Tripreport: Pasen april 2016

Planning: 28-01-2016

Mijn prinsesje maakte mij midden in de nacht wakker voor een voeding, tja, 10 weken oud is zij nu. Maakte mij verder ook nog niets uit. Ik ben nog met zwangerschapsverlof. Ik kan het nog hebben. ‘s middags maar een dutje doen.

Mijn partner gaat met Pasen een weekendweg. “Mannenweekend” noemen ze dat.... Tja,moet ik dan thuis blijven? Ik bedacht me, dat ik een “meidenweekend” verdiend heb, maar ik heb geen vriendinnen, alleen vrienden. Nou ik heb wel een paar vriendinnen, maar niet om een weekend mee weg te gaan.

Mijn beste vriend besloot ik te stalken met whatsapjes. Nogmaals sorry, want 3 uur ‘s nachts is natuurlijk een belachelijk tijdstip. Tja, het zat in mn hoofd, het moet er uit... “Ga je samen met mij en mn dochtertje naar Disneyland met pasen?” Was n eerste whatsapje.

Rond de klok van 9 uur kreeg ik een apje terug. “JA, LEUK!!” Jippie!!! We gaan 2 dagen naar Disneyland. Mn jaarkaart is dan nog net geldig. Mijn partner vond het leuk voor ons. Ozzy (m’n beste vriend) had er ook geen probleem mee dat Roosje (m’n dochtertje) mee zou gaan. Maar Oma, mijn moeder dus.... “Dat doe je een babytje toch niet aan? Ik pas wel op”. Super lief mam!! Ik weet niet of ik mn meisje een weekend kan missen, maar dan bel ik wel, en als ik echt moeite krijg, stap ik in de auto en rijd ik terug. Heel lief mam, dat je wilt oppassen.
Verjaardagsweekend juli 2015

Voorbereidingen: 30-01-2016

Vandaag gaan we het hotel boeken. Tja, er zijn zo veel hotels in de buurt. Het wordt een hotel buiten het park, want in het park zijn ze mij te duur. Maar ja, er zijn ook buiten het park zo veel hotels!! Welke gaan we doen? Vorig jaar zijn we ook met z’n 2en gegaan met pasen. Toen zaten we in een Ibis hotel bij Val d’Europe. Prima hotel, maar deze was erg duur dit keer. In juli ben ik ook nog geweest, toen zaten Mark (m’n partner) en ik in een ander hotel. Ook veel te duur dit weekend. Dan maar iets verder weg. Ik heb toch een jaarkaart, we kunnen gratis parkeren bij Disney... Dat scheelt weer... Het wordt wel een Ibis hotel, maar dan verder weg, hier zat Ozzy in juli vorig jaar.

Even een cdtje samengesteld voor onderweg. Ook mn oren opgezocht die Cheryl voor mij heeft gemaakt. En de Mickey Mouse handschoenen die ik in julie had gekocht. Koffers inpakken heeft totaal nog geen zin, want het zijn nog 56 dagen, maar ik kan ze maar hebben gevonden.

Ik vind het wel heel jammer dat Roos niet mee gaat, maar Ozzy en ik kunnen wel ons ding doen nu en we hoeven nergens rekening mee te houden nu. Ik koop wel een knuffeltje en een ballon voor Roos. We gaan wel treug als zij 1 is geworden. Dan is er ook kerst in Disneyland. Dat vinden Mark en ik ook leuk :) Tegen die tijd wonen we ook in ons eigen huis, (nu wordt ons nieuwe huis nog gebouwd, we wonen tijdelijk bij m’n moeder) dus dan bemoeid mijn moeder zich minder met ons. Hoe goed ook bedoeld.

Vorig jaar kon ik met pasen en in juli nergens in ivm mn zwangerschap. Het is dus wel lekker dat mijn moeder nu wilt oppassen. Jammer dat Big Thunder Mountain in onderhoud is, maar de Tower of Terror kan ik nu wel in, en Indiana Jones en Space Mountain! De laatste keer dat ik in Space Mountain ben geweest was in 1999 in Disneyland Anaheim.
Untitled
Untitled
Untitled

De oren, mn jaarkaart en de handschoenen liggen al in de koffer, het is nog iets te vroeg om de rest al in te pakken ;)

Reacties

  • Wat een avontuur weer. Wat een fantastisch weekend was dat weer.

    Vrijdag 25 maart 2016
    's middags heb ik de trein gepakt naar Rotterdam. Ozzy haalde mij daar op om vervolgens verder te rijden met de auto. We vertrokken op tijd, want we wisten niet of er extra drukte was bij de grenzen ivm de aanslagen in Brussel vorige week. Dit bleek niet het geval. Wel bij de tol controle posten waren extra beveiliging, maar verder niets. Om een uur of 7 's avonds kwamen we aan bij het hotel. Snel inchecken en op naar Village om even te eten bij de Mac.

    Hierna gingen we even shoppen. Daarna een biertje doen. Nederland speelde tegen Frankrijk vandaag. Al snel kwam Nederland met 2-0 achter. Ik moet zeggen, ze verdienen het dat ze niet mee doen aan de EK dit jaar, wat zijn ze slecht, maar goed... in de 14e minuut, een minuut stilte voor Cruijf. Jeetje, ik had niet verwacht dat dit zo emotioneel was. Ik moest een traantje wegpinken.

    Ik dronk een cocktail en Ozzy een biertje. Ik kon lekker mee doen, want m'n meisje verblijft dit weekend bij oma. Ik ben even "geen" mama. Ozzy kreeg nog honger, wat wil je? na een diner van de Mac, dat vult even, maar lang niet goed genoeg, maar ja het was al best laat dus toch nog even terug naar de Mac. ja... jullie lezen het goed, toch de Mac, omdat dit het "goedkoopst" was. Snel in de auto en terug naar het hotel. Morgen vroeg op.

    We verbleven in een Ibis hotel buiten het park. Met mijn jaarkaart konden we gratis parkeren. De prijzen waren net met 5 euro omhoog gegaan, dus dit scheelde ons dit weekend sowieso al 60 euro aan parkeer kosten. Anyway... Het hotel was basic, maar schoon en prima om te doen voor 2 nachtjes. Geen idee waar Roosje had kunnen slapen, want daar was simpelweg geen ruimte voor, maar goed, zij ging uiteindelijk toch niet mee.

    Zaterdag 26 maart 2016
    's Ochtends stonden we om 8 uur op. Beiden even douchen en rond 9 uur vertrokken we richting Disney. Even ontbijten bij Earl of Sandwich. Zij hadden een heerlijk broodje met ei, bacon en kaas. Heerlijk kopje thee en een glas jus d'orange. Hierna het park ik. Vorig jaar ben ik 2x geweest, maar ik was zwanger, ik mocht nergens in. NU WEL!!!! :)

    Eerst de Tower of Terror.
    Untitled

    OMG I love de TOT!! Deze is echt te gek!! Ratatouille wacht rij was 120 minuten en fast pass was pas vanmiddag om 16 uur, nou laat maar, morgen ochtend maar proberen. Crush coaster, idem dito.

    Op naar het Disneyland Park. Ozzy wilde graag Indiana Jones doen. Deze is ook zoooo leuk!! Pirates of the Caribbean heb ik nog nooit gedaan, dus deze wilde ik graag doen.
    Untitled

    Hij lijkt een beetje op de Fata Morgana van de Efteling moet ik zeggen, maar dan net een tikkeltje leuker :) Hierna zijn we wat gaat eten. Een donut. We hebben er ook een colaatje bij genomen.

    Hierna hebben we een beetje geshopt en Minnie's spring train gezien. Leuke parade. Kort, maar leuk :) Daarna Forest enchantment show. Iedereen swingde mee met de liedjes van Jungle Book. Was leuk om te zien. Ook de andere liedjes waren leuk. De characters konden erg goed zingen!! En volgens mij degene die niet konden zingen was iemand anders voor. Erg leuk!! Daarna wilden we in It's a small world doen, maar de rij was te lang, dit gold ook voor Buzz Lightyear laser blast, en fastpass was dicht. Ook Space Mountain was de rij te lang, single ride was dicht en fast pass ook. Dan maar terug naar Main street. Hier kwam Goofy's Garden Party. Wij hadden niet zo'n goede plek. De characters liepen wel langs enzo, erg leuk, maar de parade stond stil met dansers voor ons. Leuk voor even, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de characters. Al met al, was het een gezellige vrolijke parade.

    Hierna terug naar Space Mountain. Wachtrij was nog steeds te lang. Ik moest alleen dus, dat deed ik niet. Daarna Buzz light year. Wachtrij was ook hier nog steeds te lang, dit hebben we ook maar niet gedaan. En hierna door naar It's a small world. In de rij waren vreselijke spanjaarden. Er staat 1 iemand in de rij en de hele familie volgt. Nou niet bij ons.... die ene die in de rij staat... die kan op de familie wachten... Maar dat doen ze niet. Dan niet toch? Zo belangrijk is het dus niet om bij elkaar te staan. Hierna was het tijd voor Magic on Parade. Daarna zijn we naar Hakuna Matata gegaan om even te eten.

    Pinokkio en Sneeuwitje had ik nog nooit gedaan. Deze wilde ik wel eens doen. Wat een spijt!! Ik vond er echt helemaal niets aan. Sneeuwitje was dan net iets leuker dan Pinokkio, maar wat zonde van mn tijd. We willen vanavond Dreams zien, dus we lopen even naar de auto om de jassen te halen. Dan krijgen wij het in ieder geval niet koud. Weer een poging doen voor Space Mountain. Kwartiertje, dat ga ik doen.
    Untitled

    Ik merkte dat de wandeling alleen al een kwartiertje duurde, chill!! Deze is echt gaaf!! Nu naar Buzz LightYear, wachtrij half uur, nou vooruit dan maar, toch maar doen.
    Untitled

    Toen wij hier uit kwamen was het nog een half uur voor Dreams begon. Dus wij gingen hier maar voor wachten.

    Wij wilden niet met de menigte te gelijk weg, dus wij zijn nog even naar de Sports bar gegaan om een biertje te doen. Hierna wel naar het hotel gegaan. We hebben een uurtje minder slaap vannacht. De klok ging een uur vooruit.
  • Zondag 27 maart 2016
    's Ochtends werden we wakker. Mijn voeten deden zo veel pijn!!, maar goed... even doorstappen, dan gaat het wel weer. Maar Ozzy kon echt niet meer. Sorry Oz, maar je moet wel ;) Iets later dan gepland om 9:30 uur richting Disney. Vandaag gaan we Studios in.

    Ik wil de Tower of Terror nog eens doen, maar eerst Ratatouille. Het is 10:01 uur en nu al 120 minuten wachtrij? OMG!!! Deze attractie moet wel erg leuk zijn..... toch? Er stond ook een mega lange rij voor de fastpass, dus dat gingen we niet doen. Single rij was nog dicht, en opeens sprong de tijd naar 100! minuten, nou vooruit dan maar... Niets aan te doen. Achteraf bleek dat we maar 80! minuten hebben gewacht.... De attractie is wel leuk!! Erg origineel, maar ik ga nooit meer 120 minuten in de rij staan.... Zelfs geen 80 minuten.

    Nu is het inmiddels bijna half 12, ontbijt zit er niet meer in het wordt een soort brunch/lunch, Paasbrunch zou je het kunnen noemen, maar we gingen een burger eten. Jeetje wat een geld, zelfs met jaarkaart korting, maar oh wat smaakte de burger goed!!! Crush slaan we over, de wacht rij is niet normaal zo lang. Dan maar weer in de tower of terror. 1 uur wachtrij stond er... Tja, ik wil wel heel graag, En het is mooi weer, dus waarom niet.... We kregen een missie van de cast member. Ozzy kreeg een kaartje mee, deze moest hij afgeven aan de cast member binnen. Zo kregen we een acurate wacht rij tijd. Voor ons maakte dat natuurlijk niet meer uit, maar wel voor de mensen na ons :)
    Untitled

    Het bleek "maar" 45 minuten te zijn geweest. Nog even een bakkie doen bij Starbucks en dan op naar de auto op weg naar huis. naar mijn prinsesje.

    Wat fijn om mijn meisje weer te zien. Ik heb me kostelijk vermaakt, maar heb wel continu aan haar gedacht. Mijn moeder had eten voor mij en Ozzy gemaakt. Hierna ging Ozzy weer naar huis. Dank je wel Ozzy voor een fantastisch gezellig, leuk en magisch weekend!

    Morgen komt ook m'n partner weer thuis. Hij heeft een mannen weekend gehad in "sh*th*le Bruges" Bruges? Where is that? It's in Belgium! Brugge is zo leuk. in 2007 geweest voor de opnames van in Bruges met Colin Farrell. Ook figurant geweest in die film.


    (Op 2:13 kun je mij en Ozzy zien, achter de paardenkoets, rechts van het water).
  • Hoop dat niet iedereen dit gaat doen ??
  • Om in the mood te komen… (je hoeft ze niet te lezen ?)
Log In of Registreer om te reageren.