Jaarkaarten (algemene vragen)

1101113151682

Reacties

  • Beste Lars
    Door de vele verschillende berichten ben ik wat in de war geraakt,
    Wij kunnen in april, met korting door jaarkaarthouders, onze jaarkaarten gaan aanschaffen, maar ik wil wat meer duidelijkheid over het volgende:
    Kan ik bij de kassa een dagticket kopen en deze dan later op de dag inwisselen bij paspoort annuel voor een jaarkaart?
    Of moet ik dan echt vooraf een e-ticket kopen? Welk e-ticket zou moeten kopen, voor 1 dag 2 parken, of 1 dag 1 park of maakt dat niet uit?
    En kan ik de dagtickets nog wel omruilen voor een jaarkaart als ik niet bij de kassa heb verteld dat we een jaarkaart willen kopen?
    groeten
    marissa
  • Marissa zei:


    Beste Lars
    Door de vele verschillende berichten ben ik wat in de war geraakt,
    Wij kunnen in april, met korting door jaarkaarthouders, onze jaarkaarten gaan aanschaffen, maar ik wil wat meer duidelijkheid over het volgende:
    Kan ik bij de kassa een dagticket kopen en deze dan later op de dag inwisselen bij paspoort annuel voor een jaarkaart?
    Of moet ik dan echt vooraf een e-ticket kopen? Welk e-ticket zou moeten kopen, voor 1 dag 2 parken, of 1 dag 1 park of maakt dat niet uit?
    En kan ik de dagtickets nog wel omruilen voor een jaarkaart als ik niet bij de kassa heb verteld dat we een jaarkaart willen kopen?
    groeten
    marissa

    Hoi Marissa,
    Een dagkaart (gekocht aan de kassa of als E-ticket online) kan worden gebruikt bij de aanschaf van een jaarkaart. De prijs van de dagkaart wordt dan van de prijs van de gekozen jaarkaart afgetrokken (+ 10% korting via een bestaande jaarkaarthouder). Het is echter handiger om een E-ticket aan te schaffen, aangezien je dan niet meer in de rij hoeft te staan bij de kassa's en direct naar de poortjes van het Disneyland Park kunt lopen. De barcode op het E-ticket wordt hier gescand en je kunt naar binnen.
    Alleen dagkaarten (voor 1 park of 2 parken; maakt niet uit) zijn geldig bij de aanschaf van een jaarkaart. Meerdaagse tickets (los aangeschaft of als onderdeel van een arrangement) zijn hiervoor niet geldig. Je hoeft dit niet perse bij de kassa aan te geven. Bekijk het overzicht van onze E-tickets: http://www.discoverthemagic.nl/tickets/.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi hoi,
    Ik heb een vraag. We hebben nu 3 jaarkaarten (voor mezelf, partner en oudste zoon)
    Zoals het er nu naar uitziet gaan we standaard verlengen (18 maanden voor reguliere prijs)
    Maar.. Onze jongste zoon wordt 3 ongeveer 2 maanden nadat onze verlenging in is gegaan.
    Hoe en wanneer moeten we voor hem dan een jaarkaart aanschaffen? En hoe lang is deze dan geldig?
    (Hebben voor hem geen enkele vorm van controle gehad tot nu toe, terwijl hij met zijn ruim 2 toch al erg groot is
  • Hoi Nientje1980,
    jullie zoon heeft vanaf de dag dat hij 3 is (geworden) een eigen toegangskaart nodig. Die koop je dus bij je eerste bezoek na zijn derde verjaardag. Als dat twee maanden is nadat je zelf de jaarkaarten hebt gekocht, kun je hem dus ook korting geven en zelf een stempel sparen. Zo hebben wij dat ook gedaan vorig jaar.
  • Maar hoe los je dan de verschillen in geldigheid op?
    Als mijn zoontje 3 wordt en we gaan in dezelfde maand heen dan is onze kaart net 2 maanden ingegaan. Die is dan nog 16 maanden geldig.
    Die van zoontje dan dus maar 12 maanden. Dan zou de kaart van ons zoontje dan dus 4 maanden minder lang geldig zijn dan die van ons.
    Hebben ze daar een bepaalde regeling voor bij disney?
  • Wij hebben hetzelfde "probleem", de jaarkaart van m'n man en ik is geldig tot mei 2016 (hebben dat begin november verlengd), dat van onze zoon (zijn allereerste) loopt nu eind april af. Dus als we voor hem de verlenging doen (wat we uiteraard zullen doen, 6 maand extra!) dan lopen wij ook nooit gelijk. En onze dochter wordt in 2016 ook drie dus dan zullen we drie verschillende looptijden hebben.
    Ik moet er wel bijfluisteren dat onze zoon goed 3,5 was toen we voor hem een jaarkaart kochten. Dus als je het nog 4 maanden kan uitstellen, hij kan verjaren op't einde van het jaar he. Aan ons werd ook niet gevraagd hoe oud hij was.

  • Maar hoe los je dan de verschillen in geldigheid op?
    Als mijn zoontje 3 wordt en we gaan in dezelfde maand heen dan is onze kaart net 2 maanden ingegaan. Die is dan nog 16 maanden geldig.
    Die van zoontje dan dus maar 12 maanden. Dan zou de kaart van ons zoontje dan dus 4 maanden minder lang geldig zijn dan die van ons.
    Hebben ze daar een bepaalde regeling voor bij disney?

    Hoi Nientje1980 (en K-tje),
    Er is geen regeling om de looptijden van jaarkaarten 'gelijk te trekken'. Iedere jaarkaart heeft z'n eigen periode van geldigheid en dat kan niet worden aangepast. Enigste optie is om een paar maanden niet te gaan (overbrugging) en dan tegelijk een nieuwe jaarkaart aanschaffen, maar dat is natuurlijk zonde van de geldigheid.
    Groetjes,
    Lars
  • Eigenlijk is het zo heel erg niet, met verschillende looptijden wordt het jaarkaart-budget wat verspreid, én hebben we meteen ook een extra reden om naar Disney te gaan! WinkKomende maandag en dinsdag gaan we weer, joepie!
  • Thanks voor jullie antwoorden.
    En K-the. Veel plezier met de kids in disney
  • Hoi Hoi,
    wij gaan in mei naar Disney met vrienden. Die hebben geen jaarkaart en willen die misschien wel aanschaffen. Nu kunnen we hun 10% korting geven. Maar nu had ik toch een vraag. Ik zag ook dat we met dreampass 20% korting konden geven op toegangskaarten. Hoe werkt dat? Geldt dat voor elk ticket? We gaan 3 dagen, dus zou het ook gelden op 3 dagen kaart?
    Ik was erg benieuwd wat ze dan kwijt zijn in vergelijking tot jaarkaart (fantasy).
    Owja, 2 dagen gaan we disneypark doen en 1 dag, 1/2 Studio's en 1/2 Disneypark, dus zouden maar 1 hopper en 2 normale tickets nodig hebben. Is het dan goedkoper om losse tickets te kopen ipv 3 dagen hopper?
    Alvast bedankt!!
    Marjolein

  • Hoi Hoi,
    wij gaan in mei naar Disney met vrienden. Die hebben geen jaarkaart en willen die misschien wel aanschaffen. Nu kunnen we hun 10% korting geven. Maar nu had ik toch een vraag. Ik zag ook dat we met dreampass 20% korting konden geven op toegangskaarten. Hoe werkt dat? Geldt dat voor elk ticket? We gaan 3 dagen, dus zou het ook gelden op 3 dagen kaart?
    Ik was erg benieuwd wat ze dan kwijt zijn in vergelijking tot jaarkaart (fantasy).
    Owja, 2 dagen gaan we disneypark doen en 1 dag, 1/2 Studio's en 1/2 Disneypark, dus zouden maar 1 hopper en 2 normale tickets nodig hebben. Is het dan goedkoper om losse tickets te kopen ipv 3 dagen hopper?
    Alvast bedankt!!
    Marjolein

    Hoi Marjolein,
    Jaarkaarthouders kunnen inderdaad korting geven op tickets, maar alleen op dagkaarten (1 of 2 parken). De korting is niet geldig op meerdaagse tickets. Vanaf vandaag zijn de prijzen voor reguliere tickets aan de kassa verhoogd. Een dagkaart voor 2 parken kost ter plaatse nu €90,- per persoon. Als partner van Disney bieden wij echter speciale voorverkoop tickets aan tegen flink gereduceerde prijzen die alleen online beschikbaar zijn (vanaf €47,- per dagkaart). Als jullie 3 dagen gaan, dan is het Dichtbij Ticket (3 dagen voor de prijs van 2 dagen) het voordeligst. Hiervoor betaal je €139,- per persoon (omgerekend €46,- per dag). Bekijk alle speciale tickets hier: http://www.discoverthemagic.nl/tickets/. Een meerdaags ticket ontvang je als E-voucher per mail en dienje bij de ticketautomaten onder het Disneyland Hotel om te zetten naar de definitieve toegangstickets.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Ik heb een vraag en die is het volgende:
    Wij gaan deze zomer met mijn zoontje naar disneyland parijs en willen abonnementen aanschaffen.
    Mijn zoontje heeft een andere achternaam dan mij en woont op een ander adres, natuurlijk hebben we wel zijn id bewijs bij ons.
    Is dit een probleem om een dream pass te kopen of maakt het niet uit zolang als ik zijn id bewijs maar mee heb?
    Alvast bedankt.
  • mj zei:


    Hallo,
    Ik heb een vraag en die is het volgende:
    Wij gaan deze zomer met mijn zoontje naar disneyland parijs en willen abonnementen aanschaffen.
    Mijn zoontje heeft een andere achternaam dan mij en woont op een ander adres, natuurlijk hebben we wel zijn id bewijs bij ons.
    Is dit een probleem om een dream pass te kopen of maakt het niet uit zolang als ik zijn id bewijs maar mee heb?
    Alvast bedankt.

    Hoi mj,
    Zolang je kunt aantonen dat het jouw zoon is, kan er gewoon een jaarkaart voor hem worden aangeschaft, Alleen als er geen biologische ouder aanwezig is, kan er zonder schriftelijke toestemming van één van de ouders geen jaarkaart voor een minderjarige bezoeker worden aangeschaft.
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor het antwoord.
    Op zijn id kaart staat een andere acthternaam en hij woont op een ander adres hoe kunnen ze dan weten dat ik de biologische ouder ben dien ik hiervoor nog apart bewijs mee te nemen?
  • Hoi MJ,
    Wij hebben dit afgelopen kerst gehad met een neefje en nichtje, zij waren minderjarig en hun ouders waren er niet bij. Als je een brief (in het engels) opstelt met goedkeuring van de vader van je zoontje met zijn handtekening en een kopie van zijn paspoort/id moet het helemaal goedkomen met de jaarkaart.
    Ik hoop dat je hier iets mee kunt
    Groetjes,
    Celine
  • mj zei:


    Bedankt voor het antwoord.
    Op zijn id kaart staat een andere acthternaam en hij woont op een ander adres hoe kunnen ze dan weten dat ik de biologische ouder ben dien ik hiervoor nog apart bewijs mee te nemen?

    Hoi mj,
    Volg in dat geval het advies van Celine en neem een brief mee (Engels- of Franstalig) waarin de vader (met dezelfde achternaam als je zoon) toestemming geeft en deze ondertekend met zijn handtekening. Voeg hier een kopie van zijn identiteitsbewijs aan toe en je zult een jaarkaart voor je zoon kunnen aanvragen.
    Groetjes,
    Lars
  • Als ik jaarkaaren per post aanvraag.
    Moeten ze de dan een kopie hebben van ieder paspoort, of alleen die van mij die het aanvraagd?
    Ik ga 4 jaarkaarten aanvragen
  • Enrique zei:


    Als ik jaarkaaren per post aanvraag.
    Moeten ze de dan een kopie hebben van ieder paspoort, of alleen die van mij die het aanvraagd?
    Ik ga 4 jaarkaarten aanvragen

    Wanneer zou je willen gaan? Het is jammer als andere mensen hierdoor een verlengen mislopen. Misschien kan je met iemand afspreken en zo kan diegene zijn/haar jaarkaart weer verlengen. Bijvoorbeeld wij mochten we in dezelfde periode gaan..

  • Enrique zei:


    Als ik jaarkaaren per post aanvraag.
    Moeten ze de dan een kopie hebben van ieder paspoort, of alleen die van mij die het aanvraagd?
    Ik ga 4 jaarkaarten aanvragen

    Wanneer zou je willen gaan? Het is jammer als andere mensen hierdoor een verlengen mislopen. Misschien kan je met iemand afspreken en zo kan diegene zijn/haar jaarkaart weer verlengen. Bijvoorbeeld wij mochten we in dezelfde periode gaan..
    Ja maar ik wil graag vooraf een boeking maken voor een disney hotel.
    En als je een jaarkaart wilt halen, dan moet je toch eerst een dagkaart kopen???
  • Nee hoor dat hoeft niet perse. Je kan aan de kassa bij disney aangeven dat je een jaarkaart wil aanschaffen en betaald daar het totale bedrag. Met de bon kan je dan naar het bureau om de rest te regelen.
    Wanneer je van te voren een dagkaart koopt kun je direct naar binnen en verrekenen ze de dagkaarten met het totale bedrag van de jaarkaarten. Het scheelt op drukke dagen wel weer wat tijd want je hoeft niet meer in de rij bij de kassa.

  • Nee hoor dat hoeft niet perse. Je kan aan de kassa bij disney aangeven dat je een jaarkaart wil aanschaffen en betaald daar het totale bedrag. Met de bon kan je dan naar het bureau om de rest te regelen.
    Wanneer je van te voren een dagkaart koopt kun je direct naar binnen en verrekenen ze de dagkaarten met het totale bedrag van de jaarkaarten. Het scheelt op drukke dagen wel weer wat tijd want je hoeft niet meer in de rij bij de kassa.

    Maar ik wil graag vooraf boeken voor een disney hotel
  • Enrique zei:



    Enrique zei:


    Als ik jaarkaaren per post aanvraag.
    Moeten ze de dan een kopie hebben van ieder paspoort, of alleen die van mij die het aanvraagd?
    Ik ga 4 jaarkaarten aanvragen

    Wanneer zou je willen gaan? Het is jammer als andere mensen hierdoor een verlengen mislopen. Misschien kan je met iemand afspreken en zo kan diegene zijn/haar jaarkaart weer verlengen. Bijvoorbeeld wij mochten we in dezelfde periode gaan..
    Ja maar ik wil graag vooraf een boeking maken voor een disney hotel.
    En als je een jaarkaart wilt halen, dan moet je toch eerst een dagkaart kopen???
    Enrique zei:



    Nee hoor dat hoeft niet perse. Je kan aan de kassa bij disney aangeven dat je een jaarkaart wil aanschaffen en betaald daar het totale bedrag. Met de bon kan je dan naar het bureau om de rest te regelen.
    Wanneer je van te voren een dagkaart koopt kun je direct naar binnen en verrekenen ze de dagkaarten met het totale bedrag van de jaarkaarten. Het scheelt op drukke dagen wel weer wat tijd want je hoeft niet meer in de rij bij de kassa.

    Maar ik wil graag vooraf boeken voor een disney hotel
    Als je de kaarten in het park koopt dan betaal je de jaarkaart aan de kassa -10%. Ik dien hierbij aanwezig te zijn. Vervolgens gaan we naar het paspoortkantoor en daar maken ze dan de jaarkaarten. En in ruil voor de 10% die wij jullie geven krijgen wij stempels om onze kaarten te verlengen.
    Wanneer willen jullie gaan?
    Daphne
  • Volgens mij kan je gewoon een reservering voor een room only maken via de disney reserveringslijn en dan als je gaat inchecken je jaarkaart laten zien. Die moet je dan voor het inchecken wel hebben. Maar misschien zijn de regels ondertussen wat aangepast maar er is hier vast iemand die mij dan corrigeert ;-)
  • Dat klopt: je moet nu bij het boeken al het nummer van je jaarkaart doorgeven. Alvast boeken voor je daadwerkelijk je jaarkaart hebt gekocht is dus niet meer mogelijk.
  • Hugo zei:


    Dat klopt: je moet nu bij het boeken al het nummer van je jaarkaart doorgeven. Alvast boeken voor je daadwerkelijk je jaarkaart hebt gekocht is dus niet meer mogelijk.

    Jammer :(
    Dan maar per post aanvragen dan maar.
    Moet ik nou een kopie maken van alle id's, of is die van mij alleen voldoende??
  • Je moet voor iedereen waarvoor je een kaart aanvraagt ook een kopie meesturen.
  • Hugo zei:


    Je moet voor iedereen waarvoor je een kaart aanvraagt ook een kopie meesturen.

    Bedankt Hugo
  • Hoi,
    Ook wij willen met ons gezin naar Disney en denken we na over de
    aanschaf van een jaarkaart.
    Wij zouden prima uit de voeten kunnen met de francillien maar heb daar een paar vragen over.
    Wij zijn met z'n vijfen, 2 vw en 3 kinderen 12, 9 en 5 jaar oud.
    We denken dus aan de francillien met 20% korting wat neer komt op vijfde gezinslid
    gratis.
    We hebben een jaarkaarthouder die ons 10% korting kan geven omdat we daar gelijktijdig zijn.
    Geldt die korting boven op de gezinskorting bij de francillien ?
    En hierbij geldt dus eerste dag aankopen en naar binnen, dan 2 dagen niet. Dat geeft
    op zich niet want dan worden het na de eerste dag twee dagen Parijs.
    We willen naar een camping voor een kleine week.
    Heb je met de francillien ook s avonds gewoon toegang ?
    Groet,
    Marcel
  • Hoi Marcel,
    korting combineren mag helaas niet. Het is dus 20% familiekorting OF 10% jaarkaarthouderskorting.
    Je hebt met de Francilien gedurende de volledige openingstijden toegang. Dus ook 's avonds.
    Als je wel graag iemand wil helpen met het sparen van stempels, zou je kunnen vragen of iemand (de jaarkaarthouder waarmee je wil afspreken?) het verschil wil bijbetalen (tussen 20% familiekorting en 10% jaarkaartkorting). Op die manier krijg jij gewoon de korting die je bij aankoop van 5 kaarten zou krijgen en kun je toch iemand blij maken met stempels. Die persoon zou dan nog steeds veel voordeel hebben t.o.v. betalend verlengen.
    Je zou trouwens zelf nog kunnen overwegen om één Fantasy- of Dream-kaart te nemen en vier Francilien-kaarten. Doordat je bij de Dream-kaart niet meer hoeft te betalen voor parkeren (anders moet je dat voor €30 afkopen) en meer korting in restaurants en winkels krijgt, heb je dat verschil denk ik gauw terugverdiend!
    In ieder geval heel veel plezier met jullie aan te schaffen jaarkaarten!
  • Hallo Hugo,
    Bedankt voor je reactie.
    Dat is inderdaad een overweging.
    De familiekorting krijg je overigens alleen bij aanschaf van 5
    zelfde jaarkaarten toch ?
    Groet
    Marcel
Log In of Registreer om te reageren.