Monteurs... Action! Stunt Show Spectacular

oktober 2012 aangepast in Walt Disney Studios Park
Beste Lars.
Ik houw heel erg van auto's en kom daarom ook regelmatig bij monteurs action maar ik vroeg mij altijd al wat af!
Weet jij welk type motor er in de opel corsa's liggen Er zijn namelijk 2 soorten een van 75 en 125 pk!
Groetjes Floris

Reacties


  • Beste Lars.
    Ik houw heel erg van auto's en kom daarom ook regelmatig bij monteurs action maar ik vroeg mij altijd al wat af!
    Weet jij welk type motor er in de opel corsa's liggen Er zijn namelijk 2 soorten een van 75 en 125 pk!
    Groetjes Floris

    Hoi Floris,
    Dat is een goede vraag waar ik het antwoord helaas niet op weet. Wellicht dat een ander forumlid helderheid kan verschaffen?
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Floris,
    Toevallig weten wij het antwoord op je vraag: Er zitten gemodificeerde motorblokken van racemotoren in de auto's met aparte versnellingsbakken. Deze hebben meer versnellingen zodat ze sneller zowel voor als achteruit kunnen schakelen. Zijn speciaal in deze stuntauto's ingebouwd. Geen standaard 75 of 125 pk motorblokken dus. Het is een 1300 CC (150 pk) motocycle engine, de motor is direct geplaatst achter de stoel van de bestuurder. Vier versnellingen vooruit en vier versnellingen achteruit. Het schakelen gaat niet met een pookje maar met een "bumpshift". Dan hoef je niet normaal te schakelen, maar klik je steeds dezelfde kant op met een tikje. Ze wegen ook nog eens maar de helft van een normale productieauto. Zijn dus superwendbaar en supersnel. Kijk maar eens op http://en.wikipedia.org/wiki/Lights,_Motors,_Action!_Extreme_Stunt_Show
    Groet,
    Jacqueline
  • De aandachtige toeschouwer zou dit trouwens moeten weten, want deze uitleg is grotendeels onderdeel van de Show.....
    Lars, zijn er geen plannen om deze show opnieuw in al zijn glorie te herstellen? De vernieuwing (van dat Kevertje naar Cars) is een achteruitgang (volgens mij) + de beste stunts zijn aangepast.... (toen ik de show voor de eerste keer zag, reden er 4-5 auto's op 2 wielen achter elkaar, er was een warm-up door de motorijders vooraf, de jump door de vrachtwagens werd de laatste keer niet meer gedaan, de val van het dak ook niet, de finale was ook half geschrapt!!!!)

  • De aandachtige toeschouwer zou dit trouwens moeten weten, want deze uitleg is grotendeels onderdeel van de Show.....
    Lars, zijn er geen plannen om deze show opnieuw in al zijn glorie te herstellen? De vernieuwing (van dat Kevertje naar Cars) is een achteruitgang (volgens mij) + de beste stunts zijn aangepast.... (toen ik de show voor de eerste keer zag, reden er 4-5 auto's op 2 wielen achter elkaar, er was een warm-up door de motorijders vooraf, de jump door de vrachtwagens werd de laatste keer niet meer gedaan, de val van het dak ook niet, de finale was ook half geschrapt!!!!)

    Hoi grandmalight,
    Op dit moment wordt de stuntshow op halve kracht uitgevoerd vanwege veiligheidsproblemen. Bepaalde stunts kunnen hierdoor niet uitgevoerd worden. Van de zomer moet alles weer in orde zijn en zou de originele show weer opgevoerd gaan worden. De Cars scene blijft echter onderdeel van de show. Het hele Backlot gebied staat op de nominatie om een metamorfose te krijgen, waarbij alle attracties (en de stuntshow) een nieuw thema krijgt.
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.