Tripverslag / Review Disney's Wilderness Lodge

Voor ons 14-daags verblijf in Walt Disney World hebben wij gekozen om op Disney property te overnachten. De vele extra's die je krijgt als je in een Disney hotel verblijft waren voor ons doorslaggevend. Denk hierbij aan extra's zoals: Extra magic hours, Disney transportation (gratis vervoer van en naar het hotel) en de mogelijkheid om gebruik te maken van Disney Dining plan. Disney heeft tientallen eigen hotels op hun grondgebied dus de keuze was reuze. Daarnaast liggen de prijzen per hotel ook flink uit elkaar vanwege de verschillende categorieën hotels die Disney aanbied. Dit zijn value (goedkoopste) - moderate (gemiddeld geprijsd met meer faciliteiten dan value) en deluxe (duurst, met meeste hotelfaciliteiten). Uiteindelijk hebben we gekozen om voor een Deluxe hotel te gaan. Dit omdat we voor een speciale gelegenheid deze trip hebben geboekt, en omdat de standard Dining Plan gratis inbregepen was. Prijzen voor de Deluxe hotels fluctueren ook nogal per periode. In onze periode had Wilderness Lodge prijstechnisch de beste deal, en qua aanzicht vonden wij dit hotel ook prachtig. Zo gezegd zo gedaan, en na 1 jaar ongeduldig wachten was het op 7 mei zo ver om af te reizen naar Orlando.


(credit: Wikipedia)

Na een overnachting op Orlando International Airport, en een ritje in Disney's Magical Express (+/- 1 uur) kwamen we op 8 Mei aan bij the Wilderness Lodge. Met de koffer in de hand liepen we richting de ingang van ons hotel. Wat meteen opviel is dat Disney onwijs veel aandacht geeft aan de aankleding van de omgeving waar het hotel in is gebouwd. Je begeeft je echt midden een prachtig naaldenbos, en het voelt helemaal niet alsof je in Orlando bent op steenworp afstand van the Magic Kingdom. Een van de meest magische momenten is het moment dat je eindelijk door die schuifdeuren mag lopen. De eerste stappen in Wilderness Lodge zijn adembenemend. Ik vond de lobby al prachtig uitzien op foto's maar om er echt te lopen is onbeschrijfelijk. Het is gigantisch, het ruikt er naar bos, en de thematisering in de stijl van een oude lodge is fenomenaal. Na de nodige foto's was aan onze rechterhand de incheckbalie. We werden hier vriendelijk geholpen door een cast member, en konden ondanks het vroege uur (11.00u 's ochtends) toch gewoon inchecken. De kamer was echter nog niet klaar, waarop we besloten onze koffers af te geven aan de luggage service. Met onze mooie magic bands om de arm hebben we allereerst het hotel een beetje verkend.


(eigen foto)

Het is voor Disney standaarden een van de 'kleinere' hotels, des al niet te min is er heel veel te zien. Zo is er achter de incheckbalie een souvenirwinkeltje (Mercantile) waar je de nodige Disney merchandise krijgt. Daarnaast is er ook een klein gedeelte achterin de winkel waar je snacks, drinken en een aanbod drogisterijartikelen kunt krijgen. Het hotel beschikt tevens over 4 restaurants (waaronder 1 character dining met sneeuwwitje) en 1 lounge. Wij hebben in ons hotel alleen gebruik gemaakt van de 2 quickservice restaurants (Roaring Fork & Geiser Point), en de bar (Territory Lounge). Ik zal deze later uitgebreid aanstippen in een andere review als daar behoefte aan is. Qua eten was Geiser Point onze favoriet. Je krijgt hier lekkere lunch en dinning maaltijden, nabij het adembenemende Baylake. Ik raadt zeker aan hier eens een kijkje te nemen als je een rustige toevluchtsoord zoekt tussen alle parkbezoeken door.


(credit: Disney Tourist Blog)

Het hotel beschikt over twee zwembaden. Het hoofdzwembad ligt nabij Roaring Fork en de lobby. Dit zwembad bevat over een kleine glijbaan, 2 whirlpools en een splash park voor de kids. Het andere zwembad ligt nabij de Copper Creek Villa's (DVC Resort), en is een stuk rustiger dan het zwembad nabij de Lodge zelf. Goed om te weten dat je gratis handdoeken kunt verkrijgen bij het zwembad (ook in de Waterparken). Om die reden is het inpakken van zwemhanddoeken niet noodzakelijk.


(credit: foto Tripadvisor)

Het hotel is landschappelijk echt prachtig aangelegd, met bijzondere bloemperken, een prachtige waterval en een geiser die elk uur afgaat. Een van de 'unieke' perks van dit hotel is dat ze een directe bootservice hebben naar the Magic Kingdom. Dit is vrij te gebruiken voor iedereen, en ookal ben je geen hotelgast is het harstikke leuk dit korte tochtje te doen!


(eigen foto - boot naar Magic Kingdom)

De kamers van het hotel zijn ruim en beschikte in ons geval over 2 queen size bedden, maar je kunt ze ook boeken met een stapelbed. Daarnaast is er een dubbele wasbak aanwezig, welke zich buiten de daadwerkelijke badkamer bevinden. De badkamer beschikt over een bad met douche en toilet, en zeer leuke Disney tegeltjes. De kamer is verder uitgerust met een klein ijskastje, koffieapparaat, flatscreen tv en een knus klein zitje. Wij hadden een standard view room geboekt, maar tot onze verbazing konden we vanaf ons balkon het Disneykasteel perfect zien. Een onwijs leuk voorval waar we nooit op hadden mogen hopen. We konden het vuurwerk goed zien vanaf ons balkon, en dit maakte ons verblijf toch wel extra magisch. Als ik 1 verbeterpuntje mag leveren vond ik dat de kamer een update kon gebruiken. Je kon zien dat de kamer en het meubilair toch al enkele jaren gebruikt waren, en ik vond ook dat er niet heel veel 'Disneythema' terugkwam in de kamer. Begrijp me niet verkeerd alles was heel schoon, maar een likje verf en wat nieuwe meubeltjes zou prima kunnen. Dit was ook terug te zien aan het feit dat er nergens usb-oplaad punten in de kamer te vinden waren. Iets wat in de 'nieuwe generatie' kamers van Disney standaard terug te vinden is. Maar goed dit is een luxe probleem. Vergeet daarom niet je wereldstekkers mee te nemen.


(eigen foto)


(eigen foto)


(eigen foto - uitzicht vanuit kamer 6004)

Al met al hebben we 2 heerlijke weken beleefd in the Wilderness Lodge. De lobby en thematisering blijft elke dag weer verbazen, en dat is echt genieten geblazen. Qua locatie ligt de lodge ook ideaal op korte afstand van the Magic Kingdom. Ookal kon het soms toch wel eens 30/40 minuten duren voordat wij bij de ingang van Magic Kingdom stonden, vanwege 'trage' boten. Het is heel anders dan de stiptheid waarmee alles rijdt hier in Nederland. De lodge ligt heerlijk verscholen in de bossen, waardoor het hotel heel rustgevend overkomt. Ideaal als je wil ontsnappen van de Disney hectiek. Leuke tip is om 's avonds rond 21.30u op de pier the Electrical Water Pagent te kijken. Onwijs leuk dat deze botenparade langs dit hotel komt. Combineer dit met een bezoekje aan Geiser Point, en je hebt een gegarandeerd een heerlijk relaxed avondje. Daarnaast is op dit tijdstip het hotel ook op het mooist vanwege alle mooie verlichting die er is aangelegd.

Als je dus opzoek bent naar een heerlijk ontspannen en rustig hotel, midden in de natuur met alle faciliteiten van een Deluxe resort raad ik zeker Wilderness Lodge aan. Het was fantastisch en ga er zeker nog een keertje terug.

Tot zo ver mijn eerste tripverslag/review van ons hotel. Ik zou zo nog 10 alineas kunnen typen, maar dit stuk is al best lang. Ik hoor graag op of aanmerkingen op dit stuk. Dit is mijn eerste review, en hoop dat jullie hier iets aan hebben. Laat me weten als er behoefte is dat ik meerdere zaken te omschrijven of reviewen. Bedankt voor het lezen en Ik kijk uit naar jullie reacties!

Reacties

  • Heel mooi geschreven stuk
    En de tips omtrent geiser point noteer ik even
  • Geiser point is zeker de moeite waard om een bezoekje te brengen. Met de boot vanaf Magic Kingdom ben je er in 10 minuten! De Bison Burger vonden wij erg smakelijk, in combinatie met een van hun specialiteiten cocktails :smiley:
  • Leuk om een recente ervaring te lezen! Dat van geiser point wist ik ook nog niet.
  • Gaan er trouwens vanuit elk resorts vervoer naar andere resorts
  • Gaan er trouwens vanuit elk resorts vervoer naar andere resorts

    Nee, er gaat geen vervoer van resort naar resort, wel vanuit alle themaparken en vanuit Disney Springs, waarbij wij adviseren om eerst naar Disney Springs te gaan voor snellere service naar alle resorts. Wil je bijvoorbeeld naar één van de Magic Kingdom Area resorts, dan ga je gewoon naar Magic Kingdom en neem je de Resort Monorail. Optioneel kun je ook de Minnie Vans reserveren voor point-to-point transport binnen WDW of derde partijen zoals Lyft of Uber.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.