Jaarkaarthouder toevoegen aan hotelreservering

oktober 2021 aangepast in Hotels & Accommodatie
Ik heb ooit ergens gelezen dat je als abonnementhouder toegevoegd kan worden aan een (Disney-)hotelreservering en dat je dan alleen toeristenbelasting moet betalen.
Is dit nog steeds zo? En dient dit van tevoren aangegeven te worden of kan het ook tijdens het inchecken?
Alvast bedankt!

Reacties

  • Dat kan inderdaad nog steeds.
    DLP adviseert om dat pas bij het inchecken te doen, omdat "officieel" vooraf iemand aan een reservering toevoegen eigenlijk inhoudt dat diegene ook gewoon moet betalen.
    Let wel: alle extra's (ontbijt, diner, kortingsvoucher etc.) gelden NIET voor de jaarkaarthouder, het is echt "room-only".
  • Bedankt voor het snelle antwoord! Scheelt ook weer (lang) aan de telefoonlijn hangen met Disney ;-)
  • Als je jaarkaarthouders toevoegt, kun je dan wel ter plekke nog ontbijt bijboeken?
  • En hoe zit het met de duurder (club) kamers? Als een iemand de clubkamers boekt die met ontbijt zijn krijgt dan diegene die je toevoegt wel de zelfde voorwaarden zoals het ontbijt en lounge toegang ?
    Eerder kreeg je een ook een hotelfastpas pas de duurder kamers. Die zijn er niet meer. Betekend dat dus dat dit voordeel voor de duurder kamer is komen te vervallen of is er iets voor in de plaatst gekomen?
  • Dat voordeel is inderdaad vervallen zonder dat er iets voor terugkwam. Ik denk dat als je iemand toevoegt aan een Club kamer diegene alsnog ontbijt moet betalen ter plekke, maar wel toegang krijgt tot de lounge, maar er is vast wel iemand die het zeker weet.
  • Hi Lars en anderen,

    Weet jij toevallig ook of ze er moeilijk over doen als we een boeking maken met kaartjes voor 1 persoon, in de Crockett ranch, en dan met zijn 5-en er extra bij komen (allemaal jaarkaart), en dat degene die het kaartje verblijf heeft, dan een kind is?

    Onze jongste wordt 3 in augustus, en we zijn nu aan het kijken voor oktober, en december, maar dan is hij natuurlijk niet meer gratis :-(

    Hoor graag!
    Gr. Frank
  • Voor zover ik weet kun je voor een kind geen pakket boeken.
  • CarmenV zei:

    Voor zover ik weet kun je voor een kind geen pakket boeken.

    zou dan idd ook gewoon boeken alsof hij 18+ is (en daar ook voor betalen)

  • frkzr zei:

    Hi Lars en anderen,

    Weet jij toevallig ook of ze er moeilijk over doen als we een boeking maken met kaartjes voor 1 persoon, in de Crockett ranch, en dan met zijn 5-en er extra bij komen (allemaal jaarkaart), en dat degene die het kaartje verblijf heeft, dan een kind is?

    Onze jongste wordt 3 in augustus, en we zijn nu aan het kijken voor oktober, en december, maar dan is hij natuurlijk niet meer gratis :-(

    Hoor graag!
    Gr. Frank

    Hoi Frank,

    De hoofdboeker moet een volwassene zijn. Dat het kind vervolgens de toegangstickets (via de MagicPass) van de volwassene gebruikt maakt niet uit. Een verblijf voor één persoon kan nooit een kind zijn. Boek dus voor één van de volwassenen (identiteitsbewijs moet worden getoond) en gebruik de tickets vervolgens voor het kind.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.