Voorpret/napret Walt Disney World

3 mei aangepast in Algemeen
Hoi admins, had geprobeerd om via een DM te vragen of er ook een slowchat topic voor de reis naar WDW/Orlando is? Ik blijf echter foutmeldingen krijgen en een bericht sturen lukt niet. Ik wil niet de praktische vraag topics vervuilen maar vind het wel leuk om gewoon wat voorpret/napret te hebben met mensen met dezelfde interesse. Dus ik was benieuwd of dit ok was?

Alvast bedankt,
Peter/Takel
«1

Reacties

  • takel zei:

    Hoi admins, had geprobeerd om via een DM te vragen of er ook een slowchat topic voor de reis naar WDW/Orlando is? Ik blijf echter foutmeldingen krijgen en een bericht sturen lukt niet. Ik wil niet de praktische vraag topics vervuilen maar vind het wel leuk om gewoon wat voorpret/napret te hebben met mensen met dezelfde interesse. Dus ik was benieuwd of dit ok was?

    Alvast bedankt,
    Peter/Takel

    Hoi Peter,

    Dat is ok hoor. Ik heb de naam van het topic gewijzigd. Wij zijn zelf in augustus één dag in Magic Kingdom voor Tiana's Bayou Adventure. Erg benieuwd!

    Groetjes,
    Lars
  • 3 mei aangepast
    Dank Lars!

    Zoals de titel al zegt leuk om hier gewoon je enthousiasme neer te gooien :-)
    Niks praktisch of vragen gewoon pure voorpret voor de aankomende trip, verhalen tijdens of na de trip. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit ook willen delen.

    Wij gaan van 14 juli tot 7 augustus. De vorige trip is alweer 5 jaar geleden en er is een hoop veranderd. We vliegen deze keer vanaf Brussel aangezien dit best veel scheelde met Amsterdam. Was wel ff wennen hoe de prijzen zijn gestegen en we zelfs voor de koffers moeten bij betalen! (oude man klaag modus). Als achtergrond info dit wordt mijn 7e keer en de kids gaan voor de 2e en 3e keer.

    De voorpret is dus in volle gang hier thuis. We zitten wel buiten het park. Aangezien we met zn 5en zijn scheelt dat een hoop geld wat we weer kunnen gebruiken in Disney. We hebben de aanbieding genomen van de site. Voor het eerst gaan we niet in een hotel maar in een villa.We zijn op de leeftijd gekomen met de kinderen dat de hotelkamers niet meer voldoen en we wilden geen verschillende kamers nemen.

    We hebben 2 weken Disney. We zitten inmiddels al vol in de plan maak fase met de kids. Heerlijk om alle kanten op te vliegen. Van Walmart tot aan Blizzard beach en alle eettentjes die we deze keer weer gaan beginnen.

    Tuurlijk moet er nog wel een officiële planning komen om alle speciale events mee te pakken en de Disney ontbijt sessies op elkaar af te stemmen. We hebben altijd te weinig tijd!

  • takel zei:

    Dank Lars!

    Zoals de titel al zegt leuk om hier gewoon je enthousiasme neer te gooien :-)
    Niks praktisch of vragen gewoon pure voorpret voor de aankomende trip, verhalen tijdens of na de trip. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit ook willen delen.

    Wij gaan van 14 juli tot 7 augustus. De vorige trip is alweer 5 jaar geleden en er is een hoop veranderd. We vliegen deze keer vanaf Brussel aangezien dit best veel scheelde met Amsterdam. Was wel ff wennen hoe de prijzen zijn gestegen en we zelfs voor de koffers moeten bij betalen! (oude man klaag modus). Als achtergrond info dit wordt mijn 7e keer en de kids gaan voor de 2e en 3e keer.

    De voorpret is dus in volle gang hier thuis. We zitten wel buiten het park. Aangezien we met zn 5en zijn scheelt dat een hoop geld wat we weer kunnen gebruiken in Disney. We hebben de aanbieding genomen van de site. Voor het eerst gaan we niet in een hotel maar in een villa.We zijn op de leeftijd gekomen met de kinderen dat de hotelkamers niet meer voldoen en we wilden geen verschillende kamers nemen.

    We hebben 2 weken Disney. We zitten inmiddels al vol in de plan maak fase met de kids. Heerlijk om alle kanten op te vliegen. Van Walmart tot aan Blizzard beach en alle eettentjes die we deze keer weer gaan beginnen.

    Tuurlijk moet er nog wel een officiële planning komen om alle speciale events mee te pakken en de Disney ontbijt sessies op elkaar af te stemmen. We hebben altijd te weinig tijd!

    Dan zijn jullie net vóór ons daar. Wij vliegen ook vanuit Brussel met United. Normaal altijd KLM/Delta, maar die waren nu een stuk duurder. Ja, je betaalt zo €250 per persoon méér dan een paar jaar geleden.

    Met 5 personen snap ik dat je ook naar accommodaties buiten Disney kijkt. Wij nemen altijd een Disney hotel. Tijdens de laatste trip in Pop geweest. Goed hotel in de Value categorie én toegang tot de Skyliner wat een gamechanger is voor Epcot en Hollywood Studios. Voorkeur gaat voor ons nog altijd uit naar Caribbean Beach, maar dat resort is fors in prijs gestegen sinds de renovatie en upgrade en de opening van het naastgelegen Riviera Resort en de Skyliner.

    Twee weken klinkt lang, maar voor een resort zo groot als WDW is het altijd te weinig, zeker als je tussendoor ff terug gaat naar het hotel om te relaxen/zwemmen. De restaurant planning vind ik altijd het leukste om te doen. Zoveel leuke restaurants.
  • Wij genieten ook van de voorpret. Vandaag staat de countdown op 150 dagen
  • Ik krijg wat foutmeldingen als ik op een bepaalde manier wil reageren dus maar even zo:
    Lars
    Wij willen zeker ook nog eens op het Disney terrein blijven. Maar zoals je zegt is best een groot verschil.Het was best even slikken met deze prijzen op dit moment. Maar alleen een keer de dinner optie uitvogelen klinkt al als een leuke uitdaging! Wij maken wel altijd een rondje bij een Disney hotel om te kijken. Hopelijk kan dat nog steeds, een beetje gluren is altijd leuk. Deze keer zou ik graag bij Disney's Wilderness Lodge een kijkje willen nemen. Het is super leuk om te zien hoe een hotel eruit ziet en de omgeving. In ieder geval met de gondeltjes het terrein over. De laatste keer dat we er waren werden ze gebouwd.

    Gelukkig doen we 2 weken Disney achter elkaar wat natuurlijk ook geen straf ook al zitten we net buiten Disney. Die 10 minuutjes rijden gaat de Disney magie niet weghalen. En elke ochtend weer het terrein op rijden blijft een feestje.

    Zo boogschutter 150 dagen is zo voorbij. Lekker vooruitzicht!
  • Goedemiddag, wij zijn er nu voor de derde keer en het is weer fantastisch. Deze keer in All stars Movies en hiervoor port orleans Riverside (vorig jaar mei)en all star sports (oktober 2019).
    Nu hier bijna een week en blijven nog een weekje. 1 mei waren we toevallig in Hollywood Studios wat 35 jaar bestond. Zijn in de rij gaan staan voor de speciale voorstelling daarvoor maar dat viel erg tegen (duurde maar 15 min en vooral gepraat door een ambassadeur en iemand anders.
    De avondshows zijn weer mooi, veel attracties al gedaan en shows gekeken. Ook bijna elke dag even gezwommen en van het heerlijke weer aan het genieten. Morgen naar Typhoon lagoon, ook veel zin in!
  • takel zei:

    Wij willen zeker ook nog eens op het Disney terrein blijven. Maar zoals je zegt is best een groot verschil.Het was best even slikken met deze prijzen op dit moment. Maar alleen een keer de dinner optie uitvogelen klinkt al als een leuke uitdaging! Wij maken wel altijd een rondje bij een Disney hotel om te kijken. Hopelijk kan dat nog steeds, een beetje gluren is altijd leuk. Deze keer zou ik graag bij Disney's Wilderness Lodge een kijkje willen nemen. Het is super leuk om te zien hoe een hotel eruit ziet en de omgeving. In ieder geval met de gondeltjes het terrein over. De laatste keer dat we er waren werden ze gebouwd.

    Gelukkig doen we 2 weken Disney achter elkaar wat natuurlijk ook geen straf ook al zitten we net buiten Disney. Die 10 minuutjes rijden gaat de Disney magie niet weghalen. En elke ochtend weer het terrein op rijden blijft een feestje.

    Zo boogschutter 150 dagen is zo voorbij. Lekker vooruitzicht!

    Resort hoppen doen wij ook, met name bij de hotels aan de Magic Kingdom monorail. Zo gaan we vaker dineren bij 1900 Park Fair (Grand Floridian), O'hana's (Polynesian Village) en Chef Mickey's (Contemporary) voor of na een dag in MK.

  • Goedemiddag, wij zijn er nu voor de derde keer en het is weer fantastisch. Deze keer in All stars Movies en hiervoor port orleans Riverside (vorig jaar mei)en all star sports (oktober 2019).
    Nu hier bijna een week en blijven nog een weekje. 1 mei waren we toevallig in Hollywood Studios wat 35 jaar bestond. Zijn in de rij gaan staan voor de speciale voorstelling daarvoor maar dat viel erg tegen (duurde maar 15 min en vooral gepraat door een ambassadeur en iemand anders.
    De avondshows zijn weer mooi, veel attracties al gedaan en shows gekeken. Ook bijna elke dag even gezwommen en van het heerlijke weer aan het genieten. Morgen naar Typhoon lagoon, ook veel zin in!

    Mei vakantie vond ik Epcot erg leuk. Het flower garden festival is erg leuk om mee te maken!
    Ik zag online wat verhalen en foto's voorbij komen over de 35 jaar MGM/Hollywood studios. Mooie plaatjes over de bouw en mensen die eraan werkten.



  • Resort hoppen doen wij ook, met name bij de hotels aan de Magic Kingdom monorail. Zo gaan we vaker dineren bij 1900 Park Fair (Grand Floridian), O'hana's (Polynesian Village) en Chef Mickey's (Contemporary) voor of na een dag in MK.

    Ohana vonden wij wat tegenvallen de laatste keer. Kwam ook een beetje door de medewerkers. Het laatste jaar hadden we wat pech met ontevreden castmembers.
    Dit jaar staan chef mickey, crystal palace en de Disney prinsessen in het kasteel op de planning: Cinderella's Royal Table. Dan hebben de kids weer al hun favorieten gehad, Wij zelf zaten te hopen op de Epcot avond special van Frozen maar die is er niet meer. Die was echt geweldig met een afgesloten stuk recht voor het meer met het vuurwerk. En dan aan een tafeltje met allemaal desserts, toetjes, ijsjes en snacks.

  • De laatste keer dat wij richting Orlando gingen had ik een eigen website met een blog gedeelte met hierop de voorbereidingen en countdown plugin voor onszelf en de familie. Door tijdgebrek (en familie) is er geen website meer. Echter mis ik wel de countdown ticker. Zelf nog even op zoek gegaan voor een android app en ik kwam uit op de app Countdown To The Mouse WDW. Nu weer een dagelijkse aftel reminder tot aan de vakantie.

    Is er nog iemand die een countdown app gebruikt?
  • Wij genieten ook van de voorpret. Vandaag staat de countdown o
    takel zei:

    Resort hoppen doen wij ook, met name bij de hotels aan de Magic Kingdom monorail. Zo gaan we vaker dineren bij 1900 Park Fair (Grand Floridian), O'hana's (Polynesian Village) en Chef Mickey's (Contemporary) voor of na een dag in MK.

    Ohana vonden wij wat tegenvallen de laatste keer. Kwam ook een beetje door de medewerkers. Het laatste jaar hadden we wat pech met ontevreden castmembers.
    Dit jaar staan chef mickey, crystal palace en de Disney prinsessen in het kasteel op de planning: Cinderella's Royal Table. Dan hebben de kids weer al hun favorieten gehad, Wij zelf zaten te hopen op de Epcot avond special van Frozen maar die is er niet meer. Die was echt geweldig met een afgesloten stuk recht voor het meer met het vuurwerk. En dan aan een tafeltje met allemaal desserts, toetjes, ijsjes en snacks.



    Dat hadden wij ook laatste x bij Ohana, viel tegen ook mede door personeel.
    Nu willen we weer andere restaurants in andere resorts reserveren.
    Leuk
  • Jammer om te horen dat 'Ohana is tegengevallen voor jullie @takel en @boogschutter . Onze laatste keer in 2022 was prima. Goed eten, fijne bediening en leuke sfeer.
  • Oohh wat leuk, een voorpret/napret topic! Onze teller staat op 505 dagen dus ik kan zeker wel wat pret gebruiken om te tijd te doden, haha!
  • 500 dagen, en ik maar denken dat wij vroegboekers waren. Wel heel veel tijd om een hele goede planning te maken :-)
  • Ik vind dit ook leuk als onderwerp.En doordat je altijd voor de aanbieding zolang van tevoren boekt ook gezellig om hier in te tips of bevindingen van anderen te lezen.
    Nu we weten dat we volgend jaar weer gaan en de boekingen gedaan zijn is er iets meer rust.Wel bezig om nog t Shirts en Hoody te maken.Takel je keuze om buiten de bubbel te overnachten heb ik ook als eens gegoogelt maar is voor ons niet aan orde. Nu hebben we geen huurauto en blijven de hele tijd in de bubbel.
  • Ik vind dit ook leuk als onderwerp.En doordat je altijd voor de aanbieding zolang van tevoren boekt ook gezellig om hier in te tips of bevindingen van anderen te lezen.
    Nu we weten dat we volgend jaar weer gaan en de boekingen gedaan zijn is er iets meer rust.Wel bezig om nog t Shirts en Hoody te maken.Takel je keuze om buiten de bubbel te overnachten heb ik ook als eens gegoogelt maar is voor ons niet aan orde. Nu hebben we geen huurauto en blijven de hele tijd in de bubbel.

    Al sinds mijn 1e trip, toen ik nog een kleine takel was, heb ik buiten de Disney bubbel gezeten. Ik heb toen zoveel leuke dingen gezien en meegemaakt. De tripjes met mijn auto waren echt super :-) Rondrijden met toen alleen een gratis kaart die je kreeg met de I-Drive erop was echt een avontuur. Later werd het eigenlijk meer een financiële beslissing, zeker met 3 kids. Als ik al die dingen buiten Disney wil doen en ik vergelijk de prijzen is een verblijf voor mij lastiger in de Disney bubbel. Ik wil echt wel een minimaal goede koelkast en keuken als ik ergens blijf. En met 3 kids op 1 kamer wat ook gelijk je huiskamer is zie ik niet zitten. Tuurlijk 2 aangrenzende kamers kan maar dat zijn ook meteen 2x de kosten.

    Misschien dat in de toekomst de Disney bubbel een keer tussendoor in de vakantie komt. Een weekendje tijdens het verblijf. Maar op dit moment worden alle middelen nog ingezet voor andere zaken :-)
    De outlets, de andere pretparken, souvenirs en eettentjes zijn ook niet gratis met 3 kids, en dan nog de extra's bij Disney zelf! Maar goed ik hoef de meeste mensen hier niks over de kosten van Orlando en Disney te vertellen.

    We zijn druk bezig om de planning af te ronden en passend te maken met eventuele events en specials. We kwamen er gister achter dat er misschien een kans is dat Blizzard Beach heeeeel misschien van de zomer opengaat en er voor het eerst in jaren de beide zwembaden weer open zijn. Blizard is onze favoriete zwempark dus dat zou heel fijn zijn. Maar het is nog een gerucht op wat websites dus maar even afwachten.
  • takel zei:

    500 dagen, en ik maar denken dat wij vroegboekers waren. Wel heel veel tijd om een hele goede planning te maken :-)

    Eigenlijk zouden we dit jaar gaan, maar we hebben moeten uitstellen wegens het repareren van ons dak. De countdown met 366 dagen omhoog zien gaan was pijnlijk!
  • Volgens de teller zitten we vandaag op 64 dagen voor vertrek. Vandaag ook de bestelling gedaan voor wat dollars contant. De paspoorten zijn verlengd dus ook de ESTA gaat er we al in gang zetten. Nog een weekje verder en de reservering bij Disney komen ook beschikbaar zodat we de ontbijtjes vast kunnen gaan zetten! Dit jaar komt ook voor het eerst de Bibbidi Bobbidi Boutique om de hoek kijken voor de kleine prinses.

    Jammer dat we geen plaatjes kunnen plaatsen anders had ik nog wat visuele pret erbij kunnen zetten.
  • Wat een geweldig topic. Wij gaan ook aanstaande augustus eindelijk naar wdw. Voor mij echt een droom die uit komt en waar ik echt al 20 jaar naar uitkijk . @Lars wanneer zijn jullie er?
  • Kims zei:

    Wat een geweldig topic. Wij gaan ook aanstaande augustus eindelijk naar wdw. Voor mij echt een droom die uit komt en waar ik echt al 20 jaar naar uitkijk . @Lars wanneer zijn jullie er?

    Wij zijn er dit jaar één dag op 21 augustus in Magic Kingdom vlak vóór onze Disney cruise in de Caribbean vanwege Tron (nog niet gedaan) en Tiana's Bayou Adventure (dan net open). Verder ook nog een dag Kennedy Space Center. Het gaat dit jaar voornamelijk om de cruise, maar aangezien we een paar dagen in de buurt van MK verblijven kan ik het niet over m'n hart krijgen om niet in ieder geval één dag te gaan haha.
  • Kims zei:

    Wat een geweldig topic. Wij gaan ook aanstaande augustus eindelijk naar wdw. Voor mij echt een droom die uit komt en waar ik echt al 20 jaar naar uitkijk . @Lars wanneer zijn jullie er?

    Wat gaaf!
    Mijn 1e keer vergeet ik niet. Het was nog in het tijdperk van een verdwaald internet cafe, bellen en faxen. Er was maar heel weinig bekend of beschikbaar en alles was 1 groot onbekend avontuur. Voor jou/jullie net anders tegenwoordig maar niet minder leuk!
    Hoelang gaan jullie en wat zijn de plannen?
  • OMG! We hebben het gedaan we hebben geboekt! Eerder had ik op het forum een vraag over onze planning gesteld. En eindelijk hebben we het gedaan, het staat vast: van 26/1 tot en met 7/2 overnachten we in het Port Orleans French Quarter. Hierbij gaat een jeugddroom in vervulling en schrik niet: ik ben 50 jaar en mijn man 59. We zijn al 1 keer in Disney Anaheim geweest (met onze kinderen) en zeker 12 keer in Parijs (alleen en met kinderen).

    We gaan heel graag en veel op vakantie ( 3 weken USA, Ijsland, Madeira, Tenerife, Corsica, Rome,...). We hebben nog zoveel plannen! Maar af en toe maken we plannen en besluiten we toch iets anders te gaan doen. Leuk detail: om die reden gaan we het nog voor iedereen geheim houden. Maar deze keer wordt het niks anders, zeker niet, het staat vast, we kunnen niet meer annuleren, we gaan, zo spannend!

    Nu kan het plannen beginnen, ik ga zeker dit forum en de website uitpluizen om te leren hoe ik dat het beste aanpak en waarschijnlijk zal ik hier nog wel eens een vraag moeten stellen.


  • Joepie zei:

    OMG! We hebben het gedaan we hebben geboekt! Eerder had ik op het forum een vraag over onze planning gesteld. En eindelijk hebben we het gedaan, het staat vast: van 26/1 tot en met 7/2 overnachten we in het Port Orleans French Quarter. Hierbij gaat een jeugddroom in vervulling en schrik niet: ik ben 50 jaar en mijn man 59. We zijn al 1 keer in Disney Anaheim geweest (met onze kinderen) en zeker 12 keer in Parijs (alleen en met kinderen).

    We gaan heel graag en veel op vakantie ( 3 weken USA, Ijsland, Madeira, Tenerife, Corsica, Rome,...). We hebben nog zoveel plannen! Maar af en toe maken we plannen en besluiten we toch iets anders te gaan doen. Leuk detail: om die reden gaan we het nog voor iedereen geheim houden. Maar deze keer wordt het niks anders, zeker niet, het staat vast, we kunnen niet meer annuleren, we gaan, zo spannend!

    Nu kan het plannen beginnen, ik ga zeker dit forum en de website uitpluizen om te leren hoe ik dat het beste aanpak en waarschijnlijk zal ik hier nog wel eens een vraag moeten stellen.


    Super gaaf! Nu kan de voorpret beginnen. De leukste tijd, naast daadwerkelijk daar zijn natuurlijk.
  • Ik vind dit ook leuk als onderwerp.En doordat je altijd voor de aanbieding zolang van tevoren boekt ook gezellig om hier in te tips of bevindingen van anderen te lezen.
    Nu we weten dat we volgend jaar weer gaan en de boekingen gedaan zijn is er iets meer rust.Wel bezig om nog t Shirts en Hoody te maken.Takel je keuze om buiten de bubbel te overnachten heb ik ook als eens gegoogelt maar is voor ons niet aan orde. Nu hebben we geen huurauto en blijven de hele tijd in de bubbel.
    Joepie zei:

    OMG! We hebben het gedaan we hebben geboekt! Eerder had ik op het forum een vraag over onze planning gesteld. En eindelijk hebben we het gedaan, het staat vast: van 26/1 tot en met 7/2 overnachten we in het Port Orleans French Quarter. Hierbij gaat een jeugddroom in vervulling en schrik niet: ik ben 50 jaar en mijn man 59. We zijn al 1 keer in Disney Anaheim geweest (met onze kinderen) en zeker 12 keer in Parijs (alleen en met kinderen).

    We gaan heel graag en veel op vakantie ( 3 weken USA, Ijsland, Madeira, Tenerife, Corsica, Rome,...). We hebben nog zoveel plannen! Maar af en toe maken we plannen en besluiten we toch iets anders te gaan doen. Leuk detail: om die reden gaan we het nog voor iedereen geheim houden. Maar deze keer wordt het niks anders, zeker niet, het staat vast, we kunnen niet meer annuleren, we gaan, zo spannend!

    Nu kan het plannen beginnen, ik ga zeker dit forum en de website uitpluizen om te leren hoe ik dat het beste aanpak en waarschijnlijk zal ik hier nog wel eens een vraag moeten stellen.


    Joepie zei:

    OMG! We hebben het gedaan we hebben geboekt! Eerder had ik op het forum een vraag over onze planning gesteld. En eindelijk hebben we het gedaan, het staat vast: van 26/1 tot en met 7/2 overnachten we in het Port Orleans French Quarter. Hierbij gaat een jeugddroom in vervulling en schrik niet: ik ben 50 jaar en mijn man 59. We zijn al 1 keer in Disney Anaheim geweest (met onze kinderen) en zeker 12 keer in Parijs (alleen en met kinderen).

    We gaan heel graag en veel op vakantie ( 3 weken USA, Ijsland, Madeira, Tenerife, Corsica, Rome,...). We hebben nog zoveel plannen! Maar af en toe maken we plannen en besluiten we toch iets anders te gaan doen. Leuk detail: om die reden gaan we het nog voor iedereen geheim houden. Maar deze keer wordt het niks anders, zeker niet, het staat vast, we kunnen niet meer annuleren, we gaan, zo spannend!

    Nu kan het plannen beginnen, ik ga zeker dit forum en de website uitpluizen om te leren hoe ik dat het beste aanpak en waarschijnlijk zal ik hier nog wel eens een vraag moeten stellen.


    Joepie zei:

    OMG! We hebben het gedaan we hebben geboekt! Eerder had ik op het forum een vraag over onze planning gesteld. En eindelijk hebben we het gedaan, het staat vast: van 26/1 tot en met 7/2 overnachten we in het Port Orleans French Quarter. Hierbij gaat een jeugddroom in vervulling en schrik niet: ik ben 50 jaar en mijn man 59. We zijn al 1 keer in Disney Anaheim geweest (met onze kinderen) en zeker 12 keer in Parijs (alleen en met kinderen).

    We gaan heel graag en veel op vakantie ( 3 weken USA, Ijsland, Madeira, Tenerife, Corsica, Rome,...). We hebben nog zoveel plannen! Maar af en toe maken we plannen en besluiten we toch iets anders te gaan doen. Leuk detail: om die reden gaan we het nog voor iedereen geheim houden. Maar deze keer wordt het niks anders, zeker niet, het staat vast, we kunnen niet meer annuleren, we gaan, zo spannend!

    Nu kan het plannen beginnen, ik ga zeker dit forum en de website uitpluizen om te leren hoe ik dat het beste aanpak en waarschijnlijk zal ik hier nog wel eens een vraag moeten stellen.


    Joepie zei:

    OMG! We hebben het gedaan we hebben geboekt! Eerder had ik op het forum een vraag over onze planning gesteld. En eindelijk hebben we het gedaan, het staat vast: van 26/1 tot en met 7/2 overnachten we in het Port Orleans French Quarter. Hierbij gaat een jeugddroom in vervulling en schrik niet: ik ben 50 jaar en mijn man 59. We zijn al 1 keer in Disney Anaheim geweest (met onze kinderen) en zeker 12 keer in Parijs (alleen en met kinderen).

    We gaan heel graag en veel op vakantie ( 3 weken USA, Ijsland, Madeira, Tenerife, Corsica, Rome,...). We hebben nog zoveel plannen! Maar af en toe maken we plannen en besluiten we toch iets anders te gaan doen. Leuk detail: om die reden gaan we het nog voor iedereen geheim houden. Maar deze keer wordt het niks anders, zeker niet, het staat vast, we kunnen niet meer annuleren, we gaan, zo spannend!

    Nu kan het plannen beginnen, ik ga zeker dit forum en de website uitpluizen om te leren hoe ik dat het beste aanpak en waarschijnlijk zal ik hier nog wel eens een vraag moeten stellen.


    Joepie zei:

    OMG! We hebben het gedaan we hebben geboekt! Eerder had ik op het forum een vraag over onze planning gesteld. En eindelijk hebben we het gedaan, het staat vast: van 26/1 tot en met 7/2 overnachten we in het Port Orleans French Quarter. Hierbij gaat een jeugddroom in vervulling en schrik niet: ik ben 50 jaar en mijn man 59. We zijn al 1 keer in Disney Anaheim geweest (met onze kinderen) en zeker 12 keer in Parijs (alleen en met kinderen).

    We gaan heel graag en veel op vakantie ( 3 weken USA, Ijsland, Madeira, Tenerife, Corsica, Rome,...). We hebben nog zoveel plannen! Maar af en toe maken we plannen en besluiten we toch iets anders te gaan doen. Leuk detail: om die reden gaan we het nog voor iedereen geheim houden. Maar deze keer wordt het niks anders, zeker niet, het staat vast, we kunnen niet meer annuleren, we gaan, zo spannend!

    Nu kan het plannen beginnen, ik ga zeker dit forum en de website uitpluizen om te leren hoe ik dat het beste aanpak en waarschijnlijk zal ik hier nog wel eens een vraag moeten stellen.


    Joepie zei:

    OMG! We hebben het gedaan we hebben geboekt! Eerder had ik op het forum een vraag over onze planning gesteld. En eindelijk hebben we het gedaan, het staat vast: van 26/1 tot en met 7/2 overnachten we in het Port Orleans French Quarter. Hierbij gaat een jeugddroom in vervulling en schrik niet: ik ben 50 jaar en mijn man 59. We zijn al 1 keer in Disney Anaheim geweest (met onze kinderen) en zeker 12 keer in Parijs (alleen en met kinderen).

    We gaan heel graag en veel op vakantie ( 3 weken USA, Ijsland, Madeira, Tenerife, Corsica, Rome,...). We hebben nog zoveel plannen! Maar af en toe maken we plannen en besluiten we toch iets anders te gaan doen. Leuk detail: om die reden gaan we het nog voor iedereen geheim houden. Maar deze keer wordt het niks anders, zeker niet, het staat vast, we kunnen niet meer annuleren, we gaan, zo spannend!

    Nu kan het plannen beginnen, ik ga zeker dit forum en de website uitpluizen om te leren hoe ik dat het beste aanpak en waarschijnlijk zal ik hier nog wel eens een vraag moeten stellen.





    Hai,Hier wilden we ook boeken maar we hebben op laatste moment toch voor carribean Beach resort gekozen omdat we de skyliner super vinden en er vorige keer tevreden over waren.we gaan 1 nacht korter en we hebben genoeg aan alleen quick service als restaurants.
    We gaan met zijn vieren.En ik kan je zeggen je zult het geweldig vinden.Elk Park heeft wel zijn Charme.En Disney Springs vonden we ook geweldig.Vorige keer hadden we 10 nachten en dat was ook goed om alles te doen.De voorpret kan nu beginnen. Ik heb ook al mijn t shirts gecontroleerd (we gaan natuurlijk elke dag met Mickey en Minnie shirt of Star Wars.)
    Gelukkig maakt mijn man veel tekeningen voor op de shirts zelf.
    Ik ben wel benieuwd hoe het weer dan zal zijn.Vorige keer was het een dag echt koud daar wordt nu rekening mee gehouden.
    Veel voor plezier!
  • Ik zou best een keer in de Disney bubbel willen blijven, het scheelt me alleen zoveel geld buiten de bubbel hahaha! Daarnaast zijn er ook andere dingen natuurlijk. Ik wil graag een keuken hebben, en met de kids in 1 ruimte maar wel eigen kamers. Maar er zijn ook meer dingen buiten Disney natuurlijk. Ik vind het altijd heerlijk om 'blind' rond te rijden en te zien waar we uitkomen. De mensen van Orlando vond ik ook altijd erg leuk al moet ik eerlijk zeggen dat dit wel veranderd door de bouw van de woningen en resorts. Maarja niks blijft nou eenmaal hetzelfde.

    Maar een eerste keer WDW kan weer in het rijtje erbij ben benieuwd hoe die straks in je rijtje komt te staan!

    Hier is 1 van de kids bezig met het zoeken van alle kiprestaurants. Hij wil alle soorten KFC proberen :-) Dat wordt weer een nieuwe ervaring voor deze trip.
  • Wat een geweldig topic. Wij gaan ook aanstaande augustus eindelijk naar wdw. Voor mij echt een droom die uit komt en waar ik echt al 20 jaar naar uitkijk .
    Lars zei:

    Kims zei:

    Wat een geweldig topic. Wij gaan ook aanstaande augustus eindelijk naar wdw. Voor mij echt een droom die uit komt en waar ik echt al 20 jaar naar uitkijk . @Lars wanneer zijn jullie er?

    Wij zijn er dit jaar één dag op 21 augustus in Magic Kingdom vlak vóór onze Disney cruise in de Caribbean vanwege Tron (nog niet gedaan) en Tiana's Bayou Adventure (dan net open). Verder ook nog een dag Kennedy Space Center. Het gaat dit jaar voornamelijk om de cruise, maar aangezien we een paar dagen in de buurt van MK verblijven kan ik het niet over m'n hart krijgen om niet in ieder geval één dag te gaan haha.
    Oehhh.. tof.. welke cruise gaan jullie doen? de wish?
    En wij zijn er ook op 21 augustus dus ik zal mijn oren openhouden of ik Nederlands hoor :-)
  • 17 mei aangepast
    Wat een geweldig topic. Wij gaan ook aanstaande augustus eindelijk naar wdw. Voor mij echt een droom die uit komt en waar ik echt al 20 jaar naar uitkijk .
    takel zei:

    Kims zei:

    Wat een geweldig topic. Wij gaan ook aanstaande augustus eindelijk naar wdw. Voor mij echt een droom die uit komt en waar ik echt al 20 jaar naar uitkijk . @Lars wanneer zijn jullie er?

    Wat gaaf!
    Mijn 1e keer vergeet ik niet. Het was nog in het tijdperk van een verdwaald internet cafe, bellen en faxen. Er was maar heel weinig bekend of beschikbaar en alles was 1 groot onbekend avontuur. Voor jou/jullie net anders tegenwoordig maar niet minder leuk!
    Hoelang gaan jullie en wat zijn de plannen?
    hihi.. ik moest zo lachen om jouw opmerking dat het in de tijd van internetcafe was en faxen, dat is al een hele tijd geleden.
    Hier is het echt een enorme droom dat we eindelijk naar Florida gaan met onze kinderen. Mijn man vind disney oke maar ik weet dat hij dit echt voor mij doet... mijn zoon is 15 en mijn dochtertje is 9. Zoveel zin in!

    wij gaan er echt een once in a lifetime trip van maken. Enerzijds omdat ik gewoon mijn man niet zo snel nog een keer meekrijg, mijn zoon ook niet nog jaren mee zal willen met paps en mams en omdat ik zo'n beetje mijn organen heb moeten verkopen voor deze reis.

    Maar het wordt er een die we echt nooit zullen vergeten. We zijn totaal 25 dagen van huis. Aankomst 1e dag aan begin van de avond en natuurlijk doodmoe. Daarna zitten we 3 nachten in een goedkoop hotel in Orlando. Doel= even de jetlag verwerken en wat rondrijden in Orlando.

    Op dag 4 stappen we aan boord van de Wonder of the Seas, cruise van Royal Caribbean. Ik was liever op Disney cruise gegaan maar dit was mijn wisselgeld voor de 15jarige zoon en manlier. En eerlijk is eerlijk, dat gaat fantastisch worden, hoe dan ook. Hier blijven we 7 nachten 8 dagen.

    Op dag 11 stappen we van boord en rijden we naar Disney bubble om daar gewoon 13 nachten te blijven (iemand knijp mij even!). We slapen onsite en hebben onlangs een heel drastisch besluit genomen en ons hotel geüpgraded. In het kader van als je het 1 keer doet moet je het goed doen! Dus contemporary here we come!
    We blijven 13 nachten in Disney en mogen dus ook van de Deluxe uren in de avond gebruik maken, we hebben kaarten voor de MNSSHP en gaan vooral heel veel genieten van al het moois. ~

    Ik heb altijd heel veel behoefte aan structuur dus ik ben al maanden aan het plannen. Alles spit ik uit van genie+ tot restaurants, snack credits, routes om te lopen. Ik denk dat je me geblinddoekt ergens neer kan zetten en ik loop er zo heen en kan je nog de beste snacks opties opnoemen onderweg ook. Ondanks dat het overweldigend is geeft het mij ook rust om te weten wat ik kan verwachten. Anders kan ik dat daar niet zo goed handelen vrees ik.

    Over niet al te lange tijd kunnen wij onze openingstijden zien en de restaurants boeken (wij gaan dus in augustus) dus ook daar ben ik druk voor aan het plannen. Het zal heet worden als ik de berichten moet geloven maar we gaan het rustig aan doen en ook veel chillen in het hotel.

    Op dag 24 stappen we het vliegtuig weer in om op dag 25 rond 15.30 uur weer thuis te zijn. We zijn dan 25 dagen van huis geweest met een hart voor herinneringen.. Ik kan niet wachten.
  • Kims zei:



    Oehhh.. tof.. welke cruise gaan jullie doen? de wish?
    En wij zijn er ook op 21 augustus dus ik zal mijn oren openhouden of ik Nederlands hoor :-)

    Wij gaan de West-Caribbean doen op de Disney Fantasy naar o.a. Mexico, Jamaica, de Kaaiman eilanden en Disney's prive eiland Castaway Cay. Disney cruises are the best!
  • Kims zei:


    We zijn dan 25 dagen van huis geweest met een hart voor herinneringen.. Ik kan niet wachten.

    Wat een geweldig vooruitzicht!
    Ik snap dat deze iets prijziger is als een normale vakantie, jeetje wat een waanzinnige eerste keer zeg!




  • Lars zei:

    Kims zei:



    Oehhh.. tof.. welke cruise gaan jullie doen? de wish?
    En wij zijn er ook op 21 augustus dus ik zal mijn oren openhouden of ik Nederlands hoor :-)

    Wij gaan de West-Caribbean doen op de Disney Fantasy naar o.a. Mexico, Jamaica, de Kaaiman eilanden en Disney's prive eiland Castaway Cay. Disney cruises are the best!
    Nou Lars dat is zeker een geweldige reis. Als je terug bent ben ik benieuwd hoe jullie het beleefd hebben.Is het alleen vakantie of ook beetje werk?
Log In of Registreer om te reageren.