Coronavirus en een reis naar Walt Disney World Florida

mei 2020 aangepast in Algemeen
Wij gingen op 8 juli naar Florida. 10 dagen Disney. KLM heeft onlangs onze vluchten geannuleerd dus het zal er niet inzitten dit jaar. Alles van onze reis krijgen we terugbetaald of we krijgen een voucher. Echter Disney wil dit niet doen. We hebben via deze site een packetreis geboekt (hotel+tickets+dining plan). Momenteel hebben we enkel nog maar een voorschot betaald maar we moeten nu al de rest betalen. Wat we natuurlijk niet gaan doen. Disney wil niet terug betalen omdat we pas op 8 juli zouden arriveren. Moeilijk natuurlijk als het vliegtuig niet gaat. Iemand een idee of we ons voorschot toch niet kunnen terug krijgen of in een voucher. We gaan sowieso (hopelijk) volgend jaar.

Reacties

  • Ik denk dat heel veel mensen met de zelfde onzekerheid en vragen zitten.

    Feit is dat je een boeking hebt staan deze zomer maar niet weet wanneer ze weer open gaan en in welke situatie jullie terecht gaan komen, heel veel zal totaal anders zijn dan verwacht. Disney kan nu niet de ervaring leveren die je geboekt hebt.

    Nu zal er naarmate in juli dichterbij komt wel wat meer duidelijkheid komen.. maar deze situatie momenteel is eigenlijk absurd, dat je als klant niet de flexibiliteit krijgt om de rest van het jaar kosteloos te kunnen omboeken of een voucher krijgen.

    Zeker tot 1 september zou je ook kosteloos moeten kunnen annuleren vind ik.

    Wat absoluut onacceptabel is, is dat ze nu het voorschot niet willen terugbetalen terwijl je door reis restricties in een situatie van overmacht zit.

    Ik heb ook al gelezen dat als mensen willen omboeken dat dan ook een zgn “amendment fee” moeten betalen.

    Dat is bizar vergeleken met wat anderen in de reissector nu aanbieden.

    Ik snap dat terugbetalen niet wenselijk is, maar flexibiliteit of een voucher aanbieden moet toch kunnen.

    Dat jullie vlucht geannuleerd is daar heeft Disney inderdaad geen schuld aan..
    Maar stel je hebt wel een vlucht, stel je mag wel reizen..
    Dan nog lijkt het me logisch dat mensen onder deze omstandigheden waarin de situatie totaal niet zo magisch is als bedoeld en gehoopt, moeten kunnen annuleren of uitstellen zonder kosten.

    Toch heb ik wel de hoop dat hier in de komende weken meer duidelijkheid over zal komen anders gaan ze toch massa’s klachten krijgen.

    Laat het zeker even weten hoe dit afloopt. Succes!
  • Ik zou gewoon even bellen. Hebben wij ook gedaan rn binnen 3 werkdagen stond het geld terug op de rekening.
  • Macamba zei:

    Ik denk dat heel veel mensen met de zelfde onzekerheid en vragen zitten.

    Feit is dat je een boeking hebt staan deze zomer maar niet weet wanneer ze weer open gaan en in welke situatie jullie terecht gaan komen, heel veel zal totaal anders zijn dan verwacht. Disney kan nu niet de ervaring leveren die je geboekt hebt.

    Nu zal er naarmate in juli dichterbij komt wel wat meer duidelijkheid komen.. maar deze situatie momenteel is eigenlijk absurd, dat je als klant niet de flexibiliteit krijgt om de rest van het jaar kosteloos te kunnen omboeken of een voucher krijgen.

    Zeker tot 1 september zou je ook kosteloos moeten kunnen annuleren vind ik.

    Wat absoluut onacceptabel is, is dat ze nu het voorschot niet willen terugbetalen terwijl je door reis restricties in een situatie van overmacht zit.

    Ik heb ook al gelezen dat als mensen willen omboeken dat dan ook een zgn “amendment fee” moeten betalen.

    Dat is bizar vergeleken met wat anderen in de reissector nu aanbieden.

    Ik snap dat terugbetalen niet wenselijk is, maar flexibiliteit of een voucher aanbieden moet toch kunnen.

    Dat jullie vlucht geannuleerd is daar heeft Disney inderdaad geen schuld aan..
    Maar stel je hebt wel een vlucht, stel je mag wel reizen..
    Dan nog lijkt het me logisch dat mensen onder deze omstandigheden waarin de situatie totaal niet zo magisch is als bedoeld en gehoopt, moeten kunnen annuleren of uitstellen zonder kosten.

    Toch heb ik wel de hoop dat hier in de komende weken meer duidelijkheid over zal komen anders gaan ze toch massa’s klachten krijgen.

    Laat het zeker even weten hoe dit afloopt. Succes!

    ? Doe ik.
  • Ik zou gewoon even bellen. Hebben wij ook gedaan rn binnen 3 werkdagen stond het geld terug op de rekening.

    Hebben we 2 weken geleden gedaan en de mevrouw was niet echt behulpzaam. Zeer jammer. We zijn al 2 dagen terug aan het bellen maar de wachttijden zijn zeer lang. We blijven proberen.
  • mei 2020 aangepast
    Als ik de informatie op de website van “ The Disney travel company“ lees dan staat daar nog altijd dat ze enkel boekingen tot 30 juni annuleren en dat er daarna de “ Standaard voorwaarden“ zullen worden toegepast.
    Dat zou dus betekenen dat je je voorschot kwijt bent als je wilt annuleren.

    Wat dus absurd is gezien de situatie, het is onmogelijk dat je in de komende 3 maanden op een normale manier naar de parken kunt, maar ze doen alsof er na 1 juli niets meer aan de hand is.
    (Tegelijkertijd staat er wel dat de opening ook later kan zijn, dat ze het nog niet weten...) maar dan toch mensen dwingen om te betalen voor een vakantie waarvan iedereen weet dat die niet zal doorgaan.:

    Ik weet zeker dat als zoiets voor een rechtbank zou komen dat je het zou winnen.. Sterker nog, ze zouden gewoon schikken.
  • Macamba zei:

    Als ik de informatie op de website van “ The Disney travel company“ lees dan staat daar nog altijd dat ze enkel boekingen tot 30 juni annuleren en dat er daarna de “ Standaard voorwaarden“ zullen worden toegepast.
    Dat zou dus betekenen dat je je voorschot kwijt bent als je wilt annuleren.

    Wat dus absurd is gezien de situatie, het is onmogelijk dat je in de komende 3 maanden op een normale manier naar de parken kunt, maar ze doen alsof er na 1 juli niets meer aan de hand is.
    (Tegelijkertijd staat er wel dat de opening ook later kan zijn, dat ze het nog niet weten...) maar dan toch mensen dwingen om te betalen voor een vakantie waarvan iedereen weet dat die niet zal doorgaan.:

    Ik weet zeker dat als zoiets voor een rechtbank zou komen dat je het zou winnen.. Sterker nog, ze zouden gewoon schikken.

    Helaas is dat niet zo. Aangezien de datum nog niet zeker is dat het niet door kan gaan, verlies je deze rechtszaak. Mag je ook alle kosten betalen en ben je nog duurder uit.
    Echter kan de vakantie niet doorgaan, dan moet alles terugbetaald worden.
  • NaCo zei:

    Wij gingen op 8 juli naar Florida. 10 dagen Disney. KLM heeft onlangs onze vluchten geannuleerd dus het zal er niet inzitten dit jaar. Alles van onze reis krijgen we terugbetaald of we krijgen een voucher. Echter Disney wil dit niet doen. We hebben via deze site een packetreis geboekt (hotel+tickets+dining plan). Momenteel hebben we enkel nog maar een voorschot betaald maar we moeten nu al de rest betalen. Wat we natuurlijk niet gaan doen. Disney wil niet terug betalen omdat we pas op 8 juli zouden arriveren. Moeilijk natuurlijk als het vliegtuig niet gaat. Iemand een idee of we ons voorschot toch niet kunnen terug krijgen of in een voucher. We gaan sowieso (hopelijk) volgend jaar.

    Heb je een annuleringsverzekering? Volgens mij heb ik ergens gelezen dat wanneer het een pakket reis betreft je dit wel terug kan krijgen via die verzekering.
  • Hou er rekening mee dat, indien je niet de hele som betaald maar enkel het voorschot, je al je rechten verliest. Je moet eerst het volledige bedrag betalen wil je recht hebben op voucher of terugbetaling. Indien je een pakketreis koopt, krijg je normaal gezien alles terug. Indien je vb vlucht apart boekt en disney gaat toch open, ook al zijn er geen vluchten, dan ben je toch je geld kwijt denk ik. Je bent zelf verantwoordelijk om op je plaats van bestemming te geraken.
  • Ik vond Disney heel goed reageren en mee werken.
    Wij hebben eigenlijk met om boeken naar 2021 weinig problemen ervaren
  • We hebben 2 boekingen. 2 kamers. Als ik betaal dan is het bijna 8000. Voordat je je geld dan terug hebt.
    Dan ben ik toch liever mn aanbetaling van nog geen 400 kwijt
  • We hebben 2 boekingen. 2 kamers. Als ik betaal dan is het bijna 8000. Voordat je je geld dan terug hebt.
    Dan ben ik toch liever mn aanbetaling van nog geen 400 kwijt

    Ja dat begrijp ik. We worden hier vooral gek van het wachten, wel...niet...wel pfff. Is natuurlijk voor iedereen koffiedik kijken. Het zijn toch allemaal grote bedragen ook hè
  • We hebben 2 boekingen. 2 kamers. Als ik betaal dan is het bijna 8000. Voordat je je geld dan terug hebt.
    Dan ben ik toch liever mn aanbetaling van nog geen 400 kwijt

    Ja dat begrijp ik. We worden hier vooral gek van het wachten, wel...niet...wel pfff. Is natuurlijk voor iedereen koffiedik kijken. Het zijn toch allemaal grote bedragen ook hè
    Ja daarom.
    En als we gaan willen we voor het bedrag wel een full experience hebben ?
  • Die full experience kun je vergeten
    Ik heb net gezien hoe de Efteling de 1,5 meter afstand in gebruik heeft genomen.
    Erg mooi allemaal maar ik word er nier blij van.
    Al zouden ze minder mensen toelaten in WDW dan toch zul je enorme wachtrijen hebben.
    En die mooie shows gaan niet door.
  • Die full experience kun je vergeten
    Ik heb net gezien hoe de Efteling de 1,5 meter afstand in gebruik heeft genomen.
    Erg mooi allemaal maar ik word er nier blij van.
    Al zouden ze minder mensen toelaten in WDW dan toch zul je enorme wachtrijen hebben.
    En die mooie shows gaan niet door.

    Ja idd. Daarom.
    Voor het geld wat je neerlegd voor wdw is het op die manier niet waard (na mijn mening)
  • Daarom dat ik zeg: ze adverteerden met full experience maar willen nu tijdens een wereldwijde pandemie toch openen met allerlei veiligheidsmaatregelen en beperkingen waardoor ze helaas niet de full experience kunnen bieden maar wij wel de full price betalen en minder krijgen.

    Ze doen dit ook maar om niet langer dan nodig gesloten te blijven en er zullen ook wel genoeg liefhebbers zijn die wanhopig of nieuwsgierig genoeg zijn om met een mondmasker op de hitte daar te trotseren maar andere mensen zullen toch een ander idee hebben bij vakantie.

    Zie het heel basic alsof de website met al die mooie foto’s een brochure is.. DAT is wat ik geboekt heb. Dus als dat in 2020 niet mogelijk is, dan graag in 2021 maar kom niet af met bullshit boetes of uitvluchten.

    Ik ben vrij zeker dat ze in Amerika nog wel aangeklaagd gaan worden, eventueel zelfs in groep (class action) als mensen echt gedupeerd raken hierdoor.

    Laat ze de beperkte capaciteit maar lekker opvullen met pretpark gekkies en vloggers maar geef de normale gezinnen wel gewoon de flexibiliteit om terug te komen als de situatie weer genormaliseerd is.
    En ik ben er vrij zeker van dat Disney in alle redelijkheid dit uiteindelijk zal toestaan. Commercieel als ze zijn, gewoon pushen naar flexibel omboeken om refunds te vermijden, iedereen blij.
  • Weet er iemand eigenlijk wat de beste periode is om te gaan ( weersomstandigheden hitte/ orkanen, minste volk, sluiting attracties wegens restauraties) als je niet gebonden bent aan vakantie? Ik denk dat 2021 mega druk gaat zijn, het is het 50 jarig bestaan en al de boekingen van 2020 gaan verschoven worden naar dat jaar. Dus we vrezen de drukte als we herboeken. Dan wordt het ook niet echt magical als je 2uur in de wachtrij moet staan ?
  • Iemand idee wanneer je best belt? Ik moet voor 26 mei annuleren. Kan je ook in weekend er naartoe bellen?
  • Zondag rond 2 uur smiddags
    Ben je met 10 minuten klaar
  • Zondag rond 2 uur smiddags
    Ben je met 10 minuten klaar

    Bedankt.

    Ik heb een abonnement bij office 365 en blijkbaar heb ik iedere maand recht op 60 min internationaal bellen
Log In of Registreer om te reageren.