Disney Genie, Genie+, Magic Carpet Access en Lightning Lane

Hoi allemaal,

Walt Disney World heeft zojuist alle details bekend gemaakt voor de nieuwe Disney Genie service, bestaande uit drie onderdelen: de gratis Genie service, de betaalde Genie+ service ($15) en de individuele betaalde toegang Magic Carpet Access via Lightning Lane (vanaf $7 per attractie). Bekijk het complete overzicht: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/genie-plus-lightning-lane-vervangt-fastpass-disney-world.

Groetjes,
Lars

Reacties

  • oktober 2021 aangepast
    Dankjewel @Lars voor de interessante info!
    Vond wel dat voor disney world resort gasten de goedkoopste betalende versie er wel deel had mogen uitmaken van het pakket. Want fastpass+ werd wel geschrapt van eerder verzette boekingen maar er komt dan niets voor in de plaats. Kortom: zelfde prijs maar minder service.
  • Graag gedaan, @TiggerSA en ik begrijp wat je bedoelt, maar als je naar de praktijk kijkt zijn de wachttijden van de Standby rijen sinds de afschaffing van FastPass+ er enorm op vooruit gegaan. De reguliere rij loopt veel sneller door met veel kortere wachttijden tot gevolg dan mét FP voorheen. Eerst hadden alleen gasten met FP+ voordeel (want Standby werd een stuk trager), nu hebben alle bezoekers voordeel met de optie om tegen betaling toch snelle toegang te regelen.

    Ze laten echter niet meer dezelfde FP aantallen toe in de Lightning Lane waardoor ook Standby sneller blijft lopen. Het is uiteraard even afwachten wat Genie+ in de praktijk doet met Standby, maar momenteel is het voordelig voor iedereen.

    That being said, persoonlijk zou ik kiezen voor Genie+ tijdens mijn verblijf. Voor die $15 per dag krijg je "FP+" toegang zoals voorheen. Voor bijvoorbeeld Rise of the Resistance zou ik dan eenmalig betalen via Magic Carpet Access als de Standby rij constant hoog blijf, maar ook die rij is nu te doen (gemiddeld 60 minuten), dus als dat blijft, dan zou ik daar niet apart voor betalen. Wordt Rise bijvoorbeeld 120+ minuten wachten, dan loont het zich daar voor te betalen.

    Groetjes,
    Lars
  • Ja ik begrijp je wel dat als je het als éénmalige kost bekijkt voor 1 persoon het wel meevalt. Maar voor een gezin van 4 is het toch te kostelijk als je bv 10 dagen naar disney gaat. Wij zouden nog wel graag DAS gebruiken. Ik neem aan dat die nog wel hetzelfde blijft? (maar wellicht kan ik dat elders in het forum vinden)
  • Het voordeel van dit systeem is dat je zelf kunt bepalen wanneer je het inzet, bijvoorbeeld alleen op drukke dagen van je verblijf. Op rustige dagen betaal je er niet voor en maak je gebruik van Standby. Het is dus flexibel. Hoe het zit met DAS is mij niet bekend, maar ik verwacht dat het zo blijft zoals het nu is.
  • Het geheel ziet er mooi uit in de experience app
    Ik denk dat ik er voor attracties als het Star Wars gebeuren tron , avatar en quardians of the galaxy wel eens gebruik van zal maken
  • Klop, @thomastol . Het systeem heeft natuurlijk momenteel wat kinderziektes zo kort na de lancering en meer accurate planningen worden gegeven naar mate het systeem leert van het gedrag van gasten. Ik denk dat Genie+ over een paar weken/maanden gestroomlijnd is en een goede aanvulling op MDE.
  • Denk het ook
  • Het Genie+ systeem is echt een schande. Meer betalen voor minder. Disney was altijd de nummer 1 om klantbeleving. Na het invoeren van betaald parkeren bij de hotels, schrappen van de trams, introduceren van inspiratieloze nieuwe shows, het stoppen Disney Magical Express, het downgrade van de extra magic time en attracties die om de haverklap uitvallen omdat Disney veel personeel heeft ontslagen is Genie+ echt het dieptepunt. Ik verlang terug naar de tijd van Bob Iger.
  • james19 zei:

    Het Genie+ systeem is echt een schande. Meer betalen voor minder. Disney was altijd de nummer 1 om klantbeleving. Na het invoeren van betaald parkeren bij de hotels, schrappen van de trams, introduceren van inspiratieloze nieuwe shows, het stoppen Disney Magical Express, het downgrade van de extra magic time en attracties die om de haverklap uitvallen omdat Disney veel personeel heeft ontslagen is Genie+ echt het dieptepunt. Ik verlang terug naar de tijd van Bob Iger.

    De trams komen gewoon terug, net als shows en overig entertainment. Disney kampt echter, net als zoveel bedrijven over de hele wereld, met een groot personeelstekort. Dat heb je niet één twee drie aangevuld en zie je ook terug in Parijs waar pas in januari 2022 het grootste entertainment terug is. Daar gaat tijd overheen. De verwachting is dat begin 2022 het personeelsbestand wereldwijd weer op het oude pre-corona niveau is waardoor veel belevenissen/shows/parades terugkeren.

    Wat betreft Disney Genie+ zal iedereen zelf moeten bepalen of de dienst het waard is. Op dit moment heeft het systeem nog last van kinderziektes. Als het een aantal maanden heeft gelopen, kan de balans worden opgemaakt. Dat gezegd hebbende, Bob Iger was inderdaad een veel betere CEO dan de huidige Bob Chapek.
  • Ik vind het raar dat elke keer die chapek de zwarte piet krijgt toegespeeld.
    Oké hij heeft niet z’n fijne reputatie
    Maar ik weet vrij zeker dat hij niet de beslissing in zijn eentje neemt, daar zit een hele batterij aan aandeelhouders achter.
    En die genie + volgens mij waren ze daar al voor Corona al mee bezig en waarschijnlijk door de enorme verliezen door Corona er nu allemaal snel doorheen gedrukt.
    Iger was natuurlijk veel menselijker en had een lieve charisma.
    En zal het ook niet zon zijn dat iger op de achtergrond gewoon mee vergaderd over deze niet zo leuke beslissingen
  • Lars zei:

    james19 zei:

    Het Genie+ systeem is echt een schande. Meer betalen voor minder. Disney was altijd de nummer 1 om klantbeleving. Na het invoeren van betaald parkeren bij de hotels, schrappen van de trams, introduceren van inspiratieloze nieuwe shows, het stoppen Disney Magical Express, het downgrade van de extra magic time en attracties die om de haverklap uitvallen omdat Disney veel personeel heeft ontslagen is Genie+ echt het dieptepunt. Ik verlang terug naar de tijd van Bob Iger.

    De trams komen gewoon terug, net als shows en overig entertainment. Disney kampt echter, net als zoveel bedrijven over de hele wereld, met een groot personeelstekort. Dat heb je niet één twee drie aangevuld en zie je ook terug in Parijs waar pas in januari 2022 het grootste entertainment terug is. Daar gaat tijd overheen. De verwachting is dat begin 2022 het personeelsbestand wereldwijd weer op het oude pre-corona niveau is waardoor veel belevenissen/shows/parades terugkeren.

    Wat betreft Disney Genie+ zal iedereen zelf moeten bepalen of de dienst het waard is. Op dit moment heeft het systeem nog last van kinderziektes. Als het een aantal maanden heeft gelopen, kan de balans worden opgemaakt. Dat gezegd hebbende, Bob Iger was inderdaad een veel betere CEO dan de huidige Bob Chapek.


    Nu moet je 15 dollar pp betalen en bij de grotere attracties nog een extra fee met max 1 reservering, terwijl je in het verleden het systeem gratis was voor alle attracties en 3 reserveringen kon plaatsen.

    Mijn kritiek is niet zozeer gericht op kinderziektes maar op het hele systeem zelf.
  • Hoelang van te voren moet je genie+ inschakelen op de experience app
  • Hoelang van te voren moet je genie+ inschakelen op de experience app

    Als je Genie+ hebt gekocht met je arrangement, dan is het reeds ingesteld. Wil je het los kopen, dan kan dat gewoon op de dag zelf via de app. Attracties reserveren kan pas als je verblijf begint.
Log In of Registreer om te reageren.