Omgeving van Disneyland

april 2014 aangepast in Algemeen
Hallo iedereen,
Wij hebben een Dreampas en gaan daarom meerdere keren per jaar naar Disneyland. We verblijven dan in een hotelletje in Jossingy, een dorp in de buurt. Nu gaan we eind mei 5 dagen, maar dat is meer omdat het me leuk leek er gewoon een vakantie van te maken, bijv. 3 dagen Disneyland en 2 dagen iets anders. Ik vroeg mij af of mensen tips hebben in de omgeving van Disneyland? Natuurlijk weet ik dat we naar Parijs kunnen, en ook het winkelcentrum Val d'Europe kennen we, maar ik doelde meer op leuke dorpjes of kleine stadjes in de omgeving, misschien leuk om te wandelen, een abdij etc etc, is er zoiets in die omgeving te vinden?
Ik ben benieuwd, alvast bedankt!
Groetjes, Veerle

Reacties

  • Heey dat ziet er leuk uit, bedankt voor de tip! Het is ietsje verder dan ik in gedachte had qua "omgeving", maar volgens mij wel de moeite waard!
  • Langs de D231 (naast Chanteloup en Brie) zit een soort mini Cruquius met o.a een grote Maisons du Monde winkel wat een soort Loods5 is (een klein filiaal zit in Val d' Europe) en een mooi USA diner (van binnen dan wel te verstaan) ernaast.
    Toen we in een kasteeltje in Pomponne logeerde reden we door Lagny sur Marne wat in de voorbij gang er wel leuk uitzag. We zijn er verder niet uitgestapt omdat we toen nog geen jaarkaart hadden en nu nog niet de tijd genomen hebben om terug die kant op te gaan.
    Helaas is overnachten in het kasteeltje niet meer mogelijk wat wel heel jammer is.
Log In of Registreer om te reageren.