vriendje mee op reis, benodigde documenten?

februari 2013 aangepast in Praktische Informatie
Hallo Disneyfans,
Omdat er nu zo'n mooie aanbieding is en je vrienden voor € 20 mee naar binnen kunt nemen, mag een minderjarige vriend van onze zoon 3 dagen mee naar DLP. Het vriendje is 12 jaar en heeft een eigen paspoort. We reizen met de auto en slapen bij het Novotel. Ik bedacht me ineens dat we waarschijnlijk een document mee moeten nemen waaruit blijkt dat we het vriendje met toestemming van zijn ouders meenemen. Ik heb op de site van defensie zitten kijken en ik lees daar dat ik allerlei documenten (uittreksel gezagsregister (wat is dat?), uittreksel GBA, afschrift geboorteakte, kopie paspoort van de ouder) mee zouden moeten nemen. Da's heel wat en niet zo maar bij elkaar gezocht (we vertrekken as vrijdag). Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoor graag van iemand!
gr,
Jacqueline

Reacties

  • Toen we mijn zusje destijds meenamen, het enige dat we toen bijhadden (en wat moest volgens de gemeente), een reispas en een brief van mijn ouders waarin stond dat ik de zus ben, verantwoordelijk ben tijdens deze reis, en gehandtekend door beide ouders.
    Kopies van identiteitskaarten hadden we niet, moest volgens de persoon aan het loket van ons gemeentehuis niet.
  • jacqban zei:


    Hallo Disneyfans,
    Omdat er nu zo'n mooie aanbieding is en je vrienden voor € 20 mee naar binnen kunt nemen, mag een minderjarige vriend van onze zoon 3 dagen mee naar DLP. Het vriendje is 12 jaar en heeft een eigen paspoort. We reizen met de auto en slapen bij het Novotel. Ik bedacht me ineens dat we waarschijnlijk een document mee moeten nemen waaruit blijkt dat we het vriendje met toestemming van zijn ouders meenemen. Ik heb op de site van defensie zitten kijken en ik lees daar dat ik allerlei documenten (uittreksel gezagsregister (wat is dat?), uittreksel GBA, afschrift geboorteakte, kopie paspoort van de ouder) mee zouden moeten nemen. Da's heel wat en niet zo maar bij elkaar gezocht (we vertrekken as vrijdag). Heeft iemand hier ervaring mee?
    Hoor graag van iemand!
    gr,
    Jacqueline

    Hoi Jacqueline,
    Zoals moorhunhe al hierboven aangeeft is een getekende brief van de ouders nodig waarin staat dat hij met jullie meereist met toestemming van zijn ouders (die moeten beiden de brief ondertekenen) en dat jullie voor hem verantwoordelijk zijn. Stel die brief het liefst in het Frans of Engels op voor een snellere afhandeling. Verder is er niets nodig. Veel plezier!
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.