Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

12526272931

Reacties

  • Wij zijn net een paar dagen terug en hebben dit ook gedaan. We kregen echter een easy acces card. Dit hielp wel wat maar maakte niet het verschil dat mijn partner de hele dag gemakkelijk mee kon.
  • Wij gaan maandag naar DLP voor 3 dagen, mijn man, ik en 2 kids. Nu kan ik ivm reumatische klachten niet de hele dag lopen en heb ik een rolstoel. Ik heb via het UWV deze week een brief gekregen waarin staat dat ik 100% ben afgekeurd. Ik heb deze in het Engels vertaald, dit deed het UWV namelijk niet.
    Mijn vraag is of dit voldoende is voor een Priority card?

    Ja, een verklaring van het UWV staat in de lijst met geaccepteerde documenten. Vraag de Priority Card op voorhand online aan via: https://www.disneylandparis.com/nl-nl/gastenservices/priority-card/
  • Lars zei:

    Wij gaan maandag naar DLP voor 3 dagen, mijn man, ik en 2 kids. Nu kan ik ivm reumatische klachten niet de hele dag lopen en heb ik een rolstoel. Ik heb via het UWV deze week een brief gekregen waarin staat dat ik 100% ben afgekeurd. Ik heb deze in het Engels vertaald, dit deed het UWV namelijk niet.
    Mijn vraag is of dit voldoende is voor een Priority card?

    Ja, een verklaring van het UWV staat in de lijst met geaccepteerde documenten. Vraag de Priority Card op voorhand online aan via: https://www.disneylandparis.com/nl-nl/gastenservices/priority-card/
    Die heb ik indd al aangevraagd, dank je.
  • Begrijp me niet verkeerd ik hoop echt dat het lukt, maar al deze stappen hebben wij ook doorlopen, maar ter plekke ben je afhankelijk van de desbetreffende medewerker. Succes
  • Even als reactie terug, ik heb in het hotel mijn brief laten zien van het Uwv en dit was uiteindelijk voldoende bewijs. Ik had natuurlijk van tevoren mijn prioriteit aangevraagd. Ze maakte een foto van me en deze kwam op mijn pasje te staan. Met deze pas kregen we overal toegang via de rolstoel ingang.
  • ibbie35 zei:

    Begrijp me niet verkeerd ik hoop echt dat het lukt, maar al deze stappen hebben wij ook doorlopen, maar ter plekke ben je afhankelijk van de desbetreffende medewerker. Succes


    Ik ben ook deze week geweest. Mijn zoon met autipas en ik een brief van UWV. Voor allebei vooraf de Priority aangevraagd. Hij kreeg hem gewoon, mij wilde ze eerst afschepen met de easy access. Dus ik zei al, met dit document heb ik recht op Priority. Zij pakt er een map bij, laat alleen een plaatje van invalide kaart zien en zei dat mijn document er niet tussen staat. Gelukkig zag ik toen ze de map open sloeg het lijstje van UWV staan dus heb haar daar op gewezen en toen was het gelukkig goed.
    Mijn brief was trouwens niet vertaald, het logo van UWV was genoeg 😁
  • Net terug van paar dagen Disney en het was weer een overrompeling bij de priority kaarten, zelfs 2 mannen op de vuist gegaan bij pinoccio, omdat de een vond dat zijn zwaar gehandicapt kind voor mocht op de rest ( van mij mocht die ook voor gaan hoor want de wachttijd bij priorty was 20 min). Parachute drop 45 min gewoon, 32 min hebben we er gestaan met priority. Het is nog steeds minder lang wachten dus mij hoor je niet klagen, maar ik vraag me af of Disney dit systeem kan blijven volhouden. Ik dacht dat ze net het nieuwe systeem hadden ingelast om druk te verminderen. Bij piraten, comte de fee, sneeuwwitje en casey junior werden we gevraagd om langs de reguliere rij te gaan omdat we dan waarschijnlijk eerder aan de beurt zouden zijn en dat was ook zo, gezin dat ver voor ons in de rij stond waren nog aan het wachten toen wij al terug uit het bootje van de pirates stapten. Bij de ene show moesten we al buiten de hekken aanschuiven terwijl er in de reguliere wachtruimte nog zeker 1/4 vrij was. Bij Peter pan werden we gevraagd of we ev op een later tijdstip konden terug komen omdat er heel veel families met priority kaart waren en de reguliere wachttijden op die manier zo hoog opliepen dat ze veel klachten kregen. Maar natuurlijk dan ook weer andere klachten van mensen die premier access hadden gekocht voor veel geld en aangezien de meeste priority via de premier Access moeten gaan, die dus ook 20 min moesten aanschuiven. Ik heb me heel goed geamuseerd en ja met iemand erbij met ernstig autisme is dat moeilijk uit te leggen, dat is 30 min wachten en wij moeten maar 15, maar ik ben heel blij dat de kaart er is. Maar de spanning vond ik te snijden onder sommige met priority of premier access.
  • Vraagje: als je als begeleider van mindervalide die 25% korting krijgt, heeft die (zilver) jaarkaart nog beperkingen? (dat je misschien alleen naar binnen kan als mindervalide ook eerst naar binnen gaat?).
    Kan je als mindervalide meerdere begeleiders korting op jaarkaart geven? Als je bijv de ene vakantie met een andere persoon samen gaat dan de andere vakantie?

    Goh wat jammer dat de priority lane nu ook langer duurt wegens de premier access. Wij gaan half september, hopelijk is het dan wat rustiger.
  • Vraagje: als je als begeleider van mindervalide die 25% korting krijgt, heeft die (zilver) jaarkaart nog beperkingen? (dat je misschien alleen naar binnen kan als mindervalide ook eerst naar binnen gaat?).
    Kan je als mindervalide meerdere begeleiders korting op jaarkaart geven? Als je bijv de ene vakantie met een andere persoon samen gaat dan de andere vakantie?

    Goh wat jammer dat de priority lane nu ook langer duurt wegens de premier access. Wij gaan half september, hopelijk is het dan wat rustiger.

    Er zijn verder geen beperkingen. Een jaarkaart is een jaarkaart. De begeleider hoeft niet altijd met de mindervalide jaarkaarthouder mee.

    Nee, je krijgt alleen de korting voor één begeleider. Ter info: De jaarkaart is verder strikt persoonlijk en mag niet door iemand anders worden gebruikt. De CM's zien foto's van de jaarjaarthouders op de schermen of tablets. Als iemand anders met de kaart probeert binnen te komen en je wordt gepakt, dan wordt de jaarkaart geblokkeerd.

    Een backed up Priority Card rij zal altijd voorkomen tijdens weekenden en schoolvakanties. Daar kan Disney verder ook niet veel aan doen.
  • Dat groene Priority Cards door de Premier Access moeten tegenwoordig scheelt al heel veel in de Priority rijen, maar de Storybook Boats bijvoorbeeld zal altijd sneller zijn als je de trap op en af kunt.

    Ik hoop dat ze ooit de lijst voor de UK aan gaan passen, want zij hebben zo'n luxe aan keuze terwijl de rest van de wereld het met super strenge eisen moet doen.
  • CarmenV zei:

    Dat groene Priority Cards door de Premier Access moeten tegenwoordig scheelt al heel veel in de Priority rijen, maar de Storybook Boats bijvoorbeeld zal altijd sneller zijn als je de trap op en af kunt.

    Ik hoop dat ze ooit de lijst voor de UK aan gaan passen, want zij hebben zo'n luxe aan keuze terwijl de rest van de wereld het met super strenge eisen moet doen.

    Ja ik denk dat het schoentje daar wat knelt, er waren enorm veel Britten, ik denk ad priority lane zeker 80%. Ik wil zeker niet klagen hoor, het is een goed systeem.
  • Hi allemaal,

    Ik heb een paar vragen omtrent de priority pass.

    We gaan met oud&nieuw/nieuwjaar naar DLP, en ik heb zelf een Autipas.
    Nu is me duidelijk dat ik 1 maand vantevoren online alvast een aanvraag kan doen en bij aankomst me kan melden bij de conciërge van het hotel.

    Maar dan resteren mij nog een aantal vragen waar jullie misschien een antwoord op hebben?

    - Is er een mogelijkheid dat Disney tussen nu en nieuwjaar de Priority card eisen gaat aanpassen? Maw, dat een autipas niet meer voldoende is voor een Priority card? Geldt dan ook voor reeds gemaakte boekingen?
    - We verblijven in NPB. Nu weet ik dat het ontbijt daar vrij druk en massaal is. Is het met een Priority card mogelijk om in een rustigere (Club?) setting te ontbijten?
    - Als je bij het park aankomt na de EMT, kun je dan toch zonder drukte naar binnen bij de aparte ingang voor mensen met EMT?
  • Ycagwyw zei:

    Hi allemaal,

    Ik heb een paar vragen omtrent de priority pass.

    We gaan met oud&nieuw/nieuwjaar naar DLP, en ik heb zelf een Autipas.
    Nu is me duidelijk dat ik 1 maand vantevoren online alvast een aanvraag kan doen en bij aankomst me kan melden bij de conciërge van het hotel.

    Maar dan resteren mij nog een aantal vragen waar jullie misschien een antwoord op hebben?

    - Is er een mogelijkheid dat Disney tussen nu en nieuwjaar de Priority card eisen gaat aanpassen? Maw, dat een autipas niet meer voldoende is voor een Priority card? Geldt dan ook voor reeds gemaakte boekingen?
    - We verblijven in NPB. Nu weet ik dat het ontbijt daar vrij druk en massaal is. Is het met een Priority card mogelijk om in een rustigere (Club?) setting te ontbijten?
    - Als je bij het park aankomt na de EMT, kun je dan toch zonder drukte naar binnen bij de aparte ingang voor mensen met EMT?

    Hoi Ycagwyw,

    - Ja, Disney kan de voorwaarden om een PC te krijgen ten alle tijden aanpassen rekening houdend met die maand dat bezoekers een kaart online kunnen aanvragen. Met andere woorden: Als Disney nu de voorwaarden wilt wijzigen, dan gaan deze een maand later in
    - Nee, toegang tot de Compass Lounge (voor ontbijt of tussendoortje) is alleen mogelijk voor gasten die een club level kamer of suite hebben geboekt
    - Nee, zodra het park "normaal" opent, zijn alle ingangen voor iedereen te gebruiken.

    Groetjes,
    Lars
  • Thanks voor de antwoorden! Dan is het hopen dat hierin niks wordt aangepast totdat ik de pas online kan aanvragen.

    Denken jullie dat de kans groot is dat deze voorwaarden wijzigen in de komende 2/3 maanden? Natuurlijk koffiedik kijken, maar gezien het verleden wellicht?
  • Ycagwyw zei:

    Thanks voor de antwoorden! Dan is het hopen dat hierin niks wordt aangepast totdat ik de pas online kan aanvragen.

    Denken jullie dat de kans groot is dat deze voorwaarden wijzigen in de komende 2/3 maanden? Natuurlijk koffiedik kijken, maar gezien het verleden wellicht?

    De laatste aanpassing was 3 december 2021, dus vermoedelijk geen veranderingen dit jaar.
  • Er is trouwens altijd een disabled entrance die je kunt gebruiken!
  • Vergeet ook niet dat je bij de counter restaurants ook gebruik kan maken van je pas, scheelt een hoop stress en gedoe.
  • mcjas zei:

    Vergeet ook niet dat je bij de counter restaurants ook gebruik kan maken van je pas, scheelt een hoop stress en gedoe.

    CarmenV zei:

    Er is trouwens altijd een disabled entrance die je kunt gebruiken!

    Thanks beide! Ik heb bewust alleen maar table service restaurants geboekt!
  • Hoi, nog een vraagje. Tot hoe laat zijn de kassa’s open om een jaarkaart met mindervaliden korting te kopen?

    En mocht iemand aankomende week een bronze jaarkaart kopen dan ben ik benieuwd hoe het ging qua reserveren van opvolgende dagen na parkbezoek.
  • Hoi, nog een vraagje. Tot hoe laat zijn de kassa’s open om een jaarkaart met mindervaliden korting te kopen?

    En mocht iemand aankomende week een bronze jaarkaart kopen dan ben ik benieuwd hoe het ging qua reserveren van opvolgende dagen na parkbezoek.

    De loketten van BPA zijn geopend van 12:00 tot 17:00 uur.
  • % jaar gelden zijn we nog met onze kinderen geweest en konden met een verklaring van de arts voor onze kinderen
    ADHD en ADD met kenmerken binnen autistische spectrum een priority kaart krijgen

    NU lees ik dat dit tegenwoordig niet meer zo werkt en dat je 1 van de voor geschreven documenten moet hebben
    ik heb deze door genomen alle documenten zijn voor personen die volwassen zijn en alleen de AUTIPASS ook voor kinderen maar daar kom je niet met kenmerken binnen autistische spectrum in aanmerking .

    Terwijl het lange drukke wachtrijen zoveel frustratie en prikkels geven dat dit dan voor ons geen optie om er een leuke beleving van te maken .

    Zijn er mensen die weten of er ook zonder deze documenten ook een verklaring van arts of huisstarts nog priority kaart te verkrijgen.

    Nu is ook het volgende aan de hand mijn vrouw is onder behandeling voor borst kanker e tegen de tijd dat we gaan is het traject bijna afgerond met het gevolg dat dat lang staan en veel lopen een probleem gaat worden , want nu is de conditie en de uithouding als slecht .

    Zijn daar ook oplossingen voor bijvoorbeeld zoiets als de baby switcht dat ze zittend kan wachten bij de uitgang
    of moeten we dan ook denken aan 1 van de priority kaart

    Ik hoop dat iemand wat info heeft heb disney ook al een mail verstuurd .

    Want we willen dit uitje plannen als een soort afsluiting van een zware periode en een nieuwe start
  • % jaar gelden zijn we nog met onze kinderen geweest en konden met een verklaring van de arts voor onze kinderen
    ADHD en ADD met kenmerken binnen autistische spectrum een priority kaart krijgen

    NU lees ik dat dit tegenwoordig niet meer zo werkt en dat je 1 van de voor geschreven documenten moet hebben
    ik heb deze door genomen alle documenten zijn voor personen die volwassen zijn en alleen de AUTIPASS ook voor kinderen maar daar kom je niet met kenmerken binnen autistische spectrum in aanmerking .

    Terwijl het lange drukke wachtrijen zoveel frustratie en prikkels geven dat dit dan voor ons geen optie om er een leuke beleving van te maken .

    Zijn er mensen die weten of er ook zonder deze documenten ook een verklaring van arts of huisstarts nog priority kaart te verkrijgen.

    Nu is ook het volgende aan de hand mijn vrouw is onder behandeling voor borst kanker e tegen de tijd dat we gaan is het traject bijna afgerond met het gevolg dat dat lang staan en veel lopen een probleem gaat worden , want nu is de conditie en de uithouding als slecht .

    Zijn daar ook oplossingen voor bijvoorbeeld zoiets als de baby switcht dat ze zittend kan wachten bij de uitgang
    of moeten we dan ook denken aan 1 van de priority kaart

    Ik hoop dat iemand wat info heeft heb disney ook al een mail verstuurd .

    Want we willen dit uitje plannen als een soort afsluiting van een zware periode en een nieuwe start

    Een Priority Card gaat hem helaas echt niet worden zonder één van de aangegeven documenten. Een Easy Access Card zou een optie kunnen zijn, al moet dan wel een arts een briefje willen schrijven en ondertekenen dat de kinderen onder kopje 23 vallen (langdurige psychiatrische stoornis). Anders is misschien een EAC onder kopje 30 (kwaadaardige tumor) een optie?

    Hoop dat je in ieder geval nog steeds een arts hebt die het wil doen. Blijkbaar mag het officieel niet.
  • Heb je documenten waarin diagnoses staan van je kinderen? Gewoon Autipas aanvragen, betalen en documenten meesturen.
    Kans is groot dat je hem krijgt.

    Wij zijn net geweest, en hoewel mijn zoon prima kan wachten, toch met de autipas een priority card aangevraagd. Mochten overal via de Premier Acces rij naar binnen.
    Heerlijk!
  • Heb je documenten waarin diagnoses staan van je kinderen? Gewoon Autipas aanvragen, betalen en documenten meesturen.
    Kans is groot dat je hem krijgt.

    Wij zijn net geweest, en hoewel mijn zoon prima kan wachten, toch met de autipas een priority card aangevraagd. Mochten overal via de Premier Acces rij naar binnen.
    Heerlijk!

    Dit bericht valt bij mij toch een beetje verkeerd.
    Je zegt zelf dat je zoon prima kan wachten.
    Waarom dan toch gebruik maken van die ingang, het is bedacht voor mensen die het echt nodig hebben.
    Door dit soort dingen worden de regels steeds strenger en wie weet ooit afgeschaft ten koste van mensen die het wel echt nodig hebben.
  • Kawaii zei:

    Heb je documenten waarin diagnoses staan van je kinderen? Gewoon Autipas aanvragen, betalen en documenten meesturen.
    Kans is groot dat je hem krijgt.

    Wij zijn net geweest, en hoewel mijn zoon prima kan wachten, toch met de autipas een priority card aangevraagd. Mochten overal via de Premier Acces rij naar binnen.
    Heerlijk!

    Dit bericht valt bij mij toch een beetje verkeerd.
    Je zegt zelf dat je zoon prima kan wachten.
    Waarom dan toch gebruik maken van die ingang, het is bedacht voor mensen die het echt nodig hebben.
    Door dit soort dingen worden de regels steeds strenger en wie weet ooit afgeschaft ten koste van mensen die het wel echt nodig hebben.
    Kawaii, ik deel je mening.
  • Ik dacht precies hetzelfde als Kawaii (en moorhunhe) maar durfde niet gelijk iets te zeggen.
  • En dit is dus een van de redenen waarom ik afgelopen maand verschillende attracties heb over geslagen. Omdat ik te lang moest wachten in de priority rij omdat het gewoon te druk was in die rij. Dan heb je een priority card en dan kan je er geen gebruik van maken omdat het dan nog te druk is in de rij waardoor ik te lang moet staan en dat gaat niet met mijn pijnklachten. Te erg voor woorden dat er zoveel mensen lekker van profiteren ten koste van de mensen die het echt nodig hebben. Ter plaatse veroordeel ik nooit iemand omdat je het bij mij ook niet kan zien dat ik chronisch ziek ben, maar als ik zulke dingen lees, kan ik hier echt boos om worden.
  • ik ben het met jullie eens, erg jammer dat er mensen zijn die deze service gebruiken terwijl ze dat niet nodig hebben......
  • Mijn Kind heeft wel het probleem om lang te wachten en met namen in de drukte te veel prikkels
    maar ik snap Disney niet want de regels voor priority card zijn er zwart wit .
    Verder is voor kinderen veel lastiger om de priority card te krijgen van volwassenen om het simpele feit dat er maar 1 document van toepassing voor kinderen en dat is de Autipas dus eigenlijk alleen kinderen met Autisme kunnen een priority card krijgen in alle andere gevallen mogelijk de easy card maar dat is op voorhand niet eens zeker

    Met kind heeft een adhd met kenmerken in het autistisch spectrum . nu is de priority card denk ik voor niemand perse nodig en zou iedereen ook met een easy card uit de voeten kunnen

    misschien dat attracties dan kan reserveren via de app.
    want voor sommigen is het anders te belastend om heen en weer te moeten gaan om overal te reserveren
    maar dan wacht iedereen virtueel ipv van dat je eigenlijk een super fastpass hebt

    Want mijn kind kan misschien niet lang in de drukte in de rij staan of de andere kan niet lang staan of lopen ,
    Maar wachten op een haar hem zo comfortabele manier kan wel buiten de wachtrij.

    Maar dan is het wel wat eerlijker tegenover ander wachtende kijk de priority card is een super mooie kaart maar bied bij attracties wel erg veel voordeel , meer dan de betaalde voorrangskaarten .

    terwijl het verschil tussen de priority card en easy card groot is terwijl in de praktijk de mensen met een easy card meer beperkingen kunnen hebben dan andersom.

    dus ik zou pleiten voor 1 kaart is het misbruik ook minder interessant en zijn de wachttijden eerlijker verdeeld



  • Mijn neefje is zwaar autistisch, ik wil je gerust wel eens een dagje met hem in disney op pad sturen als je beweert dat een priority card voor niemand perse nodig is, na de eerste attractie zal je je mening wel drastisch herzien. Ik denk dat je er totaal geen benul van hebt hoe erg dat kan zijn. Je kan daar echt niet aan uitleggen dat je binnen een uurtje terug komt. Mijn dochter heeft adhd en ASS, dus een stuk erger dan adhd in het autistisch spectrum en die kan, met heel veel irritatie van de omstaanders, wel in de rij wachten. Moeilijk gaat ook. Maar voor sommige mensen is dat echt onmogelijk en ik ben heel blij dat dergelijke kaart bestaat, als ik sommige mensen met mentaal of zwaar lichamelijk gehandicapten zie, dan mogen ze van mij gerust voorteken.
Log In of Registreer om te reageren.