het in 1 uur geklaard. Ik heb voor 14 dagen telkens 2 attracties per dag gereserveerd in mijn MDE staan.
Dit systeem mag je niet verwarren met de gewone DAS. Deze kan je naast de DAS advance selections gebruiken. Het gewone DAS systeem voor mensen met beperkingen kan je de hele dag toepassen in Disney world. Je selecteert via de app of aan de attractie zelf 1 DAS slot (= de reguliere wachttijd van de standby rij -10minuten) en gaat iets anders doen ondertussen. Je hoeft dan ook niet in de gewone wachtrij aan te schuiven. Voor onze dochter met autisme erg belangrijk. Nadat je de attractie hebt gedaan kan je weer een nieuwe DAS selecteren. Enz. enz.
Het werkt via een pré-registratie via video chat met een Disneyworld medewerker. Je legt er je noden uit en zij beslissen of je toegang krijgt tot het systeem. Je krijgt je antwoord meteen en dan schakelen ze je door (via gewone chat) naar een andere medewerker om per dag van je verblijf 2 attracties te kiezen in 1 park in welbepaalde tijdsslots.
Je moet er wel geduld voor hebben want je kan meerdere uren in de wachtrij hangen (online via chat). Als je stipt om 13uur inlogt valt het soms wel mee qua wachttijd.
In dit topic hoop ik ervaringen te horen van andere forumleden over hoe vlot of minder vlot dit proces ging.
Ik heb de registratie net achter de rug. Gisteren kostte het me 4.5 uur en geraakte ik er niet door. Vandaag was het in 1 uur geklaard. Ik heb voor 14 dagen telkens 2 attracties per dag gereserveerd in mijn MDE staan.
Dit systeem mag je niet verwarren met de gewone DAS. Deze kan je naast de DAS advance selections gebruiken. Het gewone DAS systeem voor mensen met beperkingen kan je de hele dag toepassen in Disney world. Je selecteert via de app of aan de attractie zelf 1 DAS slot (= de reguliere wachttijd van de standby rij -10minuten) en gaat iets anders doen ondertussen. Je hoeft dan ook niet in de gewone wachtrij aan te schuiven. Voor onze dochter met autisme erg belangrijk. Nadat je de attractie hebt gedaan kan je weer een nieuwe DAS selecteren. Enz. enz.
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
We gaan 22 april naar Amerika.
Lees verhalen dat mensen uren aan de lijn moeten hangen voordat ze er doorkomen.
Had geen zin om uren aan de lijn te hangen.
En nu ook benieuwd of we na de veranderingen nog DAS krijgen.
Zit je voor niks uren te wachten.
Gelukkig gaan we pas eind sept, dus nog tijd genoeg om de veranderingen te zien.
Voor ons is het einde juli voor Anaheim en april 2025 voor Orlando. Ik ga de aanvraag voor Anaheim einde juni doen online. Ben benieuwd.