Voorbereiding Disney Cruise
Wij zijn serieus aan het kijken om voor volgend jaar voor het eerst een Disney Cruise te boeken. Wij denken aan de Disney Dream die eind maart vanuit Galveston, Texas vertrekt en langs Mexico gaat (we willen dit waarschijnlijk combineren met een trip daarvoor of daarna door een klein deel van Texas).
Voor ons is cruis-en en ook dit deel van Amerika helemaal nieuw. Moet je op Embarkation Day echt met een auto in de haven aankomen, of zou het ook mogelijk zijn om ons door een taxi te laten afzetten? Hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft
Voor ons is cruis-en en ook dit deel van Amerika helemaal nieuw. Moet je op Embarkation Day echt met een auto in de haven aankomen, of zou het ook mogelijk zijn om ons door een taxi te laten afzetten? Hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft
Log In of Registreer om te reageren.
Reacties
Wij hebben inmiddels 2 Disney cruises achter de rug met volgend jaar de 3e in de Caribbean. Cruisen met Disney is echt geweldig, dus stel gerust al je vragen. Je hoeft geen auto te hebben om in de haven te komen. In mei hebben we een cruise vanuit Barcelona gedaan en zijn we met de taxi naar de terminal gebracht. Geen probleem. In de VS gebruiken we altijd een Uber/Lyft.
Groetjes,
Lars
Dank voor je reactie. Fijn dat we nu de geruststelling hebben dat we ook op andere manieren bij de terminal kunnen komen. Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen wat een Disney cruise voor jullie zo tof maakt, dat jullie nu al voor de derde keer gaan?
Ik heb inmiddels nog een andere vraag. Ik lees dat voor al je aankopen op het schip die niet included zijn, je je creditcard aan je pas (of MagicBand, binnenkort?) kunt koppelen. Maar hoe zit het met de fooien? Die geef je neem ik aan wel contant? En wie geef je allemaal een fooi?
De creditcard wordt gekoppeld aan de Key to the World Card die je op de eerste dag ontvangt (in een envelop naast je kamerdeur). Momenteel werkt het MagicBand systeem aan boord de Wish en Fantasy, maar de verwachting is dat volgend jaar alle schepen met dit systeem werken. Fooien worden hier automatisch in meegenomen als je bijvoorbeeld een drankje besteld. Wij kopen de fooien altijd bij het boeken van de cruise direct af. Ter plaatse heb je dan altijd nog de mogelijkheid om meer te geven, maar dat is optioneel. Dat hoeft niet perse contant te zijn, maar kan ook via de creditcard (ga hiervoor naar Guest Relations).
Je geeft standaard een fooi aan je stateroom host, head waiter, assistant waiter en server head. Daarnaast worden de standaard fooien direct berekend als je in een bar of lounge een drankje besteld. Je krijgt een bon bij iedere bestelling en daarop kun je je fooi aanpassen als je zou willen, maar de standaard fooien zitten al in de totaalprijs.
Komen er nog meer cruises bij voor 2024, of zou alles nu bekend moeten zijn? Zo zie ik bijv. voor dit najaar nog wel cruises vanuit New York, maar in 2024 niet (meer).
We verblijven van 1 totb9 okt in port orleans riverside.
Cruise vertrekt 11 okt.
Ik neem aan dat je dan niet met een bus vanaf wdw meer kunt vertrekken naar port canaveral ?
Zou uber of lyft beste optie zijn ?
Of een transfer boeken vanaf mco naar port Canaveral en hotel de nacht ervoor in buurt mco zou ook kunnen.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt! De Cruises die we hebben gezien staan er helaas niet tussen op de website. Maar via Disney zelf is het ook te annuleren toch?
Dus jullie ervaringen met de aanbieder zijn goed. Kan je dan ook zelf een hutnummer kiezen?
Met welke schepen hebben jullie al gecruist? We twijfelen tussen de Magic of Fantasy. Tenminste dat zijn de schepen die de route varen die we willen. Dus sowieso allebei de eilanden.
Via cruise app kan je aangeven add groundtransportation. Maar ik kan niet aangeven dat we op heenweg vanaf wdwresort komen, en terugweg naar mco moeten.
Best bellen om dat toe te voegen ?