Jaarkaarten (algemene vragen)

17677798182

Reacties

  • Serial zei:

    Ook in Florida gaat het niet goed (ook al zijn daar meerdere oorzaken) - https://www.wsj.com/articles/disney-world-crowds-universal-studios-florida-36b0a579?st=q7t30n91vccxxjf

    Als je dit artikel zo leest is het vreemd dat ze de vroegboekactie voor hotels teruggeschroefd hebben ten opzichte van het jaar ervoor. Op het einde van het artikel wordt er nog gezegd dat er misschien nog meer aanbiedingen komen voor volgend jaar.
  • Serial zei:

    Als Disney daadwerkelijk vond dat ze teveel pashouders had, hadden ze de verkoop simpelweg niet meer moeten hervatten na Covid, of eerder stilleggen op het moment dat het aantal boven hun eigen wensen kwam.

    Disneyland Parijs schrijft tegenwoordig aardig zwarte cijfers, dus dit is wat mij betreft niets anders dat de graai(flatie)machine hier nog in een versnelling hoger gezet wordt.

    Wat ze hier gedaan hebben is grote middelvinger opsteken naar de gasten (ik weet niet goed ze nog wel weten wat gasten zijn) die je park groot gemaakt hebben.

    Abonnementhouders zijn wel de klanten die wellis waar niet altijd evenveel op brengen per houder, echter, er zijn ook gezinnen die op deze manier juist wel meerdere keren kwamen, en veel geld uitgeven aan merch, hotels, en andere bijkomende zaken. En die kinderen nemen op een later moment weer hun eigen kinderen mee.

    Voor mensen is een regelmatig bezoek bij losse kaarten onbetaalbaar, net als meerdere keren een arrangement per jaar.

    Tevens konden Abonnementhouders middels betaalbare privilege tickets vrienden en/of familie meebrengen naar het park, dit zijn bezoekers die anders niet gekomen waren. Deze vrienden en/of familie gingen gingen daardoor wellicht 2 keer mee, en vanwege hun goedkopere ticket, wordt er vaak weer merch of een restaurant bezocht. Dit zijn dingen die vaak gebeuren in mijn vriendenkring.

    Wat DLP nu doet met hun trouwe klanten is wat betreft ongehoord, eerst communiceren dat ze luisteren naar feedback (en naar verluid 5000 mensen geinterviewed hebben) - maar vervolgens compleet het tegenovergesteld doen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat geinterviewden daadwerkelijk gezegd dat ze het een fantastisch idee vinden dat alle privileges eraf gehaald zouden worden, kortingen omlaag of gestopt, dat er gestopt zou worden, etc.

    Ben ook wel benieuwd hoe z'n directievergadering er aan toegaat waar chef klanttevredenheid net z'n presentatie heeft gehouden dat klanttevredenheid aan het stijgen is. Om vervolgens de vergadering voort te zetten met de presentatie van het nieuwe AP programma : "Ja Henk fantastisch idee, gaan we doen! - ik geloof daar weinig van, dit voelt als een besluit waar elke feedback genegeerd is, en helemaal die van klanten en CM'ers.

    Ik ken mensen die al 25+ jaar een Abbo hebben en gisteren aan de balie geweigerd werden om te verlengen toen ze dat wilden.

    Op de socials van DLP moet je zoeken naar een positieve reactie. want die zijn er bijna niet, de backfire is enorm. Ook in Florida gaat het niet goed (ook al zijn daar meerdere oorzaken) - https://www.wsj.com/articles/disney-world-crowds-universal-studios-florida-36b0a579?st=q7t30n91vccxxjf

    De passen van mij en mijn vrienden lopen af, 8 stuks, maar wij verlengen niet, en komen ook niet meer terug de komende jaren, dit besluit is totaal niet zoals Disney zou moeten zijn.

    Ik denk Disney er verstandig aan doet dit besluit te heroverwegen nu het nog kan, maar waarschijnlijk zijn ze gewoon blind voor feedback door de dollartekens in de ogen.

    Wees verstandig : verleng je abbo niet naar de nieuwe vormen, sluit er ook geen af, en nog beter, laat ze maar even voelen dat vaste gasten je kostbaarste kroonjuwelen zijn.

    Just my 2 cents.

    Ik denk ook dat ze zich vergissen in wat de gemiddelde jaarkaarthouder uitgeeft per jaar in Disney dus ik ben heel benieuwd hoe dit gaat verlopen. Als ik zo op social media kijk zijn er veel die ieder bezoek de nieuwste merch meenemen. Ik bedank in ieder geval ook voor een jaarkaart. Zal wel lekker rustig zijn op de events voor jaarkaarthouders 😅
  • Ik hou mijn hart al vast voor wat de prijzen gaan zijn als het volledige starwars en frozen gedeelte af is...
  • Wij zijn nu voor 3 dagen, weekend wel, 1700 euro kwijt voor 3 personen, dat is toch te gek voor woorden, maar bon, we hebben het wel geboekt. Dus ik denk als je 2x per jaar gaat, je wel beter een jaarkaart aanschaft, wel even zien wat de blockdagen voor silver is, want als ze alle schoolvakanties grotendeels gaan doen dan haak ik ook af. 700 euro is mij een beetje van het goede teveel voor een kaartje. Vroeger kon je ook nog heel goedkoop in de naburige hotels verblijven zoals Circus en Dream castle maar dat is nu ook al helemaal niet meer het geval, dat is al duurder geworden dan Santa fe
  • Ik hou mijn hart al vast voor wat de prijzen gaan zijn als het volledige starwars en frozen gedeelte af is...


    Ik hou mijn hart vast wanneer ze ons tegemoet komen dat je geen eigen eten en drinken meer mag meenemen
  • Begrijp ik het goed dat het vanaf 19 juli alleen voor verlengingen is van jaarpassen?

    Ik heb namelijk geen jaarpassl meer maar mijn vrouw en dochter wel.

    Ja alleen voor verlenging of upgrade. Ik had gelezen op ander forum dat het voor de anderen eind augustus, begin september zou zijn. Ik begrijp niet waarom niet ineens voor iedereen? Verlengingen worden verdeeld over het hele jaar en ik weet niet wie er nu zou willen upgraden want je krijgt veel minder voor 200 euro meer geld, wat ik persoonlijk wel een extreme prijsstijging vind
    Ik wil upgraden voor de hogere capaciteit aan toegang, en alles wat ik kwijtraak is 5% aan korting op merch and privilege tickets die ik niet gebruik. Ook hoop ik hiermee de stress te verlagen van 'zijn er nog wel als ik moet verlengen volgend jaar'. Zonder jaarpas kan ik niet gaan, en qua entree haal ik het er nog steeds uit.

    Dat hele 'we hebben geluisterd naar de feedback' is de grootste bullshit ooit, though. Ik weet toch heel zeker dat ik niks van deze veranderingen heb gesuggereerd, haha!
  • juli 2023 aangepast
    CarmenV zei:



    .......
    Dat hele 'we hebben geluisterd naar de feedback' is de grootste bullshit ooit, though. Ik weet toch heel zeker dat ik niks van deze veranderingen heb gesuggereerd, haha!

    1 vraag was oa of je graag naar een digitale pas wilde gaan en eventueel extra wilde betalen.
    Heb alleen niet de voorwaarden gezien om het gelijk 200 euro duurder te maken en dat bijna alle perks verdwijnen.

  • Edwin21 zei:

    CarmenV zei:



    .......
    Dat hele 'we hebben geluisterd naar de feedback' is de grootste bullshit ooit, though. Ik weet toch heel zeker dat ik niks van deze veranderingen heb gesuggereerd, haha!

    1 vraag was oa of je graag naar een digitale pas wilde gaan en eventueel extra wilde betalen.
    Heb alleen niet de voorwaarden gezien om het gelijk 200 euro duurder te maken en dat bijna alle perks verdwijnen.

    Yepp. Ikzelf wilde geen digitale pas, maar de digitale pas, eventueel extra betalen (met alle perks), en minder jaarpassen is het enige waar ze iets mee gedaan hebben. Maar ze hebben in het proces wel alles weggehaald waarom mensen een jaarpas wilden. Kan me niet voorstellen dat iemand heeft gezegd 'haal alles maar helemaal weg'.
  • juli 2023 aangepast
    Ik denk dat meneer Iger zijn hand aan het overspelen is. De hele tendens over Disney is heel erg negatief. Op Twitter gaat een uitspraak rond over de staking van de film industrie waar wordt gewezen op het salaris van 27 miljoen van Iger zelf. De medewerkers van de parken, de Woke cultuur, het uitblijven van nieuwe films, het aanpassen van bestaande films en franchises, DeSantis in Florida, de verhuizing van Californië naar Orlando (die toch afgeblazen is), erg negatief allemaal. De parken in Amerika zijn zelfs met de feestdagen stil en de wachtrijen zijn historisch laag. Ik ben benieuwd hoe het de vakantie periode gaat als alle toeristen komen. Als daar ook een dalende trend zichtbaar gaat worden kan het wel eens heel zwaar worden voor Disney: Alle medewerkers over de hele linie eisen opslag. Maar als alle inkomsten gaan dalen zit Disney redelijk vast. Dit kan wel eens een 'perfect storm' worden in de negatieve zin van het woord als ze zo door blijven gaan.
  • takel zei:

    Ik denk dat meneer Iger zijn hand aan het overspelen is. De hele tendens over Disney is heel erg negatief. Op Twitter gaat een uitspraak rond over de staking van de film industrie waar wordt gewezen op het salaris van 27 miljoen van Iger zelf. De medewerkers van de parken, de Woke cultuur, het uitblijven van nieuwe films, het aanpassen van bestaande films en franchises, DeSantis in Florida, de verhuizing van Californië naar Orlando (die toch afgeblazen is), erg negatief allemaal. De parken in Amerika zijn zelfs met de feestdagen stil en de wachtrijen zijn historisch laag. Ik ben benieuwd hoe het de vakantie periode gaat als alle toeristen komen. Als daar ook een dalende trend zichtbaar gaat worden kan het wel eens heel zwaar worden voor Disney: Alle medewerkers over de hele linie eisen opslag. Maar als alle inkomsten gaan dalen zit Disney redelijk vast. Dit kan wel eens een 'perfect storm' worden in de negatieve zin van het woord als ze zo door blijven gaan.

    Inderdaad. Vandaag de 30 jaar parade heel kort na een rondje, normaal gesproken komt Geest van Aladdin zingend en beginnen alle acts maar ookndat ging niet door vanwege de hitte.

    Sorry maar tm 30 september zal het zulke temperaturen zijn ga je dan alles afblazen? Met 700 eur een jaarkaart mag je je eigen medewerkers wel harder laten werken dan, sorry dat ik het zeg. Let maar op als de effecten zichtbaar zullen worden, het is maar dat moedermij uit Amerika Disney in Prijs helpt maar anders kunnen ze in de toekomst faillissement aanvragen. Zonde, dit gun ik een Mickey Mouse waarmee ik ben opgegroeid echt niet.
  • takel zei:

    Ik denk dat meneer Iger zijn hand aan het overspelen is. De hele tendens over Disney is heel erg negatief. Op Twitter gaat een uitspraak rond over de staking van de film industrie waar wordt gewezen op het salaris van 27 miljoen van Iger zelf. De medewerkers van de parken, de Woke cultuur, het uitblijven van nieuwe films, het aanpassen van bestaande films en franchises, DeSantis in Florida, de verhuizing van Californië naar Orlando (die toch afgeblazen is), erg negatief allemaal. De parken in Amerika zijn zelfs met de feestdagen stil en de wachtrijen zijn historisch laag. Ik ben benieuwd hoe het de vakantie periode gaat als alle toeristen komen. Als daar ook een dalende trend zichtbaar gaat worden kan het wel eens heel zwaar worden voor Disney: Alle medewerkers over de hele linie eisen opslag. Maar als alle inkomsten gaan dalen zit Disney redelijk vast. Dit kan wel eens een 'perfect storm' worden in de negatieve zin van het woord als ze zo door blijven gaan.

    Heb toevallig afgelopen woensdag nog een nieuwe film gekeken, waar ook gelijk de trailer werd getoond van nóg een nieuwe film. Ze maken echt nog wel nieuwe films, alleen daar praat niemand over omdat iedereen liever loopt te zeiken over de live-action remakes.

    En de reden waarom het 4 juli weekend zo rustig was, was omdat jaarkaarten die dagen niet binnen konden, en de 4 dagen 1 park tickets ook niet. Vanaf 5 juli was het gelijk weer superdruk.
  • takel zei:

    Ik denk dat meneer Iger zijn hand aan het overspelen is. De hele tendens over Disney is heel erg negatief. Op Twitter gaat een uitspraak rond over de staking van de film industrie waar wordt gewezen op het salaris van 27 miljoen van Iger zelf. De medewerkers van de parken, de Woke cultuur, het uitblijven van nieuwe films, het aanpassen van bestaande films en franchises, DeSantis in Florida, de verhuizing van Californië naar Orlando (die toch afgeblazen is), erg negatief allemaal. De parken in Amerika zijn zelfs met de feestdagen stil en de wachtrijen zijn historisch laag. Ik ben benieuwd hoe het de vakantie periode gaat als alle toeristen komen. Als daar ook een dalende trend zichtbaar gaat worden kan het wel eens heel zwaar worden voor Disney: Alle medewerkers over de hele linie eisen opslag. Maar als alle inkomsten gaan dalen zit Disney redelijk vast. Dit kan wel eens een 'perfect storm' worden in de negatieve zin van het woord als ze zo door blijven gaan.

    Inderdaad. Vandaag de 30 jaar parade heel kort na een rondje, normaal gesproken komt Geest van Aladdin zingend en beginnen alle acts maar ookndat ging niet door vanwege de hitte.

    Sorry maar tm 30 september zal het zulke temperaturen zijn ga je dan alles afblazen? Met 700 eur een jaarkaart mag je je eigen medewerkers wel harder laten werken dan, sorry dat ik het zeg. Let maar op als de effecten zichtbaar zullen worden, het is maar dat moedermij uit Amerika Disney in Prijs helpt maar anders kunnen ze in de toekomst faillissement aanvragen. Zonde, dit gun ik een Mickey Mouse waarmee ik ben opgegroeid echt niet.
    Ik zou zeggen, doe zelf lekker zo'n pak aan om te gaan dansen in de volle zon. Denk dat je dan heel snel begrijpt waarom het met hitte wordt ingekort. Op warme dagen kun je het beste de eerste show van de dag kijken, daarvan heb je de grootste kans dat die volledig opgevoerd wordt.
  • CarmenV zei:

    takel zei:

    Ik denk dat meneer Iger zijn hand aan het overspelen is. De hele tendens over Disney is heel erg negatief. Op Twitter gaat een uitspraak rond over de staking van de film industrie waar wordt gewezen op het salaris van 27 miljoen van Iger zelf. De medewerkers van de parken, de Woke cultuur, het uitblijven van nieuwe films, het aanpassen van bestaande films en franchises, DeSantis in Florida, de verhuizing van Californië naar Orlando (die toch afgeblazen is), erg negatief allemaal. De parken in Amerika zijn zelfs met de feestdagen stil en de wachtrijen zijn historisch laag. Ik ben benieuwd hoe het de vakantie periode gaat als alle toeristen komen. Als daar ook een dalende trend zichtbaar gaat worden kan het wel eens heel zwaar worden voor Disney: Alle medewerkers over de hele linie eisen opslag. Maar als alle inkomsten gaan dalen zit Disney redelijk vast. Dit kan wel eens een 'perfect storm' worden in de negatieve zin van het woord als ze zo door blijven gaan.

    Inderdaad. Vandaag de 30 jaar parade heel kort na een rondje, normaal gesproken komt Geest van Aladdin zingend en beginnen alle acts maar ookndat ging niet door vanwege de hitte.

    Sorry maar tm 30 september zal het zulke temperaturen zijn ga je dan alles afblazen? Met 700 eur een jaarkaart mag je je eigen medewerkers wel harder laten werken dan, sorry dat ik het zeg. Let maar op als de effecten zichtbaar zullen worden, het is maar dat moedermij uit Amerika Disney in Prijs helpt maar anders kunnen ze in de toekomst faillissement aanvragen. Zonde, dit gun ik een Mickey Mouse waarmee ik ben opgegroeid echt niet.
    Ik zou zeggen, doe zelf lekker zo'n pak aan om te gaan dansen in de volle zon. Denk dat je dan heel snel begrijpt waarom het met hitte wordt ingekort. Op warme dagen kun je het beste de eerste show van de dag kijken, daarvan heb je de grootste kans dat die volledig opgevoerd wordt.
    Zal ik zeker doen!
    Als je een jaarkaart in de toekomst hebt en je 500km rijdt en keer op keer zulke aflastingen krijg wil het wel horen :) .
  • takel zei:

    Ik denk dat meneer Iger zijn hand aan het overspelen is. De hele tendens over Disney is heel erg negatief. Op Twitter gaat een uitspraak rond over de staking van de film industrie waar wordt gewezen op het salaris van 27 miljoen van Iger zelf. De medewerkers van de parken, de Woke cultuur, het uitblijven van nieuwe films, het aanpassen van bestaande films en franchises, DeSantis in Florida, de verhuizing van Californië naar Orlando (die toch afgeblazen is), erg negatief allemaal. De parken in Amerika zijn zelfs met de feestdagen stil en de wachtrijen zijn historisch laag. Ik ben benieuwd hoe het de vakantie periode gaat als alle toeristen komen. Als daar ook een dalende trend zichtbaar gaat worden kan het wel eens heel zwaar worden voor Disney: Alle medewerkers over de hele linie eisen opslag. Maar als alle inkomsten gaan dalen zit Disney redelijk vast. Dit kan wel eens een 'perfect storm' worden in de negatieve zin van het woord als ze zo door blijven gaan.

    Ik snap je punt wel, het geld voor overige medewerkers kan gehaald worden bij de top ipv het publiek (jaarkaarthouders) die jarenlang trouw zijn aan Disney en waarop er zeker ook goed op werd verdiend.
  • CarmenV zei:

    takel zei:

    Ik denk dat meneer Iger zijn hand aan het overspelen is. De hele tendens over Disney is heel erg negatief. Op Twitter gaat een uitspraak rond over de staking van de film industrie waar wordt gewezen op het salaris van 27 miljoen van Iger zelf. De medewerkers van de parken, de Woke cultuur, het uitblijven van nieuwe films, het aanpassen van bestaande films en franchises, DeSantis in Florida, de verhuizing van Californië naar Orlando (die toch afgeblazen is), erg negatief allemaal. De parken in Amerika zijn zelfs met de feestdagen stil en de wachtrijen zijn historisch laag. Ik ben benieuwd hoe het de vakantie periode gaat als alle toeristen komen. Als daar ook een dalende trend zichtbaar gaat worden kan het wel eens heel zwaar worden voor Disney: Alle medewerkers over de hele linie eisen opslag. Maar als alle inkomsten gaan dalen zit Disney redelijk vast. Dit kan wel eens een 'perfect storm' worden in de negatieve zin van het woord als ze zo door blijven gaan.

    Inderdaad. Vandaag de 30 jaar parade heel kort na een rondje, normaal gesproken komt Geest van Aladdin zingend en beginnen alle acts maar ookndat ging niet door vanwege de hitte.

    Sorry maar tm 30 september zal het zulke temperaturen zijn ga je dan alles afblazen? Met 700 eur een jaarkaart mag je je eigen medewerkers wel harder laten werken dan, sorry dat ik het zeg. Let maar op als de effecten zichtbaar zullen worden, het is maar dat moedermij uit Amerika Disney in Prijs helpt maar anders kunnen ze in de toekomst faillissement aanvragen. Zonde, dit gun ik een Mickey Mouse waarmee ik ben opgegroeid echt niet.
    Ik zou zeggen, doe zelf lekker zo'n pak aan om te gaan dansen in de volle zon. Denk dat je dan heel snel begrijpt waarom het met hitte wordt ingekort. Op warme dagen kun je het beste de eerste show van de dag kijken, daarvan heb je de grootste kans dat die volledig opgevoerd wordt.
    Zal ik zeker doen!
    Als je een jaarkaart in de toekomst hebt en je 500km rijdt en keer op keer zulke aflastingen krijg wil het wel horen :) .
    Heb al vaak zat dingen gehad die niet doorgingen zoals gepland; zat er alleen zelf niet zo mee, juist vanwege de jaarpas: altijd weer een volgende keer! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

    (ben het trouwens wel 100% eens met dat personeel makkelijk beter betaald kan worden met geld van de topsalarissen!)
  • Ik heb een vraag.. door alle commotie van de jaarkaart hebben wij besloten om voor het verlopen van onze jaarkaart nog een keer te gaan.

    Wij zijn een gezin van 4, waarvan de jongste 3 wordt. Mijn vriend en dochter hebben een discovery jaarkaart en ik een magic flex.

    Nu willen we kijken of het lukt om in de voorjaarsvakantie te gaan, ivm leerplicht dochter.

    Ik kan alleen nergens vinden over de blokdagen van de discoverypas (en magic flex) in februari. Gisteren gebeld en aan de telefoon konden ze mij dit ook niet vertellen.

    Nu vroeg ik mij af wat zouden jullie doen? We willen naar cheyenne of davy crockett. Van 19 tot 21 of 22 februari

    1.) hotel+ticket voor vriend en jongste dochter en als Discoverykaart oudste dochter en mijn magic flex geldig zijn. Ons toevoegen op de kamer? Bij geen geldigheid van Discovery pass oudste dochter toevoegen aan de reservering?

    2.) hotel+ tickets mijn vriend en 2 dochters. Mijzelf toevoegen bij aankomst en mochten we met de discovery kaart naar binnen kunnen. De reservering wijzigen naar 2 p ipv 3?

    De optie hotel los boeken voa telefoon met magic plus en dan losse tickets lijkt duurder en risicovoller.

    Eigenlijk in het kort de vraag. Raden jullie aan om de reservering later te wijzigen in iemand erbij of juist iemand eraf?

    Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren en mochten er nog betere mogelijkheden zijn dan hoor ik dat uiteraard graag! 😊

    Hoi Danielle,

    We zaten de afgelopen dagen in Disneyland Paris, dus weinig mogelijkheden om te reageren. Ik zou optie 2 kiezen. Het wijzigen van een reservering kan tot 7 dagen vóór aankomst en het maakt daarbij niet uit of je iemand toevoegt of verwijderd, maar qua terugbetaling zou ik kiezen voor boeken met minder mensen en dan eventueel bijboeken met bijbetaling. De terugbetaling van Disney laat namelijk een tijdje op zich wachten.

    Groetjes,
    Lars
  • Inderdaad. Vandaag de 30 jaar parade heel kort na een rondje, normaal gesproken komt Geest van Aladdin zingend en beginnen alle acts maar ookndat ging niet door vanwege de hitte.

    Sorry maar tm 30 september zal het zulke temperaturen zijn ga je dan alles afblazen? Met 700 eur een jaarkaart mag je je eigen medewerkers wel harder laten werken dan, sorry dat ik het zeg. Let maar op als de effecten zichtbaar zullen worden, het is maar dat moedermij uit Amerika Disney in Prijs helpt maar anders kunnen ze in de toekomst faillissement aanvragen. Zonde, dit gun ik een Mickey Mouse waarmee ik ben opgegroeid echt niet.

    Dat heeft puur met veiligheid te maken en is niet iets nieuws. Alle parken doen dat sinds de opening. Als de veiligheid van medewerkers of bezoekers in het geding is worden bepaalde shows en parades afgelast of aangepast. Net als dat buiten attracties worden gesloten als er onweer in de buurt is.

    Ze doen met Dream and Shine Brighter zelfs een aangepast versie om tóch het parade deel uit te laten gaan, dus daar kun je niets over zeggen. Daarover gaan klagen is onzin. Is het niet leuk dat je niet de volledige beleving krijgt? Absoluut, maar dit is niet Disney die zegt: we schrappen zonder reden een show stop omdat we dat 'leuk' vinden en mensen willen pesten. Veiligheid staat voorop. Altijd.
  • Lars zei:

    Inderdaad. Vandaag de 30 jaar parade heel kort na een rondje, normaal gesproken komt Geest van Aladdin zingend en beginnen alle acts maar ookndat ging niet door vanwege de hitte.

    Sorry maar tm 30 september zal het zulke temperaturen zijn ga je dan alles afblazen? Met 700 eur een jaarkaart mag je je eigen medewerkers wel harder laten werken dan, sorry dat ik het zeg. Let maar op als de effecten zichtbaar zullen worden, het is maar dat moedermij uit Amerika Disney in Prijs helpt maar anders kunnen ze in de toekomst faillissement aanvragen. Zonde, dit gun ik een Mickey Mouse waarmee ik ben opgegroeid echt niet.

    Dat heeft puur met veiligheid te maken en is niet iets nieuws. Alle parken doen dat sinds de opening. Als de veiligheid van medewerkers of bezoekers in het geding is worden bepaalde shows en parades afgelast of aangepast. Net als dat buiten attracties worden gesloten als er onweer in de buurt is.

    Ze doen met Dream and Shine Brighter zelfs een aangepast versie om tóch het parade deel uit te laten gaan, dus daar kun je niets over zeggen. Daarover gaan klagen is onzin. Is het niet leuk dat je niet de volledige beleving krijgt? Absoluut, maar dit is niet Disney die zegt: we schrappen zonder reden een show stop omdat we dat 'leuk' vinden en mensen willen pesten. Veiligheid staat voorop. Altijd.
    Ik zeg ook niet dat Disney dit zegt om te pesten. Het was gisteren niet 30+ graden. Ik kan me herinneren dat Jingle Festival paar jaar terug gewoon doorging en het waa 30+. Maar goed, er zijn hier mensen vanuit de hele wereld die er geld voor neertellen.

    Als je naar de shows kijkt dan denk ik wel ieder keer dat je jaarkaart het meer dan waard is en 700eur voor 365 dagen (dus ook kerstdagen hopelijk geen extra toeslag op die dagen) het waard is. Heb het dan over Mickey Magician en Pixar. Hoewel de show van 30 jaar gewoon het beste is wat ik heb gezien afgelopen jaren. Laten we niet vergeten het vuurwerk van gisteren, helaas niet kunnen bijwonen omdat de kids moe waren.
  • Ik zeg ook niet dat Disney dit zegt om te pesten. Het was gisteren niet 30+ graden. Ik kan me herinneren dat Jingle Festival paar jaar terug gewoon doorging en het waa 30+. Maar goed, er zijn hier mensen vanuit de hele wereld die er geld voor neertellen.

    Als je naar de shows kijkt dan denk ik wel ieder keer dat je jaarkaart het meer dan waard is en 700eur voor 365 dagen (dus ook kerstdagen hopelijk geen extra toeslag op die dagen) het waard is. Heb het dan over Mickey Magician en Pixar. Hoewel de show van 30 jaar gewoon het beste is wat ik heb gezien afgelopen jaren. Laten we niet vergeten het vuurwerk van gisteren, helaas niet kunnen bijwonen omdat de kids moe waren.

    Temperatuur is niet perse het issue, het is de vochtigheid en de benauwdheid, met name voor figuren in warme pakken. Het weerstation in Disney wordt hiervoor gebruikt. Boven een bepaalde waarde gaan bepaalde outdoor shows naar B-mode. Wij waren er gister ook. De eerste voorstelling van Dream and Shine Brighter was mét show stop. Hoe later op de dag, hoe drukkender warm het wordt en meer kans op de B-mode van de show.

  • Ik krijg net een mail of ik een pas aan wil schaffen met korting. Is dit de nieuwe jaarpas. Brons, Zilver en Goud
  • Meara zei:

    Ik krijg net een mail of ik een pas aan wil schaffen met korting. Is dit de nieuwe jaarpas. Brons, Zilver en Goud

    Het gaat hier om leden van de Euro Disney Club. Zij kunnen maximaal 5 jaarkaarten van Disneyland Paris aanschaffen. Daarbij is keuze uit Bronze, Silver of Gold. Dit is mogelijk vanaf 19 juli 2023, maar voorlopig alleen voor bestaande jaarkaarthouders (verlengingen of upgrades).
  • Ik zag het ja. Wat zijn die kaarten uitgekleed zeg..

    Ik ben wacht het zelf nog even af. En dat komt een beetje door deze voorwaarde: "(1) Afhankelijk van de geldigheidsdagen van de gekozen Disneyland Pass volgens de toegangskalender. Je moet je toegang reserveren via ons reserveringsplatform, met een maximum van 3 gelijktijdige reserveringen en onder voorbehoud van de maximale capaciteit van de Disney Parken."

    Ben benieuwd wat een maximale capaciteit is en of je voor dat geld wel kan reserveren. Dat je in elk geval een paar weekenden kan reserveren, daar zijn we toch wat afhankelijk van.
  • Meara zei:

    Ik zag het ja. Wat zijn die kaarten uitgekleed zeg..

    Ik ben wacht het zelf nog even af. En dat komt een beetje door deze voorwaarde: "(1) Afhankelijk van de geldigheidsdagen van de gekozen Disneyland Pass volgens de toegangskalender. Je moet je toegang reserveren via ons reserveringsplatform, met een maximum van 3 gelijktijdige reserveringen en onder voorbehoud van de maximale capaciteit van de Disney Parken."

    Ben benieuwd wat een maximale capaciteit is en of je voor dat geld wel kan reserveren. Dat je in elk geval een paar weekenden kan reserveren, daar zijn we toch wat afhankelijk van.

    De maximale capaciteit gaat over het aantal jaarkaarten dat in de verkoop gaat, niet over beschikbaarheid om dagen te reserveren. Die is juist flink verhoogd. Er wordt voor de nieuwe jaarkaarten geen onderscheid meer gemaakt tussen beschikbaar van park reserveringen voor jaarkaarten en losse tickets. Die laatste groep had voorheen een veel hogere capaciteit met ruime beschikbaarheid, ook last minute. Beide groepen zijn nu op één hoop gegooid waardoor de beschikbaarheid voor jaarkaarten fors is verhoogd. Nu zal je gaan zien dat alleen op top dagen, zoals kerst of oudejaarsdag, het wellicht niet mogelijk zal zijn om last minute nog reserveringen te maken, maar dat zal sporadisch zijn.
  • Lars zei:

    Meara zei:

    Ik zag het ja. Wat zijn die kaarten uitgekleed zeg..

    Ik ben wacht het zelf nog even af. En dat komt een beetje door deze voorwaarde: "(1) Afhankelijk van de geldigheidsdagen van de gekozen Disneyland Pass volgens de toegangskalender. Je moet je toegang reserveren via ons reserveringsplatform, met een maximum van 3 gelijktijdige reserveringen en onder voorbehoud van de maximale capaciteit van de Disney Parken."

    Ben benieuwd wat een maximale capaciteit is en of je voor dat geld wel kan reserveren. Dat je in elk geval een paar weekenden kan reserveren, daar zijn we toch wat afhankelijk van.

    De maximale capaciteit gaat over het aantal jaarkaarten dat in de verkoop gaat, niet over beschikbaarheid om dagen te reserveren. Die is juist flink verhoogd. Er wordt voor de nieuwe jaarkaarten geen onderscheid meer gemaakt tussen beschikbaar van park reserveringen voor jaarkaarten en losse tickets. Die laatste groep had voorheen een veel hogere capaciteit met ruime beschikbaarheid, ook last minute. Beide groepen zijn nu op één hoop gegooid waardoor de beschikbaarheid voor jaarkaarten fors is verhoogd. Nu zal je gaan zien dat alleen op top dagen, zoals kerst of oudejaarsdag, het wellicht niet mogelijk zal zijn om last minute nog reserveringen te maken, maar dat zal sporadisch zijn.
    Hey Lars,

    Lees ik het nu goed dat er een max capaciteit is aan jaarkaarten dat wordt uitgegeven? Dus bijv max 1000 jaarkaarten gold en als dat verkocht is kan niemand meer gold aanschaffen?
  • Hey Lars,

    Lees ik het nu goed dat er een max capaciteit is aan jaarkaarten dat wordt uitgegeven? Dus bijv max 1000 jaarkaarten gold en als dat verkocht is kan niemand meer gold aanschaffen?

    Dat is correct. Zelfde systeem als in de VS, waarbij diverse populaire jaarkaarten op bepaalde tijden zijn uitverkocht. Naar gelang er mensen niet verlengen, gaat de verkoop later weer open.
  • Lars zei:

    Hey Lars,

    Lees ik het nu goed dat er een max capaciteit is aan jaarkaarten dat wordt uitgegeven? Dus bijv max 1000 jaarkaarten gold en als dat verkocht is kan niemand meer gold aanschaffen?

    Dat is correct. Zelfde systeem als in de VS, waarbij diverse populaire jaarkaarten op bepaalde tijden zijn uitverkocht. Naar gelang er mensen niet verlengen, gaat de verkoop later weer open.
    Dus mijn vrouw heeft nu magic plus zij kan dan vanaf 19de juli upgraden? Want die van haar loopt november af en van mijn dochter loopt april af.

    Ik heb geen jaarkaart meer maar stel als we allen een jaarkaart willen wat is dan het beste om ze te hebben? Denk dat de capaciteit van jaarkaart wel laag zal zijn.
  • Vind het alleen erg jammer dat Disney geen garanties heeft ingebouwd voor huidige jaarpashouders. Als je pas verloopt en je wilt verlengen, en er zijn geen jaarkaarten meer beschikbaar, dan heb je pech.

    Dus voorlopig zit ik te stressen tot ik of te horen krijg dat Gold al uitverkocht is, of ik de Gold pas in handen heb 20 augustus. Hopelijk kan ik er ook één scoren voor spap als mijn carer.
  • CarmenV zei:

    Vind het alleen erg jammer dat Disney geen garanties heeft ingebouwd voor huidige jaarpashouders. Als je pas verloopt en je wilt verlengen, en er zijn geen jaarkaarten meer beschikbaar, dan heb je pech.

    Dus voorlopig zit ik te stressen tot ik of te horen krijg dat Gold al uitverkocht is, of ik de Gold pas in handen heb 20 augustus. Hopelijk kan ik er ook één scoren voor spap als mijn carer.

    Je kan toch gewoon upgraden als je jaarkaart heb? Dan ben je zeker van je zaak volgens mij.

    Van mijj vrouw loopt nov af en mijn dochter april weet niet of die nu ook al kunnen upgraden. Vraag me inderdaad af ofner genoeg capaciteit zal zijn.
  • Ik ben vooral benieuwd naar bronze, aangezien ik toch altijd in laagseizoen wil gaan. Ik snap dit gedeelte van het artikel alleen niet:
    "Wat betreft de Bronze jaarkaart: Bij het eerste bezoek is het niet mogelijk om direct 2 opeenvolgende dagen te reserveren. Pas na het binnengaan van de parken op dag 1 is het mogelijk om dag 2 te reserveren. Toegang tot de parken met alle jaarkaarten (mits gereserveerd) is op z'n vroegst mogelijk vanaf de volgende dag na aanschaf."

    Voor alle jaarkaarten kan je dus pas de volgende dag ermee naar binnen? Hoe kan je hem dan kopen?
    Stel dat ik op ma t/m vr bij disneyland in de buurt verblijf. Moet ik dan vast op zondag de kaart kopen zodat ik op maandag naar binnen kan? En dan met bronze de extra eis dat dinsdag dan niet geldig is maar vanaf woensdag wel weer? Of kan je gewoon na binnenkomst maandag toch voor dinsdag reserveren (mits park niet vol is)?

  • Dus mijn vrouw heeft nu magic plus zij kan dan vanaf 19de juli upgraden? Want die van haar loopt november af en van mijn dochter loopt april af.

    Ik heb geen jaarkaart meer maar stel als we allen een jaarkaart willen wat is dan het beste om ze te hebben? Denk dat de capaciteit van jaarkaart wel laag zal zijn.

    Ik zou direct upgraden met het oog op het mogelijk uitverkocht raken van bepaalde type jaarkaarten.
Log In of Registreer om te reageren.