Tripreport: Last minute beslissing voor een dagje naar Disney April 2015

september 2021 aangepast in Algemeen
Eindelijk, het is weer tijd voor Magie. Ik mag het wederom met mijn beste vriend Ozzy delen. Zaterdag 4 april vertrekken wij naar Parijs om zondag 5 april een dagje Disneyland te doen.

Het is onverwachts. Eerst zou ik het paasweekend alleen thuis zitten. Vrienden van ons gaan trouwen in juli. Mijn vriend heeft dan een vrijgezellen weekend in Londen. Hun "mannen weekend" Wat zij ieder jaar hebben wordt nu een "vrijgezellen weekend". Ik wilde dus niet alleen thuis zitten. Dus ik vroeg Ozzy of hij zin had om mee te gaan. gelukkig zei hij "ja".

Laatste keer dat wij in Disneyland Parijs waren was augustus 2008. Het werd wel weer eens tijd. Alleen omdat het zo prijzig is gaan we niet zo vaak. Maar ja ik heb via DLP-kaarten.nl een Disneyland Dream jaarpaspoort besteld. De voucher heb ik ontvangen, maar deze kan ik nu mooi zaterdag de 4 april inwisselen voor een echte met foto
Ozzy wacht dan bij Starbucks tot ik weer terug ben.

Ik heb online Mickey en Minnie oren besteld, die zijn goedkoper dan in het park (bedankt Cafe Mickey gebruiker ongelofelars voor de tip).
oren

Ik heb "nep" Allstars met handgemaakte Disney kasteel besteld. (Bedankt https://www.facebook.com/Madeinlondon515). Ik hoop dat ze op tijd binnen zijn.
pained shoes

Nu is het aftellen. Nog iets meer dan een week, dan is het zo ver.

Ik heb er ongelooflijk veel zin in!!

Reacties

  • 4 april 2015:
    Eindelijk, het is weer tijd voor magie. Ik mag het wederom met mijn beste vriend Ozzy delen. Vandaag vertrekken wij om 10:00 uur naar Parijs om morgen een dagje Disneyland te doen.

    Laatste keer dat wij er waren was augustus 2008. Het werd wel weer eens tijd. Alleen omdat het zo prijzig is gaan we niet zo vaak.

    Maar ja. Ik ben vanaf vandaag de trotse eigenaar van een Disneyland Dream jaarpaspoort. Ik heb nu nog een voucher, maar deze ga ik straks inwisselen voor een echte met foto :)

    Ozzy stelde eerst voor om gisteren avond naar mij toe te komen, maar dat is onzin, want vandaag zouden we dan langs Rotterdam rijden (waar hij in de buurt woont). Dan kan ik beter alvast die kant op komen. Dus gisteren na mijn werk die kant op gegaan.

    Ik bleef bij hem thuis slapen. Mijn vriend heeft een vrijgezellen weekend in London, vandaar dat wij (Ozzy en ik) even richting Disneyland gaan dit weekend. Ik had weinig zin om alleen thuis te blijven met Pasen.

    Sinds vorig weekend ben ik er achter dat ik zwanger ben. Goede timing maar niet heus. Ik mag niet in de leuke attracties. Maar ja. Ik geniet toch wel van de sfeer. Het is allemaal nog heel pril. Er kan nog van alles mis gaan, maar daar gaan we niet van uit. Wel doen we natuurlijk rustig aan.

    Jammer genoeg zijn m'n "Disney Allstars" nog niet binnen. Dan maar gewone Allstars :)

    Rond 16 uur komen we aan bij het Ibis hotel in Val d'Europe. Snel inchecken. Auto in de garage zetten. En onze spullen in de kamer zetten. De kamer is heel basic, maar aangezien wij daar toch alleen maar zijn om ons hoofd op een kussen te leggen is het meer dan genoeg.

    Als wij dit allemaal gedaan hebben gaan we een kaartje halen voor de metro. De ingang ligt letterlijk aan de overkant van de straat/plein. Echt nog geen halve minuut lopen. Perfect!! Had verwacht dat dit veel verder zou zijn. Dat we nog een straat over moesten steken. Dit blijkt niet het geval. Mooi.

    1 halte, dus nog geen 5 minuten en we zijn bij Disneyland aangekomen. Ik moet even snel het park in om m'n voucher om te ruilen voor een echte jaarkaart. Dit loopt allemaal voorspoedig. Ondertussen is Ozzy naar Starbucks gegaan. Binnen een kwartier stond ik weer buiten. Met een dream jaarpaspoort. Super blij mee. Snel terug naar Ozzy. Hij is verbaasd dat ik alzo snel terug ben. Ik ook wel een beetje, maar toch super blij. Even een bakkie doen hoor.

    Als wij dit op hebben is het tijd om te shoppen. Ik heb een "Barbie pop" van Anna en Elsa gekocht. Heerlijk die kortingen. Er was een aanbieding. "als je €30,- besteed, krijg je een Minnie Mouse jurk voor €10,-" leuk hoor, maar die pas ik toch niet? M'n kindje is nog veeeeeeeeel te klein. Dat zou ook wat voorbarig zijn. Vooral omdat er nog zo veel mis kan gaan. Ik bedank hun.

    Untitled

    Hierna koopt Ozzy een Anna pluche pop voor een collega. Ik koop nog een cadeau voor ons neefje QT die in mei jarig is. En een magneetje voor Fred de barman van Pub de Tempelier in Haarlem. Hij spaart deze namelijk.

    Inmiddels is het etenstijd geworden. Wij lopen een paar rondjes, maar overal is het kneiter druk. Behalve bij Billy bob's saloon. Hier nemen wij een nacho's tapas menu. Super lekker!!

    Ik wilde nog een truitje kopen die ik had gezien, maar deze was niet in mijn maat. Ook een knuffel van Pluto heb ik niet gezien. Morgen in het park maar even kijken.

    Untitled
    Untitled
    Untitled
    Untitled

    Rond 21:30 uur gaan we terug naar het hotel. Snel slapen, morgen hebben we een lange enerverende en magische dag.
  • 5 april 2015
    Vrolijk pasen iedereen. Ik ga vandaag samen met Ozzy naar Disneyland. Wat hebben wij er zin in!! Wij kunnen gratis parkeren ivm mijn jaarpaspoort (gisteren opgehaald).
    Untitled
    Untitled

    Eerst gaan we naar Big thunder mountain voor Ozzy. Maar die is dicht. Ik mag er niet in, want ik ben zwanger. Maar ja, hij is toch dicht. Misschien wel de hele dag. Wij gaan later terug.
    Untitled

    Dan maar Indiana Jones voor Ozzy, mag Ik ook niet in, maar deze is ook dicht. Maar te druk om meer informatie te weten te komen.
    Dan maar een fastpass voor Ozzy halen voor Peter pan, daar mag ik ook niet in. Lekker begin, nog geen attractie gehad, al een uur in het park. It's a small World daar mag ik wel in, dat gaan we dan ook doen. 10 minuten wachtrij. Top! Schiet ook lekker op. Ik vind het toch wel een "must do" attractie.
    Untitled

    We hebben nog een uur tot ander half uur voordat Ozzy by Peter Pan moet zijn. BuZz lightyear wachtrij van 30 minuten. Nou dit moet lukken. Echter is die rij veeeeeel langer. Dat wordt krap. Na een uur ongeveer zijn we dan eindelijk binnen, maar ja... Daar gaat de rij ook nog verder. Uiteindelijk zijn we er dan. Ozzy z'n punten schieten omhoog, rond de 13000 punten heeft ie. Die van mij blijven maar heel laag steken. Tot op het laatst... Opeens heb ik 15000 punten, Ozzy ook maar 200 punten meer. Allebei zijn we verbaasd hoe dat kan, ik zal wel bij de grote schurk de juiste "Z" hebben geraakt.
    Untitled
    Untitled

    Ozzy moet rennen naar Peter pan, hij heeft nog 10 minuten voor dat de eindtijd er op zit. Ik ga ondertussen even naar het toilet en wacht daarna bij dombo/meet Mickey op een bankje. Al snel komt Ozzy terug.
    Untitled

    Ozzy moet toch ook even naar het toilet, hierna gaan we kijken bij Big thunder mountain, maar deze is nog steeds dicht. Dus gaan we maar Eten bij Hakuna Matata. Kebab met patat. Heerlijk!! Hadden wij wel verdiend. Toch weer terug naar Big thunder mountain hij doet het!!!!! Snel een Fast pass gehaald voor Ozzy. Hij heeft nog iets van 2 uur, mooi kunnen we even shoppen op Main Street. We zien Minnies trein nog rijden, maar ik zoek nog wat kleding en misschien baby kleertjes en Stitch wil ik nog hebben. Uiteindelijk alleen een vest gekocht.
    Untitled

    Hierna willen we met de trein een rondje om het park doen. Het station van main street is extreem druk, wij lopen verder naar het station Frontierland hier is het iets minder druk. Rondje park is best leuk. Hier zien we dat Indiana Jones het ook weer doet.
    Untitled
    Untitled
    Untitled

    Het is tijd voor Ozzy om naar Big thunder mountain te gaan. Dit duurt uiteindelijk nog een eeuwigheid. Handig hoor zo'n "slow pass". Ik wacht maar. Het zonnetje schijnt wel, dat is heel lekker, maar als er dan een wolk voor komt dan wordt het toch wel erg koud nog. Hierna gaan we al Shoppend langs de andere kant van main street richting Village. Ik ben toe aan wat warmte en trek gekregen in een bakkie Starbucks.
    Untitled
    Untitled

  • Vervolg 5 april 2015
    Ik heb nog een shirtje gezien in Disney Fashion, dus gaan we even snel Shoppen in village. Hierna lopen we snel terug naar het park want het is bijna tijd voor Disney magic on parade. Wat is dit leuk en mooi!!


    Ik mag ook in het labyrinth van Alice in Wonderland dus doen we dat ook gezellig samen.
    Untitled
    Untitled
    Untitled

    En hierna gaan we in een bootje langs de classic Sprookjes. Best leuk. En mooi in elkaar gezet ook. Dat is trouwens het hele park.
    Untitled
    Untitled

    Het is tijd voor avond Eten. We hebben wat mensen gezien met crêpes, maar helaas zijn die op. Dan maar terug naar Hakuna Matata. Ik heb niet heel veel honger dus neem ik alleen een Side dish, patat, maar dit wordt gewoon een mandje vol. Hier heb ik meer dan genoeg aan. Ozzy neemt weer een broodje kebab.
    Bij Indiana Jones gaan wij even kijken voor Ozzy, of deze het nog doet. Ja hoor. Wachtrij is maar 10 minuten. Ik wacht weer even. Duurt gelukkig niet zo lang.


    We lopen richting het kasteel we zien al mensen plaats nemen voor de show Dreams. Dat doen wij dan ook maar. 1,5 uur wachten, maar we hebben wel een fantastische plek.
    Untitled

    Het wordt toch best wel koud. Inmiddels is de zon ook onder. Ozzy haalt nog een koffie en een thee voor ons. Dan is het tijd voor Dreams. WOW wat is dit mooi!! Ook best ontroerend, maar dat kunnen ook de zwangerschapshormonen zijn.
    deel 1:
    deel 2:

    Na een fantastische dag is het tijd om naar huis te gaan. Ik val om 23 uur al in slaap op de achterbank. Rond 4 uur komen we thuis bij Ozzy. Ik duik meteen m'n bed in.

    6 april 2015
    Om 9 uur is het tijd om te douchen, even iets te eten en dan richting moeders voor een paas brunch. Dank je Ozzy voor een super gezellig weekend en voor de goede zorgen.

    PS ik heb in onze vakantie vorige maand in Kaapverdië mijn haren laten invlechten. Spotgoedkoop, snel, en maanden plezier van gehad, ook hier in Disney.
Log In of Registreer om te reageren.