Walt Disney World, wat meenemen?

Hoi, Waar moeten we (de dochters) allemaal aan denken als we naar Walt Disney World gaan. We hebben een reispas, de ESTA is ook in orde, we hebben speciale stekkers, dollars moeten we nog bestellen bij de bank (kredietkaart hebben we al), de shuttle van de luchthaven naar Disney World en terug moeten we nog aanvragen, restaurants zijn geboekt, fastpass aanvragen kan nu nog niet. Zijn er nog zaken of tips waar jullie aan denken dat we nog moeten meenemen. Wat ik mij ook afvroeg of je in Amerika ook terecht kan met je gewone bankkaart (Maestro) omdat je op internet tegenstrijdige berichten leest. Groetjes Anja

Reacties

  • De gewone bankpas werkt bij ons altijd gewoon, wel even vooraf op wereldwijd zetten.
    Op de website van de ANWB staat een checklist http://bit.ly/2qXia6Y aanvinken wat je moet inpakken voor je vliegvakantie en uitprinten.
    Zelf gaan we niet zonder zonnebril, zonnepet, handdesinfectie flesje, koorts werende en pijnstillende middelen, aftersun en zonnecrème (minimaal factor 30), Imodium (middel tegen diarree), een verlengsnoer met stekkerdoos voor 4 stekers i.c.m. een reisstekker voor de VS om `s nachts alles op te kunnen laden. Verder Pins uit DLP om te ruilen en natuurlijk Mickeyoren.
  • Dank je wel Maria-Anna voor je reactie. Groetjes Anja
  • Bankpas werkt inderdaad gewoon, vergeet wel niet dat pinautomaten daar kosten in rekening brengen. Ga je naar een supermarkt en vraag je cashback (extra geld bij pinnen) dan kost het je niets en dat kan bij de meeste gewoon. (Ergens lukte het niet in verband met een NL bankpass, of de Wallmart of de Publix, dat weet ik niet meer).

    Dollars van te voren kopen vind ik niet echt nodig, gezien je overal met credit card of bankpas kunt betalen.

    Let ook op met die speciale stekkers. Je hebt zowel gewoon stekkers als omvormers. Een omvormer is nodig als je apparaat niet werkt op 110v/50hz, check dit van te voren. De meeste adapters zijn tegenwoordig 110-240v/50-60hz, dat is dus geen probleem maar als er alleen 240v op staat krijg je gefrituurde apparatuur als je die daar inplugt.

    Een stekkerdoos is inderdaad aan te raden, dan heb je maar een US stekker nodig.

    Voor de rest, een foto/video camera is altijd leuk maar houd de bagage regels in de gaten omtrent het meenemen van elektronica in de handbagage. En eigenlijk wil je die stuff ook niet in het bagage ruim.

    En vergeet ook niet de informatie van je bank/credit card verstrekker. Sowieso de limiet in de gaten houden, maar ook als hij geblokkeerd word. Bij een vriend van mij hadden ze een transactie als verdacht aangemerkt en de kaart geblokkeerd. Als er ergens in de VS mee betaald word is het wel de credit card, die word ook eerder geaccepteerd dan een bankpas. Just in case.
  • Dank je wel RavenLiquid, dat van die stekkers ga ik mijn man eens laten lezen want daar ken ik zelf niets van, ik weet dat hij wel al iets van stekkers gekocht heeft. Dank je voor de info, ik wist niet dat ze moeilijk zouden kunnen doen over een fototoestel in de handtas of handbagage dat moet ik eens nakijken die bagageregels. groetjes Anja
  • stitch zei:

    Dank je wel RavenLiquid, dat van die stekkers ga ik mijn man eens laten lezen want daar ken ik zelf niets van, ik weet dat hij wel al iets van stekkers gekocht heeft. Dank je voor de info, ik wist niet dat ze moeilijk zouden kunnen doen over een fototoestel in de handtas of handbagage dat moet ik eens nakijken die bagageregels. groetjes Anja

    Ik heb altijd zonder problemen mijn camera en laptop mee kunnen nemen in het vliegtuig. Zeker een camera meenemen, die ga je echt wel nodig hebben! Neem ook leuke kleding mee met Disney figuren, mits je dit hebt. Geeft altijd een leuke interactie. Veel plezier alvast.
  • juni 2017 aangepast

    stitch zei:

    Dank je wel RavenLiquid, dat van die stekkers ga ik mijn man eens laten lezen want daar ken ik zelf niets van, ik weet dat hij wel al iets van stekkers gekocht heeft. Dank je voor de info, ik wist niet dat ze moeilijk zouden kunnen doen over een fototoestel in de handtas of handbagage dat moet ik eens nakijken die bagageregels. groetjes Anja

    Ik heb altijd zonder problemen mijn camera en laptop mee kunnen nemen in het vliegtuig. Zeker een camera meenemen, die ga je echt wel nodig hebben! Neem ook leuke kleding mee met Disney figuren, mits je dit hebt. Geeft altijd een leuke interactie. Veel plezier alvast.
    Het is ook vrij recent dat hier lastig over gedaan kan worden. Het geheel is nog niet helemaal duidelijk maar het is een maatregel van Trump omtrent batterijen. Het gaat in elk geval om dit verhaal: https://tweakers.net/nieuws/124821/vs-breidt-verbod-op-laptops-in-handbagage-voorlopig-niet-uit-naar-europa.html.

    Zoals met alle maatregelen is het compleet onduidelijk hoe wat en wanneer. Het lijkt even van de baan, maar dus gewoon even in de gaten houden of navragen bij je luchtvaartmaatschappij.
  • Mijn dochter heeft speciaal een fototoestel gekocht voor ginder, eentje die ook tegen water kan. En leuke kleding met disneyfiguren hebben ze ook, we zijn trouwens allemaal grote disneyfans en gaan regelmatig naar Disneyland Parijs (we hebben jaarkaarten), alleen Walt Disney World is niet bij de deur natuurlijk vandaar dat al die tips en info welkom zijn want voor hun is het de eerste keer dat ze naar ginder gaan. Bedankt voor de info. Groetjes Anja
  • stitch zei:

    Dank je wel RavenLiquid, dat van die stekkers ga ik mijn man eens laten lezen want daar ken ik zelf niets van, ik weet dat hij wel al iets van stekkers gekocht heeft. Dank je voor de info, ik wist niet dat ze moeilijk zouden kunnen doen over een fototoestel in de handtas of handbagage dat moet ik eens nakijken die bagageregels. groetjes Anja

    Ik heb altijd zonder problemen mijn camera en laptop mee kunnen nemen in het vliegtuig. Zeker een camera meenemen, die ga je echt wel nodig hebben! Neem ook leuke kleding mee met Disney figuren, mits je dit hebt. Geeft altijd een leuke interactie. Veel plezier alvast.
    Het is ook vrij recent dat hier lastig over gedaan kan worden. Het geheel is nog niet helemaal duidelijk maar het is een maatregel van Trump omtrent batterijen. Het gaat in elk geval om dit verhaal: https://tweakers.net/nieuws/124821/vs-breidt-verbod-op-laptops-in-handbagage-voorlopig-niet-uit-naar-europa.html.

    Zoals met alle maatregelen is het compleet onduidelijk hoe wat en wanneer. Het lijkt even van de baan, maar dus gewoon even in de gaten houden of navragen bij je luchtvaartmaatschappij.
    Tjemig wat een gedoe zeg. Maar ik neem aan dat een camera toch wel is toegestaan.
    Genieten doe je toch wel dus al die regels mogen je pret niet drukken
  • Als je in de VS achter de immigration staat is het inderdaad even nergens meer druk om maken :) Op SFB nog een mooie Mickey stempel in mijn paspoort gekregen van de immigration meneer.
Log In of Registreer om te reageren.