Hoe begin je er aan...

Hallo allemaal

Ik heb een vraagje voor de kenners :-) Wij willen stilletjes aan kijken voor een reis naar het verre Disneyworld. Dat zal nog niet voor dit jaar zijn, maar eerder voor over 2 jaar. Het kan echter geen kwaad op tijd te beginnen kijken en een budget in te schatten! Omdat wij beide leerkracht zijn, zijn wij gebonden tot de schoolvakanties. Wellicht zouden we de grote vakantie moeten nemen want met Pasen zit je qua tijd nogal beperkt. Ik neem aan dat dat niet de meest geweldige periode is om te gaan?

Nu vraag ik me af, hoe beginnen we er aan? We reizen met 4 kinderen. Momenteel tussen 3 en 10 jaar (tegen dan dus wat ouder). Ik heb lang gedacht dat we een villa buiten het resort zouden nemen omdat dit rustiger is voor de kinderen en we zo ook zelf eten kunnen maken ipv iedere dag uit eten te moeten gaan. Maar nu ik de hotels bij het resort gezien heb, vind ik die ook wel prachtig. Bovendien heb je daar ook waterparken bij, dus zwemmen kan daar ook altijd. Maar als je op zo een resort zit, kom je minder makkelijk "buiten" denk ik. Je hebt dan nl geen auto. Ik zou, als ik dan toch daar ben, misschien ook wel iets van Florida willen zien. Of is het ook te doen om bijvoorbeeld een weekje in een hotel te verblijven en een weekje in een villa? Of wordt het dan heel duur...??

Goed, ik ben dus op zoek naar ervaringen en tips hoe ik er aan begin :-)

Merci!

Reacties

  • Hey!

    Ik ben net terug uit Walt Disney World. Allereerst kan ik zeggen dat het fantastisch was en dat je per park zeker 2 dagen de tijd moet nemen en dan ook nog wat extra voor een bezoekje aan de waterparken (meestal is er slechts 1 van de 2 open) en Disney Springs. Wij verbleven in het Radisson Resort Orlando Celebration. Oozich niks mis mee alleen zat het ontbijt niet inbegrepen, maar we hadden een koelkast en haalden ontbijt bij de supermarkt. Maar hiervoor had je eigenlijk ook een huurauto nodig. Naar Disney kon je met een gratis shuttlebus, maar je bent wel volledig afhankelijk van de tijden en de bus kan propvol zitten.

    Ik weet dat er heel vaaj aanbiedingen zijn voor 14 day Ultimate tickets: 14 dagen vior de prijs van 7 en een grstis memorymaker (photopass). Alleen die memorymaker is al fantastisch: wij hadden op 8 dagen Disney ruim 600 foto's laten maken!

    Het eten in de Disneyparken is best prijzig, naar mijn mening zelfs duurder dan Parijs.

    Als jullie puur voor Disney World gaan, zou ik eens goed kijken of je een Disney hotel met eten erbij kunt boeken. Dan hoef je ook totaal niet naar vervoer om te kijken (wat genoeg kosten met zich mee brengt!)

    Ik wens jullie alvast heel veel pleaier bij de voorbereidingen. En hier op de site van Discover the Magic staat ook heel veel info en kun je zelfs direct boeken! (Misschien nog niet voor over 2 jaar maar dan heb je wel een indicatie)
  • Dankjewel :smile: Ik heb al eens gekeken bij de prijzen van toegangstickets met hotel, maar denk dat vooral de vluchten een serieuze kost gaan zijn (voor 6). Dat heb ik nog niet bekeken. De voorpret is ook al wat hè :smiley:
  • Wij hebben met 3 personen 2250 betaald voor de vlucht en 11 nachten on een hotel in de omgeving. Ik heb even geen flauw idee wat je op Disneyterrein betaald
  • Ok, die 2250 voor de hele reis dus? Ik had gisteren via deze site eens gekeken en kwam momenteel op een 3500 euro als goedkoopste uit voor de vliegtickets. Al een hele boterham dus :smile: Wel voor 6 personen dus. Als ik via de site hier klik op boeken voor disney, zit ik op een 6000 pond voor 10 dagen inclusief eten. We gaan mogen sparen :wink:
  • Ik heb via expedia geboekt, de meeste hotels hebben shuttleservice, maar dan ben je dus wel aan die tijden gebonden. Wij vlogen trouwens wel erg goedkoop met Icelandair, maar ik raad je een andere maatschappij aan: klein vliegtuig, alleen fris, water en koffie/thee gratis, geen eten inbegrepen.

    Maar kijk ook goed hoe je bij je hotel kunt komen vanaf het vliegveld, hebben ze zelf een transfer of moet je zelf iets regelen.
  • Als je vliegtickets binnen je budget zoekt stel dan een alert in voor tickets onder je maximum bedrag. Dit kan bij bijvoorbeeld via https://www.google.com/flights/ maar ook bij andere websites. Je ontvangt een seintje als de prijs van de tickets die je zoekt onder de prijs van je alert komen.
  • De voormalige route van Düsseldorf Airport naar Orlando (MCO) door Airberlin zal vanaf 18 december a.s. elke maandag en donderdag worden uitgevoerd door Eurowings. http://ow.ly/oZLo30gctWK
    Onder andere met een Boeing 767 die op dit moment voor TUI fly Nederland vliegt.
    Al langer wordt ook de route van Keulen-Bonn (CGN) naar Orlando (MCO) uitgevoerd door Eurowings http://ow.ly/ofhO30gcuAp
Log In of Registreer om te reageren.