Zwanger en attracties

juni 2014 aangepast in Praktische Informatie
Wij gaan in september naar Disneyland. Ik ben dan ruim 28 weken zwanger, afgelopen april waren we er ook en zagen we dat een aantal attracties niet aangeraden werden voor zwangere vrouwen, echter vraag ik me af of alle aangegeven attracties echt niet kunnen?

Reacties

  • MarjanH zei:


    Wij gaan in september naar Disneyland. Ik ben dan ruim 28 weken zwanger, afgelopen april waren we er ook en zagen we dat een aantal attracties niet aangeraden werden voor zwangere vrouwen, echter vraag ik me af of alle aangegeven attracties echt niet kunnen?

    Hoi Marjan,
    Het wordt absoluut aanbevolen om de richtlijnen van attracties op te volgen. Het gaat dan met name om beperkte bewegingsvrijheid en beugels die schadelijk voor het kind kunnen zijn bij plotselinge bewegingen. Uiteraard bepaal je altijd zelf nog of je in een attractie wilt of niet, maar Disney is niet aansprakelijk voor eventuele complicaties of verwondingen die opgelopen kunnen worden door de waarschuwingen te negeren. Advies: altijd de waarschuwingen en aanbevelingen van Disney opvolgen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Marjan
    Ik ben er zelf ook 2 keer geweest toen ik zwanger was. Er zijn maar weinig attracties waar je niet in zou kunnen/mogen. Het gaat dan voornamelijk om de achtbanen.
    Ik keek er zelfs van op in hoeveel attracties je wel kan.
    Veel plezier!
    Groetjes Carola
  • Ik ben vorig jaar geweest en was toen 5 maanden zwanger.
    Tip 1 vraag een kaartje aan met bewijs dat je zwanger bent dan krijg je bijna overal voorrang ! (Ik voelde me net maxima ) verklaring is nodig!
    Tip 2 pirates of the Carabbien, spookhuis Pinokkio Sneeuwwitje en Peter Pan ben ik gewoon in gegaan (ik had een kleine buik dus kon het wel een beetje verbergen)
    Tip 3 bij de restaurant gewoon doorbakken aanvragen
    Tip 4 genieten ! Ik vond het zwanger het zo leuk als niet zwanger . Je kan dan wel niet in de achtbanen maar je geniet van extra van de andere attracties !
  • Is ratatouille geschikt voor baby's en of zwangere ?
  • ratatoulle is een soort 4d film waar je van scherm naar scherm rijdt in een wagentje, (met 2x 3 pers. ) Er staat een impressie op YouTube. Geen wilde baan maar wel een feest voor je ogen, er zit een beugel maar dat is bij alles wat beweegt dus of dit een buik-belemmering is .... denk het niet.(je trekt em zelf aan en de grootste bepaald hoe ver (ik bijv. :-) ) Heb ook geen borden gezien dat het voor zwangeren wordt afgeraden.
    Tipje hier is de single riders line, welke veeeeeeel korter duurt dan de gewone of fastpass rij (voor de fastpassen kun je ook in de rij :-) ) Enige nadeel is dat je dan niet naast elkaar zit maar soms wel achter elkaar. Echter is er zoveel te zien dat je het toch alleen beleeft en pas achteraf weer gaat praten erover.
    Enjoy !
  • Er staat een bord aan het begin waar op staat dat zwangere vrouwen niet mogen rijden.
    http://www.cafemickey.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=691&start=615
    Als je een stukje naar beneden gaat kom je een foto tegen waar dit bord op staat.
  • carlijn zei:


    Ik ben vorig jaar geweest en was toen 5 maanden zwanger.
    Tip 1 vraag een kaartje aan met bewijs dat je zwanger bent dan krijg je bijna overal voorrang ! (Ik voelde me net maxima ) verklaring is nodig!
    Tip 2 pirates of the Carabbien, spookhuis Pinokkio Sneeuwwitje en Peter Pan ben ik gewoon in gegaan (ik had een kleine buik dus kon het wel een beetje verbergen)
    Tip 3 bij de restaurant gewoon doorbakken aanvragen
    Tip 4 genieten ! Ik vond het zwanger het zo leuk als niet zwanger . Je kan dan wel niet in de achtbanen maar je geniet van extra van de andere attracties !

    Misschien een domme vraag, maar waar vraag ik een kaartje aan met het bewijs van mijn zwangerschap?
  • Hoi Tess bij binnenkomst loopt je onder het spoor door dan ben je op het pleintje met kiosk en dan zit aan de linker kant tussen de winkels in het bureau voor oa zwangerschap kaartjes (ik weet de naam zo niet )
  • in de accessibility guide van disneyland paris staat in dat je als zwangere niet in volgende attracties mag:
    Disneypark : Phantom manor, Big thunder Mountain, Indiana Jones, Pirates of the Caribbean, Blanche neige and.... , pinocchio, Peter pan, Mad hatter's tea cups, Casey jr. circus train, star tours, Space mou,ntain en autopia.
    studios park : Tower of Terror, armageddon, rock en roller coaster,Cars, crush, flying carpets, parachute drop, slinky dog, rc racer.
    Dus castmembers mogen je weigeren in deze attractie, veel hangt dus van de cast member af of ze je toelaten of niet, maar deze staan in hun eigen gids als niet! Mijn gids is van voor de ratatouille attractie dus die staat er niet in, maar ik denk aangezien je in de bovenstaande attracties ook niet mag, je in deze dus ook niet mag.
  • Tess zei:


    Misschien een domme vraag, maar waar vraag ik een kaartje aan met het bewijs van mijn zwangerschap?

    Hoi Tess,
    Een dergelijke kaart is aan te vragen bij City Hall (Disneyland Park), Studio Services (Walt Disney Studios Park) of overige loketten van Guest Relations buiten de parken.
    Groetjes,
    Lars
  • Dank je wel Lars en andere!!Laugh
    Ik vind het wel jammer dat ik de Tower beter niet kan doen, maar ik weet zeker dat ik het prima naar m'n zin zal hebben :)
  • En anders lekker shoppen, er is een geweldig winkeltje met babykleren op mainstreet!
  • En anders lekker shoppen, er is een geweldig winkeltje met babykleren op mainstreet!

    Dat heb ik idd maar gedaan, tot mn portemonee leeg was natuurlijk, maar ik had het prima naar mn zin. Ik heb idd zo'n kaart gehaald, voor de attracties en meetings waar ik wel in/heen mocht. Super leuk gehad. Fantastische verjaardag :)

  • Even een oud topic weer omhoog halen. Volgende week ga ik naar Disney, ik ben dan 21 weken zwanger en weet dat ik niet in alle attracties zal kunnen. Vind ik geen probleem, want ik ga vooral voor de sfeer ☺️
    Nu las ik ook ergens dat je als zwangere ook een (tijdelijke) priority-kaart kan halen, zodat je niet zo lang in de rij hoeft te staan, want dat vindt mijn rug minder prettig. Hoe gaat dat in zijn werk? Ik heb zelf een Infinity-jaarkaart, kan ik dat bij BPA regelen? En zo ja, wat heb ik ervoor nodig en wat levert het me uiteindelijk op?
  • Even een oud topic weer omhoog halen. Volgende week ga ik naar Disney, ik ben dan 21 weken zwanger en weet dat ik niet in alle attracties zal kunnen. Vind ik geen probleem, want ik ga vooral voor de sfeer ☺️
    Nu las ik ook ergens dat je als zwangere ook een (tijdelijke) priority-kaart kan halen, zodat je niet zo lang in de rij hoeft te staan, want dat vindt mijn rug minder prettig. Hoe gaat dat in zijn werk? Ik heb zelf een Infinity-jaarkaart, kan ik dat bij BPA regelen? En zo ja, wat heb ik ervoor nodig en wat levert het me uiteindelijk op?

    En dan vergeet ik nog te vragen wat echte aanraders zijn voor als je zwanger bent ?
  • Even een oud topic weer omhoog halen. Volgende week ga ik naar Disney, ik ben dan 21 weken zwanger en weet dat ik niet in alle attracties zal kunnen. Vind ik geen probleem, want ik ga vooral voor de sfeer ☺️
    Nu las ik ook ergens dat je als zwangere ook een (tijdelijke) priority-kaart kan halen, zodat je niet zo lang in de rij hoeft te staan, want dat vindt mijn rug minder prettig. Hoe gaat dat in zijn werk? Ik heb zelf een Infinity-jaarkaart, kan ik dat bij BPA regelen? En zo ja, wat heb ik ervoor nodig en wat levert het me uiteindelijk op?

    En dan vergeet ik nog te vragen wat echte aanraders zijn voor als je zwanger bent ?
    Hoi Larissa,

    Zelf heb ik hier 2 jaar geleden nog gebruik van gemaakt. Ik weet niet of er intussen iets veranderd is. Je hebt in ieder geval een verklaring van de verloskundige nodig in het Engels met stempel waarop staat dat je zwanger bent en wanneer je uitgerekend bent. Daarmee kan je bij City Hall een oranje kaart aanvragen. Er zijn weinig attracties waar je echt in mag. Phantom Manor bijvoorbeeld ook niet vanwege de beugels. Ik moet eerlijk bekennen dat ik die toch gedaan heb. Baby's mogen in meer attracties dan zwangere vrouwen. Met de oranje kaart krijg je dan een tijd wanneer je de attractie in mag.

    Gr. Saskia
  • Als ik de verhalen op facebook etc. lees, dan lijkt niemand een kaart nodig te hebben omdat 9 van de 10 attracties door de beperkte park-capaciteit wachtrijen van 5 minuten hebben. TIP: kijk even op de app om actuele wachtrijen te bekijken om een idee te krijgen.
  • steef zei:

    Als ik de verhalen op facebook etc. lees, dan lijkt niemand een kaart nodig te hebben omdat 9 van de 10 attracties door de beperkte park-capaciteit wachtrijen van 5 minuten hebben. TIP: kijk even op de app om actuele wachtrijen te bekijken om een idee te krijgen.

    Ja, ik had inmiddels ook al zoiets bedacht, stuk minder bezoekers natuurlijk ☺️

  • juli 2020 aangepast
    Er zijn attracties die met groene of oranje kaart alleen maar langer duren :)
    Zoals bijvoorbeeld "it's a small world". Daar zijn maar één of twee bootjes bedoeld voor mensen met een groene of oranje kaart zodat CM's weten welke boten als eerste geëvacueerd moeten worden in geval van storing of calamiteit. Nadeel is dat bij een korte normale rij, juist de houders van groene of oranje kaarten soms 20 a 30 minuten moeten wachten ;) Maar juist als je zwanger bent wil je snel die boot uit als er storing is.
  • Momenteel ben ik zwanger van mijn tweede kindje en wil ik graag gebruikmaken van de priority bracelet. Ik heb een infinity-jaarkaart, dus heb geen Disneyhotel. Kan ik dan wel meteen voor al mijn gereserveerde dagen dit bandje krijgen. En haal ik dit bij dezelfde kassa als waar ik normaal voor mijn invalide vader de prioritycard regel?
  • Momenteel ben ik zwanger van mijn tweede kindje en wil ik graag gebruikmaken van de priority bracelet. Ik heb een infinity-jaarkaart, dus heb geen Disneyhotel. Kan ik dan wel meteen voor al mijn gereserveerde dagen dit bandje krijgen. En haal ik dit bij dezelfde kassa als waar ik normaal voor mijn invalide vader de prioritycard regel?

    Hoi Larissa,

    Het bandje voor zwangere bezoekers is bij ieder loket van Guest Relations verkrijgbaar op vertoon van een doktersverklaring waarin wordt aangetoond dat je zwanger bent. Ik heb dat afgelopen mei met mijn zus ook gehad die zwanger is. Melden bij City Hall of Studio Services en je krijgt het bandje. Er kunnen maximaal 4 extra personen mee in attracties en maximaal 2 extra personen bij shows en parades.

    Groetjes,
    Lars
  • Superfijn, Lars, ik ga er dankbaar gebruik van maken, denk ik zo ☺️
    Is er ook ergens duidelijk te vinden hoe het verder werkt? Of is dit ook gewoon hetzelfde als bij mijn vader met zijn priority-card?
    Lars zei:

    Momenteel ben ik zwanger van mijn tweede kindje en wil ik graag gebruikmaken van de priority bracelet. Ik heb een infinity-jaarkaart, dus heb geen Disneyhotel. Kan ik dan wel meteen voor al mijn gereserveerde dagen dit bandje krijgen. En haal ik dit bij dezelfde kassa als waar ik normaal voor mijn invalide vader de prioritycard regel?

    Hoi Larissa,

    Het bandje voor zwangere bezoekers is bij ieder loket van Guest Relations verkrijgbaar op vertoon van een doktersverklaring waarin wordt aangetoond dat je zwanger bent. Ik heb dat afgelopen mei met mijn zus ook gehad die zwanger is. Melden bij City Hall of Studio Services en je krijgt het bandje. Er kunnen maximaal 4 extra personen mee in attracties en maximaal 2 extra personen bij shows en parades.

    Groetjes,
    Lars
  • Superfijn, Lars, ik ga er dankbaar gebruik van maken, denk ik zo ☺️
    Is er ook ergens duidelijk te vinden hoe het verder werkt? Of is dit ook gewoon hetzelfde als bij mijn vader met zijn priority-card?

    Het werkt hetzelfde als de Priority Card.
  • Vraagje, met kerst ben ik (als alles goed blijft gaan) zwanger. Ik begrijp dat ik dan een priority armband kan aanvragen. Kan ik dan nog steeds wel bepalen in welke attractie ik ga? Ik vind attractie parken qua advies soms erg “zeikerig” en bepaal graag zelf of mijn lijf iets aankan of niet ;) Of word je dan echt de toegang ontzegd als het niet geadviseerd wordt?
  • Vraagje, met kerst ben ik (als alles goed blijft gaan) zwanger. Ik begrijp dat ik dan een priority armband kan aanvragen. Kan ik dan nog steeds wel bepalen in welke attractie ik ga? Ik vind attractie parken qua advies soms erg “zeikerig” en bepaal graag zelf of mijn lijf iets aankan of niet ;) Of word je dan echt de toegang ontzegd als het niet geadviseerd wordt?

    Bij attracties waar het verboden is kom je er niet in, bij attracties waar het afgeraden wordt, is het je eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid.
  • Ik zou er vanuit gaan dat Disney het beste voor jou en je ongeborene kind voor heeft en hun advies ten harte nemen. Soms lijken dingen ongevaarlijk maar zijn er elementen van een attractie waarvan jij geen weet hebt die toch gevaarlijk kunnen zijn.
  • mcjas zei:

    Ik zou er vanuit gaan dat Disney het beste voor jou en je ongeborene kind voor heeft en hun advies ten harte nemen. Soms lijken dingen ongevaarlijk maar zijn er elementen van een attractie waarvan jij geen weet hebt die toch gevaarlijk kunnen zijn.

    Ik vind zelf Disney te voorzichtig. Als ik zelfs Peter Pan niet in mag, kan ik me bijna voorstellen dat ze (als Amerikaans bedrijf) bang zijn voor schadeclaims mocht je een miskraam/complicaties krijgen na zo’n attractie. Voorzichtig zijn is één ding, onnodig indekken weer iets anders. Maar ik wil hier zeker geen negativiteit gaan verspreiden! Het is alleen jammer dat de hoeveelheid attracties zo beperkt is.
  • Peter Pan staat zeer waarschijnlijk op de lijst i.v.m. een eventuele evacuatie, wat voor een (hoog) zwangere vrouw een uitdaging zou kunnen zijn als je op het hoogste punt uit het wagentje gehaald moet worden.
    Schadeclaims vallen onder Europees recht, en niet op de (in mijn ogen absurde) regelgeving in de USA waar het inderdaad miljoenen kan kosten als er iets fout gaat.
    Het is inderdaad vervelend dat de lijst met attracties beperkt is voor je, maar laat dat je vooral niet stoppen om te genieten van wat wel mag :-)
  • Voor de duidelijkheid, Peter Pan wordt afgeraden, dus als je daar in wilt, mag dat. (op eigen verantwoordelijk uiteraard)
Log In of Registreer om te reageren.