Ervaringen met een langer verblijf in Disneyland Parijs?

juni 2016 aangepast in Algemeen
Goedendag,

Ik weet niet of hier al een topic over bestaat, ik kon er niks over vinden.

Meestal ga ik 2 of 3 dagen naar disneyland Parijs. Nu heb ik eind oktober, begin november dit jaar een weekje vakantie. Ik ga met een busreis mee en heb nu als optie's om 3 dagen te gaan van 30-10-2016 t/m 1-11-2016 ofwel kan ik proberen om 30-10-2016 naar disneyland te vertrekken en dan bij een andere groep aansluiten en naar huis te gaan op 6-11-2016. Het word dus 3 dagen disneyland of een week disneyland.

Ik heb een dreamjaarkaart en ben regelmatig in disneyland te vinden. De attractie's ken ik allemaal al en zeggen mij niet zo veel meer. Ik ga vooral voor de shows, parades en entertainment. Heel veel mensen in mijn omgeving snappen niet dat ik overweeg om een week naar disneyland te gaan, waardoor ik zelf begin te twijfelen of ik wel of niet een week moet gaan. Ik heb eigenlijk nog zoveel dingen die ik graag een keertje zou willen doen waar ik normaal niet aan toe kom en die ik dan eventueel wel kan doen.

Nu vroeg ik mij het volgende af:

Zijn er mensen die voor een langer verblijf naar disneyland gaan??

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben uit het verleden??

Hoe lang gaan jullie dan??

Hoe plannen jullie je vakantie??

Zou een week naar disneyland parijs te lang zijn??

Hebben jullie nog tips of adviezen??

Groetjes,

Birgitte

Reacties

  • Hoi Birgitte,

    ik ga hier gewoon verder met je vragen :)

    Wij gaan tegenwoordig bijna altijd zeven dagen (zes nachten) of meer. We vinden dat heerlijk (met kinderen van vier en tien): je kunt gewoon alles doen wat je wilt en dan ook nog een aantal keer. Zo is onze zoon dol op Moteurs, Action ! Stunt Show Spectacular, dus als we daar naartoe gaan en we lopen naar buiten roept hij al "ik wil nog een keer!!". Dus dat doen we dan de dag erna of later in de week. Enchanted Forest hebben we tijdens de meivakantie vier keer gezien op vier verschillende dagen.
    Bijkomend voordeel is dat je ook eens een dagje wat later kunt gaan - je hebt meer tijd en dat maakt alles wat relaxter.
    We plannen in principe niets voor zo'n week, maar we bedenken wel in welke restaurants we eventueel willen eten en of we dan op die dagen bijvoorbeeld ook de parade willen zien (dan moeten we daar rekening mee houden).

    Van mij dus alleen maar positieve berichten over een langer verblijf! :smiley:
  • hi Birgitte,

    Wij zijn ook een paar keer het afgelopen jaar langer naar DLP geweest (4-7 dagen).
    Wij gingen met de camper en het grootste voordeel van de langere periode is da je 's ochtends niet de EMH hoeft te gebruiken, want je hebt alle tijd om alles te doen (of meerdere keren te doen) dus je kan heerlijk rustig aan doen.
    Geen tijdstress is super.
    Maar als je alle attracties al kent dan is een week toch wel erg lang, 4-5 dagen is dan ideaal denk ik.
    Qua eet planning hebben wij om de kosten te drukken voor 3-4 dagen van te voren thuis eten gemaakt en dat in de camper opgewarmd/afgebakken. De rest van de tijd hebben we in restaurants gegeten.
    Door dat je zo veel tijd hebt is er geen echte reden om strak te gaan plannen wat je gaat doen, een globale plannign voldoet, bijv. ene dag alleen Studio park, de volgende dag het andere park.

    Veel plezier in eider geval :-)

    groetjes

    MJ
Log In of Registreer om te reageren.