Orkaan Irma

Hallo,

Wij hebben Ultimate Tickets vanaf 14 September voor 2 weken. We vliegen vanuit Boston en zijn nu aan het twijfelen of we onze reis moeten annuleren en ergens anders heen zullen gaan in Amerika.

We keken er ontzettend naar uit en willen het liefst niet cancelen. Ik weet dat het allemaal niet te voorspellen valt, maar ik heb gelezen dat Disneyworld 4 keer dicht is gegaan voor een orkaan, vaak zijn dit maar 2 dagen geweest. Onze vraag is eigenlijk, hoe zit het nou eigenlijk tijdens een orkaan en de dagen erna, kan je wel gewoon de attracties in of heeft het eigenlijk geen zin om het park in te gaan? Zullen er overstromingen kunnen voorkomen in Disney of is alles zo gebouwd dat dit niet kan gebeuren? Ik heb wel gelezen dat de gebouwen zo gebouwd zijn om zo'n sterke orkanen te doorstaan, maar toch...

Misschien dat er hier mensen nu al zijn en wat meer kunnen informeren in dit topic voor de mensen die er binnenkort naartoe gaan?

Groetjes, Flora

Reacties

  • Flora zei:

    Hallo,

    Wij hebben Ultimate Tickets vanaf 14 September voor 2 weken. We vliegen vanuit Boston en zijn nu aan het twijfelen of we onze reis moeten annuleren en ergens anders heen zullen gaan in Amerika.

    We keken er ontzettend naar uit en willen het liefst niet cancelen. Ik weet dat het allemaal niet te voorspellen valt, maar ik heb gelezen dat Disneyworld 4 keer dicht is gegaan voor een orkaan, vaak zijn dit maar 2 dagen geweest. Onze vraag is eigenlijk, hoe zit het nou eigenlijk tijdens een orkaan en de dagen erna, kan je wel gewoon de attracties in of heeft het eigenlijk geen zin om het park in te gaan? Zullen er overstromingen kunnen voorkomen in Disney of is alles zo gebouwd dat dit niet kan gebeuren? Ik heb wel gelezen dat de gebouwen zo gebouwd zijn om zo'n sterke orkanen te doorstaan, maar toch...

    Misschien dat er hier mensen nu al zijn en wat meer kunnen informeren in dit topic voor de mensen die er binnenkort naartoe gaan?

    Groetjes, Flora

    Hoi Flora,

    Orkaan Irma passeert Florida op hoogte van Walt Disney World op zondag/maandag volgens de actuele weersinformatie. De voorspelling is dat de orkaan dan al flink is afgezwakt en waarschijnlijk via de kuststrook verder trekt. Disney World ligt in centraal Florida. Jullie gaan pas vanaf 14 september naar Disney World en dan is de orkaan al weg uit die regio. Disney zal vandaag of morgen besluiten wat er in het weekend gaat gebeuren met de parken naar gelang welke kant de orkaan op beweegt: blijven ze operationeel of gaan ze (gedeeltelijk) dicht. Dit is vergelijkbaar met de orkaan vorig jaar die ook langs de kuststrook trok waarbij de parken 1 dag gesloten waren. Ik zou het weekend afwachten en dan op basis van de weerberichten een beslissing maken.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi, Mijn dochters zijn daar van zaterdag en blijven 14 dagen. We hebben ze gezegd om wat eten en drank in de kamer te voorzien in geval van. Tot nu toe zijn de parken gewoon open en volgen ze het ginder op. Ik denk morgen en zaterdag dat het waterpark wel dicht gaat zijn en de rest dat is afwachten. Groetjes Anja
  • Sir Willow heeft net een video online gezet met hoe Walt Disney World zich voorbereid op grote stormen.

  • september 2017 aangepast
    Dankjewel voor jullie reacties. We zijn niet bang voor de orkaan, die moet als het goed is allang weg zijn getrokken tegen volgende week. Maar we zijn meer bang voor de gevolgen ervan. Ze hadden ook verwacht dat Irma nu al veel meer zou moeten zijn afgezwakt, maar dat valt behoorlijk tegen. We hebben besloten om het tot Maandag aan te kijken, maar anders toch misschien alles te annuleren en naar Californië en Disneyland te gaan. We zouden namelijk na Disney nog rondreizen door Florida, maar het is nu allemaal veel te onzeker.

    Hoop dat er meer mensen wat kunnen toevoegen aan dit topic die op dit moment in Disneyworld zijn.
  • Online gelezen dat Orlando International Airport op zaterdag 9 september vluchten op zal schorten vanaf 17:15 uur en Orlando Sanford International Airport ook vanaf 17:15 uur op zaterdag 9 september. Bron: http://bit.ly/2j8uX83
    Zij adviseren, als dit van invloed is op je reis, contact op te nemen met je luchtvaartmaatschappij voor meer informatie.
  • Wij vliegen vanuit Boston op Jacksonville met Southwest, staat nu al op hun website aangegeven dat wij kosteloos kunnen omboeken naar een andere datum. Alleen als de vlucht word gecanceld krijgen wij ons geld terug. Heb maar contact opgenomen om te kijken of wij ook een andere bestemming kunnen omboeken.
  • Het is nu nog allemaal heel onduidelijk, sommige zeggen dat hij zou doorkomen op zaterdag in Florida en op andere sites is het dan weer van zondag op maandag. Het blijft afwachten. Tot nu toe is er alleen vandaag en morgen een waterpark toe, het andere waterpark zou open zijn en de halloweennight van 10/09 is ook geannuleerd en dan nog een ander evenement. Ik denk wel dat disneyworld hier goed op voorzien is en zelfs al gaan de parken toe dan denk ik wel dat de kans bestaat dat die alweer open is vanaf 14 september. Als ik meer weet van de dochters zal ik het op het forum zetten. groetjes Anja
  • september 2017 aangepast
    Disney heeft hun website aangepast dat ze op Zondag en Maandag zullen sluiten. Hoop nog zo erg dat de schade (in heel Florida) mee zal vallen.

    Hoop dat je dochters goed veilig zitten Anja.
  • Dat hoop ik ook Flora. Als ik het filmpje bekijk dat Rick hier gepost heeft dan geeft dit mij wel een geruststellender gevoel, het blijft wel bang afwachten. In het resort hebben ze wel allemaal een zaklamp gekregen en is er ook een kanaal met info over de orkaan en een filmkanaal om hun wat bezig te houden. Het is spijtig maar we wisten natuurlijk dat dit kon gebeuren als je naar daar gaat tijdens het orkaanseizoen al hadden we gehoopt dat dit aan hun voorbij zou gaan. Groetjes Anja
  • Wij hebben zojuist een uur in de wacht gestaan bij Disney Customer Service, maar onze tickets zijn gecanceld en wij krijgen ons geld terug, deden helemaal niet moeilijk, duurde alleen heel lang. Nu kijken of we misschien naar Disneyland gaan.
  • Met de meisjes is alles ok, ze hebben het wat horen waaien vannacht maar hebben er verder geen hinder van gehad, ook de electriciteit werkt nog bij hun en we hebben gewoon contact via messenger dus wifi gaat ook nog. Gelukkig, ik hoop dat er niet teveel schade is en dat de parken morgen terug open gaan maar dat zullen ze waarschijnlijk straks weten. Groetjes Anja
  • stitch zei:

    Met de meisjes is alles ok, ze hebben het wat horen waaien vannacht maar hebben er verder geen hinder van gehad, ook de electriciteit werkt nog bij hun en we hebben gewoon contact via messenger dus wifi gaat ook nog. Gelukkig, ik hoop dat er niet teveel schade is en dat de parken morgen terug open gaan maar dat zullen ze waarschijnlijk straks weten. Groetjes Anja

    Wat een geruststelling moet dat wel niet zijn, fijn dat alles ok is met je dochters! Ik hoop dat de parken er inderdaad niet te veel schade aan hebben over gehouden. Wij zouden op Jacksonville zijn gevlogen, maar dat staat op dit moment onder water en de airport is voorlopig nog even gesloten.

    We vinden het heel jammer dat we hebben moeten cancelen, maar omdat we ook door de rest van Florida zouden reizen, denk ik dat het beter is zo. We gaan nu wel naar Disneyland Anaheim en ondanks dat het niet te vergelijken valt met DW, hebben we er wel ontzettend veel zin in!
  • Goed te lezen dat ze het goed hebben doorstaan, Anja! Maar ik kan me voorstellen dat zowel zij als ook jij onrustige uren achter de rug hebben. Ik heb gisteren aan jullie gedacht.

    Ik ben in Disneyland Californië geweest, Flora, het is niet zo groot als WDW maar zeker een geweldige bestemming. We hebben de Walk in Walt's Footsteps Guided Tour in het Disneyland Park gedaan. Dat was echt de moeite waard! Ook het California Adventure Park was geweldig. Heel veel plezier daar, en in het Disneyland Park waar Walt zelf nog heeft gelopen.
  • Vandaag gaan de parken terug open alleen de waterparken blijven nog gesloten. Ik denk dat Disneyland Anaheim ook wel de moeite is om te doen. Het moet niet groot zijn om leuk te zijn, zie disneyland Parijs waar wij ook iedere keer met plezier naar toe gaan. Groetjes Anja
  • Wat fijn te lezen Anja, hoop dat ze nog een leuke tijd gaan hebben.
  • Hopelijk hebben je kids snel duidelijkheid over de terugvlucht. Op de FB Pagina van Airberin staat een link om de vluchtstatus te checken en de volgende mededeling
    Current flight operations of airberlin:
    airberlin is currently seeing an exceptional high number of sickness reports of their pilots. For this reason a number of flights will have to be cancelled today. We regret the inconvenience for our passengers. Passengers are kindly asked to check the status of their flight before travelling to the airport: www.airberlin.com/flightstatus. Passengers holding tickets for cancelled flights will be offered other travel options. Affected passengers are kindly asked not to come to the airport and to call the airberlin Service Center. All international phonenumbers are listed here: https://www.airberlin.com/en/site/airberlin_service_center.php

    Passengers whose flights are part of a package deal are kindly asked to contact their tour operator or travel agent directly.

    Any additional costs incurring from this situation can be submitted through www.airberlin.com/complaint

    Update: Flight disruptions also expected on Wednesday

    Unfortunately airberlin is expecting further disruptions in the flight operations tomorrow after many cockpit crews reported sick today. We regret the inconvenience for our passengers.

    Passengers are kindly asked to check the status of their flight before travelling to the airport on www.airberlin.com/flightstatus. Passengers holding tickets for cancelled flights are kindly asked to contact the airberlin Service Center for rebooking. All international phone numbers are listed here: https://www.airberlin.com/en/site/airberlin_service_center.php

    Passengers whose flights are part of a package deal are kindly asked to contact their tour operator or travel agent directly.

    Any additional costs incurring from this situation can be submitted through www.airberlin.com/complaint
  • De vlucht van mijn dochters dit weekend is gelukkig gewoon doorgegaan. Het was een geweldige vakantie! Nu opnieuw sparen om ooit terug te gaan of misschien Disney Cruiseline want dat zien ze ook wel zitten. Groetjes Anja
  • stitch zei:

    De vlucht van mijn dochters dit weekend is gelukkig gewoon doorgegaan. Het was een geweldige vakantie! Nu opnieuw sparen om ooit terug te gaan of misschien Disney Cruiseline want dat zien ze ook wel zitten. Groetjes Anja

    Hoi Anja,

    Goed om te horen en fijn dat de vlucht volgens planning is verlopen.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.