Mag een hulphond het park in?

september 2012 aangepast in Algemeen
Ik heb even een vraagje,
Kennissen van mij willen heel graag met de kinderen naar disney.
Een iemand van het gezin heeft epilepsie en heeft daarvoor een hulphond (epilepsiehond).
Nu heb ik gehoord dat er wel hulphonden het park in mogen maar dat dat niet geld voor een epilepsiehond..
Wie weet precies hoe dat zit???

Reacties


  • Ik heb even een vraagje,
    Kennissen van mij willen heel graag met de kinderen naar disney.
    Een iemand van het gezin heeft epilepsie en heeft daarvoor een hulphond (epilepsiehond).
    Nu heb ik gehoord dat er wel hulphonden het park in mogen maar dat dat niet geld voor een epilepsiehond..
    Wie weet precies hoe dat zit???

    Hoi Marcel,
    Een hulphond is alleen toegestaan in de parken en/of Disney accommodaties als er een geldige doktersverklaring (in het Engels of Frans) ondertekend is afgegeven door een dokter. De zogenaamde Easy Access Card (EAC) voor mensen met een beperking of aandoening wordt normaal gesproken niet uitgegeven voor epilepsie. Deze aandoening wordt namelijk als zodanig niet door Disney erkend.
    Het tonen van de doktersverklaring bij Guest Relations (waar deze kaart wordt afgegeven) kan hierbij echter helpen, maar er wordt geadviseerd om met de Disney reserveringslijn te bellen voor meer informatie. Zij zijn in het Nederlands te bereiken op 0900-0654.
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.