Onride

Hallo,
is het toegestaan in Disneyland Parijs om onride video/foto's te maken en zo nee wat zijn de consequenties?

Reacties

  • Dat mag, maar niet met selfie-sticks - die zijn verboden in beide parken.
    In rustige attracties kun je het met je mobiele telefoon of camera doen, in achtbanen of wat wildere attracties zou ik iets als een Go-pro adviseren - die kun je vaak aan je jas of tas vastmaken.
  • mei 2017 aangepast
    Ik heb het vorige week zelf ook gedaan in o.a. de Big Thunder Mountain.

    Een paar tips voor iedereen:
    - Op YouTube staan vrijwel alle attracties en shows van alle kanten gefilmd in HD, 60fps ezt. Dus als je de attractie zelf wil filmen, bespaar de moeite en geniet van het moment.
    - Mocht je het toch willen filmen gebruik dan geen Ipad of dergelijke. Je zit zelf met een veel te groot scherm voor je neus. Daarnaast hebben de mensen achter je daar dan ook last van.
    - Gebruik nooit (!) je flits licht op je telefoon of camera, zeker bij shows en dark-rides. Je verblind en verpest de show voor de mensen om je heen en het verbetert het resultaat niet.
    - Zoals Hugo al aangeeft, zorg er voor dat je de telefoon of camera niet verliest. Bij sommige attracties is de kans groot dat je hem toch verliest en daarom is het in die attracties verboden om te filmen. Cast Members geven dit dan duidelijk aan. Als je het toch doet kan de attractie stil worden gelegd. Dat gebeurt nog weleens bij The Twilight Zone Tower of Terror.
    - Wat je zeker moet filmen zijn de reacties van je reisgenoten achter je of naast je. Die zijn leuker om terug te kijken dan de attractie zelf.

    Succes
  • Overigens mag je lang niet alle attracties filmen! Mijn dochter had de GoPro met een harnasje om in de RC racer en er werd niet gestart tot alles weggestopt was in het kastje... Er zijn meerdere attracties waar niet gefilmd mag worden kwamen wij toen achter..
  • Swets zei:

    Overigens mag je lang niet alle attracties filmen! Mijn dochter had de GoPro met een harnasje om in de RC racer en er werd niet gestart tot alles weggestopt was in het kastje... Er zijn meerdere attracties waar niet gefilmd mag worden kwamen wij toen achter..

    Klopt, crush en rock n roller mag ook niet gefilmd worden.
Log In of Registreer om te reageren.