Vóór ingang park: handtekening zetten op formulier?

maart 2014 aangepast in Algemeen
Hello.
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Bij aankomst treffen we (bijna elke keer) mensen aan die (zogenaamd?) doof zijn en je "vragen" om een formulier te ondertekenen. Wat willen die mensen en wat onderteken je?
Niet dat ik iets onderteken in het buitenland maar was nieuwsgierig of iemand zich er in verdiept had.
Oja, ik zag overigens dat agenten (in burger) buiten het park mensen aan het fouilleren waren terwijl er gewapende militairen rondliepen...

Reacties

  • Hoi Sandeman,
    wij zagen deze mensen eind februari ook elke keer bij het eind van de rolband staan. Wat ze leken te doen (we zagen één dove mevrouw net met iemand praten) is als volgt:
    - eerst wordt naar het formulier gewezen waar al een aantal namen + handtekening opstaan
    - als je stopt en luistert wijzen ze op dat formulier zodat je dat gaat invullen
    - als je het hebt ingevuld gaan ze ineens op je portemonnee wijzen (volgens mij doen ze alsof je je paspoort of rijbewijsnummer moet invullen)
    - wat ze daarna gaan proberen laat zich raden denk ik.
    Of lees hier maar eens: (wel oud maar gaat over hetzelfde onderwerp: http://www.fodors.com/community/europe/huge-increase-in-deafmute-scam-in-paris.cfm)
    Mijn persoonlijke advies: vriendelijk glimlachen en voorbij lopen. Vooral niet gaan uitleggen waarom je iets al dan niet wil doen. Op dat moment heb je je aandacht op dat formulier en let je minder op andere dingen. Noem het een negatieve insteek maar ik zou het eerder een realistische insteek noemen - ze staan daar echt niet om alleen maar een handtekening te vragen.

  • Hello.
    Gewoon uit nieuwsgierigheid. Bij aankomst treffen we (bijna elke keer) mensen aan die (zogenaamd?) doof zijn en je "vragen" om een formulier te ondertekenen. Wat willen die mensen en wat onderteken je?
    Niet dat ik iets onderteken in het buitenland maar was nieuwsgierig of iemand zich er in verdiept had.
    Oja, ik zag overigens dat agenten (in burger) buiten het park mensen aan het fouilleren waren terwijl er gewapende militairen rondliepen...

    Hoi sandeman,
    Hugo geeft het hierboven al aan. De Resort Hub (het gedeelte tussen het treinstation, Disney Village en de parken) is niet volledig eigendom van Disney, maar deels van de gemeente Chessy. Hierdoor mogen dit soort figuren (net als straatverkopers) op deze plaats bezoekers van Disneyland aanspreken. Het advies luidt inderdaad: niet op ingaan en gewoon doorlopen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo allemaal,
    nooit een handtekening zetten als ze daar om vragen!! Vaak laten ze ook nog een invalideplaatje zien en proberen zo geld te krijgen.
    als je dan nee zeg dan wijzen ze erop dat je getekend heb en dat je nu geld moet geven. Dit zijn pure oplichters en zijn meestal ook zeker niet echt doof. Ze proberen vooral toeristen te pakken omdat de meeste fransen van deze oplichterij op de hoogte zijn.
    bij disney hebben wij ze nog nooit gespot omdat wij altijd met veashuttle aankomen vanaf de luchthaven dus wij komen nooit op het parkeerterrein, maar in parijs zijn ze overal te vinden op populaire bezienswaardigheden zoals de eiffektoren en de bekende kerk op die berg. Weet niet hoe ik dat schrijf sacre quere ofzo hihi maar trap er in ieder geval nooit in. Ze kunnen trouwens ook erg dreigend overkomen dus het beste is gewoon nee knikken en doorlopen vooral niets zeggen.
Log In of Registreer om te reageren.