Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

1252627282931»

Reacties

  • Wat bedoel je met een voor show? Niet de wachtrij neem ik aan?

    Attracties waar er een voor show plaatsvindt zoals Tower of Terror, Phantom Manor, Spider man web adventures: als je daar aangeeft dat de show te druk is, laten ze je meestal al door naar de attractie.
  • Wat als ze je in Disney om bewijs vragen voor de zaken waar je ja op geantwoord hebt en waar je uiteraard geen bewijs van kan voorleggen, dan word je helemaal geschrapt van het systeem denk ik. Ik vind de premier access rij ook super meevallen in vergelijking met de reguliere wachtrij dus ik ben al heel blij met deze maatregel. Ik denk eerlijk gezegd, met alle begrip voor je situatie, maar als je kind zelf bij de snelle rij overprikkeld geraakt je beter niet naar Disney gaat, er zijn de shows, de parades, etc allemaal heel veel lawaai, lichten, geuren als je in de meute staat te wachten, heel veel prikkels dus. Wij kunnen sowieso niet de hele dag in het park met de kinderen voor de prikkels die we niet kunnen vermijden.
  • We hebben in het verleden via de gehandicaptenrij nooit problemen gehad omdat daar plaats is om aan de kant te wachten en niet op 30cm van iemand anders te moeten staan. In een gewone wachtrij moet dat wel.
    Ik ben van oordeel dat iedereen moet kunnen deelnemen aan een pretpark. Ik bezoek specifiek geen pretparken zonder faciliteiten omdat dat gewoon niet haalbaar is. Disney was dat steeds wel door het systeem dat ze hadden.
    Spijtig dat dit dan weer moet veranderen ten nadele van personen met oa autisme. Niet elke persoon met een handicap is gebaat bij gewoon korter wachten. Ik wil gerust langer wachten als ze daardoor niet continu bovenop iemand anders moet staan in een wachtrij. Maar dat kan dus niet.
  • De reden dat het veranderd is omdat de wachtrijen te lang werden in de Priority rij, omdat steeds meer mensen een Priority Card hebben; voornamelijk met niet fysieke problemen. Het probleem ontstond dus, dat mensen die niet in de rij kunnen staan/wachten, lang in de rij moesten wachten omdat de rij volstond met mensen die dat fysiek wel kunnen. En dus hebben ze deze split aangebracht: mensen die fysiek kunnen wachten gaan via de Premier Access rij waar mogelijk (en 9 van de 10 keer sneller) en mensen die dat niet kunnen hebben een kortere Priority rij. Soms is die voor sommigen helaas nog steeds te lang.

    Is het misschien een optie om met je man een ruimte te creeëren in de rij, zodat ze de ruimte heeft?

    Zoals al aangegeven, kun je altijd vragen of je toch via de Priority rij mag. Vragen staat namelijk vrij, en als je het uitlegt zullen er best wel een aantal CMs zijn die willen helpen. Maar hou er rekening mee dat het misschien niet altijd lukt (en dat je man de scootmobiel niet zomaar mag meenemen de rij in, tenzij je weer een vriendelijke CM treft die door de vingers kijkt).

    Ik kan helaas niet met zekerheid zeggen of een EAC je via de Priority rij of Premier Access rij stuurt als je terugkomt, en of dat ook te maken heeft met de kleur.

    Helaas komt het er uiteindelijk op neer dat ze het nooit voor iedereen goed kunnen doen, en hoe meer mensen misbruik maken van het systeem, hoe strenger de regels worden.
  • Bedankt voor de tips. We bekijken het nog even en wegen af of we nu wel of niet gaan onder deze omstandigheden. Vorige keer viel het dus tegen omdat de premier access rij echt moeilijk was voor haar.
    Begrijp volledig dat je niet voor iedereen goed kan doen.
  • Ik ga voor m'n dochter met autisme een Priority card aanvragen. We gaan al 10 jaar met haar naar Disneyland maar de laatste paar jaren minder frequent. De laatste keer was februari 2023 en toen viel het me op dat het systeem met de priority card gewijzigd was. Waar we vroeger gewoon aan de gehandicaptenrij aanschoven moesten we nu de premier access rij in. Dit was toch wel een probleem omdat ze dan nl. nog steeds in al die prikkels zit. Uit de gehandicaptenrij kan ze vaak even aan de kant zitten en er toch nog langs als het bijna onze beurt was. Dat lukte toen niet meer. Met alle gevolgen natuurlijk.
    Nu gaan we wellicht binnenkort weer en zou ik opnieuw een priority card aanvragen. Ik stel me alleen de vraag wat ik nu moet antwoorden op die vragen om toch via de gehandicapten rij te mogen gaan. Ik zie enkel 1 vraag ivm of je een rolstoel nodig hebt of hulp bij het stappen in de rij. Ook een beetje raar om daar dan JA op te antwoorden.(we hebben mogelijks wel een scootmobiel bij voor m'n man met MS...(die ook geen priority card meer krijgt volgens het systeem want geen parkeerkaart of EU disability card). Maar mogelijks nemen we de scootmobiel toch niet mee en dan staan we daar zonder rolstoel ofzo. Zouden ze daar dan niet moeilijk over doen?

    Je kan een Priority Card aanvragen en autisme als reden opgegeven ( met bewijs ). Als je vervolgens aangeeft dat je dochter niet zelfstandig een attractie kan verlaten dan krijg je een kaart om via de uitgang naar binnen te komen. Het wordt een Easy Acces Card omdat een medewerker moet bijhouden in welk karretje/treintje/bootje ze zit.
  • Ik ga voor m'n dochter met autisme een Priority card aanvragen. We gaan al 10 jaar met haar naar Disneyland maar de laatste paar jaren minder frequent. De laatste keer was februari 2023 en toen viel het me op dat het systeem met de priority card gewijzigd was. Waar we vroeger gewoon aan de gehandicaptenrij aanschoven moesten we nu de premier access rij in. Dit was toch wel een probleem omdat ze dan nl. nog steeds in al die prikkels zit. Uit de gehandicaptenrij kan ze vaak even aan de kant zitten en er toch nog langs als het bijna onze beurt was. Dat lukte toen niet meer. Met alle gevolgen natuurlijk.
    Nu gaan we wellicht binnenkort weer en zou ik opnieuw een priority card aanvragen. Ik stel me alleen de vraag wat ik nu moet antwoorden op die vragen om toch via de gehandicapten rij te mogen gaan. Ik zie enkel 1 vraag ivm of je een rolstoel nodig hebt of hulp bij het stappen in de rij. Ook een beetje raar om daar dan JA op te antwoorden.(we hebben mogelijks wel een scootmobiel bij voor m'n man met MS...(die ook geen priority card meer krijgt volgens het systeem want geen parkeerkaart of EU disability card). Maar mogelijks nemen we de scootmobiel toch niet mee en dan staan we daar zonder rolstoel ofzo. Zouden ze daar dan niet moeilijk over doen?

    Je kan een Priority Card aanvragen en autisme als reden opgegeven ( met bewijs ). Als je vervolgens aangeeft dat je dochter niet zelfstandig een attractie kan verlaten dan krijg je een kaart om via de uitgang naar binnen te komen. Het wordt een Easy Acces Card omdat een medewerker moet bijhouden in welk karretje/treintje/bootje ze zit.
    Een Priority Card en Easy Access Card zijn twee heel verschillende kaarten met verschillend bewijs. Door aan te geven dat ze niet zelfstandig kan verlaten, krijgt iemand misschien wel een oranje Priority Card, die meestal gewoon via de uitgang mogen omdat de CM inderdaad moet weten waar zo iemand zit in het geval van evacuatie.
  • 21 januari aangepast
    Maar dan mag ze niet alleen in een attractie zonder volwassen begeleider? (ze gaat soms enkel samen met haar jongere zus in een attractie. Vaak kleinere attracties.) Moeten we even afwegen dan. Maar lijkt me wel ondergeschikt aan het probleem dat ze in een drukkere wachtrij moet staan.
    Bedankt voor de tip!
  • Als ik het goed begrijp kan ze wel wachten maar niet in een wachtrij waar veel andere mensen staan? Ik zou dan gewoon 1 iemand van jullie gezin in de wachtrij laten gaan en vragen aan de cm of je op het einde mee mag aansluiten met haar. Niet alle attracties laten dit toe, maar bij Peter pan ed gaat dit. Mensen in de reguliere wachtrij doen dit soms als ze bv met een baby in een draagzak zitten en het heel warm is. Dan zetten ze zich in de schaduw en als de partner aan de attractie staat sluit ze mee aan
  • Klopt idd. Geen wachtrij met veel mensen dicht op elkaar voor een langere tijd. Kunnen we idd doen...een soort 'baby switch' eigenlijk.
  • Bij pirates is het tegenwoordig via de premier access met de groene priority Cars en niet meer beneden via de uitgang. In februari was het wel nog langs daar maar nu is het blijkbaar gewijzigd. De medewerker zei dat ze groene kaarten bij alle attracties via premier access willen laten gaan
  • Bij pirates is het tegenwoordig via de premier access met de groene priority Cars en niet meer beneden via de uitgang. In februari was het wel nog langs daar maar nu is het blijkbaar gewijzigd. De medewerker zei dat ze groene kaarten bij alle attracties via premier access willen laten gaan

    Is inderdaad gewijzigd sinds het moment dat de Premier Access geopend is, aangezien het bij de andere attracties ook al zo werkt.
Log In of Registreer om te reageren.