Eten (en drinken) in WDW

september 2022 aangepast in Algemeen
Ik hoop dat dit een algemeen topic kan worden omdat ik het WDW voorbereidingentopic te groot en onoverzichtelijk vindt worden om dingen terug te kunnen zoeken, dus voel je vrij om je eigen vragen ook hier te stellen. Ik ben benieuwd naar ervaringen met restaurants in Disney World. Wat zijn jullie aanraders en wat moet je vermijden, en waarom?

Wij gaan volgend jaar richting WDW met drie jonge kinderen. Voor mij persoonlijk is het nu dus interessant waar ze vooral een leuke ervaring bieden qua setting en waar je wat anders kan eten dan friet, maar geen haute cuisine want dat is aan onze kinderen (en mijn echtgenoot) niet besteed. Zijn er in WDW ook buffet-restaurants zoals ze die in elk hotel in Parijs hebben? En zijn er goedkope opties op het terrein voor als je gewoon snel iets wil eten? Is Disney Springs betaalbaarder?

Reacties

• Goedkope opties zijn de quickservice locaties. Je kan in de app, of op Disneysite de menuprijzen zien.
    Er zijn verschillende buffet opties, ook met characters wat leuk is voor kinderen.
    In Disney springs heb je ook verschillende quick service locaties, maar ook dure tafelservice restaurants.
    Kijk anders eens de vlogs van DFB om te zien hoe de restaurants zijn.
  • Wij kunnen ook niet wachten om volgend jaar weer te gaan. Mijn ervaring is dat je met counter service restaurants je geen bult kunt vallen. Maak maximaal gebruik van mobile order en dan heb je ook nauwelijks wachttijden.

Kijk eens op DFB food blog op you tube die behandelen bijna alle restaurants.
    Voor het ontbijt maken wij gebruik van garden groters die leveren normale ontbijtspullen.

Voor afwisseling hebben wij goede ervaringen met

MK:
    - Columbia Harbour House
    - Pecos Bill
    - Cosmic Ray

Voor een uitgebreide snack: sleepy hollow!

Epcot heeft de beste eetgelegenheden:
    - Katsuri grill
    - La Cantina San Angel
    - Regal Eagle smokehouse
    -Yorkshire county Fish shop
    - Sunshine season

Hollywood studios
    - ABC commissionair
    - Backlot
    - Docking bay

Animal Kingdom
    - Flame tree BBQ
    - Satu li canteen
    - Yak & Yeti

Be our guest is geweldig maar wel table service. Veel plezier met de voorbereidingen

• Dank jullie beide voor de info. Ik ben begonnen aan de vlogs van DFB.

Magic2, wat voor dingen bestellen jullie voor het ontbijt? Wij waren ook zoiets van plan maar ik twijfel een beetje wat voor boodschappen je dan bestelt, omdat je het natuurlijk ook op je hotel kamer goed op moet kunnen slaan, waardoor vers beleg al grotendeels afvalt. En ontbijt is in de VS sowieso meestal een ander soort maaltijd dan de boterhammen met pindakaas zoals in Nederland.
  • september 2022 aangepast
    Je kan wel beleg bestellen hoor. Via diensten zoals walmart/garden grocer wordt het koel geleverd aan je disneyworld hotel en toen wij in POP waren stond het deel van de bestelling die in koeling moest bewaard worden ook netjes in de koeling van bell service. Ik bestelde voor ontbijt verse melk, sinaasappelsap, frosties, brood en nutella (ja hier geen nederlander....dus geen pindakaas :-) )
Log In of Registreer om te reageren.